Sivu 1/3

Skenaario: Risk

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 15:22
Kirjoittaja SNiLD
Palautetta risk skenaariosta.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 15:30
Kirjoittaja qMp
Skenussa pääsi taktikoimaan jossain määrin ja Puola-Liettuan johto osasi kerrankin käyttää TURAakin juuri siinä, missä se parhaiten toimii, eli tiedustelussa yms. eikä suoraan Maahinkaista kohtaamassa, kuten muutamassa muussa skenussa sattui tapahtumaan, jolloin meistä ei ollut hyötyä juuri ollenkaan (paitsi yhdessä kentässä, jossa seisoimme Maahinkaisen edessä juuri ja juuri paikallaan pitävänä voimana). Lipputasapaino Puola-Liettuan ja Teutoniritarien lipputasapaino (7-4) taisi kyllä päästä häiritsemään teutoneita jossain määrin, kun saatiin teutonien lippuja ryöstettyä mukavan helposti ja pikkuryhmät juoksivat ympäri tiheimpiä pusikoita niiden kanssa, eikä niiden takaisin saamisesta tainnut olla toivoakaan. Ja Entalia nopeana ryhmänä kuoli ja pyrähti kauimmalle hallussapitopaikalle takaisin hetkessä, kun raskaammat teutonit siellä vasta alkoivat toipua edeltäneestä taistelusta. Etu taisi olla Puola-Liettualla.

Mutta valtaosalla meistä turalaisista oli hauskaa juosta ja hiipparoida ympäri metsää tiedustellen ja viestejä vieden, vaikkei turalaisille kertynytkään taisteluita kun yhden tapon verran, sekin kyseisen henkilön ainoa taistelu vihollisen kanssa.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 15:38
Kirjoittaja Rovio
Tunnelmallinen, tosin hieman epäreilu peli.
Oli upean näköistä kun maahinkainen tuli polulle lähelle keskimmäistä pisteenkeräyspaikkaa, heidät ympäröitiin, oli hetken aivan hiljaista ja sitten alkoi sataa nuolia ja heittokeihäitä joukon sekaan. Jonka jälkeen karjuttiin ja rynnättiin kimppuun. Kohtaus oli suoraan kuin jostain elokuvasta missä ritarit joutuvat väijytykseen , ja metsäläiset ja villi-ihmiset hyökkäävät joka puolelta tämän pienen mutta pippurisen eliitin kimppuun.

Teutonit tekivät pelistä hienon, kiitos ja kumarrus.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 15:48
Kirjoittaja Gnomus
Skenaarion tyyppi oli oikein kiitettävä. Pisteien sijoittelu ja joukkojen jako ei sitten ollut aivan niin onnistunut. Pisteet olivat lähempänä Puola-Liettuan aloituspaikkaa, tai ainakin yksi. Puola-Liettualla taisi myös olla aika hyvä tieura jota pitkin liikkua mäen harjalle ja takaisin. Teutonina sai rämpiä sitä ryteikköistä rinnettä ylösalas hikikypärässä, ja siltikään en ehtinyt kuin kerran mäen päällä olevalle pistepaikalle.

Joukkojen valinnassa tuo maasto suosi kevyitä yksiköitä. Samoin henkiinherääminen. Haarniska kun painaa yhtä paljon oli siitä mennyt suojapisteet tai ei, mutta ne kuolleet vihulaiset kipittivät tuotapikaa takaisin täydessä kunnossa. Puola-Liettualla oli myös enemmän lippuja, joten heidän oli paljon helpompi kerätä pisteitä ja hoitaa samalla henkiinherätyksiä. Koko skenaarion aikana näin vihollisen lippuja vissiin kahdesti. Heti alkuun tiellä kun ajoimme vihollisen karkuun ja kerran mäellä. Puola-Liettuen liput eivät liikkuneet siellä missä heidän pääjoukkonsa, ja hitailla teutoneilla ei ollut mitään mahdollisuutta päästä Puola-Liettuan henkiinherätyspisteen lähelle hätyyttämään lippuja kun vihollista on tuplasti enemmän ja lähellä herätyspistettään jokainen tapettu palaa riviin hyvin nopeasti.

