Superlonpallot siis havaittu heikoiksi käyttää keveyden takia. Varsinkin ku pehmusteiden takia tarvis olla aika iso. Eikä sinne voi koteloida mitenkään painoa sisälle ilman että se osuessaan iskeytyy superlonin läpikin jossain määrin. Kokeilin tossa tälläistä että vanhasta patjasta leikkasin tollasen 10cm kanttiinsa olevan kuution josta hiukan leikkelin kulmia pois ja teippasin n6cm palloksi. Ja kyllä siitä sen verran jämerä tuli etten kissani sillä heittäis.Yksiön päästä toiseen heitettäessä jysähti kelvollisesti oveen. Eli olisko ratkaisu se et koko kuula olis superlonia joka on teipilla pakotettu oikean kokoiseksi? Joku sääntöguru osannee sanoa. Jos tuo tekemäni olisin lingolla laittanut menemään niin uskon et 20m menis helpolla. Tosin tarkkuudesta en mene mitään sanomaan... Mutta yhtä pehmeä se ei ole ku pakkaamaton, se lienee ongelma? Kyhään jostain sauvalingon ja testaan kun kerkiää, niin pakatulla kuin vapaasti olevalla vaahtomuovilla.
JonTzu kirjoitti:2) Nuolten aiheuttamat silmävammat eivät ole pysyviksi jäädessään mukava mieheyden osoitus vaan elinikäinen haitta.
Mä yritän miettiä kovasti yhtäkin toista lajia jossa on potentiaalinen silmävammojen riski mutta ei silmäsuojainpakkoa mut ei tuu mieleen. Bofferit ei juurikaan aiheuta vakavia vammoja kuin koskeintaan silmiin, joten sen ymmärrän ettei kaikilla ole suojia, mut kyl mä suojalaseja käyttäisin jos uskoisin et käytetyt aseet on riski. Varsinkin alaikäisille tulis suojalasit vaatia.
JonTzu kirjoitti:5) Vakuutusyhtiöille on vaikea selittää nykyisillä todella halvoilla taksoilla lajeja joissa alkaisi tulla säännöllistä pysyvää vauriota. Nykyiset muljahtelevat nilkat, ranteet ja polvet ovat normisettiä metsäjuoksutapahtumaan.
Ja taas tää suojalasijuttu. Kysykääpäs vakuutusyhtiöltä et saiskos halvemmalla jos olis silmäsuojauspakko. Luulen et saattaisivat tulla asiassa vastaan. Ja jos tapahtuman järjestäjät ovat supliikkityyppejä, vakuutusyhtiön pr-puoli saattais olla muutenkin varteenotettava kumppani. Siis tyyliin vakuutusyhtiö-nuorisoliikunta-turvallisuus. Jos kaupallisuus ei ole kauhistus ni tästä sais aikaan vaikka mitä.
JonTzu kirjoitti:Mutta niin, oletko tutustunut esimerkiksi SCA Heavy Fightingiin jossa pätkytellään rottinkikepeillä, nuolet ovat hieman virtaviivaisempia ja mustelmiakin voi joskus tulla? Se voisi tyydyttää tuon suuntaista kutkaa.
http://wiki.sotahuuto.fi/index.php/SCA-fighting
...ja tässä kohtaa hoksasin että olen väärässä aiheessa... *
poistuu takavasemmalle ruoskimaan itseään etikkaisilla ruusunvarsilla*
no joo en mä ihan tuotakaan meinannut, termiin olen joskus törmännyt mut ei kaikkia linkkejä jaksa availla... En mä siis tarkoittaut et kuuluis sattua. Mua vaan kummastuttaa tuo silmäkuoppasääntö ku se ei kuitenkaan täysin estä silmävammoja jos huonosti käy, täälläkin on mainittu likaiset nuolet sun muut. silmäsuojaus pelastais roskiltakin. Ja mainitusta metsäjuoksusta, matalalla oleva oksakin voi mennä silmään.
JonTzu kirjoitti:2) ... mieheyden ...
Naisiakin on. Ja oikea termi olis ollu miehuuden. Joo menen tästä burgeroimasta...
Ritari kiiltavässä haarniskassa on mies joka ei ole koskaan laittanu itseään likoon.