Sivu 1/1
Lähetetty: Keskiviikko, 11.10.2006 21:38
Kirjoittaja Mesikämmen
Selviytymis-skenaario. Vain hyökkäävällä puolella olisi respawn, mutta toisella taas lukuisia muita etuja. Tämä skenaario pelattaisiin kahteen kertaan tapahtuman aikana niin, että hyökkääjä ja puolustaja vaihtuisi. Se puolustava osapuoli, joka selviytyy kauemmin, voittaa. Kannustaisi ainakin hyökkääjiä hyökkäämään rajummin, kun jokainen sekuntti vie kohti suurempaa häviämisen mahdollisuutta, ja pääseehän sitä vielä toisenkin kerran taistelemaan.
Kävisikö tuonkaltainen, vaikka se enemmän peliä onkin?
Lähetetty: Keskiviikko, 11.10.2006 22:20
Kirjoittaja Archibald
Kannatan, jos saa vähän tarkempia tietoja skenusta ja boonuksista.
-a
Lähetetty: Torstai, 12.10.2006 00:31
Kirjoittaja ZamboNet
Ideana mielestäni hyvinkin kehityskelpoinen tuo Mesikämmenen ehdotus. Ja tuon sinänsä voisi sitoa historialliseen viitekehykseenkin helposti. Joukko puollustaa jotain viimeistä pesäkettä, johon ei omalta suurelta armeijalta enää heru vahvistuksia, mutta hyökkääjällä sen sijaan on runsainmitoin joukkoja, joita voi keskittää tuohon taisteluun. Vertauksena karkeasti vaikka Stalingradin taistelu.
Lähetetty: Torstai, 12.10.2006 14:33
Kirjoittaja Epathus
ZamboNet kirjoitti:Ideana mielestäni hyvinkin kehityskelpoinen tuo Mesikämmenen ehdotus. Ja tuon sinänsä voisi sitoa historialliseen viitekehykseenkin helposti. Joukko puollustaa jotain viimeistä pesäkettä, johon ei omalta suurelta armeijalta enää heru vahvistuksia, mutta hyökkääjällä sen sijaan on runsainmitoin joukkoja, joita voi keskittää tuohon taisteluun. Vertauksena karkeasti vaikka Stalingradin taistelu.
Joo mutta rajat saisi olla s
elvät ja pelialue sopiva. Tehdä voisi niin ettei kaikkia puskaan piiloon menneitä tarttis nirhata.. Tämä tietysti vaikeaa toteuttaa mutta jos vaikka noin 2/3 osan vihollis armeijan niitattuaan hyökkääjä voittaisi. Toisaalta hyökkääjään tehtävä voisi olla saada kaikki liput itselleen mah. nopeasti, mutta tämä voisi johtaa helposti lippuralliin.

Lähetetty: Torstai, 12.10.2006 15:50
Kirjoittaja Mesikämmen
Tai mitäpä jos skenaario loppuisi siihen, kun puolustajan sotalippuun sidottua torvea töräyttäisi kuka tahansa hyökkääjistä? Sotalippu tietenkin pysyisi paikallaan, ja olisi hyvä jos puolustajat pitäisivät metrin välimatkan siihen. Eipä tarvitsisi rajata alueita, ja toisi vähän lisää taktikoinninmahdollisuutta. Millä tavalla saada nopeasti muutama mies lipun luo vihollisten ohi? Montahan mahdollisuutta siinä on, riippuen tilanteesta.
Torvea töräyttäneelle ryhmälle jokin pieni palkkio. Näitä kun on kaksi ryhmää, niin ehkä näiden voittajien välille voisi järjestää myös jonkinmoisen kilpailun, jossa ei ratkaisisi ryhmän koko. (Torvea töräyttänyt ryhmä saattaa olla minkälainen tahansa) Mutta tuskinpa tästä mitään hyvää tulisi, kun vain murto-osa koko joukosta pääsisi mukaan. Ehkä ryhmän palkinto voisi olla jonkinmoinen arvon ylennys? Tarkoittaen että nämä voisivat antaa jonkinmoisia käskyjä muille ryhmille muutaman skenaarion ajan.
Lähetetty: Torstai, 12.10.2006 22:00
Kirjoittaja ZamboNet
Ehkä ryhmän palkinto voisi olla jonkinmoinen arvon ylennys? Tarkoittaen että nämä voisivat antaa jonkinmoisia käskyjä muille ryhmille muutaman skenaarion ajan.
Itse suhtautuisin tuollaiseen palkitsemiseen aika skeptisesti. El Muerten käskyjen tottelu olisi voinut tuottaa sisäistä kuohuntaa

