Sivu 1/1

Lähetetty: Sunnuntai, 15.10.2006 20:32
Kirjoittaja tiarAnon
Tänä vuonnahan arkkuskenaario ei mennyt ihan kaavaillusti, mutta -05 sai mielestäni paljolti kehuja ja oli muutenkin ihan mielenkiintoinen skenaario.

Sanoisin myös, että skenaarioitten määrän lisääminen tämänvuotisesta ei välttämättä vaadi vanhojen vähentämistä, vaan pikemminkin organisoinnin parantamista. Tuntui siltä, ettei tänä vuonna ollut yhtä monta skenaariota kuin viimevuonna, en ainakaan ollut lopuksi yhtä paskana. Tänä vuonna kului selvästi enemmän aikaa siirtymisiin ja yleiseen leviämiseen. Toisaalta kokonaisuus ei tällöin ollut yhtä hajottava, mutta mättöä oli vähemmän.

Minä ainakin olen henkilökohtaisesti valmis siihen, että sunnuntaina olen väsynyt ja tärisevä hermokimppu, joka puristaa kouristuksenomaisesti bofferinkahvaa, jos saan siitä hyvästä täysipäiväistä mättöä. Tietenkään tämä ei sovi kaikille, mutta sanoisin silti, että tapahtuma voidaan puristaa tätä tiiviimmäksi pakkaukseksi...

Lähetetty: Sunnuntai, 15.10.2006 22:32
Kirjoittaja ZamboNet
Tuntui siltä, ettei tänä vuonna ollut yhtä monta skenaariota kuin viimevuonna, en ainakaan ollut lopuksi yhtä paskana.
Veikkaisin että suuren osan tuohon teki siltatyöntö :D Se oli sellainen, joka imasi ainakin minulta spawnauksen juoksujen myöten melkoisen määrän energiaa :D Ja hyvin sen näkikin aina matkalla spawnipaikalta takaisin kentälle kuinka väsyneen näköisenä porukka sieltä spawnipaikalle tuli. Mutta luultavasti viime vuonna oli skenaario tai kaksi enemmän. Ja ihan totta mitä sanot organisoinnista, muttei organisoinnillakaan kovin montaa tuntia ylimääräistä saa. Se syöminen ja siirtyminen kuitenkin ottaa oman aikansa.

Lähetetty: Maanantai, 16.10.2006 02:57
Kirjoittaja JonTzu
ZamboNet kirjoitti:
Tuntui siltä, ettei tänä vuonna ollut yhtä monta skenaariota kuin viimevuonna, en ainakaan ollut lopuksi yhtä paskana.
Veikkaisin että suuren osan tuohon teki siltatyöntö
Vuonna 2005 skenaarioita piisasi ja siltatyöntö oli raisun machoa menoa. Tämän lisäksi lämpötila oli ensimmäisenä päivänä 27 astetta ja nousi sunnuntaille 28 asteeseen. Lämpötila söi miestä. Paikka oli vielä todella pölisevä joten erityisesti siltatyönnön rääkkiarvo nousi toiseen potenssiin. :lol:

Tänä vuonnahan tapahtuman keli oli suunnilleen niin hieno kuin mahdollista. Toivottavasti mutavelli-Sotahuuto ei tule vielä lähivuosina vastaan vaikka kaipa senkin ennemmin tai myöhemmin on kohdalle osuttava...

Lähetetty: Keskiviikko, 08.11.2006 10:18
Kirjoittaja saloneju
ZamboNet kirjoitti:Ainakaan itse en nähnyt arkku-skenaarion olleen erityisen toimiva kumpanakaan vuonna. Toisaalta olisihan sekin skenaario kiva kerran kokea toimivana.
Höpöhöpö Sampo, ja häpeä! Itse olit 05 Veljesten riveissä, ja arkkuskenaario oli kirkkain meidän kunnianhetki..:P 05 arkkuskenaario oli omasta mielestäni ehdottomasti koko tapahtuman paras, ja olen kuullut samaa aika monelta (ainakin palkkasoturijoukossa) skenaariossa olleelta.

Lähetetty: Keskiviikko, 08.11.2006 14:50
Kirjoittaja Azor
saloneju kirjoitti:05 arkkuskenaario oli omasta mielestäni ehdottomasti koko tapahtuman paras
Samaa mieltä. Tänä vuonna, kuten monesti jo sanottu on, skenaario kaatui toteutuksen epäonnistumiseen.

