Salamurhaus / puhdistus -skenaario
Valvoja: Ylläpito
- Stonetroll
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 266
- Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44
Salamurhaus / puhdistus -skenaario
Tuli tuossa mieleen yks skenaariotyyppi lisää, joka ainakin omassa pienessä mielessä vaikuttaisi mukavalta ja toteutettavissa olevalta. Se on pieni muunnelma tai vaihtoehto siitä VIP-skenaariosta.
"Pieni osasto on tehnyt läpimurron linjojen läpi ja pyrkii nyt aiheuttamaan suurimman mahdollisen vahingon tuhoamalla vastustajan komentajan. Tällä on kuintenkin melko vahvat suojajoukot jotka pyrkivät puhdistamaan alueen vihollisista"
Puolustajalla olisi määritelty joukkojen komentaja (kenraali) kiinteässä paikassa ja se olisi helposti tunnistettava (värikäs komentoteltta, yms). Tällä olisi pieni henkivartiokaarti jonka koko olisi rajoitettu vaikka 7 henkeen. Puolustajan tehtävänä olisi tuhota riittävä määrä hyökkääjistä (vaikka yli 75%)
Hyökkääjän joukojen tehtävänä olisi tuhota tappaa vihollisen kenraali, mielellään mahdollisimman pienin tappioin. hyökkääjän joukot voisivat olla hiukan kevyempiä ja vähäisempiä kuin puolustajan. Tietenkin mukana olisi myös raskasta, muttei niin paljon kuin puolustajalla.
Puolustajan joukkojen kasaaminen pelkästään kenraalin suojaamiseksi estetään sillä, että tavoitteena on tuhota mahdollisimman paljon hyökkääjiä. Eli puolustaja joutuu organisoimaan alueen puhdistamista taistelupartioin, eikä vain istumaan leirinuotioilla.
Tavoitteet eivät ole suoraan toisensa poissulkevia. Mutta tilanteita pitäisi silti syntyä, ja tunnelman voisi luulla nousevan korkealla. Ja kenraalin olisi oikeasti tarkoitus toimia ylimpänä komentajana jota muut tottelevat. Keneltä tahansa joka tulee toimimaan kenraalina edellytetään kyllä aika paljon eläytymistä ja pelihenkeä, koska hänen on kuitenkin mahdollista "munchkata" käskyaseman avulla.
Lisäherkkuna voisi tietenkin sanoa vain ettei kenraali saa komentaa muita joukkoja "cämppäämään" itsensä lähellä ellei viholliskontakteja ole, koska ei halua pelkurin mainetta. Silloin tietenkin hyökkääjällä olisi realistinen mahdollisuus likvidoida tämä jos onnistuu pääsemään leiriin asti huomaamatta.
Hyökkääjällä olisi tietenkin oma ongelmansa toiminnan organisoinnissa, kun pitäisi pystyä liikkeessä ollessa sekä löytämään kenraali että hyökkäämään tämän kimppuun törmäilemättä liikaa puolustajan partioihin. Tietenkin onnistuessaan hyökkääjän käytössä olisi kaiken maailman harhautukset, ylläköt, hiippailut, armeijan jakaminen sun muut kuviot. Onnistuessaan
Pelialueen pitäisi olla hyvin rajattu ettei niiden yli vahingossa joutuisi. Lisäksi sen pitäisi olla oikean kokoinen, ei liian iso ettei taistelua synny eikä liian pieni ettei liikkumavaraa ole. Mahdollisimman vaihteleva ja suojainen maasto olisi kanssa plussaa.
Peliaikaa skenaarioon tarvittaisiin minun arvion mukaan 1-2 tuntia. Sen verran että hyökkääjän taktisiin vaihtoehtoihin kuuluu muutakin kuin kamikaze-rynnäkkö, ja puolustajalla on aikaa puhdistaa metsää.