Jo ennen skenaarion alkua oli tiedossa että teutonit eivät voi voittaa elleivät onnistu heti alkuun samaan 3-4 lippua vallattua, mutta se taas oli mahdotonta kun liput eivät tulleet taistelukentälle, tai viimeistään lähtivät juoksemaan herätyspistettä kohti siinä vaiheessa kun joukot kohtasivat.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 15:56
Kirjoittaja qMp
Gnomus kirjoitti:Pisteien sijoittelu ja joukkojen jako ei sitten ollut aivan niin onnistunut. Pisteet olivat lähempänä Puola-Liettuan aloituspaikkaa, tai ainakin yksi... ...Puola-Liettuen liput eivät liikkuneet siellä missä heidän pääjoukkonsa, ja hitailla teutoneilla ei ollut mitään mahdollisuutta päästä Puola-Liettuan henkiinherätyspisteen lähelle hätyyttämään lippuja...
Ylhäällä oli kaksi pistettä, toinen lähempänä Puola-Liettuaa, toinen Teutoneita. Alhaalla yksi keskivälissä herätyspisteitä.

Itse turalaisena seisoin koko ajan Puola-Liettuan herätyspistettä lähemmällä hallussapitopisteellä ja ohikulkevien PL-joukkojen mukana kyllä kulkivat heidän lippunsakin. Mikäli ette huomannut lippuyja taistelussa, lipunkantajat taisivat seistä taistelun tullen hieman kauempana, mutta liput kyllä liikkuivat porukoiden mukana.

Ja mitä tulee siihen, että olisitte tulleet henkiinherätyspistellee hätyyttelemään lippuja, niin sitähän ei tainnut saada tehdä? Mikäli ollenkaan oikein muistan alkubriiffiä, niin lippuja sai kyllä hätyyttää, ryöstää ja ahdistaa minkä mielii respausta estääkseen, mutta henkiinherätyspisteelle tuleminen lippujenhätyytysmielessä ei vissiin ole mitään reiluinta käytöstä, mitä skenun aikana pelaajilta tulisi odottaa. Toki joukkojen ja henkiinherätyspisteen väliin saa tulla, mutta pisteelle tuleminen lippuja hätyyttämään ja respausta estämään? Ei, ehei.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 15:57
Kirjoittaja s_kettu
Tässä skenussa oli itselläni paras kohta kun näin Rämän lipun juoksevan pakoon pätin että tuon haen! Heitin keihään maahan ja tartuin miekkaan aloitin hirmuisen kirin. Kun sain vartion kiinni napautin noin neljää miestä selkään ja otin lipun noin kolmen metrin päässä oli melkein koko Tura sikäli kuin näin. Tässä vaiheessa mun mukaan tullut Maahinkaisen Joona tuli ohi ISON kahdenkäen miekan kanssa. Joona huutaa Turalle että ootteko tulossa tai jotain sellasta sitten kun Turalaiset lähti tulemaan Joonaa päin ni se pisti miekan poikittain ja pusäytti 4 Turalaista!(Joonan kertomaa kun palattiin kuolleina ku ite olin jo juoksemassa teutoneiden linjaa päin, korjaa jos ei menny oikein)
Juoksin jonkin aikaa vastaa tuli paljon kuolleita polakkeja ja sitten yks elävä Camulossilainen joka katto vähän epäillen ja sitten ryntäs perään. Valitettavasti oli mua nopeampi ja tarjoili noin viidenkymmenen metrin päästä miekkaa selkään, mutta oli kiva sen Rämän lipun kanssa juosta :D

Ja kiitokset Joonalle että pääsin niin pitkälle!

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 16:04
Kirjoittaja qMp
Jep. Tämä Joona löi meidän komentajaa käsisuojaan, tiedustelijaa (ja Turan parasta soturia) käteen ja minä tai tuo soturi taisimme äijän viimeistellä lopulta. Eikun mitä? Sehän tarkoittaa, että kohtasinkin, vihollisia tuon skenun aikana?! :D

Se oli hieno taktinen viivytysuhraus ja nopea pako, susta ei näkyny jälkeäkään enää kun pääsin etenemään.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 17:27
Kirjoittaja Lijacote
Tässä vaiheessa Sotahuutoa olin aika halkipoikki, mutta kuitenkin vaikutti ihan hyvältä skenulta. Taisin saada taponkin siinä jossain vaiheessa yrittäessäni hidastaa jotain laumaa teutoneita. Aika upeaa oli.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 18:32
Kirjoittaja Raizel
Tää oli todella mahtava skenu. Oli hyviä taisteluita ja taktiikoita molemmin puolin. Hauskinta oli kyllä ehottomasti puristaa SOS kasaan ja lahdata kaikki isolla joukolla. Hyvä oli kanssa, kun oltiin Auerbachin kanssa vartioimassa sivutietä P-L:n valtaamalle pisteelle ja muutama Mannunvartija ja pari muuta teutonia juoksee suoraan vierestä sieltä päin missä vallattu piste on. Kaikki vaan toljotti niitä, kun ne juoksi siitä ohi sinne missä muut teutonit oli keräämässä joukkoja kasaan. Miten lie päässyt sinne vahingossa ja paniikissa juossut karkuun :lol: .

