Sivu 1/1

Lähetetty: Torstai, 16.11.2006 21:22
Kirjoittaja Nipsu
Tulipa tässä mieleen aika sairas yhdistelmä noista Risk ja kukkulan valtaus skenaarioista:

King of THE hill:

Kenttä:
Kentäksi soveltuu mikä tahansa soura kulmion muotoinen alue jonka keskellä on melko kookas mäki tai muu helposti erottuva maamerkki. Kentän tulisi olla sen verran pitkä että joukkueilla menee aikaa marssia mäelle jolloin kevyet joukot saavat taktisen merkityksen.

Tarkoitus:
Armeijan on tarkoitus saada yhteinen bannerinsa mäen keskelle määrättyyn ja merkittyy (ja valvottuun!) paikkaan ja pitää se siinä Xmin. Ehdotuksia sopivaksi ajaksi?

"Sotilaallinen" merkitys:
Molempien armeijoiden komentajat ovat päättäneet haluavansa mäen ja sitten mennään. Toisin kuin kukkulan valtauksessa molemmat armeijat aloittavat tasaisista asemista. Tämän voisi (?) järjestää ennen kukkulan valtausta ja seuraavaksi hävinnyt osapuoli yrittäisi sada kukkulan omaan hallintaansa.

+/-:
+paljon taktisia mahdollisuuksia
+jokaiselle osasto tyypille tärkeä tehtävä
+ikään kuin kenttätaistelu, mutta tarkoituksena ei ole välttämättä tuhota vihollista.

-voi jämähtää paikalleen
-saattaa venyä melko pitkäksi

Mielipiteitä? Kiitos.

Lähetetty: Torstai, 16.11.2006 21:58
Kirjoittaja -Maikkeli-
Jotenkin tuntuu että tuota ollaan ehdotettukin jo joskus... En pistä päätä pantiksi.
Muuten tottakai hyvin konfliktipainotteinen ja hyvä skenarioehdotus. Jotain ratkaisevasti erilaista kyllä jää vielä kaipaamaan.

Lähetetty: Torstai, 16.11.2006 22:58
Kirjoittaja Minardil
Juu, muistaakseni tuollaisesta skenusta puhuttiin täällä ennen 06:sta. Harmi ettei sitä saatu tälle vuodelle, keltit ainakin odottivat kiltit vipattaen tilaisuutta päästä tekemään just itselleen parhaiten sopivaa hommaa. Tällainen olisi itselläni toivomuslistan kärkiskenaario ensi vuodelle yhdessä tasapainoisen Riskin kanssa.

Lähetetty: Perjantai, 17.11.2006 18:11
Kirjoittaja Azor
Minardil kirjoitti:Juu, muistaakseni tuollaisesta skenusta puhuttiin täällä ennen 06:sta.
Pitää paikkansa. Ajan sekä kunnollisen taistelukentän puuttuminen olivat syynä skenaarion poisjääntiin tänä vuonna. Toivottavasti ensi vuonna onnistaa.

Lähetetty: Sunnuntai, 19.11.2006 18:10
Kirjoittaja Nipsu
Tosiaan! Miten en tuota ajatellut?

Sitten kun kuuluu huuto:" kymmenen minuuttia aikaa!" niin jo alkaa vipinä jos peli on edennyt tasaisesti. :twisted:

Tuosta "luopiosysteemistä" vielä sen verran etteä eikö se voisi käytännössä toimia juuri jos esim. skenaarion alussa ilmoitetaan Ryhmien X ja Y lojaalisuus on kyseen alainen.
Nämä ryhmät liittyisivät taisteluun myöhemmin jolloin he liittyisivät soviittuun joukkueeseen TAI pysyisivät vanhasa ryhmässään.

Mielenkiintoinen tapa tasoittaa joukkoja?