Huoh, aika pitkä teksti tuli Nyt sitten vaan ihmisiltä mielipiteitä.
"Pieni osasto on tehnyt läpimurron linjojen läpi ja pyrkii nyt aiheuttamaan suurimman mahdollisen vahingon tuhoamalla vastustajan komentajan. Tällä on kuintenkin melko vahvat suojajoukot jotka pyrkivät puhdistamaan alueen vihollisista"
Puolustajalla olisi määritelty joukkojen komentaja (kenraali) kiinteässä paikassa ja se olisi helposti tunnistettava (värikäs komentoteltta, yms). Tällä olisi pieni henkivartiokaarti jonka koko olisi rajoitettu vaikka 7 henkeen. Puolustajan tehtävänä olisi tuhota riittävä määrä hyökkääjistä (vaikka yli 75%)
Hyökkääjän joukojen tehtävänä olisi tuhota tappaa vihollisen kenraali, mielellään mahdollisimman pienin tappioin. hyökkääjän joukot voisivat olla hiukan kevyempiä ja vähäisempiä kuin puolustajan. Tietenkin mukana olisi myös raskasta, muttei niin paljon kuin puolustajalla.
Puolustajan joukkojen kasaaminen pelkästään kenraalin suojaamiseksi estetään sillä, että tavoitteena on tuhota mahdollisimman paljon hyökkääjiä. Eli puolustaja joutuu organisoimaan alueen puhdistamista taistelupartioin, eikä vain istumaan leirinuotioilla.
Tavoitteet eivät ole suoraan toisensa poissulkevia. Mutta tilanteita pitäisi silti syntyä, ja tunnelman voisi luulla nousevan korkealla. Ja kenraalin olisi oikeasti tarkoitus toimia ylimpänä komentajana jota muut tottelevat. Keneltä tahansa joka tulee toimimaan kenraalina edellytetään kyllä aika paljon eläytymistä ja pelihenkeä, koska hänen on kuitenkin mahdollista "munchkata" käskyaseman avulla.
Lisäherkkuna voisi tietenkin sanoa vain ettei kenraali saa komentaa muita joukkoja "cämppäämään" itsensä lähellä ellei viholliskontakteja ole, koska ei halua pelkurin mainetta. Silloin tietenkin hyökkääjällä olisi realistinen mahdollisuus likvidoida tämä jos onnistuu pääsemään leiriin asti huomaamatta.
Hyökkääjällä olisi tietenkin oma ongelmansa toiminnan organisoinnissa, kun pitäisi pystyä liikkeessä ollessa sekä löytämään kenraali että hyökkäämään tämän kimppuun törmäilemättä liikaa puolustajan partioihin. Tietenkin onnistuessaan hyökkääjän käytössä olisi kaiken maailman harhautukset, ylläköt, hiippailut, armeijan jakaminen sun muut kuviot. Onnistuessaan
Pelialueen pitäisi olla hyvin rajattu ettei niiden yli vahingossa joutuisi. Lisäksi sen pitäisi olla oikean kokoinen, ei liian iso ettei taistelua synny eikä liian pieni ettei liikkumavaraa ole. Mahdollisimman vaihteleva ja suojainen maasto olisi kanssa plussaa.
Peliaikaa skenaarioon tarvittaisiin minun arvion mukaan 1-2 tuntia. Sen verran että hyökkääjän taktisiin vaihtoehtoihin kuuluu muutakin kuin kamikaze-rynnäkkö, ja puolustajalla on aikaa puhdistaa metsää.
Huoh, aika pitkä teksti tuli Nyt sitten vaan ihmisiltä mielipiteitä.