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 20:12
Kirjoittaja Verimakkara
Kuten sanottu tunnelmallinen, mutta hieman epäreilu skenu. Mannun kevyt juoksi puolet ajasta alapuolen pusikoissa kolmen maahinkaisen kevyen kanssa. Lopulta tajuttiin että eihän siellä mitään ollut jalähdettiin ylös mäkeä mistä kuulu huutoa ja juoksi kokoajan pois porukkaa. Oli jotenkin loistava kun juostiin puolalaisten ja palkkasotureiden linjojen läpi ja jokapuolella tehtiin kilpimuureja ja huudeltiin: "Mantu tulee!". Lopulta sitten nähtiin teutoneiden pääjoukko ja jäätiin seitsemän miehen voimin pitämään paikallaan auerbachin kolonnaa, camulosta ja ties mitän kunnes maahinkainen tuli tappamaan ne takaapäin. Hauskaa oli joo :D

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 20:14
Kirjoittaja Arathos
Itse en viimeiseen skenaarioon päässyt paikalle koska polvitaipeeni venähti pahanlaatuisesti viimeisessä kenttätaistelussa. Onneksi kävi vasta lopussa, että sain nauttia yli 90% osallistumisesta :)

Kuulin Entalialta että hauskaa oli, ja mukava skenu. Olisi pitänyt kinkata sinne!

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 21:29
Kirjoittaja Grislan
Täydellinen skenaarioidea. Ylivoimaisesti hauskin mättö koko SHssa...omat taidotkin pääsivät oikeuksiinsa kun ei tarvinnut taistella rivissä kilpimuuria vastaan vaan suomia Maahinkaisen sivustoja ja selkää juoksennellen pitkin metsiä. Jaot olivat epätasaiset, sen myönnän, mutta olivat ne epätasaiset muissakin skenaarioissa ja molemmin puolin. Tänä vuonna näytti olevan vaikeuksia saada joukot tasavahvoiksi.

Tätä foorumia lukiessa huomaa selkeästi, kuinka HÄVINNYT osapuoli vinkuu (älkää kukaan nyt pirulainen suuttuko, en keksinyt parempaa verbiä) siitä, mikä skenaarion suunnittelussa/yms. on mennyt pieleen. Helppohan voittajan on aina hymyillä, yrittäkääpä välillä hävinneetkin hymyillä. Wanainmaalla menivät lähes kaikki skenut penkin alle ja joka kerta melkein kaikki kuolivat, mutta kaikilla meillä oli hauskaa. Naureskeltiin leirissä ihan pöhkönä, kuinka ei saatu mitään aikaiseksi ja 3/4-osaa väestä kuoli.

Jos ensi vuonna ei tule RISK-skenaariota, mä jään kotiin!

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 21:48
Kirjoittaja Hellowenisti
Raizel kirjoitti:Tää oli todella mahtava skenu. Oli hyviä taisteluita ja taktiikoita molemmin puolin. Hauskinta oli kyllä ehottomasti puristaa SOS kasaan ja lahdata kaikki isolla joukolla. Hyvä oli kanssa, kun oltiin Auerbachin kanssa vartioimassa sivutietä P-L:n valtaamalle pisteelle ja muutama Mannunvartija ja pari muuta teutonia juoksee suoraan vierestä sieltä päin missä vallattu piste on. Kaikki vaan toljotti niitä, kun ne juoksi siitä ohi sinne missä muut teutonit oli keräämässä joukkoja kasaan. Miten lie päässyt sinne vahingossa ja paniikissa juossut karkuun :lol: .
Joo siinä vaiheessa, kun ne sieltä puskasta tuli kaikki tosiaan vaan katto niitten sulavaa poistumista he eivät edes näyttäneet ollenkaan yllättyneiltä ja käyttäytyivät, kuin meitä ei olisi ollut menivät vaan ohi siistissä jonossa. Se oli kyllä huvittavin kohta kaikista ja tuli kyllä nopeasti semmonen fiiilis, että olisko pitäny tehdä jotain... :D

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 21:56
Kirjoittaja Stonetroll
Tässä oli kyllä paljon hassuja tilanteita joita ei näkynyt muissa skenaarioissa, varsinkin lopussa kun homma alkoi leviämään ympäri mättäitä siellä kukkulan päällä. Itse olin jo siinä vaiheessa vaihtanut huumorimielessä aseistuksen teiniboffaajan #1:een eli 2 miekkaan. Tämä taisi hämätä vastustajia luulemaan minua omaksi :D kun pääsin sneakkaamaan sekä Wanainmaan että pistepaikkaa vartioivan porukan selkään.

