Plussat:
Fiilistely välinäytöksineen kaikkineen, Serbian prinssin viikset ja muutenkin kaikki tunnelmaa kohottanut erilaisten pomojen pullistelu skenaarioita ennen (soturikilpa jäi näkemättä, en nukkunut tapahtumapaikalla).
Se, että linna ylipäänsä oli. Olisi mielestäni (allergiattomana on helppo sanoa) saanut olla samanlainen paalisysteemi kuin 08, se oli parhautta. Linna oli lisäksi hienoksi tehty kaikkine koristuksineen, mutta puolustuksellisuus puuttui. Mutta se, että järjestäjät saivat linnan aikaiseksi oli jo ison käden arvoista.
Ruoka. Omasta mielestäni varsinkin lauantai-illan pihvi+makkara - kombo oli aivan mainio pitkän ja rasittavan edestakaisin marssimisen jälkeen enkä muutenkaan keksi valittamista. Oikeastaan kaikki muu paitsi itse bofferoimiseen liittyvät seikat oli hoidettu todella hyvin.
Asetarkastajat hyväksyivät SoS:n urkupyssyn

Taisi olla ensimmäinen Sohu-laillinen kanuuna.
Miinukset:
Skenaariot. Tätä on jo toisteltukin, mutta mielestäni metsäskenut lauantaina olivat epäonnistuneita, puoli jolla itse taistelin venyi sekavaksi jonoksi sen lankkusillan ja kapean polun vuoksi, sitten vastassa olikin Kuolan linja. Sulttaanin saattokin tuntui sekavalta sähläämiseltä.
Linnaskenuissa tunnelma oli tarpeeksi tiivis, mutta itse linna ei tarjonnut puolustajille tarpeeksi etua eikä sen rikkominen ollut kunnolla mahdollista.
Lauantain siirtyminen ja kenttäskenujen vähyys, rasittava marssi helteessä ja veden vähyys. Lauantai-iltapäivä oli, sekavien metsäskenujen ja marssin takia, kaikista rasittavin osuus koko tapahtumassa.
Se yksi järjestäjä, joka puhui kuin pikkulapsille. Jos ei halua tehdä tapahtumaa niin ei ole pakko (helppohan se on sanoa kun ei itse ole järjestelyissä mukana).
Toisaalta on sanottava, että tämä oli niistä kolmesta Sotahuudosta, joihin itse olen osallistunut (08-10) kaikista tasapuolisin, lopussa oli sellainen fiilis että oli saanut tapella koko rahan edestä erilaisissa skenaarioissa eikä viimeisen skenun niukka tappio harmittanut lainkaan, paras voitti.
Olen edelleen sitä mieltä, että kokonaisuutena 08 oli paras Sohu johon olen osallistunut, linjamiehelle hyvä linna ja lyhyt siirtyminen kentällä (se oli aivan leirin vieressö) on iso juttu, mutta kyllä tämä viimevuotisen tapahtuman pesee, mennentullen. Odotan innolla seuravaa Harmaasusien Sohua, tästä kun vielä vähän paranee niin on jo täyden kympin suoritus.