Toiset taistelevat sotahuudossa ja toiset foorumeilla, kaikille makunsa mukaan
- Stonetroll
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 266
- Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44
- Nipsu
- Herttua
- Viestit: 682
- Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
- Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi
Eikö tämän voisi yhdistää lisä tavoitteeksi johonkin muuhun scenuun? esim. armeijoiden pääjoukot taistelevat jostain (vaikka kukkulasta kentän keskellä)
kaukana komentajasta ja tämän vartijoista. Toinen puoli valitsisi eliitti ryhmä joka sitten hyökkäisi leiriin tarkoituksenaa eliminoida komentaja tietyssä ajassa (onnistumisesta saisi jumalattomasti pisteitä jotka voisi jättää laskematta ryhmän omiin pisteisiin tasapuolisuuden nimissä) muuten päätaistelu ratkaisee kumpi voittaa. Puollustaja voisi myös sijoittaa parikymmentä miestä vartioimaan taistelun sivustoja joiden väistämisestä hyökkääjä saisi hieman lisä haastetta. Komentajan kuolemasta voisi myös ilmoittaa puollustajille jotta he tietäisivät että päätaistelu täytyy voittaa murskaavasti ja kostaa johtajan kuolema. Tuli vielä mieleen jos molemmat joukkueet saisivat pisteitä toisen johtajan murhasta pää taistelun lisäksi se toissi lisää kaivattua taktisuutta peliin kun joukot pitäisi osata jakaa oikein (henkivartijat, salamurhaajat ja pääjoukko), mutta jos tehdään jotain sinne päinkin olen iloinen
kaukana komentajasta ja tämän vartijoista. Toinen puoli valitsisi eliitti ryhmä joka sitten hyökkäisi leiriin tarkoituksenaa eliminoida komentaja tietyssä ajassa (onnistumisesta saisi jumalattomasti pisteitä jotka voisi jättää laskematta ryhmän omiin pisteisiin tasapuolisuuden nimissä) muuten päätaistelu ratkaisee kumpi voittaa. Puollustaja voisi myös sijoittaa parikymmentä miestä vartioimaan taistelun sivustoja joiden väistämisestä hyökkääjä saisi hieman lisä haastetta. Komentajan kuolemasta voisi myös ilmoittaa puollustajille jotta he tietäisivät että päätaistelu täytyy voittaa murskaavasti ja kostaa johtajan kuolema. Tuli vielä mieleen jos molemmat joukkueet saisivat pisteitä toisen johtajan murhasta pää taistelun lisäksi se toissi lisää kaivattua taktisuutta peliin kun joukot pitäisi osata jakaa oikein (henkivartijat, salamurhaajat ja pääjoukko), mutta jos tehdään jotain sinne päinkin olen iloinen
Smells like... Victory!
Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
- tiarAnon
- Sotalordi
- Viestit: 1379
- Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
- Paikkakunta: Espoo
Mikäs tuossa, ihan hyvä skenaario sinällään, joka voisi mahdollistaa paljon jännitystä ja taktista kikkailua. Ongelma on, että suunnitelmassa on turhan paljon liikkuvia osia, joten sen on kovin helppo levitä käsiin. Lisäksi edelleen puolustajalle on helpointa vain istua leiritulilla, koska hyökkääjän on kuitenkin sinne pakko tulla. Mitä turhaan etsimään, kun tulevat paikanpäälle kuitenkin.
It'll be awesome.
- SNiLD
- Ylläpito
- Viestit: 399
- Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30
Juuri tiarAnonin mainitseman syyn takia tälläsen kenraalin voi lisätä esim jo aikaisemmin mainitsemani "kolme leiriä" skenaarion yhden leirin tavoitteeksi. Silloin ei tulis myöskään sitä ongelmaa, että kenu istuu täyden joukon kanssa yhdessä pisteessä (koska ottamalla kaks muuta pistettä, hyökkääjä voittaa).