Sen jälkeen tapahtui niin monta asiaa peräjälkeen ettei mitään rajaa:). Lähdettiin parilla tyypillä juoksemaan Ruton lippua joka oli ollut pistapaikalla, kun se meni puskan taakse. Nurkkauksen takana tuli vastaan koko Camulosin (tjsp.) lössi, jonka seurauksena nopea 180 asteen käännös ja äkkiä karkuun. Maahinkainen lähti hakemaan sitä porukkaa, mutta juuri kun viimeiset katosivat näkyvistä alkoi hattivatteja tunkea joka puskasta. Kuolan viimeinen siilipuolustus kesti vain hetken kun Wanainmaa vyöryi päälle.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 22:08
Kirjoittaja Susikukko
Respa paikkojen olisi pitänyt olla toisteppäin.

Kuitenkin 5:n scenaario, koska teutonit jyräsivät uralla ja ainakin kerran ylätasangolla ja antoi hyvän pelin niille jotka eivät olleet raskaita.

Toivottavasti ensivuonna on avoimempaa maastoa niin, että näkee pistepaikat . Luo jännitystä lisää?

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 22:11
Kirjoittaja Ascen
RISK oli kyllä taistellessa hauska - kun oli kerrankin jättänyt perinteisen tornikilven kotiin ja liikkui kevyellä varustuksella.

Sittemmin asiasta puhuttuani on tullut huomattua että moni sääntökohta oli pielessä. Suurin ongelma koko tilanteessa oli juuri se, että liput saivat käydä spawnilla hakemassa kuolleita - joka johti tietysti siihen, että lippu juoksi jatkuvasti pääjoukon ja spawnin väliä.

Seuraavan vuoden RISK-skenaarioon voisi ottaa käyttöön säännön, että respawnit ovat käytössä mutta yksikön pääjoukko (eli koko yksikkö) on oltava mukana hakemassa niitä kuolleita.

PuolaLiettualla oli parempi tieura ylös voittopisteelle, mutta käytännössä myös Teutoneilla oli mäelle johtava tie käytettävissään - joskin sen päätepiste ei ollut aivan yhtä lähellä ensimmäistä kohdepistettään.

Näkisin että Teutonit tekivät virheen siinä, että lähtivät hakemaan koko raskaallaan alempaa voittopistettä ja sallivat PLn kevyen pitää kahta voittopistettä ylhäällä hallussaan useita minuutteja ennen ensimmäistäkään kohtausta.

Kaiken kaikkiaan olisi ollut positiivista että tässä skenaariossa joukkojen koot olisi tasattu, jolloin PLn etu skenaarion suhteen olisi ollut edes vähän pienempi.

Lähetetty: Maanantai, 17.07.2006 22:13
Kirjoittaja Grislan
Stonetroll kirjoitti: Itse olin jo siinä vaiheessa vaihtanut huumorimielessä aseistuksen teiniboffaajan #1:een eli 2 miekkaan. .
Kuules kaveri, miten kävikään kymmenille onnettomille sieluille, jotka jäivät Wanainmaan Bofferirumpalin kynsiin metsissä? Heh, itse en TODELLAKAAN taistele kahdella aseella huumorimielessä vaan siksi, että se on todella tehokasta 1 vs. 1 tai 1 vs. 2 tilanteissa! Terveisin 6-7 vuotta pohveroinut isoisä!

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 01:07
Kirjoittaja JonTzu
Ascen kirjoitti:Näkisin että Teutonit tekivät virheen siinä, että lähtivät hakemaan koko raskaallaan alempaa voittopistettä ja sallivat PLn kevyen pitää kahta voittopistettä ylhäällä hallussaan useita minuutteja ennen ensimmäistäkään kohtausta.

Kaiken kaikkiaan olisi ollut positiivista että tässä skenaariossa joukkojen koot olisi tasattu, jolloin PLn etu skenaarion suhteen olisi ollut edes vähän pienempi.
"Virhe" johtui siitä että väki oli jo todella väsynyttä ja tiesi ettei metsässä tarpomisesta tule yhtään mitään raskaissa haarniskoissa. Lähdimme sitten kuitenkin metsään yleisen mielenkiinnon vuoksi ja turpaanhan siinä tuli.

