Ehdotuksia sääntöihin?
- McManus
- Kapteeni
- Viestit: 101
- Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57
Koska örkeille ja norretialle ei vain yksinkertaisesti sovi että olisivat panssaripurkkeja, ainakaan yleisilmeen kannalta, ei myöskään silti minusta ole asiaankuuluvaa että ne ihan pienestä kuolisivat
Jotain pitää saada tyyliin niin, että örkit/barbaarit saa panssaripisteitä siitä että on tarpeeksi paljasta pintaa, taikka sitten sotamaalit á la Camulosin Villikarjut tai jotain. Sitten voisi näyttää kivalta ja barbaarimaiselta ilman että kaatuisi ekaan keihäänpistoon, ja saataisiin armeijoihin ja peltipurkkeihin hieman eroa.
Riippuu ihan paljon pisteitä täyspanssareista saisi, mutta melkein ihmisille pitäisi antaa joku puolet vastaavista pisteistä etteivät linjaan heti kuole, ja jos örkkien olisi tarkoitus olla hieman kuin perus fantasiavastineensa niin heillä pitäisi olla kevyen panssaroinnin kanssa about yhtä paljon panssaripisteitä kuin täyspanssaroidulla ritarilla, koska örkit vaan on kovempia
Jotain pitää saada tyyliin niin, että örkit/barbaarit saa panssaripisteitä siitä että on tarpeeksi paljasta pintaa, taikka sitten sotamaalit á la Camulosin Villikarjut tai jotain. Sitten voisi näyttää kivalta ja barbaarimaiselta ilman että kaatuisi ekaan keihäänpistoon, ja saataisiin armeijoihin ja peltipurkkeihin hieman eroa.
Riippuu ihan paljon pisteitä täyspanssareista saisi, mutta melkein ihmisille pitäisi antaa joku puolet vastaavista pisteistä etteivät linjaan heti kuole, ja jos örkkien olisi tarkoitus olla hieman kuin perus fantasiavastineensa niin heillä pitäisi olla kevyen panssaroinnin kanssa about yhtä paljon panssaripisteitä kuin täyspanssaroidulla ritarilla, koska örkit vaan on kovempia
- Sefraim
- Herttua
- Viestit: 556
- Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Pistetään kun asiasta oli saunassakin puhetta.
Kivet (aseena):
Bofferikivien käyttö aseena skenaarioissa sallitaan, mikäli kivi täyttää asetetut vaatimukset:
1. Kiven on oltava läpimitaltaan pehmeää materiaalia, kuten sanomalehtipaperia tai vaahtomuovia.
v
2. Kivi ei saa painaa yli puolta kilogrammaa, pienin joustoin.
3. Kiviä ei saa HEITTÄÄ, vaan ne pitää vierittää ja tiputtaa. Eli lentäviä kiviä ei tulla näkemään.
Shamaanit, parantajat, maagikot ja manaajat ovat keskittyneet koulutuksessaan enemmän henkeen kuin ruumiiseen, eivätkä jaksa nostaa kiviä niitä muurin yli kierittääkseen.
Kivien kohdalla mallinnusta sen verran, että osuessaan kivi ohittaa panssarit ja liiskaa kohteen alleen, tappaen sen välittömästi.
(Tähän sääntöön voidaan tehdä muutos, esim. vie panssarit mutta jättää henkiin, tai tappaa panssarittoman heti).
Kivien rakennusvinkeiksi kivi kannattaa esimerkiksi muotoilla suuresta määrästä sanomalehtipaperia, joka kiedotaan ohueen ilmastointiteippikerrokseen. Vaahtomuovikiviä ei tarvitse päällystää, mutta ne olisi hyvä värjätä näyttämään muulta kuin isoilta loukoumikuutioilta.
Lisäisin Mahdin oiviin ehdotuksiin vielä seuraavat kohdat:
Parantajat&Shamaanit, maagikot. Lisäys: "Parantajien on lisäksi esiinnyttävä jumalansa tunnuksin, tai yleisesti tämän henkeä kunnioittavasti pukeutuen. Esimerkkeinä luu-ja höyhenkoristeet shamaaneilla, papinkaapu lumenorilaisilla, pääkallot, mystiset kristallit yms.
Maagikoilla tulee olla esine, jonka kautta he magiaansa kanavoivat. Tämä voi olla esim. sauva, kristallipallo, valtikka, pääkallo tms. Esineen tulee olla selvästi kädessä pidettävä, esimerkiksi kaulakorut, sormukset ja vyölle kiinnitettävät talismanit eivät käy.