Palkkiksia ei totella

perkl.
Lähetetty: Torstai, 12.10.2006 22:36
Kirjoittaja Stonetroll
Jos porukkaa ei muuten ohjata (käsketä) kuin yhden skenaarion jälkeen, niin voisi sanoa homman olevan melko heikoissa kantimissa muutenkin.
Mutta itse skenaarioon palatakseni idea näyttää kyllä hyvältä ja puolustajalla tulee varmasti legendaarisia hetkiä siinä vaiheessa kun viimeisiä viedään. Tästä tulee ihan mieleen warhammer-liven ensimmäinen skenaario

Lähetetty: Perjantai, 13.10.2006 00:54
Kirjoittaja Archibald
ZamboNet kirjoitti:Ehkä ryhmän palkinto voisi olla jonkinmoinen arvon ylennys? Tarkoittaen että nämä voisivat antaa jonkinmoisia käskyjä muille ryhmille muutaman skenaarion ajan.
Itse suhtautuisin tuollaiseen palkitsemiseen aika skeptisesti. El Muerten käskyjen tottelu olisi voinut tuottaa sisäistä kuohuntaa

Palkkiksia ei totella

perkl.
Asiaa \m/
Suurimmat ja vaikutusvaltaisimmat ryhmät näyttää tahdin. Nostan hattua sille joka osaa nostaa esiin uuden boffereiden Führerin joka osaa komentaa koko armeijaa. Mutta ne on kaikki sukupuuttoon kuolleita.
-a
Lähetetty: Perjantai, 13.10.2006 21:06
Kirjoittaja Mesikämmen
Uutta ideaa ehdottamastani skenaariosta. Jotta puolustajat eivät tuhoutuisi tai heikkenisi liian paljon ensimmäisessä kontaktissa, ehdottaisin, että hyökkääjät hyökkäisivät aalloissa, joista kukin on aina puolet tai hieman enemmän sotajoukosta, täten alussa pienempi kuin puolustajien joukko. Seuraava aalto saisi lähteä matkaan vasta ensimmäisen tuhouduttua lähes kokonaan, joten hyökkääjillä olisi vielä suurempi hinku syöksyä puolustajien rivejä päin. Näin puolustaminen olisi vielä hauskempaa, kun joukko hiljattain vähenee, ja muutaman aallon jälkeen kuuluu "legendaarisia" ja väsyneitä "Sieltä ne taas tulevat..." huokauksia. Hyökkääjät jaksaisivat painaa puolustajia enemmän, koska aallot antaisivat mahdollisuuden pieniin lepotaukoihin hyökkääjille.
Kaikkien palkkasotureiden olisi hyvä kuulua hyökkääjän puolelle, jottei tilanne olisi alussa aivan kaksi vastaan yksi puolustajien eduksi.
Lähetetty: Torstai, 17.05.2007 17:38
Kirjoittaja Deiniel
Ja tuohon naalto ideaan toisi vaihtelua että aaltojan asearsenaali vaihtelisi
esim. 1. aalto;miekka ja kilpi miestä
2. aalto;2h miekkoja
3. aalto; jousia jne...
Ja jos/kun skenaario olisi lopuillaan niin paikalle rymistäis jumalaton lauma karjuvaa,verenhimoista porukkaa lopettamaan "kapinoivan pikku ryhmän toimet
Lähetetty: Torstai, 17.05.2007 20:13
Kirjoittaja ZamboNet
Mikäs tämän aaltoidean punainen lanka on jos saa tiedustella?
Lähetetty: Torstai, 17.05.2007 23:49
Kirjoittaja saloneju
Juu ei ihmisiltä voi viedä vapautta valita aseitaan skenaarioiden mukaan (sen enempää kuin käskeä järjestäjien taholta mitä tekevät), ainakaan noin rankasti. Hommasta lähtee kaikki taktisuus ja se, mitä on vuoden mittaan huutoa varten treenattu.
Lähetetty: Perjantai, 25.05.2007 00:43
Kirjoittaja Grishak
Skenaario kuulostaa varsin mehevältä. Itse visioisin tämän niin että kunkin aallon ryhmät valittaisiin niin että aaltojen varustus olisi tasapainossa. Tietenkään täyttä tasapainoa ei voida todennäköisesti saavuttaa, mutta mahdollisimman hyväksi kuitenkin. Ei hyökkääjinäkään välttämättä ole kivaa jos aalto kasautuu suurimmalta osalta jousiampujista ja lähitaistelijat joutuvat armottoman ylivoiman eteen. Tuo lippuun sidottu torvi ja sen töräytys voitto tavoitteena on ihan hyvä. Mutta mielestäni lippua saisi siirtää, mutta sen kanssa ei saisi juosta, tällöin puolustaja voisi hyötyä "fighting retreatista"(ei muista oikean kielistä termiä just nyt). Torvea töräyttämään päässyttä ryhmää voisi palkita simppelisti ylimääräisillä pisteillä.
Lähetetty: Perjantai, 25.05.2007 15:51
