Sivu 1/5
Millaisia skenaarioita toivot lisää?
Lähetetty: Sunnuntai, 08.07.2007 21:12
Kirjoittaja Athene
Koitetaanpas saada vähän numerotietoa siitä, millaisia skenaarioita ensi sotahuutoon toivotaan. Tämä on kaikkea muuta kuin täydellinen tapa kartoittaa toiveita, mutta täydennetään sitä sitten tuonnempana.
"Lisää" tuossa otsikossa tarkoittaa lisää 07:aan verrattuna. Äänestä sitä, mitä ensisijaisesti haluat lisää.
Sanokaa, jos jokin skenaario puuttuu.
Lähetetty: Sunnuntai, 08.07.2007 21:22
Kirjoittaja Haltia
Vastasin Risk, koska respawn tuo kivasti lisä-aikaa ja on se olis yksi ja monta peliä samaan aikaan, omalla tavallaan. Mutta mielummin vaikka vain kaksi puolta ja yksi paikka. Tosin se saattaa alkaa vaikuttamaan jo kukkulan valtaukselta...

Lähetetty: Sunnuntai, 08.07.2007 21:23
Kirjoittaja SNiLD
Kohtaamisia metsässä. Jos kerran kävellään sinne metsään niin eikö kannattaisi ottaa hommasta ilo irti ja järjestää suoraan useampi kohtaaminen metsässä? Vähän kuin kenttätaistelua mutta luovemmassa & tilavammassa maastossa. Suhteellisen nopeita toteuttaa kunhan ensin päästään paikanpäälle.
Lähetetty: Maanantai, 09.07.2007 01:32
Kirjoittaja Falcata
Pistin ihan pahuuttani siltatyönnön, kun sitä ei tänä vuonna ollut enkä ole sitä koskaan päässyt kokeilemaan.
Lähetetty: Maanantai, 09.07.2007 11:31
Kirjoittaja AnttiT
Ei välttämättä Riskiä eikä Siltatyöntöä, mutta muuten respawn-skenaarioita. Kukkulan valtaus tai metsäkohtaaminen ajastetuilla tai määrällisesti rajoitetuilla respawneilla vain kuulostaisi kokeilemisen arvoiselta.
Lähetetty: Maanantai, 09.07.2007 20:05
Kirjoittaja saloneju
SILTATYÖNTÖÄ! Antakaa jo nyt vihdoin raskaille sitä nannaa, jota kieli pitkällä ollaan kolmatta vuotta odotettu!