Jälkimmäinen sääntö sitoo maagikoita sen verran, että käyttävät siis vain 1-käden aseita jos niitäkään.
Tämä on 1. drafti, parannelkaa jos keksitte.
Berserkerit (Norretia):
Norretian pojat eivät perusta painavasta rautapanssarista, vaan luottavat raakaan voimaan ja eläimelliseen raivoonsa, jonka avulla he voivat kestää kuolettaviakin haavoja. Tätä simuloitaisiin berserker-säännöllä.
Berserkkisoturi ei saa käyttää mitään panssarointeja. Berserkeriltä on kielletty myös heittoaseet, 1-käden aseet sekä kilvet ja keihäät. Asevalinnoiksi jäävät siis 2-käden viiltävät ja murskaavat aseet. (Sotavasara, kirves, Zweihander, sotanuija). Näitä voidaan tosin käyttää kahta kappaletta, yhtä molemmissa käsissä. (Joskin voi olla vähän pönttöä)
Berserkki ajaa itsensä raivoon ennen taistelua, ja tästä johtuen voi sivuuttaa ensimmäisen ottamansa osuman taistelussa. (Käytännössä siis +1 kestopiste, mahdollisesti 2. Pekka ja Mikko, päättäkää).
Berserkkejä on nähty myös suurpeikoilla ja vastaavilla vihernahkojen voimakkailla taistelijoilla. On myös nähty suuria epäkuolleiden hirviökonstrukteja, jotka käyttäytyvät samoin.
Berserkkisoturin tulee selvästi tehdä esille tämä ominaisuus sotamaalilla ja punaisella käsivarsinauhalla, jossa on keltainen poikkiviiva ylhäältä alas.
Perustelua:
Norretia ei viitekehykseen sopivasti voi käyttää panssareita berserkeillä. Liikaa kestoa ei voi antaa, ettei etu olisi mauttomassa kontrastissa panssarin painoon verrattuna. Tosin panssaroitu ihminen voi käyttää mitä tahansa aseita, mukaanlukien kilvet ja keihäät (iso etu).
Kivet (aseena):
Bofferikivien käyttö aseena skenaarioissa sallitaan, mikäli kivi täyttää asetetut vaatimukset:
1. Kiven on oltava läpimitaltaan pehmeää materiaalia, kuten sanomalehtipaperia tai vaahtomuovia.
v
2. Kivi ei saa painaa yli puolta kilogrammaa, pienin joustoin.
3. Kiviä ei saa HEITTÄÄ, vaan ne pitää vierittää ja tiputtaa. Eli lentäviä kiviä ei tulla näkemään.
Shamaanit, parantajat, maagikot ja manaajat ovat keskittyneet koulutuksessaan enemmän henkeen kuin ruumiiseen, eivätkä jaksa nostaa kiviä niitä muurin yli kierittääkseen.
Kivien kohdalla mallinnusta sen verran, että osuessaan kivi ohittaa panssarit ja liiskaa kohteen alleen, tappaen sen välittömästi.
(Tähän sääntöön voidaan tehdä muutos, esim. vie panssarit mutta jättää henkiin, tai tappaa panssarittoman heti).
Kivien rakennusvinkeiksi kivi kannattaa esimerkiksi muotoilla suuresta määrästä sanomalehtipaperia, joka kiedotaan ohueen ilmastointiteippikerrokseen. Vaahtomuovikiviä ei tarvitse päällystää, mutta ne olisi hyvä värjätä näyttämään muulta kuin isoilta loukoumikuutioilta.
Lisäisin Mahdin oiviin ehdotuksiin vielä seuraavat kohdat:
Parantajat&Shamaanit, maagikot. Lisäys: "Parantajien on lisäksi esiinnyttävä jumalansa tunnuksin, tai yleisesti tämän henkeä kunnioittavasti pukeutuen. Esimerkkeinä luu-ja höyhenkoristeet shamaaneilla, papinkaapu lumenorilaisilla, pääkallot, mystiset kristallit yms.
Maagikoilla tulee olla esine, jonka kautta he magiaansa kanavoivat. Tämä voi olla esim. sauva, kristallipallo, valtikka, pääkallo tms. Esineen tulee olla selvästi kädessä pidettävä, esimerkiksi kaulakorut, sormukset ja vyölle kiinnitettävät talismanit eivät käy.