Kirjoittaja C453Y
tällöin puolustaja voisi hyötyä "fighting retreatista"(ei muista oikean kielistä termiä just nyt).
Peräntymisestä?
Ei aaltoja, vie vapautta taktikoinnista, mieluummin sama perusidea, mutta aaltojen sijasta puolustajilla olisi enemmän joukkoja ja/tai respa olisi vähän pidemmänkin matkan päässä.
Lähetetty: Sunnuntai, 27.05.2007 22:31
Kirjoittaja Gnomus
Aaltoidea kuulostaa ihan tietokonepeli idealta missä npc:tä kaatuu puolustajien joukkoon. Sotahuudossa pitäisi kuitenkin olla osallistujilla hauskaa. Olisihan se tylsä odottaa että koska päästään hyökkäämään kun ensin menee jousimiehet ja sitten kilpimiehet ja sitten vasta kilpimiehet.
Itse en kannata aaltoilua, ainakaan siinä mielessä että pakotettaisiin johonkin tiettyyn aseeseen tai taktiikkaan. Jos välttämättä halutaan "aaltoilua" niin otetaan 2/3 "puolustajiksi" ja 1/3 hyökkääjiksi. Ja sitten hyökkääjät respaavat esim aina 10 laumoissa ja katsotaan kauanko puolustus kestää. Tosin tuossakin alussa kuolleet puolustajat joutuvat odottelemaan pitkään, mikä ei ole hyvä.
Lähetetty: Maanantai, 28.05.2007 12:18
Kirjoittaja Mesikämmen
Tosin tuossakin alussa kuolleet puolustajat joutuvat odottelemaan pitkään, mikä ei ole hyvä.
Noh, näinhän on useassa skenaariossa - ensimmäisinä kuolleet odottavat tyhjänpanttina. (Riskissäkin näin tapahtui, vaikka respaus olikin...
ei siitä sitten enempää.) Lohdutusta odottelijat saattaisivat kuitenkin saada tässä skenaariossa siitä, että mitä kauemmin joutuvat odottamaan, sitä varmemmin voittavat skenaarion.
Tuosta odottelusta tulikin mieleeni. Mikä muu kuin sekoittaminen eläviin estäisi skenaariossa kuolleiden mättämistä keskenään jossakin pelialueen laidalla, tappaakseen aikaa?
Lähetetty: Maanantai, 28.05.2007 19:18
Kirjoittaja saloneju
Mesikämmen kirjoitti:Tuosta odottelusta tulikin mieleeni. Mikä muu kuin sekoittaminen eläviin estäisi skenaariossa kuolleiden mättämistä keskenään jossakin pelialueen laidalla
No sähän sen itse sanoitkin. Tuskin mikään muu sitä estääkään, kuin se että se häiritsee edelleen taistelevien keskittymistä. Mun nähdäkseni tällaista ideaa on turha edes spekuloida, koska haitta skenaarion kululle ja vielä elävien huomionkyvyn / tarkkaavaisuuden suhteen on aivan kohtuuttomasti liian suuri, jos kuolleet alkavat siellä kentän laidalla häseltämään. Skenaariot eivät kestä niin pitkään etteikö malttaisi odottaa seuraavaa, Sotahuudossa saa kyllä mättää muutenkin paljon, ja jos se ei riitä niin lisämättämiseen voi sitten käyttää vielä illlat ja ruokatauot.
Lähetetty: Perjantai, 15.06.2007 19:36
Kirjoittaja Puranen
Yksi mahdollisuus olisi, jos mahdollisia torvellisia lippupaikkoja olisi useampi. Hyökkääjä ei tietäisi kummassa torvi olisi, jolloin joutuisi hyökkääjä hajauttamaan joukkojaan. Ja puolustajat voisivat jekuttaa laittamalla väärälle lipulle hervottomasti väkeä, jolloin hyökkääjän käydessä syöttiin taisteltaisiin hyökkääjän kannalta paljon aikaa täysin hukkaan.
Tämä vaatisi tosin paljon tilaa yms.
Lähetetty: Lauantai, 23.06.2007 23:21
Kirjoittaja Kurttupeiko
Ideaa voisi viedä vieläkin pidemmälle:
Kun on nuista 300 spartalaisesta väännetty kohtuullisen runsaasti, tuli ihan vain ajatusleikkinä mieleen 3 tai 30 skenaario. Ideana olisi nimenomaan jonkin ahtaan paikan puolustus ja "spartalaisiksi" valittaisiin luonnollisesti parhaiksi tunnetut boffaajat ja heille voitaisiin suoda vielä reiluja etuja (moninkertainen kesto).
Lähetetty: Lauantai, 23.06.2007 23:28
Kirjoittaja ZamboNet
Kolme voisi olla aika nahkaista menoa jo, mutta muutamalla kymmenellä ahtaaseen paikkaan tungettuna voisi olla melko mielenkiintoinen skenaario kyllä ihan väliaikaviihteenä