- Stonetroll
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 266
- Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44
Tuolla minä hainkin juuri ratkaisua siihen "leiritulilla istumisen" ongelmaan. Ainakin luulisi kun henkilölle sanotaan suoraan, niin suurin osa on sen verran urheiluhenkisiä että tottelee. Pari järjestäjää varmistamaan tätä niin tule turhia houkutuksia.Puolustajan joukkojen kasaaminen pelkästään kenraalin suojaamiseksi estetään sillä, että tavoitteena on tuhota mahdollisimman paljon hyökkääjiä. Eli puolustaja joutuu organisoimaan alueen puhdistamista taistelupartioin, eikä vain istumaan leirinuotioilla.
Taktisista kuvioista juuri sen verran, että valintatilanne varman yksinkertaisen ja vaikeamman kikkailun välillä on täysin normaali ja pätee muuhunkin toimintaan. Minua se ainakin viehättää
Toiset taistelevat sotahuudossa ja toiset foorumeilla, kaikille makunsa mukaan
- Kops-Max
- Kreivi
- Viestit: 480
- Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
- Paikkakunta: Espoo
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Jotain hieman tämänsuuntaistahan kokeiltiin pienemmässä mittakaavassa Kuolan kaartin harjoitusleirillä viime vuonna. Pienikin joukko niitä sissejä saa aika suurta tuhoa aikaan, jos niillä on puolellaan yllätysetu, päättäväisyys ja kyky liikkua vaikeassa maastossa. Itse en ainakaan näe mitään ongelmaa siinä, että pelinjohto varmistaisi sen, ettei camppaamista synny. Vihollisen kenraalihan voisi olla yksi järjestäjistä, jolloin hän voi komentaa joukkoja kauemmaksi leiristä, jos sinne alkaa syntyä ruuhkaa.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- Stonetroll
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 266
- Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44
Jea Koskaan ei ole ojan pohjalla ryömiminen ollut niin tunnelmallista kun samalla voi kuunnella vihollisten turinointi leirinuotiolla. Ja yllätyksen turvin lyötiin se 2 kertaa isompi porukka karkuun. Oli kyllä tunnelmaa.
Siksi kannatankin enemmän pidempää aikaa eli 2h tähän skenaarioon. Koska mitä pidempään skenaario kestää sitä vaikeampi on pysyä valppaana kaiken aikaa ja tilaisuuksia tällaiseen tulee enemmän. Kuitenkin niin ettei porukalla tule tylsää, kun mättämäänhän sinne tullaan. Mutta oikeassakin taistelussa suurin osa ajasta oli odottelua ja välillä lyhyitä sykäyksiä toimintaa.
Siksi kannatankin enemmän pidempää aikaa eli 2h tähän skenaarioon. Koska mitä pidempään skenaario kestää sitä vaikeampi on pysyä valppaana kaiken aikaa ja tilaisuuksia tällaiseen tulee enemmän. Kuitenkin niin ettei porukalla tule tylsää, kun mättämäänhän sinne tullaan. Mutta oikeassakin taistelussa suurin osa ajasta oli odottelua ja välillä lyhyitä sykäyksiä toimintaa.
Toiset taistelevat sotahuudossa ja toiset foorumeilla, kaikille makunsa mukaan
- Keisari_P
- Ylläpito
- Viestit: 2524
- Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
- Paikkakunta: Helsinki
Kiinteässä paikassa oleva VIP-skenaario kestää liian pitään.
Itse olin intissä rajalla tiedustelualikersantti ja kiinnostusta sissitoimintaan löytyy vieläkin. Aikaa ei kuitenkaan millään riitä mihinkään 2h skenaarioon. Muutoinkaan tämän kaltainen puhdas sissitoiminta ei oikein ollut 1400-luvun ajan henki. Vaikka hiiviskely vihollisen selustaan ja väijytykset ovatkin hauskoja, eivät kaikki osallistujat osaa arvostaa siihen tuhraantuvaa aikaa riittävästi (tai lainkaan).