Jälkimmäinen sääntö sitoo maagikoita sen verran, että käyttävät siis vain 1-käden aseita jos niitäkään.
Tämä on 1. drafti, parannelkaa jos keksitte.
Berserkerit (Norretia):
Norretian pojat eivät perusta painavasta rautapanssarista, vaan luottavat raakaan voimaan ja eläimelliseen raivoonsa, jonka avulla he voivat kestää kuolettaviakin haavoja. Tätä simuloitaisiin berserker-säännöllä.
Berserkkisoturi ei saa käyttää mitään panssarointeja. Berserkeriltä on kielletty myös heittoaseet, 1-käden aseet sekä kilvet ja keihäät. Asevalinnoiksi jäävät siis 2-käden viiltävät ja murskaavat aseet. (Sotavasara, kirves, Zweihander, sotanuija). Näitä voidaan tosin käyttää kahta kappaletta, yhtä molemmissa käsissä. (Joskin voi olla vähän pönttöä)
Berserkki ajaa itsensä raivoon ennen taistelua, ja tästä johtuen voi sivuuttaa ensimmäisen ottamansa osuman taistelussa. (Käytännössä siis +1 kestopiste, mahdollisesti 2. Pekka ja Mikko, päättäkää).
Berserkkejä on nähty myös suurpeikoilla ja vastaavilla vihernahkojen voimakkailla taistelijoilla. On myös nähty suuria epäkuolleiden hirviökonstrukteja, jotka käyttäytyvät samoin.
Berserkkisoturin tulee selvästi tehdä esille tämä ominaisuus sotamaalilla ja punaisella käsivarsinauhalla, jossa on keltainen poikkiviiva ylhäältä alas.
Perustelua:
Norretia ei viitekehykseen sopivasti voi käyttää panssareita berserkeillä. Liikaa kestoa ei voi antaa, ettei etu olisi mauttomassa kontrastissa panssarin painoon verrattuna. Tosin panssaroitu ihminen voi käyttää mitä tahansa aseita, mukaanlukien kilvet ja keihäät (iso etu).
Viimeksi muokannut Sefraim, Sunnuntai, 19.07.2009 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos Sotahuuto olisi korttipakka, Camulos olisi jokeri. Ikinä ei tiedä mitä siitä tulee loppujen lopuksi.
Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.
KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.
KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
- Hanhap
- Kreivi
- Viestit: 300
- Liittynyt: Perjantai, 20.04.2007 19:18
- Paikkakunta: Espoo
-
- Herttua
- Viestit: 544
- Liittynyt: Keskiviikko, 01.11.2006 18:48
- Paikkakunta: Espoo
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Nyt bonukset ovat sen verta pieniä, että niitä ei välttämättä tarvisi rajoittaa. Laumalle kyllä varmaan rautapaidatkin jossain määrin käy, kun niissä on viikinkivaikutteitakin seassa. Mutta ehdoton kannatus tällaiselle voimakkaasti rajoitetulle pienelle boonukselle berserkeille.
Muillekin roduille soisi näkevänsä jotain pientä omaa boonusta.
Muillekin roduille soisi näkevänsä jotain pientä omaa boonusta.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- Rumaahinen
- Kreivi
- Viestit: 277
- Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 23:33
- Paikkakunta: Turku
Tein tässä muutaman nopean ehdotuksen parantajista ja parannuksesta. Tuosta Sefraimin ehdotuksesta: en olisi itse rajoittamassa pappeja välttämättä vain yhden käsen aseisiin. Norretian barbaariheimon sotapappi kahdenkädenmiekalla varustettuna kuulostaa täysin järkevältä. Sen sijaan poistaisin kilpien käytön parantajilta ja panssarien, mikäli he eivät kanna koko toisen käden vievää maagista esinettä.
Parantajat, shamaanit ja maagit
Parantajien, maagien, shamaanien ja muiden magiankäyttäjien on esiinnyttävä asussa, joka erottaa heidät muusta sotajoukosta. Asu voi olla shamaanin kallokoru ja hyöhenet tai vaikka Lumenorin papin seremoniallinen kaapu.
Magian käyttäjät eivät saa käyttää kilpiä. Maagilla pitää olla jokin parannuksessa ja muussa magiassa käytettävä esine. Heillä voi olla:
1. Panssaria ja yhden käden vievä maagista voimaa symboloivaa esine, joka voi olla esimerkiksi sauva, karhun penisluu tai kristallipallo.
