-Skenaariopalautelappujen täysi uudistus: Enemmän yksinkertaisia kysymyksiä ja selkeämmät täyttöohjeet. Tänä vuonna oli joitain kysymyksiä otettu turhaan pois tai niputettu yhteen. Hyviä uusia kysymyksiä voisi olla vaikka tyyliin "mitkä (mainitse 1-3) oman puolen ryhmistä toimi tyhmästi/huonosti taistelussa", "mitkä oman puolen ryhmistä toimi hyvin", jne. Erikseen pitäisi olla mikä toimi herrasmiesmäisesti ja hyvää urheiluhenkeä noudattaen, eli erotettaisiin taistelutulokset ja "glooria". Joka kohtaan voisi jakaa vaikka 3 pistettä; kaikki yhdelle tai vaikka 1 piste kolmelle eri ryhmälle. Myös kysymys "mitkä ryhmät olivat aiheuttamassa teidän ryhmänne tuhon" voisi olla hyvä. Tätä pitäisi todella kehittää ja pohtia, jotta palautteen antamisesta tulisi helppoa ja tarkempaa! Ja kohtien pitäisi olla helppoja sitten naputella exceliin ja määritellä jokaiselle kohdalle tietty muuttuja tai kerroin, joka sitten antaa pisteitä.
-Sotahuutoryhmien ottaminen mukaan puoltenjakoon: Eli jonkinlainen tarjouskilpailu/huutokauppa ryhmistä. Enemmän tästä olikin jo palauteosiossa. Isoimmat ryhmät toimisivat huutajina.
-Lipun idean palauttaminen järkeväksi! Nyt lipun menettäminen on niin suuri ja pelottava asia, kun siitä menettää pisteitäkin, että lippujen ainoa järkevä käyttötapa on seisottaa niitä montakymmentä metriä joukosta valmiina loikkaamaan "skenaariorajan" (jota monesti ei metsässä ole edes olemassa) yli.
-Pakeneminen "reunan yli". Tämän pitäisi olla (pisteteknisesti) rangaistavampaa kuin kuoleminen, niin saataisi enemmän taistelua, vähemmän hippaa! En ole edes varma laskevatko kaikki ryhmät nämä "paenneet" skenaariopalautteessa kuolleiksi, toivoa vaan sopii.
-Häviävän armeijan eloonjääneistä pitäisi rangaista, ei palkita. Mielestäni he eivät olleet auttamassa armeijaa, ja osaltaan siksi aiheuttivat häviön. Sotahuudon pisteyteyksen pitäisi kannustaa taistelemaan, ei katsomaan jäätyneenä vieressä kun kaveria piestään ja luikkimaan karkuun. Taistelua viimeiseen mieheen, se on hauskaa

-Taisteluiden lopputulos voisi olla Warhammer tyyliin Massacre/major/minor/draw, ei varmaan tarvitse tässä suomentaa noita, että idea tulee ilmi? Näin pisteissä huomioitaisiin siis se jäikö viholliselle lopussa 50 vai 5 miestä eloon

-Ilmottautumislomakkeen parantaminen. Mitä tarkalleen tarkoittaa "veteraani" tai "keskiraskas"? Lisäksi nämä tiedot voitaisi julkaista, niin nähdään miten subjektiivisiä ne ovat olleet. Eli onko joku ryhmä vähätellyt taitojaan tahallaan saadakseen paremman liittolaisen tms? Lisäksi voitaisi ehkä kysyä muunmuassa montako yli 3m keihästä tai jousta porukalla on, niin järjestäjien ei tarvitse arvailla niin paljoa.
-Jos skenaarioissa on jotain alueita, niiden merkitseminen selvästi, kuten tänä vuonna.
-Perusskenaarioiden määrä tulisi olla mielestäni suurempi kuin tietokonepeleistä tuttujen kikkaskenaarioiden, joiden selittämiseen menee jo vartti. Perusskenut mahdollistavat myös pikauusinnat.
-Ruokailuton ranneke säilytettävä.
-Keskustelua osumakalibraatiosta on jo syntynyt ja ainakin sääntöjen sanavalintaa on kai järkevä pyrkiä hiomaan.
-"Yleisesti tiedossa olevat käytännöt" muutettava säännöiksi! Olkoon ne tarkat säännöt sitten vaikka montakymmentä sivua pitkät, niistä voi aina tehdä lyhyemmät perussäännöt.
-Kilven alla kyykkimisen voisi rajoittaa vain eläville tai vain kuolleille, selventäisi tilanteita ja vähentäisi riskejä...
-Raatoliinat, jos ne toimivat fabassa.
Älkää nyt kukaan suuttuko näistä ja teilatko heti, kun "näin ollaan aina tehty", vaan pistäkää muutkin aivoriihenomaisesti vähän innovatiivisempiakin ajatuksia esille