Saattotehtävä kuitenkin tulee, ja siinä sissit saavat varmasti näyttää kyntensä. Saattavan joukkueen pitää pyrkiä pitämään muodostelma mahdollisimman tiiviinä taistelunkin vilskeessä, ettei kukaan livahda välistä tappamaan saatettavaa. Tämä ei kuitenkaan ole ihan helppoa ja taitava hyökkääjä käyttää maastoa edukseen. Näkisin, että kiinteässä asemassa päivystävä VIP-skenaario ei ole yhtä toimiva kuin tuo saatto.
Mahdollisuutta taistelun välttämiseen ei jätetä. Ellei hyökkääjä päästä saattajan koko osastoa rynnäköimään suoraan läpi (mikä olisi saattajan kannalta paras ratkaisu).
Saattotehtävä kuitenkin tulee, ja siinä sissit saavat varmasti näyttää kyntensä. Saattavan joukkueen pitää pyrkiä pitämään muodostelma mahdollisimman tiiviinä taistelunkin vilskeessä, ettei kukaan livahda välistä tappamaan saatettavaa. Tämä ei kuitenkaan ole ihan helppoa ja taitava hyökkääjä käyttää maastoa edukseen. Näkisin, että kiinteässä asemassa päivystävä VIP-skenaario ei ole yhtä toimiva kuin tuo saatto.
Mahdollisuutta taistelun välttämiseen ei jätetä. Ellei hyökkääjä päästä saattajan koko osastoa rynnäköimään suoraan läpi (mikä olisi saattajan kannalta paras ratkaisu).
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
Komialta tämäkin kuullostaa joo..
Itse olisin valmis olemaan oikeastaan kummalla tahansa puolella. Hiipimisessä ja muussa hissukseen näätäilyssä olen hyvä jos en ole pukeutunut raskaaseen haarniskaan. Jos olen, en hiivi edes huvikseni koska se nyt on vähän sellaista..
Tämä skenu voisi toimia yhdistettynä johonkin isompaan taisteluun. Kenties molemmille puolille mahdolliseksi tehtäväksi jos sikseen tulee. Kenraali on kuitenkin aina kenraali ja molemmilla on sellainen. Tai korkein upseeri "oikean" kenraalin puuttuessa. Tekisi lisää mieltä sodintaan jos taistelukentällä taktiikka alkaisi pelaamaan merkittävämpää roolia mm. tällaisten asioiden takia.
Itse olisin valmis olemaan oikeastaan kummalla tahansa puolella. Hiipimisessä ja muussa hissukseen näätäilyssä olen hyvä jos en ole pukeutunut raskaaseen haarniskaan. Jos olen, en hiivi edes huvikseni koska se nyt on vähän sellaista..
Tämä skenu voisi toimia yhdistettynä johonkin isompaan taisteluun. Kenties molemmille puolille mahdolliseksi tehtäväksi jos sikseen tulee. Kenraali on kuitenkin aina kenraali ja molemmilla on sellainen. Tai korkein upseeri "oikean" kenraalin puuttuessa. Tekisi lisää mieltä sodintaan jos taistelukentällä taktiikka alkaisi pelaamaan merkittävämpää roolia mm. tällaisten asioiden takia.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
-
- Nostoväki
- Viestit: 3
- Liittynyt: Sunnuntai, 19.03.2006 19:15
- JonTzu
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 2966
- Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
- Paikkakunta: Helsinki
En kannata. Parhaiten tapahtuma toimii kaikkien kannalta jos järjestäjät keskittyvät pyörittämään tapahtumaa eivätkä hallitsemaan skenaarioita pikkutarkasti. Resurssit tulevat paremmin käytetyiksi kun ennen tapahtumaa antaa ohjeet skenaarioita johtaville jos jotain on pakko ohjeistaa.Mahti kirjoitti:Vihollisen kenraalihan voisi olla yksi järjestäjistä, jolloin hän voi komentaa joukkoja kauemmaksi leiristä, jos sinne alkaa syntyä ruuhkaa.