2. Mitä tahansa aseita, mutta ei panssaria. Maagilla tulee silti olla voimaa symboloiva esine, mutta sitä ei tarvitse pitää koko ajan kädessä.
Parantaminen
Parantaja voi yrittää parantaa haavoittunutta soturia taistelukentällä. Tämä vaatii rukouksen omistamista parantajan edustamalle jumalalle. Rukous voi olla sisällöltään minkälainen tahansa, mutta sen tulee kestää vähintään 20 sekuntia(vai pidempi?). Rukous on aloitettava alusta jos parantaja joutuu keskeyttämään sen tai liikkumaan millään lailla sen aikana. Myöskin parannuksen kohteen liikkuminen keskeyttää rituaalin. Rukouksen lopuksi parantaja koskettaa maagisella esineellään parannettavaa ja parannettava saa yhden kestopisteen takaisin. Jos parantajille on rajoitetut parannukset, menettää parantaja myös yhden sellaisen.
Henkiinherätys
Henkiinherätys on rituaali, joka vaatii vähintään kolme(tai viisi?) parantajaa. He asettuvat piiriin herätettävän ympärille ja toimivat samalla lailla kuin parannuksessa. Rituaalin lopuksi jokainen herättäjä koskettaa herätettävää maagisella esineellään ja hän herää. Jos rajoitetut parannukset ovat käytössä, menettää jokainen parantaja yhden sellaisen. Henkiin heränneellä on täydet kestopisteet ja samat panssaripisteet kuin kuollessaan.
Lisähuomiona parannus ja henkiinherätysääntöjä voisi soveltaa panssarin palauttamiseen samalla lailla.
Parantajat, shamaanit ja maagit
Parantajien, maagien, shamaanien ja muiden magiankäyttäjien on esiinnyttävä asussa, joka erottaa heidät muusta sotajoukosta. Asu voi olla shamaanin kallokoru ja hyöhenet tai vaikka Lumenorin papin seremoniallinen kaapu.
Magian käyttäjät eivät saa käyttää kilpiä. Maagilla pitää olla jokin parannuksessa ja muussa magiassa käytettävä esine. Heillä voi olla:
1. Panssaria ja yhden käden vievä maagista voimaa symboloivaa esine, joka voi olla esimerkiksi sauva, karhun penisluu tai kristallipallo.
2. Mitä tahansa aseita, mutta ei panssaria. Maagilla tulee silti olla voimaa symboloiva esine, mutta sitä ei tarvitse pitää koko ajan kädessä.
Parantaminen
Parantaja voi yrittää parantaa haavoittunutta soturia taistelukentällä. Tämä vaatii rukouksen omistamista parantajan edustamalle jumalalle. Rukous voi olla sisällöltään minkälainen tahansa, mutta sen tulee kestää vähintään 20 sekuntia(vai pidempi?). Rukous on aloitettava alusta jos parantaja joutuu keskeyttämään sen tai liikkumaan millään lailla sen aikana. Myöskin parannuksen kohteen liikkuminen keskeyttää rituaalin. Rukouksen lopuksi parantaja koskettaa maagisella esineellään parannettavaa ja parannettava saa yhden kestopisteen takaisin. Jos parantajille on rajoitetut parannukset, menettää parantaja myös yhden sellaisen.
Henkiinherätys
Henkiinherätys on rituaali, joka vaatii vähintään kolme(tai viisi?) parantajaa. He asettuvat piiriin herätettävän ympärille ja toimivat samalla lailla kuin parannuksessa. Rituaalin lopuksi jokainen herättäjä koskettaa herätettävää maagisella esineellään ja hän herää. Jos rajoitetut parannukset ovat käytössä, menettää jokainen parantaja yhden sellaisen. Henkiin heränneellä on täydet kestopisteet ja samat panssaripisteet kuin kuollessaan.
Lisähuomiona parannus ja henkiinherätysääntöjä voisi soveltaa panssarin palauttamiseen samalla lailla.