Lähetetty: Maanantai, 09.07.2007 22:13
Kirjoittaja Tyrisalthan
Mitäs, jos olisi siltatyöntö, mutta ilman respausta. Tai jokin solan puollustus yms, missä paljon porukkaa ahtautuu pieneen tilaan. Itse ainakin muistelen lämmöllä sitä SH06 kenttätaistelua, missä teutonit vetivät kulmaan. Siinä oli jotain, mitä ei pääsekään kotinurmilla kokemaan. Aalto aallon perään P-L vyöryi kohti teutoneita, ja kuin rantakalliot konsanaan teutonit ottivat aallot vastaan. Jokaisen aallon jälkeen ihmetteli, miten oli vielä hengissä, ja miten selviäisi seuraavasta. Lisää sellaista!
Lähetetty: Tiistai, 10.07.2007 23:49
Kirjoittaja Helena
Risk on hieno skenaario, mutta siinä tallautuu mäsäksi paljon nuolia. Siksi olin iloinen, että se oli tapahtuman loppupuolella tänä vuonna. Siltatyöntö, niin olen kuullut, on toinen nuoltentuhoaja.
Tietysti on ajateltava muitakin kuin jousiampujia, mutta laitan omaisuuden nuoliin, ja siksi toivon, että niitä hajottavat skenaariot olisivat tapahtuman jälkipuoliskolla.
Lähetetty: Keskiviikko, 11.07.2007 00:05
Kirjoittaja Gnomus
Siltatyöntö, ja osittain respaavat tiukat mätöt yleensä, eivät ole jousia varten. Kun vihollinen respaa, mutta nuolet ei, niin nuolien ampuminen massaan ja sen jalkoihin on aika turhaa.
Lähetetty: Keskiviikko, 11.07.2007 13:47
Kirjoittaja Rovio
Kohtaamisia tiellä ja metsässä lisää. Itse en kenttämätöistä pahemmin välitä, eikä hirveän moni muukaan sh07 paras skenaario äänestyksen mukaan. Eli sopivasti sitä, ei liikaa. RISK oli viime vuonna siisti, tänä vuonna vähän susi. Eli siihen mielellään kaksi joukkuetta ja enemmän piste paikkoja.
Lähetetty: Torstai, 12.07.2007 16:52
Kirjoittaja saloneju
Tyrisalthan kirjoitti:Mitäs, jos olisi siltatyöntö, mutta ilman respausta. Tai jokin solan puollustus yms, missä paljon porukkaa ahtautuu pieneen tilaan. Itse ainakin muistelen lämmöllä sitä SH06 kenttätaistelua, missä teutoni vetivät kulmaan. Siinä oli jotain, mitä ei pääsekään kotinurmilla kokemaan. Aalto aallon perään P-L vyöryi kohti teutoneita, ja kuin rantakalliot konsanaan teutonit ottivat aallot vastaan. Jokaisen aallon jälkeen ihmetteli, miten oli vielä hengissä, ja miten selviäisi seuraavasta. Lisää sellaista!
Ah, yksi Sotahuuto-historian hienoimmista skenaariosta, myös hinta (=aika) - laatu -suhteeltaan. Viime vuoden Sotahuudon trailerin kohta, jossa Puola-Liettuan armeija vyöryy nurkkaan ajetun teutonisiilin kimppuun (3:10! Piti katsoa uudestaan

), antaa edelleenkin kylmät väreet. Itse olin vielä kyseisessä skenaariossa teutoneiden kuninkaana/kenraalina/tms. ja pääsin maahinkaisen linjan kohdalta murtautumaan pakoon yhden henkivartijan kanssa, jonka jälkeen ajettiin kahdestaan koko Tympäisevä kylä tykkeineen pakosalle, tapettiin Liskojen lipunkantaja ja päästiin vielä vetäytymään elävänä taistelukentältä
Solataistelu voisi muuten olla oikeasti kova sekin, jos hyvä paikka löytyisi!
Lähetetty: Torstai, 12.07.2007 17:00
Kirjoittaja Falcata
Ja sanon vielä tähän väliin, että olis kiva jos skenaariot saisi pidettyä suht lyhyinä. Näin saadaan enemmän skenaarioita, eikä siis tarvitsisi istua mättäällä sitä tuntia jos sattuu saamaan nuolesta heti ensimmäisellä minuutilla. Respawnskenaarioita voisi toisaalta vaikka pidentää, sillä niissähän on se respawn.
Solataistelu voisi muuten olla oikeasti kova sekin, jos hyvä paikka löytyisi!
"Spartans!..."