Samaan hengenvetoon: Henkilökohtaisesti en kannata myöskään kenraalien idioteiksi määräämistä vaan heille pitäisi pikemminkin antaa päämäärät, joita tavoitella. Jos sanotaan vain että on vain pakko hyökätä hölmösti, tämä ei motivoi. Jos taas antaa sen päämääräksi, joka täytyy toteuttaa skenaarion voittamiseksi, tilanne on avoimempi ja saa kenraalit käyttämään järkeään tavoitteidensa saavuttamiseksi.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
- Jenome
- Soturi
- Viestit: 25
- Liittynyt: Lauantai, 18.03.2006 14:02
- Paikkakunta: Kuusamo
Siis tämähän kuullostaa mahtavalta kun näin okein pistää mielikuvituksen päälle...toisessa ääripäässä on vihollisleiri josta pitää komentaja tappaa,samalla kun suuri taistelu on meneillään about kentän puolirajoilla.
¤Kunniaa suojellen ritarit käyvät taisteluun pakanoita vastaan.
Suuressa taistelussa kahden suuren armeijan joukot ottavat yhteen. Miekat osuvat toisiinsa nuolet lentävät omien yli ja mahdollisesti katapultti antaa lisää tuhovoimaa vihollisen kaatamiseen.
Pian kuolema alkaa korjaamaan satoaan ja ruumiita alkaa kasautumaan kentälle toisten haitaksi ja toisten suojaksi.
Samaan aikaa kummankin joukkioiden salamurhaajat saavat tehtäväkseen tappaa vastustajan komentajan.
Salamurhaajat lähtevät leiristään ja hajaantuvat vähän ajan päästä tutkiakseen aluetta ja samalla nostavat mahdollisuutta jonkun pääsystä vihollisleirin läheisyyteen.
Hajaantumisella on myös toinen merkitys,estää vihollisen salamurhaajia pääsemästä oman komentajan kimppuun.
Taistelussa alkaa soturien kestävyys olemaan jo rajoilla,mutta päättävät silti painaa päälle ja hankkia omalle joukkueelleen kunniaa vihollisten lyömisestä.
Vastustajat käyvät käyvät päälle samanlaisella vimmalla ja päättäväisyydellä....Ensimmäisten iskujen jälkeen ei kunnia ole niin tärkeässä asemassa kuin vihollisen voittaminen.
Salamurhaajat tapaavat sovitussa paikassa ja samalla kuulostelevat taistelun ääniä.
joukkio lähteee liikkeelle kohti vihollisleiriä,tutkien samalla ympäristöään,ettei puolustajat näkisi heitä ja samalla hyökäten peolustajien kimppuun etti nämä paljastaisi hyökkäystä.
Pelottavan hiljaa joukkio saapuu leirin laitamille ja alkavat tutkimaan leiriä etsien komentajaa.
Komentajan paikallistuessa ryhmä hajaantuu suuremman edun saadakseen ennen hyökkäystä ja samalla vähentävät varomattomia puolustajia.
Taistelun keskellä oman puolen miesluku on vähentynyt huomattavasti ja vihollinen huomaa sen ja käy päälle viime voimillaan hurjemmin kuin koskaan aikasemmin.
Salamurhaajat ovat paikoillaan ja lähtevät hyökkäykseen ja yllättävät komentajan eliittikaartin teurastaen nämä säälimättömasti.
Kaartin jälkeen jäljellä on vain komentaja,joka näyttää aikovan taistella loppuunsa asti.
Näille kokeneille miehille tämä on helppo juttu.....
Taisteluun tulee tieto,että vihollisen komentaja on kuollut...vihollisen hyökkäys murtuu tiedon takia,omat saavat toivoa ja päättävät hyökätä.
Vihollinen ei kestä tätä hyökkäystä ja hajaantuvat pakoon maastoon.
Salamurhaajat saapuvat omaan leiriin tuoden myös viholliskomentajan pään mukanaan.