Karusti voisi sanoa että P-L teki virheen kun ei vain juoksuttanut kaikki joukkojaan kerralla Teutonien niskaan. P-L:lla oli 3:2 -ylivoima ja respawnin voimalla he olisivat voineet vyöryä päin kerta toisensa jälkeen ja jos mukaan olisi tarttunut yksikin lippu olisi suhde muuttunut joka kerta radikaalisti paremmaksi. Eli P-L olisi helposti saanut kaikki 3 lippupaikkaa haltuunsa jos olisi vain tullut niskaan.

Koko skenaarion omituisin juttu oli että järjestäjät toistelivat ennen skenaariota väsyneille raskaille joukoille että he voittavat kyllä vaikka tulos oli jo etukäteen selvillä joukkojen määrän ja lippujen määrän vuoksi.

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 01:45
Kirjoittaja ap90
RISK-scenu oli erittäin hauska ja jännittävä siinä mielessä että kyllä ne teutonit kohta sieltä puskee päin kaikkialta.... kuten kävikin.

Juuri tämänlaiset scenut ovat sitä parhaimmistoo...

Ens vuonna sitten semmonen 2 tunnin versiona jos se sotahuuto 07 edes tulee olemaan... toivottavasti

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 02:04
Kirjoittaja C22
s_kettu kirjoitti:Tässä vaiheessa mun mukaan tullut Maahinkaisen Joona tuli ohi ISON kahdenkäen miekan kanssa. Joona huutaa Turalle että ootteko tulossa tai jotain sellasta sitten kun Turalaiset lähti tulemaan Joonaa päin ni se pisti miekan poikittain ja pusäytti 4 Turalaista!(Joonan kertomaa kun palattiin kuolleina ku ite olin jo juoksemassa teutoneiden linjaa päin, korjaa jos ei menny oikein)
Juoksin jonkin aikaa vastaa tuli paljon kuolleita polakkeja ja sitten yks elävä Camulossilainen joka katto vähän epäillen ja sitten ryntäs perään. Valitettavasti oli mua nopeampi ja tarjoili noin viidenkymmenen metrin päästä miekkaa selkään, mutta oli kiva sen Rämän lipun kanssa juosta :D

Ja kiitokset Joonalle että pääsin niin pitkälle!
eipä kestä

oli kyllä semmonen sankarillinen olo tässä kun ihan kehutaan, mutta oli hauskaa kun juostiin neljän maahinkais-soturin kanssa ensin P-L:n respawniin, ja sieltä joukkojen selkään ensimmäiselle pisteelle, ja jäätiin vielä henkiin :twisted:

ja se jäi vielä mieleeni kun kävin yksin uhoamassa Auerbachille ja Ruton pojille :D "antakaas se lippu nyt niin ei tartte tapella" eikä teitä ollut kuin se 20 tyyppiä vastaan minä, no ei se ole ongelma, jos käyn hakemasssa koko maahinkais- ja mannun kaartin apuun :P

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 02:12
Kirjoittaja Hölö
Risk-skenaario, sen mitä ehdin kyseisessä skenaariossa mukana olemaan ennen kuin eräs Puola-Liettuan taistelija teloi jalkansa oikeasti ja siirryin avustamaan järjestäjiä ensiaputoimissa, oli varsin onnistunut ja mahdollisesti paras metsässä pelattu skenaario koko Sotahuuto 2006:ssa. Ja päätellen Puola-Liettuan menestyksestä, voimme ehkä sanoa, että kevyesti varustettu vain yksinkertaisesti pärjää paljon paremmin metsässä nopeamman liikkuvuutensa puolesta ja raskaiden väsähtäessä ylämäkeen.

Ja vielä näin uteliaisuuttani, miten kävi tämän Risk:issä loukkaantuneen taistelijan? En viitsinyt töissä ollessani udella asiaa tutuilta hoitajilta kyseisessä sairaalassa. Miten vain, pikaiset paranemiset.