Jos arkku-skenaario toimii, se on erittäin mielenkiintoinen. Edellisvuonna skenaario muistutti shakkia: osastot kyräilivät, siirsivät joukkojaan parempiin asemiin ja tekivät koukkauksia. Skenaarion konsepti tuki vahvasti väijytyksiä ja taktiikkaa, mistä olin iloinen. Lopun amok-juoksun adrenaliinipiikki hakee vertaistaan.

Tahtoisin mielelläni nähdä arkkua yritettävän vuonna 2007. Järjestäjien tulee pitää tarkoin mielessä pelialueen mahdollisuudet, pyrkiä reiluihin aloituspaikkoihin ja luoda arkku-skenaario siten, ettei aseellista kohtaamista voida välttää. Tämä oli meidän suurin virheemme tänä vuonna: skenaario oli lähempänä juoksukilpailua, kuin mättöä.

Lähetetty: Keskiviikko, 08.11.2006 17:23
Kirjoittaja N.Hirvelä
Azor kirjoitti:
Tahtoisin mielelläni nähdä arkkua yritettävän vuonna 2007. Järjestäjien tulee pitää tarkoin mielessä pelialueen mahdollisuudet, pyrkiä reiluihin aloituspaikkoihin ja luoda arkku-skenaario siten, ettei aseellista kohtaamista voida välttää. Tämä oli meidän suurin virheemme tänä vuonna: skenaario oli lähempänä juoksukilpailua, kuin mättöä.
Ehdotus: mitäpä jos se arkku pitäis viedä jonnekkin muualle, kuin siihen suuntaan mistä ollaan lähdetty, se ainakin osittain poistaisi sitä juoksukilpaa?

Lähetetty: Keskiviikko, 08.11.2006 18:06
Kirjoittaja JonTzu
N.Hirvelä kirjoitti:
Azor kirjoitti:
Tahtoisin mielelläni nähdä arkkua yritettävän vuonna 2007. Järjestäjien tulee pitää tarkoin mielessä pelialueen mahdollisuudet, pyrkiä reiluihin aloituspaikkoihin ja luoda arkku-skenaario siten, ettei aseellista kohtaamista voida välttää. Tämä oli meidän suurin virheemme tänä vuonna: skenaario oli lähempänä juoksukilpailua, kuin mättöä.
Ehdotus: mitäpä jos se arkku pitäis viedä jonnekkin muualle, kuin siihen suuntaan mistä ollaan lähdetty, se ainakin osittain poistaisi sitä juoksukilpaa?
No niinhän se vuonna 2005 tapahtui. Arkku piti siirtää niin että viholliset varmasti pääsivät vaikuttamaan etenemiseen.

Arkkuskenaario oli muutaman suosituimman skenaarion joukossa vuonna 2005 ja sitä kiittelivät monet.

Lähetetty: Sunnuntai, 12.11.2006 00:59
Kirjoittaja Scorchio
Arkkuskenaario oli hauska juttu, muistan kun sitä arkkua 5 miehen voimalla hinasimme korvessa varmaan sen 2km 2005 SH'ssa. ^^

Lähetetty: Sunnuntai, 12.11.2006 15:04
Kirjoittaja Archibald
Arkun viemisestä toiseen paikkaan on jo keskusteltu aika paljon, muistaakseni.

Jos arkkua pitäisi viedä toiseen paikkaan kuin mistä tultiin, saisi olla mahdollisuus juoksukilpailuun, mutta sijoittelun pitäisi olla sellainen, että olisi joku enintään 5% että se onnistuisi. Tänä vuonna sama rosentti oli 80-90, ajatellen että suurin osa kevyeistä oli P-L:n puolella.

Ei yksi moku tarkoita sitä, että skenun pitäisi vaipua unholaan.


-a

Lähetetty: Torstai, 16.11.2006 16:23
Kirjoittaja Nipsu
Olemme monesti totettaneet saman tyylisiä skebaarioita kaveriporukalla ja totesimme parhaaksi vaihtoehdoksi brutaaleimman ja hikisimmän version.

Oletetaan että joukkue 1 aloittaa pisteestä X ja joukkue 2 pisteestä Y. Arkku tms. asetetaan näiden väliin pisteeseen M. Joukkueen 1 tavoite on saada arkku Y:n ja 2 X:n.