Taistelu on voitettu¤
¤Kunniaa suojellen ritarit käyvät taisteluun pakanoita vastaan.
Suuressa taistelussa kahden suuren armeijan joukot ottavat yhteen. Miekat osuvat toisiinsa nuolet lentävät omien yli ja mahdollisesti katapultti antaa lisää tuhovoimaa vihollisen kaatamiseen.
Pian kuolema alkaa korjaamaan satoaan ja ruumiita alkaa kasautumaan kentälle toisten haitaksi ja toisten suojaksi.
Samaan aikaa kummankin joukkioiden salamurhaajat saavat tehtäväkseen tappaa vastustajan komentajan.
Salamurhaajat lähtevät leiristään ja hajaantuvat vähän ajan päästä tutkiakseen aluetta ja samalla nostavat mahdollisuutta jonkun pääsystä vihollisleirin läheisyyteen.
Hajaantumisella on myös toinen merkitys,estää vihollisen salamurhaajia pääsemästä oman komentajan kimppuun.
Taistelussa alkaa soturien kestävyys olemaan jo rajoilla,mutta päättävät silti painaa päälle ja hankkia omalle joukkueelleen kunniaa vihollisten lyömisestä.
Vastustajat käyvät käyvät päälle samanlaisella vimmalla ja päättäväisyydellä....Ensimmäisten iskujen jälkeen ei kunnia ole niin tärkeässä asemassa kuin vihollisen voittaminen.
Salamurhaajat tapaavat sovitussa paikassa ja samalla kuulostelevat taistelun ääniä.
joukkio lähteee liikkeelle kohti vihollisleiriä,tutkien samalla ympäristöään,ettei puolustajat näkisi heitä ja samalla hyökäten peolustajien kimppuun etti nämä paljastaisi hyökkäystä.
Pelottavan hiljaa joukkio saapuu leirin laitamille ja alkavat tutkimaan leiriä etsien komentajaa.
Komentajan paikallistuessa ryhmä hajaantuu suuremman edun saadakseen ennen hyökkäystä ja samalla vähentävät varomattomia puolustajia.
Taistelun keskellä oman puolen miesluku on vähentynyt huomattavasti ja vihollinen huomaa sen ja käy päälle viime voimillaan hurjemmin kuin koskaan aikasemmin.
Salamurhaajat ovat paikoillaan ja lähtevät hyökkäykseen ja yllättävät komentajan eliittikaartin teurastaen nämä säälimättömasti.
Kaartin jälkeen jäljellä on vain komentaja,joka näyttää aikovan taistella loppuunsa asti.
Näille kokeneille miehille tämä on helppo juttu.....
Taisteluun tulee tieto,että vihollisen komentaja on kuollut...vihollisen hyökkäys murtuu tiedon takia,omat saavat toivoa ja päättävät hyökätä.
Vihollinen ei kestä tätä hyökkäystä ja hajaantuvat pakoon maastoon.
Salamurhaajat saapuvat omaan leiriin tuoden myös viholliskomentajan pään mukanaan.
Taistelu on voitettu¤
- Nipsu
- Herttua
- Viestit: 682
- Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
- Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi
- Jenome
- Soturi
- Viestit: 25
- Liittynyt: Lauantai, 18.03.2006 14:02
- Paikkakunta: Kuusamo
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Nightblade
- Soturi
- Viestit: 32
- Liittynyt: Torstai, 16.03.2006 22:32
- Paikkakunta: Kuusamo
- Nipsu
- Herttua
- Viestit: 682
- Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
- Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi
- tiarAnon
- Sotalordi
- Viestit: 1379
- Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
- Paikkakunta: Espoo
- Nightblade
- Soturi
- Viestit: 32
- Liittynyt: Torstai, 16.03.2006 22:32
- Paikkakunta: Kuusamo
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Nightblade
- Soturi
- Viestit: 32
- Liittynyt: Torstai, 16.03.2006 22:32
- Paikkakunta: Kuusamo