- Misumasu
- Marsalkka
- Viestit: 2292
- Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
- Paikkakunta: Jyväskylän mlk
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Tätä harkittiin, mutta ongelmaksi muodostui miten soturit erottavat ammutaanko heitä täyspenatraatiohaltioiden toimesta vai esim. norretialaisen jousimiehen. Vastaehdotuksena oli, että jouset rajoitettaisiin haltioille tai että nuolet merkattaisiin. Merkkejä ei luonnollisesti erota ja jouset haltioille meiningillä meillä olisi, yllätys, yllätys täyspenatraatta kaikilla jousilla -> jouset olisivat ylitehokkaita, varsinkin kun otetaan huomioon Sotahuudosta eroavat panssarisäännöt.Panssarinläpäisevät nuolet/heittoaseet haltioille
Alan taipua erikoissäännöissä malliin, jossa koko armeija ei saisi jotain bonusta, vaan he saavat erikoisjanttereita (eli esim. juuri tällaisia berserkkereitä). Näiden erikoismiesten (tai naisten) määrä voisi olla rajoitettu vaikkapa 10% armeijan vahvuudesta. Jokaisella sotajoukolle voisi kehittää oman.Berserkerit (Norretia):
Viimeksi muokannut Azor, Sunnuntai, 19.07.2009 14:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- Sefraim
- Herttua
- Viestit: 556
- Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
- McManus
- Kapteeni
- Viestit: 101
- Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57
IDV-nuolet täysläpäiseviksi, eiköhän ne erota kotikutoisista
Ja sitten vain rajattu määrä IDV:tä per puoli/ryhmä.
Toinen vaihtoehto on se, että jos armeijajaot on niin että on aina kaksi isoa armeijaa taistelemassa, voisi toisella armeijalla olla "jousietu" niin että kaikki sen armeijan nuolet lävistää.
Ja sitten vain rajattu määrä IDV:tä per puoli/ryhmä.
Toinen vaihtoehto on se, että jos armeijajaot on niin että on aina kaksi isoa armeijaa taistelemassa, voisi toisella armeijalla olla "jousietu" niin että kaikki sen armeijan nuolet lävistää.
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Säännöt, draft II:
http://users.metropolia.fi/~mikkoniv/sh ... annot.html
Tärkein uudistus: sotajoukot saavat 10% kiintiön johon kaikki mahduttavat erikoisyksikkönsä (parantajat, alkemistit, berserkkerit yms.)
Perussäännöt eivät ainakaan enää muutu mihinkään. Erikoisyksiköitä voidaan viilata yms.
http://users.metropolia.fi/~mikkoniv/sh ... annot.html
Tärkein uudistus: sotajoukot saavat 10% kiintiön johon kaikki mahduttavat erikoisyksikkönsä (parantajat, alkemistit, berserkkerit yms.)
Perussäännöt eivät ainakaan enää muutu mihinkään. Erikoisyksiköitä voidaan viilata yms.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- mikko
- Kreivi
- Viestit: 411
- Liittynyt: Maanantai, 26.03.2007 16:20
- Paikkakunta: Espoo/(Laukaa)
-
- Kapteeni
- Viestit: 133
- Liittynyt: Perjantai, 10.07.2009 15:10
- Paikkakunta: Lahti
- Haltia
- Kuningas
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
- Paikkakunta: Vantaa
Teidän ei tarvitse taninan perään huolestua. Kyllä Rämä osaa järjestää kaiken ilman porsaanreikiä.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
http://selenejousineidot.multiply.com/
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Joku on Magiasotien aikaan nimennyt nämä manaajat. Todennäköisesti chevalierit eivät itsekään tiedä kaikkia faktoja nimensä takana. Sehän se ongelma teaserinkin mukaan taitaa olla.Onko muuten tuon epäkuolleiden chevalierin nimi ihan loppuun asti mietitty?
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- Encore
- Herttua
- Viestit: 661
- Liittynyt: Maanantai, 26.06.2006 00:15
- Paikkakunta: Helsinki
Ja sitten noitametsästys käyntiin, kun huutajaa etsitään? Ei välttämättä ihan näinkään. Holdia tarvitaan ihan turvasääntönä, eikä taistelu varmaan yhdestä pysäytyksestä kaadu.Keisari_P kirjoitti: Jotta holdia ei huudeta aivan turhasta ensimmäinen holdin huutaja kuolee peliteknisesti (ei peliteknisesti parannettavissa). On kuitenkin parempi olla peliteknisesti kuollut, kuin että joku kuolee oikeasti. Tähän mennessä Holdia on huudeltu aivan liian hövelisti ja lähinnä väärin kuullun perusteella. Ne tilanteet joissa Hold on ollut aiheellinen, ovat olleet hyvin selkeitä.
