Stonetroll kirjoitti:Taas putkahtaa ideeatehtaasta uusia juttuja yleisen mielipiteen revittäväksi
Otsikko tarkoittaa lähinnä sitä, että jollekin ryhmälle kerrotaan ennen peliä, että se on ostettu/kiristetty/loikannut toisen armeijan leipiin. Niin onko pelinjohto harkinnut tällaista mahdollisuutta johonkin skenaarioon?
Homman idea on siinä, ettei joukkojen luotettavuutta otettaisi ihan 100% varmuutena, ja se voisi tuoda hiukan paranoidista tunnelmaa samalla. Eli eniten tunnelman luontia varten. Tämä toimisi luultavasti paremmin jos "luopio" olisi pari kolme yksikköä vahvemman joukoissa, jolloin sen mahdollinen yllätys ja hämminki suunnilleen tasoittaisi puntit.
Se että yksi yksikkö pääsisi iskemään toisen puolen selkään ratkaisisi aikalailla minkä tahansa taistelun, jos ajoitus on oikea. Tuolta voi hieman suojautua, jos yhden tai kahden ryhmän luotettavuudestra ei ole varmuutta, ja muilla samanpuolen kavereilla on tämä tieto tarpeeksi vahvana, jolloin aivan avointa selkäänpuukotusta on vaikea toteuttaa. Tällä on kuitenkin niin kamala epätyasapainottava vaikutus, että en suosittele. Päästessään omien selkään 20 hengen porukka hakkaa hyvin nopeasti hengiltä 20-30 henkeä ilman suurempi tappioita itselle, joten voimasuhteet muuttuisi nopeasti 50 miehen verran ja alivoimalle jäänyt puoli on vielä kaaoksessa.
Vähemmän ärsyttävä vaihtoehto on se että joku porukka on kiristetty/lahjottu toiselle puolelle, mutta ei voi avoimesti vaihtaa puolta (ne vaimot, lapset, omat linnat ja muut jutut on kuitenkin siellä kaukana takana uhattuna), mutta saa voittopisteet jos oma puoli häviää. Siis ei voi avoimesti alkaa tappamaan oman puolen porukkaa, eikä vain paeta paikalta, mutta pitäisi yrittää kämmeltää niin että oma puoli häviää, ja itse ei jää kiinni petoksestaan eikä oma porukka ota liikaa tappioita.