Sivu 1/2

Luopioyksikkö

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 17:51
Kirjoittaja Stonetroll
Taas putkahtaa ideeatehtaasta uusia juttuja yleisen mielipiteen revittäväksi ;)

Otsikko tarkoittaa lähinnä sitä, että jollekin ryhmälle kerrotaan ennen peliä, että se on ostettu/kiristetty/loikannut toisen armeijan leipiin. Niin onko pelinjohto harkinnut tällaista mahdollisuutta johonkin skenaarioon?

Homman idea on siinä, ettei joukkojen luotettavuutta otettaisi ihan 100% varmuutena, ja se voisi tuoda hiukan paranoidista tunnelmaa samalla. Eli eniten tunnelman luontia varten. Tämä toimisi luultavasti paremmin jos "luopio" olisi pari kolme yksikköä vahvemman joukoissa, jolloin sen mahdollinen yllätys ja hämminki suunnilleen tasoittaisi puntit.

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 18:01
Kirjoittaja tiarAnon
...huomaa että on taas kuolalaisia liikeellä... :D

Tietysti tuokin olisi hauskaa, mutta nostaa taas ilmaan paljon kaikenlaista hässäkkää. Ja sen jälkeen olisi ryhmän luottamus mennyttä...

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 18:24
Kirjoittaja Nipsu
hhsssss! älkää nyt viekö pelinjohdon (mahdollisesta) huippu edeasta yllätystä :wink:

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 20:01
Kirjoittaja C22
no siis Kelttiporukka hyppäsi jossain vaiheessa sotahuutoa toiselle puolelle, mutta ei me kait saatu mitään aikaseksi sen enempää kuin toisellakaan :(

Re: Luopioyksikkö

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 20:58
Kirjoittaja Gnomus
Stonetroll kirjoitti:Taas putkahtaa ideeatehtaasta uusia juttuja yleisen mielipiteen revittäväksi ;)

Otsikko tarkoittaa lähinnä sitä, että jollekin ryhmälle kerrotaan ennen peliä, että se on ostettu/kiristetty/loikannut toisen armeijan leipiin. Niin onko pelinjohto harkinnut tällaista mahdollisuutta johonkin skenaarioon?

Homman idea on siinä, ettei joukkojen luotettavuutta otettaisi ihan 100% varmuutena, ja se voisi tuoda hiukan paranoidista tunnelmaa samalla. Eli eniten tunnelman luontia varten. Tämä toimisi luultavasti paremmin jos "luopio" olisi pari kolme yksikköä vahvemman joukoissa, jolloin sen mahdollinen yllätys ja hämminki suunnilleen tasoittaisi puntit.
Se että yksi yksikkö pääsisi iskemään toisen puolen selkään ratkaisisi aikalailla minkä tahansa taistelun, jos ajoitus on oikea. Tuolta voi hieman suojautua, jos yhden tai kahden ryhmän luotettavuudestra ei ole varmuutta, ja muilla samanpuolen kavereilla on tämä tieto tarpeeksi vahvana, jolloin aivan avointa selkäänpuukotusta on vaikea toteuttaa. Tällä on kuitenkin niin kamala epätyasapainottava vaikutus, että en suosittele. Päästessään omien selkään 20 hengen porukka hakkaa hyvin nopeasti hengiltä 20-30 henkeä ilman suurempi tappioita itselle, joten voimasuhteet muuttuisi nopeasti 50 miehen verran ja alivoimalle jäänyt puoli on vielä kaaoksessa.

Vähemmän ärsyttävä vaihtoehto on se että joku porukka on kiristetty/lahjottu toiselle puolelle, mutta ei voi avoimesti vaihtaa puolta (ne vaimot, lapset, omat linnat ja muut jutut on kuitenkin siellä kaukana takana uhattuna), mutta saa voittopisteet jos oma puoli häviää. Siis ei voi avoimesti alkaa tappamaan oman puolen porukkaa, eikä vain paeta paikalta, mutta pitäisi yrittää kämmeltää niin että oma puoli häviää, ja itse ei jää kiinni petoksestaan eikä oma porukka ota liikaa tappioita.

Re: Luopioyksikkö

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 21:35
Kirjoittaja Naktu
Gnomus kirjoitti:Vähemmän ärsyttävä vaihtoehto on se että joku porukka on kiristetty/lahjottu toiselle puolelle, mutta ei voi avoimesti vaihtaa puolta (ne vaimot, lapset, omat linnat ja muut jutut on kuitenkin siellä kaukana takana uhattuna), mutta saa voittopisteet jos oma puoli häviää. Siis ei voi avoimesti alkaa tappamaan oman puolen porukkaa, eikä vain paeta paikalta, mutta pitäisi yrittää kämmeltää niin että oma puoli häviää, ja itse ei jää kiinni petoksestaan eikä oma porukka ota liikaa tappioita.
Hihih. Eli eikun metsään pitämään leiriä, syömään ja juomaan siihen asti kun taistelu on laannut ja voittopisteet kotiin :wink:

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 23:14
Kirjoittaja Azor
Järjestäjät eivät myönnä mitään. :wink:

Lähetetty: Keskiviikko, 22.03.2006 23:16
Kirjoittaja Stonetroll
Varmaan voisi kaikille ryhmille kertoa että pettureita on liikkeellä, niin silloin kaikki osaisivat vähän varoa selkäänsä jo valmiiksi. Ja samalla saisivat eläytyä ihan sen koko skenaarion ajan eikä vain se 0,5 sekuntia kun tulee puukkoa selkään.