Komppaan kyllä tuota berserkkiajatusta hienona lisänä tapahtumaan, mutta ehdottomasti rajoittaisin tällaiset erikoisyksiköt yksi per armeija. Muuten saa porukka olla koko ajan arpomassa mikä epäkuollut/pappi/mohikaani/paladiini päälle rynnii.
Mutta miksi päädyttiin tähän parannuspistepooliin? Aimo oppitunti rehellisyydestä ei auta poistamaan sitä tosiasiaa, että viiden minuutin jälkeen taistelun alkamisesta parantajan kimpussa on plus viisi haavoittutta soturia kinuamassa parantavaa kättä. Lisää aikalailla valvontaa.
- olho
- Sotalordi
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
- Paikkakunta: Jyväskylä
Olisi kiva esim. Berserkistä tietää mitä se sitten tekee. Tuolla sanotaan vaan että sen asevaihtoehdot on rajattu, ei saa panssaria ja saa siitä jokeripisteen. Onko se sitten vain hieman vaikeampi tappaa? Kaipa tuo erikoisyksitkön piirteet täyttää. Miten ne pitää merkitä että tiedetään mitä barbaaria lyödä kahdesti?Azor kirjoitti:Säännöt, draft II:
http://users.metropolia.fi/~mikkoniv/sh ... annot.html
Tärkein uudistus: sotajoukot saavat 10% kiintiön johon kaikki mahduttavat erikoisyksikkönsä (parantajat, alkemistit, berserkkerit yms.)
Perussäännöt eivät ainakaan enää muutu mihinkään. Erikoisyksiköitä voidaan viilata yms.
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Jotenkin merkitään. Berserkki on kenties alitehoinen, voisi antaa toisen jokeripisteen. Turvallisuussyistä voisi sallia kypärää / alasuojaa yms.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
- goblintaikuri
- Herttua
- Viestit: 887
- Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
- Paikkakunta: Paikkakunta:
- Skylark
- Sotalordi
- Viestit: 1146
- Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
- Paikkakunta: Espoo
Kantti kirjoitti:Mainitsemasi muutos rengaspanssarin osalta ei kuulosta lainkaan hassummalta. Oli hieman tyhmää vain nostaa itse epäkohtaa esiin, vaikka pyysitte suoraan korjausehdotuksia. Itse ehdotan gambesonien osalta seuraavaa:
Riittävän tukeva gambeson lasketaan samaan tapaan luokkaa ylemmäksi. Riitävän tukevan määritteleminen on sitten vaikeampaa ja luulen monen olevan siinä minua parempi. Mutuna tietysti hyvältä rajalta kuuloistaisi 20mm, joka on siis tuplaten minimi ja tarjoaa taatusti jo aidosti tukevampaa suojaa kuin yksinäinen rengaspanssari (niittaamaton), vaikka toki käytössä ehkä kuluisikin nopeamin korjauskuntoon (ei toki yhden taistelun aikana ehtisi vaikuttaa, mutta noin pitkässä juoksussa).
Itse kaadun paljon turvallisemmin mielin 23 (noin) mm gambesonissani risukkoisessa metsässä selälleni kuin chainissa. Vaimoni nipinnapin 15mm gambesonisas en olisi lainkaan yhtä levollisin mielin.
Näitä asioita kun pähkäilin, tämä saman panssarityypin eri laadut tuli huomioiduksi levyn osalta (1mm ja 1,5mm saa eri pisteet). Rengas- ja kangaspanssarit ovat silmissäni olleet melko homogeenistä kamaa mutta mikäli se nähdään epäkohdaksi, voisi tätä ajatusta hyvin soveltaa myös näihin panssarityyppeihin.Beatific kirjoitti:Tosi tukevia gambeja ja posheja chaineja (tosipientä lenkkiä ja/tai niitattua) voisi kenties nostaa luokkaa ylemmäksi, sanoisin minäkin.
Kannattaa huomioida myös että vaikka siitä napapaidasta saisi samat pisteet, se navan pikalävistys tappaa kun siitä kattavuudesta tingitään.
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Ehdotuksia otetaan vastaan.Ovatko haltiat, Lumenor ja Camorra jäämässä ilman uniikkeja erikoisyksiköitä?