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 19:01
Kirjoittaja Strigo
Risk oli kyllä koko Puola-Liettuan joukoille oikein mukava loppupiristys. Tiedonkulun hitaus sai aikaan mielenkiintoista tunnelmaa siitä, kun ei voinut tietää jos vihollinen oli päässyt vaikka selän taakse. Ensi vuonna voisi toteuttaa tästä pidemmän ja tasamaastoisemman version.
Karusti voisi sanoa että P-L teki virheen kun ei vain juoksuttanut kaikki joukkojaan kerralla Teutonien niskaan. P-L:lla oli 3:2 -ylivoima ja respawnin voimalla he olisivat voineet vyöryä päin kerta toisensa jälkeen ja jos mukaan olisi tarttunut yksikin lippu olisi suhde muuttunut joka kerta radikaalisti paremmaksi. Eli P-L olisi helposti saanut kaikki 3 lippupaikkaa haltuunsa jos olisi vain tullut niskaan.
Puola-Liettua oli kyllä saanut jo aikaisemminkin tarpeeksi turpiinsa ylivoimallakin monessa skenaariossa, että tuskin kenenkään mielestä oli tyhmää lähteä hakemaan koukkailemalla niitä mäen pistepaikkoja. Toki me ehkä olisimme voineet sen tien pisteen valtausta yrittää, mutta se olisi vienyt joka tapauksessa kaikkien ryhmien resurssit eikä voitto kuitenkaan olisi ollut varma, aikaa vaan olisi kulunut paljon.

Olisi muuten hienoa, jos pelinjohto voisi julkaista tänne ne minuuttitulokset jokaiselta lippupaikalta tästä skenaariosta.
Tätä foorumia lukiessa huomaa selkeästi, kuinka HÄVINNYT osapuoli vinkuu (älkää kukaan nyt pirulainen suuttuko, en keksinyt parempaa verbiä) siitä, mikä skenaarion suunnittelussa/yms. on mennyt pieleen. Helppohan voittajan on aina hymyillä, yrittäkääpä välillä hävinneetkin hymyillä. Wanainmaalla menivät lähes kaikki skenut penkin alle ja joka kerta melkein kaikki kuolivat, mutta kaikilla meillä oli hauskaa. Naureskeltiin leirissä ihan pöhkönä, kuinka ei saatu mitään aikaiseksi ja 3/4-osaa väestä kuoli.
Tuossa on se aito asenne, way to go! :)

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 19:22
Kirjoittaja Neya
Ehdottomasti mun mielestä koko SH06 hauskin scene! Jos joku on koskaan pelannu pleikkapeliä "Dynasty Warriors 5", niin tuli kyllä yks kenttä mieleen, missä on paljon neutral base:jä ja niitä pitää saada mahdolllisimman monta haltuun. Vähän tuli siitä lipun käytöstä hämminkiä. Häröpallo toimi loistavasti, joten oli kyllä hyvä :P Puola-Liettualaisilta oli ihana saada rispektiä, viittaan tähän "hei väistäkää, tuolta tulee Wanainmaalasia, häröpallo, häröpallo!..." juttuun. Vesihuollolle suuri kiitos, ei oltas selvitty ilman, ihana kun oli niin lähellä, sai tankattua ittensä kun oli kuollu ja ootteli omaa lippua.

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 21:47
Kirjoittaja Susikukko
Pekka suunnitteli, että jos olisi saatu isompikenttä käyttön, olisi vedetty ennen riskiä ns. sovelletturisk scenaario avokentällä, jotta homma olisi ollut mahdollisemman selvä.

Toivottavasti kentärisk nähdään ensi vuonna!

Risk voisi myös kestää esim yli tunnin ja olla reilusti isommalla alueella ja vaikka 5:llä pistepaikalla joista kahdella voi respata aloituspaikan lisäksi.

Lähetetty: Tiistai, 18.07.2006 22:45
Kirjoittaja JonTzu
Susikukko kirjoitti:Pekka suunnitteli, että jos olisi saatu isompikenttä käyttön, olisi vedetty ennen riskiä ns. sovelletturisk scenaario avokentällä, jotta homma olisi ollut mahdollisemman selvä.

Toivottavasti kentärisk nähdään ensi vuonna!

Risk voisi myös kestää esim yli tunnin ja olla reilusti isommalla alueella ja vaikka 5:llä pistepaikalla joista kahdella voi respata aloituspaikan lisäksi.
Tunnin skenaariota ei kyllä jaksaisi, se olisi yhtä rääkkiä. Tuo pienempi sen sijaan kuulostaa mielenkiintoiselta.

Eniten jäin kaipaamaan skenaariota jossa joukot olisivat olleet hajallaan maastossa, sen poisjäänti oli todella sääli. Siihen olisi mennyt paljon aikaa mutta se olisi myös ollut eräs mielenkiintoisimmista skenaarioista.