Eli arkun kaappaamisen lisäksi joukkua joutuu sullomaan itsensä vihollosen linjan läpi :twisted: Tämä toimii hyvin kun siihen osallistuu toistakymmentä tyyppiä, mutten keksi syytä miksei sen voisi saada toimimaan 300:lakin :)

Käytännössä siis ryhmän pitää juosta X->M->Y tai toisin päin ja tässä välissä ehtii tapahtua kaiken laista. Skenaario antaa mahdollisuuden myös taktisiin kouklauksiin, hämäyksiin ja kiertämiseen, mutta siinä on mahdollista käydä myös suuria ryhmä taisteluita.

Lähetetty: Torstai, 16.11.2006 18:24
Kirjoittaja Mesikämmen
Tuollaista mallia toteuttaessa koko skenaariosta saattaisi tulla vain suuri mättäävä massa jonka keskellä oleva arkku ei liiku minnekään, ennen kuin toinen puoli on tarpeeksi kuollut :| (Olisi kyllä hauska nähdä sen viimeisen soturin yrittävän raahata arkkua ryteikössä ja ilman apua... :) ) Eli siis mieluummin arkun vientipaikka muualle kuin aloituspisteisiin, ja tietenkin kummallekin ryhmälle vastakkain olevat palautuspisteet. Eli jos kartalla kaikki pisteet yhdistettäisiin janoin, siitä tulisi neliö jonka läpi kulkee kaksi janaa nurkasta nurkkaan, arkun alkuperäinen paikka keskellä.

Lähetetty: Torstai, 16.11.2006 21:04
Kirjoittaja Nipsu
Hyvä idea tuokin. Kävisi ainakin minulle ihan hyvin.

Mutta kyllä ainakin toisen puolen johdon luulisi jossakin vaiheessa tajuavan, ettei tuosta tule mitään ja tekevän jotain nerokasta. Esim. lähettää osasto koukkaamaan arkulle tai nopea rynnäkkö arkulle ja heti perään vetäytyminen. Mietippä itekkin miten toimisit josjohtaisit toista tuon taistelun osapuolista?

Lähetetty: Torstai, 11.01.2007 04:56
Kirjoittaja Automaattinen
Arkku-skenu niin että tapahtuma on tasaisessa maastossa metsässä ja arkku on armeijoiden puolessa välissä aukealla. Matka ei saisi olla liian pitkä mutta sitä saisi olla sen verran että manööverit ja muut taktiikkakuviot pääsisivät oikeuksiinsa.

Lähetetty: Torstai, 11.01.2007 17:10
Kirjoittaja JP
Mitenkäs olisi arkku skenario jossa vastakkain olisi kaksi armejaa joista toinen olisi jaettu kahteen osaan. Kahtia jaetulla ryhmällä olisi arkku. Pienehkön arkku ryhmän tulisi puollustaa arkkua kunnes pääjoukot jotka ovat vihollista kauempana saapuisivat auttamaan, tai sitten pääjoukon tulisi varastaa arkku takaisin.molemmilla armejoilla olisi piste jonne arkku pitäisi kulettaa.

Lähetetty: Perjantai, 12.01.2007 19:25
Kirjoittaja Tyrisalthan
Me olemme olleet tuota niin, että ryhmillä on maalipisteet, mihin aarre pitää viedä. Näiden maalipisteiden väliin piirrettävä jana on kohtisuorassa aloituspisteiden väliin jäävään janaan. Esim. A= aloituspaikka, X=maalipiste.
Arkku on luonnollisesti keskellä.

....A1....
X1.....X2
....A2....

Lähetetty: Perjantai, 12.01.2007 21:33
Kirjoittaja Keisari_P
Ihanteellisessa arkkuskenussa sijoittelu olisi tämä:

Kuva
Kuvassa "X" tarkoittaa tavoitetta, ja "O" aloituspaikkaa. Aloituspaikka olisi kahdelle armeijalle sama, kuin tavoite.

Tämä oli tiedossa SH06:ssa, mutta maaston kapea muoto ei mahdollistanut tasaista sijoittelua. Jokin armeija olisi jokatapauksessa joutunut heti taisteluun arkkua kantavan ryhmän kanssa. Tämän vuoksi teimme kohtalokkan päätöksen kokeilla arkkuskenaariosta modifikaatiota.

Toivottavasti SH07 alueet mahdollistavat paremman sijoittelun joukoille.