Lumenorille voisi sopia joku soturipappi/maagi tai jonkinlainen Supahritari. Camorralle ehkä joku lahjontayksikkö, mutta tämä ei olisi kovin realistista (epäkuolleet kääntävät kelkkansa kullalla?) eikä mukavaa: kukaan ei pidä siitä, jos kaverit lyövät selkään.
Haltioille mieleeni tulee golemeita (joilla voi olla vaikka täydet 5 panssaripistettä pelkästä lateksista/vaahtomuovista mikäli on näyttävä). Tässä kynnyksenä on, jaksaako joku väntää uskottavan golemiasusteen? Haltioilla voisi myös olla omituisia ampuma-aseita Magiasotien jäljiltä, jotka voisivat läpäistä panssarin. Nämä täytyisi kyllä olla melko näyttäviä ja sotakoneen kaltaisia (esim. tarvitaan kaksi operoimaan).
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies
-
- Kapteeni
- Viestit: 133
- Liittynyt: Perjantai, 10.07.2009 15:10
- Paikkakunta: Lahti
Tuli sellainen asia mieleen että jos on kilpi jota pystyy kantamaan esim selässä tai vyöllä niin onko siitä mitään hyötyä? Jossain taisi olla sanottuna että esim selässä kannettavaan kilpeen tulevat osumat lasketaan, mutta viekö se panssari vaiko osuma pisteitä? Ehdottaisin että muutoin kuin kädessä pidettynä kilpi laskettaisi panssariksi, siis niin että siihen tulevat osumat veisivät panssaripisteitä mutta kilpi ei kuitenkaan antaisi panssaripisteitä. Eli vyöllä tai kantohihnassa roikkuva kilpi antaisi panssarille kattavuutta mutta ei olisi mikään tuhoutumaton suojus?
- Keisari_P
- Ylläpito
- Viestit: 2524
- Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
- Paikkakunta: Helsinki
Sanoisin, että ei.Sturm kirjoitti:Tuli sellainen asia mieleen että jos on kilpi jota pystyy kantamaan esim selässä tai vyöllä niin onko siitä mitään hyötyä? Jossain taisi olla sanottuna että esim selässä kannettavaan kilpeen tulevat osumat lasketaan, mutta viekö se panssari vaiko osuma pisteitä? Ehdottaisin että muutoin kuin kädessä pidettynä kilpi laskettaisi panssariksi, siis niin että siihen tulevat osumat veisivät panssaripisteitä mutta kilpi ei kuitenkaan antaisi panssaripisteitä. Eli vyöllä tai kantohihnassa roikkuva kilpi antaisi panssarille kattavuutta mutta ei olisi mikään tuhoutumaton suojus?
Sotahuudon tapaan on järkevää, ettei selkään tai muihin ruumiinosiin kiinni teipatut kilvet ja vara-aseet hyödytä peliteknisesti millään tavalla.
Tämä kannustaisi aivan vääränlaiseen ja epätoivottavaan varustautumiseen.
edit: tai siis joo, jos kokonaisuus näyttää uskottavalta teini-ikäiseltä ninjakilpikonnalta.
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Haltioille ekstrahiparein varustettu Achilles-yksikkö?Azor kirjoitti:Ehdotuksia otetaan vastaan.Ovatko haltiat, Lumenor ja Camorra jäämässä ilman uniikkeja erikoisyksiköitä?
Lumenorille voisi sopia joku soturipappi/maagi tai jonkinlainen Supahritari. Camorralle ehkä joku lahjontayksikkö, mutta tämä ei olisi kovin realistista (epäkuolleet kääntävät kelkkansa kullalla?) eikä mukavaa: kukaan ei pidä siitä, jos kaverit lyövät selkään.
Haltioille mieleeni tulee golemeita (joilla voi olla vaikka täydet 5 panssaripistettä pelkästä lateksista/vaahtomuovista mikäli on näyttävä). Tässä kynnyksenä on, jaksaako joku väntää uskottavan golemiasusteen? Haltioilla voisi myös olla omituisia ampuma-aseita Magiasotien jäljiltä, jotka voisivat läpäistä panssarin. Nämä täytyisi kyllä olla melko näyttäviä ja sotakoneen kaltaisia (esim. tarvitaan kaksi operoimaan).
Lumenorille voisi kai heittää jotain suck-my-holy-hammer -paladiineja, jotka parantaa vaikka olisi panssaria? Camorra onkin sitten jo vaikeempi.
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."