Tosin en millään jaksa uskoa, että niin hyviä miekkailijoita löytyisi että selviäisivät erityisen pitkään yli kolmeasataa tyyppiä vastaan

Niin eeppisen hienolta kuin tuo idea sinänsä kuullostaisikin. Tuollainen skenaario tosin pitäisi taistella muiden skenaarioiden ulkopuolella, johtuen juuri skenaarion luonteesta. Mutta parhaiden miekkailijoiden yhdistäminen ei välttämättä toimisi niin hyvin, koska kaikki eivät ole tottuneet taistelemaan kaikkien rinnalla. Yhteistoiminta on jopa yksilötaitotasoa tärkeämpää.
Lähetetty: Sunnuntai, 24.06.2007 10:56
Kirjoittaja Mesikämmen
Tosin, miekkailijoitahan spartalaisiksi ei haettaisi, vaan keihäsmiehiä... Pelkillä miekoilla spartalaiset olisivat hävinneet ensimmäisessä yhteenotossa.
Keihäsriviä toisen perään, eiköhän se pysäytä sen suurenkin boffoarmeijan. Varsinkin jos etunenässä on rivi tornikilpimiehiä, kyykkien jossakin sen suojassa.
Mutta tokkopa näitä skenaarioehdotuksia enää tämän vuoden SoHuun tulee, eli ei tosiaankaan, joten pitää pelaajien toimesta näitä järjestää... Pitäisi kai jo minun tänne jokin thread aloittaa siitä minkä skenaarion jälkeen olisi aikaa ihmisten omiaan mättää.
Lähetetty: Sunnuntai, 24.06.2007 11:01
Kirjoittaja Haltia
Ota kuule Mesikämmen yhteyttä järjestäjiin äläkä täällä urputa.
Voihan aina väliaikaohjelmaksikin tälläisen skenun järjestää, halukkaita varmasti olisi.

Lähetetty: Sunnuntai, 24.06.2007 11:06
Kirjoittaja Mesikämmen
Pelkään liikaa auktoriteettia tehdäkseni asialle mitään. Eikä tarvetta minun toilailulleni varmastikaan ole, kyllä niitä off-pelejä varmasti järjestetään... Ja minulle kelpaa puhdas mättö, dueleista suurempiinkin taisteluihin. Kaikki kelpaa.