Lähetetty: Torstai, 12.07.2007 20:48
Kirjoittaja gjeger
Kenttätaisteluita ja siltatyöntöä.
Tehokasta tapahtumaa/aika suhteella:)
Lähetetty: Perjantai, 13.07.2007 04:57
Kirjoittaja Peltokorppi
Ahttaaseen paikkaan tungettu tappelu on aika kurjaa kevyille yksikoille kun pitää leikkiä kilpimuuria vaikka ei kilpiä olisikaan.
Lähetetty: Perjantai, 13.07.2007 08:52
Kirjoittaja Darchik
Arkku skenaariossa varmaan selvisin pisimpään hengissä, koska siinä ei ajauduttu heti taisteluun.
Arkkuja tai saattoja saisi olla enemmän. Lisäksi kohtaamistaisteluita juuri sen takia, että ne ovat siistejä ja helppoja järjestää.
Kenttätaistelua oli ihan tarpeeksi, koska sitä sai harrastaa epävirallisestikin.
Lähetetty: Perjantai, 13.07.2007 09:16
Kirjoittaja Falcata
Arkut ja saatot taas osoittautuivat mielestäni hieman tylsiksi ja pitkäveteisiksi. Ei oikein mitään päässyt tapahtumaan, kun saatossa rymyttiin väärällä puolella tietä ja arkussa taas sai vain odotella, että koska ne palkkikset saa sen arkun ihmisten ilmoille.
Lähetetty: Perjantai, 13.07.2007 16:20
Kirjoittaja Tyrisalthan
Peltokorppi kirjoitti:Ahttaaseen paikkaan tungettu tappelu on aika kurjaa kevyille yksikoille kun pitää leikkiä kilpimuuria vaikka ei kilpiä olisikaan.
Kai nyt yksi tuollainenkin viikonloppuun mahtuu, kun muuten saa juoksennella vapaasti metsässä. Cataloniakin leikki kevyttä arkunkannossa, mikä ei niiden kilpien kanssa ollut ihan se optimitilanne. Ja hauskaa oli.
Lähetetty: Perjantai, 13.07.2007 17:00
Kirjoittaja Minardil
Aanestin jotta kohtaamisia metsassa, lahinna siksi etta niissa tapellaan paljon mutta tilavassa ja kenttaa mielenkiintoisemmassa ymparistossa. Vaikka itse nautinkin arkku- & saattoskenaarioista niiden ollessa vapaamuotoisempaa juoksentelua, niissa taistelu tuntuu hajoavan hyvin paljon ympari metsia epamaaraiseksi (ja alussa kuolleiden mielesta) turhan pitkaan kestavaksi haroamiseksi josta ei lopulta ota vanha vihtahousukaan selvaa. Optimi olisi mielestani metsaskenaario mielenkiintoa tuovilla taktisilla tavoitteilla mutta maksimoiden hyvan tappelun maara. Miten tama sitten toteutetaan tasapainoisesti onkin vaikeampi kysymys.
Kenttataistelut kylla alkavat osallistujamaaran kasvaessa vaatia oikeasti arvoisensa kokoisen kentan. 07-Sohun 350+ osallistujaa jalkapallokentalla sai oikeasti toivomaan sita Rexonaa. Jos riittavan kokoinen valtaisa niitty loytyisi kenttataisteluita varten, luulen etta kentan viehatys kasvaisi rajusti myos kevyiden joukkojen silmissa.
Riskin haluaisin minakin nahda kerrankin toimivasti tasapainotettuna, se tarjoaa varsin mielenkiintoisia mahdollisuuksia taktiselta kannalta. Kevytharoilijat rakastaa.
Maastoista on paljon kiinni kaikkien skenaarioiden toimivuus, lopultakin. Hyva ja mielenkiintoinen maasto tekee mista tahansa skenaariosta nautittavan, huono taas kaikesta vahintaankin puurtamista (terveisia 07-kukkulalle...).
Lähetetty: Sunnuntai, 15.07.2007 17:37
Kirjoittaja seeprapeippo
Kohtaamisia metsässä. Tosiaankin kenttää mielenkiintoisempi maasto kun voi olla puita ja puskaa vaikeuttamassa linjan pitämistä muodossa..
Lähetetty: Sunnuntai, 09.09.2007 16:41
Kirjoittaja Shroomlord
RISK, koska 07' SoHun RISK oli uskomattoman munakas skenu ja hauskaa oli.
Mietiskelin tuossa, että jos olisi isompi kenttä käytettävänä, niin perinteiseen "toiset toiselle puolelle kenttää ja toiset toiselle" saisi vähän ulottuvuutta jo ihan pelkästään sillä, että alkuasetelmia muuteltaisiin vähäsen. Ja muutenkin isommalla kentällä kevyet ehtisi flankkailla sekä häiritä raskaita ryhmiä ja kipittää sitten takaisin omien ryhmien taakke.
Onhan se peruskenttäkin ihan jees, mutta siinä raskaat tuppaa jyräämään turhankin helposti imho :\
Lähetetty: Sunnuntai, 09.09.2007 22:46
Kirjoittaja Keisari_P
Koska sotahuutosäännöillä kuolee nopeasti, olisi ehkä hyvä vetää muutama skenaario jossa on myös respawnia. Siten tehokasta peliaikaa saadaan enemmän soturia kohden.
Muutoin olen sellaisten saattotehtävien kannattaja, joissa alueen leveys on max 200m, eikä siten skenaariota ole mahdollista voittaa kiertämällä.
Kaikki skenaariot ovat hyviä, paitsi ne joissa pelialue on rajattu liian suureksi ja skenaarion tavoite voidaan täyttää kiertämällä.
Jos kieräminen esim saatossa tai arkussa on mahdollista, pelialueen tulisi olla erittäin pieni, jotta tätä ei voisi yrittää täysin huomaamatta.
Lähetetty: Maanantai, 10.09.2007 10:38
Kirjoittaja Naktu
Siltatyöntöä lauantai-illan ratoksi

