A ja B eivät sulje välttämättä toisiaan pois. Kannattaa olla korva tarkkana, sillä tähän on keksitty ensi vuodelle aivan uudenlaista jännyyttä, jolla erityisesti A ratkaistaan, mutta ilman, että se tehdään B:n kustannuksella.Falcata kirjoitti:No nyt kun tähän armeijajakokysymykseen kerta on päästy:
A) Jos Sotahuudon tarkoituksena on etsiä kovin armeija ja kovin ryhmä, niin mun mielestä ainoa oikea keino siihen on kierrättää kaikki armeijajaot läpi tasapuolisesti, eli jokainen armeija on yhtä paljon muiden armeijoiden liittolaisena. Tällöin ei hirveästi ole väliä onko armeijoita 4, 6 vai n kappaletta.
B) Jos Sotahuudon tarkoituksena on saada aikaan mahdollisimman tasaisia ja tiukkoja vääntöjä, on mielestäni paras tapa tehdä 6 armeijaa, etsiä sieltä se tasaisin jako ja matsata koko lopputapahtuma niillä jaoilla.
Itse tykkään tasaisesta väännöstä, mutta pidän Sotahuutoa kilpailutapahtumana. Omasta mielestäni optimitilanne olisi A, jossa siis kaikki armeijajaot pyöräytetään tasapuolisesti, mutta kaikki armeijat olisivat mahdollisimman tasaisia ryhmäjaoltaan. Palkkiselementistä en oo ikinä oikein tykännyt. Palkkisryhmän pärjääminen Sohun kokonaistuloksista kun on aika paljon kiinni siitä, mille puolelle ryhmä on missäkin skenaariossa heitetty. Jos jokin armeija onkin kentällä selkeästi voimakkaampi kuin paperilla (kuten vaikka Taiflow viime vuonna) niin on se mun mielestä vähän keljua ruveta händikäppäämään kyseistä armeijaa parittamalla se jatkuvasti kehnoimpien armeijoiden kanssa. Niin kauan kuin armeijat ovat taistelijamäärältään, taistelukokemukseltaan ja varustelutasoltaan samalla viivalla, paras voittakoon.
Ja no worries ihmiset, ensi vuoden järjestäjillä on Sotahuutohistorian paras track record tasaisten jakojen tekemisestä.