MrBigMr kirjoitti:Minulla on ehdotus.
Jokainen, joka on nollatoleranssin ehdoton kannattaja, voi varmaan ilmoittautua vapaaehtoiseksi järjestyksenvalvojaksi katsomaan, että se rälläys ei sitten toteudu.
Aina on helppo huudella rivistä mitä pitäisi tehdä, mutta jonkun se homma pitää hoitaakin.
Yksi vapaaehtoinen täällä.
Siinä missä ihmiset huutelevat täällä, että nollatoleranssi on vaikea valvoa olen toista mieltä. Itse viime vuonna järjestysmiehenä toimin ja huomasin kuinka vaikea on oikeasti sanoa "Olette juonneet liika menkääpäs telttalle."
Peltsikin joutui yön aikana raahamaan kaverin telttaan, kun omat jalat eivät toimineet yön juhlijalla.
Itse voin sanoa viime vuonna järkkäreillä oli ongelma poistaa kännisiä ihmisiä bilepaikalta, koska jos olisi ottanut yhden olisi joutunut samalla käskemään yli 50 tyyppiä pois. Tähän viellä lisättään, että sotahuuto ei ollut esittänyt mitään rajoituksia alkoholin suhteen muuta kuin juominen piti tapahtua yömättö paikalla.
Siinä missä tapahtuma on alkoholiton järjestyksenvalvoja/järjestysmiehen on pienempi kynnys puuttua heti alkoholin juomiseen. Esimerkiksi samantien mennä alkoholia nauttivalle henkilölle "Täällä ei saa juoda. Menkää rajojen ulkopuolelle tai lopettakkaa juominen kiitos."
Näin ei järjestyksenvalvojien pidä erikseen vahtia ihmisiä, että he juovat vain pari kaljaa tai joutuvat ratkomaan tilanteita henkilö X on juonnut neljä keskiolutta saunassa. Hän ei ole kännissä, mutta on ryypiskellyt enemän kuin sallitun määrän.
Eniten silmääni pisti lause, että järkkäreitten pitäisi erikseen vahtia nolletoleranssia. Järjestyksenvalvojien EI pidä erikseen olla kännilläisille sotahuudossa lapsenvahtina, vaan valvomassa ulkopuoliset tule riehumaan tapahtuma paikalle. Siinä samalla kierellen tapahtumaan, jos sattuu näkemään alkoholia juovia sankareita mennä sitten väliin. Ei alkoholittomassa tiloissakaan (koulut, kirkot ja etc) ole erikseen järkkäreitä valvomassa, että ihmiset eivät juo sillä paikalla?