Lähetetty: Perjantai, 25.01.2008 02:58
Kirjoittaja Automaattinen
saloneju kirjoitti:Tyrisalthan kirjoitti:Mitäs, jos olisi siltatyöntö, mutta ilman respausta. Tai jokin solan puollustus yms, missä paljon porukkaa ahtautuu pieneen tilaan. Itse ainakin muistelen lämmöllä sitä SH06 kenttätaistelua, missä teutoni vetivät kulmaan. Siinä oli jotain, mitä ei pääsekään kotinurmilla kokemaan. Aalto aallon perään P-L vyöryi kohti teutoneita, ja kuin rantakalliot konsanaan teutonit ottivat aallot vastaan. Jokaisen aallon jälkeen ihmetteli, miten oli vielä hengissä, ja miten selviäisi seuraavasta. Lisää sellaista!
Ah, yksi Sotahuuto-historian hienoimmista skenaariosta, myös hinta (=aika) - laatu -suhteeltaan. Viime vuoden Sotahuudon trailerin kohta, jossa Puola-Liettuan armeija vyöryy nurkkaan ajetun teutonisiilin kimppuun (3:10! Piti katsoa uudestaan

), antaa edelleenkin kylmät väreet. Itse olin vielä kyseisessä skenaariossa teutoneiden kuninkaana/kenraalina/tms. ja pääsin maahinkaisen linjan kohdalta murtautumaan pakoon yhden henkivartijan kanssa, jonka jälkeen ajettiin kahdestaan koko Tympäisevä kylä tykkeineen pakosalle, tapettiin Liskojen lipunkantaja ja päästiin vielä vetäytymään elävänä taistelukentältä
Solataistelu voisi muuten olla oikeasti kova sekin, jos hyvä paikka löytyisi!
Toveri juhani, et oo ainoa joka saa vieläkin väristyksiä kun muistelee tota skenua.(Joy...):D
Vaikka rivimiehet tapettiin lopulta lähes kaikki, oli tuo kokolailla hienoimpia '06 tapahtuman kokemuksia. Ja se mikä ihmeellisintä, rivi pysyi totta tosiaan kasassa uskomattoman pitkään. Itseasiassa viimeinen rysäys tuli varmaan (en oo varma siis) sieltä (omena)puiden päädystä ja sekin pitkälti siksi että kuollut barbaari työntyi rivistä läpi keräten lukuisia osumia tehden samalla reiän kovin hyvin pitäneeseen linjaan.
Videolta näkyy kaksi hyvin erilaista rynnäkköä peräjälkeen. Ensin näkyy maahinkaisten suorittaman kontrolloidun rynnäkön alku ja sitten se saakelisti hurjempi pakanoiden kilpiriviin hyppäämällä suorittama rynnäkkö. Jälkimmäinen tuo tosiaan aina fiilikset kun sitä katsoo.
Niin joo: SILTATYÖNTÖÄ!!

Lähetetty: Perjantai, 25.01.2008 23:49
Kirjoittaja Pellonpekko
Itse en vielä oo SoHussa ollu, mutta kyllä se kenttätaistelu on varma vaihtoehto

Lähetetty: Perjantai, 25.01.2008 23:52
Kirjoittaja Pellonpekko
Ja itte oon myös sitä mieltä, että respawn skenuja vois olla aika paljon, ite kuolisin kuitenkin heti alussa
