Olen tekemässä tämmöistä fabaan:
http://elads.biz/drizzfull.jpg
Ja huomasin että minulta loppuivat niitit joten mietin onko PK-seudun lähistöllä kauppaa joka myisi niittejä jotka soveltuisivat kyseiseen tarkoitukseen.
Mahd. halvalla

Kyllä ne muutakin myyvät, ainakin Tampereella liike on suuri halli jossa on kaikkea mahdollista nahkaan ja kenkiin liittyvää myynnissä.Lapidary kirjoitti:Tuollainen tukkukauppa pk-seudulla kuullostaa houkuttelevalta. Itselläni olisi tarvetta nahkaan sekä niitteihin eikä mikään lämmitä mieltä niinkuin tieto tukkuhinnoista.
Mutta olenko tyhmä tai vastaavaa kun saan linkistä sivun, mikä mainostaa lähinnä kengänkiilotustuotteita ja pohjallisia eikä mainitse sanallakaan isomman nahkatavaran myymistä? Puhun nyt siis tästä 'Nahkakunnasta'.
Minullakin tarvetta nahalle (ns. pohjanahkaa panssarille eli about 2-3mm) eli pitäisköhän tehdä isompi tilaus porukalla ? Myös muuta nahkaa ehkä tuon joukkueen tarpeisiin...JonTzu kirjoitti:Mille nahalle? Minulla olisi rajatulle määrälle tarvetta, löytyisiköhän yhteisostoksen mahdollisuus?Kehvo kirjoitti:Kävitkö jo? Mullakin olis tarvetta niiteille ja nahalle.
No kyllä, 6mm on aika äärimmäinen ratkaisu. Itse olen 3mm ja 4mm niiteillä selvinnyt ilman ongelmia terässuojien kanssa. Muiden tekemissä rottinkikypärissäni on 4mm teräsniittejä eikä niiden kanssa ole koskaan ole ollut mitään ongelmaa.Grokker kirjoitti:Itse tehtäessä tullaankin sitten seuraavaan kysymykseen: mikä on se passeli niitin halkaisija? Lopullisen tuotoksen kestävyyden lisäksi kaltaiseni sentinvenyttäjä tulee miettineeksi muiden niittaukseen liittyvien työkalujen ja matskujen hintaa. Vaikkapa noissa pyörötangoissa minimihalkaisija taitaa olla 6 mm, joten siitä tehtäessä oikeanlaiset poranterät ja pultit välikasauksia varten pitäisi olla sitten myös samaa kokoa. Mutta onko 6 mm reiät ja niitit liian isoja vaikkapa, noh, mihin vaan?
Niinpä joo, unohdin tuon turvllisuustekijän... Ei olis pitänyt koska tiiän kokemuksesta, rotsin selässä on tylpempien joukossa tusinan verran tuumaisia teräviä ja eikös niihin yks tyyppi törmännyt. Onneksi ei sentää hartioille koittanut, siellä olis 4" piikit olleet.Mr-Headless kirjoitti:Tollasten käytön kyllä kieltäsin itse. A) Lyö tuollaiseen pofferilla ja ihmettele miksi meni paskaksi.
B) Kunnon bodyslamin aikana ei tunnu mukavalta nimimerkillä : Kokemusta on.