Sen verran tätä voisi kanssa vielä perustella, että tällä laitetaan sodan johto jälleen yhden uuden ongelman eteen joka pitäisi ratkaista. Vaihtelu on kuitenkin yleensä pidemmän päälle hauskaa.

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 10:26
Kirjoittaja FreakyM
Kyllähän pieni juonittelu piristäisi kuvioita. Kannatan.

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 12:57
Kirjoittaja Ketku
Pieni hämminki ja epäluottamus on aina hyvästä. Voisivathan jotkut joukot olla esim. helpommin pakenevia. Taikka sitten vaikkapa lahjottu pakenemaan taistelusta tai vastaavaa...

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 13:34
Kirjoittaja C22
Kuolalaisethan ovat tunnetusti hyviä tuossa pakenemis-hommassa, tuli kuultua sunnuntaina _pari_ kertaa "Napolii!!!"

:lol:

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 16:07
Kirjoittaja Conan
No se pakoiluhomma liitty vaan siihen viimevuotiseen palkkasoturitaustaan. Eihän sitä nyt kannattanu kaatua jonku niinkin turhan asian kuin uskon takia. "Parempi paeta tänään ja nostaa palkka huomenna"

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 16:39
Kirjoittaja Nipsu
Miten kävisi jos joku osasto ei ilmestyisi kentälle pelin alussa eikä kukaan tietäisi kenen puolella se ilmestyessään olisi. Ehkä luopioita voisi käyttää jatkumoissa tasoittamaan puntareita niin että jos alivoimaiset eivät kärsi aivan liikaa moraalisesti heikko osasto voisi vaihtaa puolta kesken taistelun?

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 17:49
Kirjoittaja Bianco
Kunnon True Neutral - meiningillä siis? Mielenkiintoinen idea, mutta voisi johtaa siihen, että ryhmä itsekään ei tiedä kenen puolella pitäisi taistella.

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 18:14
Kirjoittaja Nipsu
Bianco kirjoitti:Kunnon True Neutral - meiningillä siis? Mielenkiintoinen idea, mutta voisi johtaa siihen, että ryhmä itsekään ei tiedä kenen puolella pitäisi taistella.
Eikö se olisi hauskaa? :wink: Toisaalta voisihan sanoa ryhmälle: Valitkaa puolenne sen mukaan haluatteko voittaa vai hävitä.

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 22:45
Kirjoittaja C22
Nipsu kirjoitti:
Bianco kirjoitti:Kunnon True Neutral - meiningillä siis? Mielenkiintoinen idea, mutta voisi johtaa siihen, että ryhmä itsekään ei tiedä kenen puolella pitäisi taistella.
Eikö se olisi hauskaa? :wink: Toisaalta voisihan sanoa ryhmälle: Valitkaa puolenne sen mukaan haluatteko voittaa vai hävitä.
mutta sitten se menee siihen, jos ryhmä on vähänkään pisteiden perään, niin tottakai se valitsee enemmän voittaneen/vahvemman puolen, ja vastustajalle tulee kunnon turparalli, joka ei ole myöskään hyvä asia, näin häviävän puolen kannalta katsottuna. :?

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 22:46
Kirjoittaja C22
toisaalta, jos se olisi eka skenaario, joten ei voi varmasti tietää kumpi puoli on "parempi", silloin se voisi toimia 8)

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 23:03
Kirjoittaja Kops-Max
Mutta toisaalta.. Asia, mistä varsinaisesti sitä kunniaa ropisisi, olisi alivoimaisten puolelle ryhtyminen, ja heidän voittoon johtaminen. Eikö vain?

Lähetetty: Torstai, 23.03.2006 23:17
Kirjoittaja Nightblade
Mutta siihen johon ei voi luottaa tuskin luodaan kovin tottelevaisia katseita. Ajatteles se sama porukkahan saattaisi vaikka johtaa suohon. No johtamaanhan tämä porukka tuskin pääsee. Kuitenkin luopioporukka olisi hyvä juttu mutta siitä ei voi tehdä ratkaisevaa ja ei missään nimessä suurta porukkaa.

Lähetetty: Perjantai, 24.03.2006 08:59
Kirjoittaja Nipsu
Kops-Max kirjoitti:Mutta toisaalta.. Asia, mistä varsinaisesti sitä kunniaa ropisisi, olisi alivoimaisten puolelle ryhtyminen, ja heidän voittoon johtaminen. Eikö vain?
onko tallaisiakin ihmisiä vielä olemassa? :shock:

Joko eka scenuks tai johonkin jossa ei jaeta pisteitä tai johonkin toka päivälle kun järjestäjät tietää mitkä ryhmät tuli vouttamaan ja mitkä pelaamaan muuten vaan.

Lähetetty: Perjantai, 24.03.2006 13:58
Kirjoittaja Stonetroll
C22 kirjoitti:Kuolalaisethan ovat tunnetusti hyviä tuossa pakenemis-hommassa, tuli kuultua sunnuntaina _pari_ kertaa "Napolii!!!"

:lol:
On se hyvä että vielä on ihmisiä jotka erottaa roolin ja todellisuuden :/ Sen vuoden hahmoihin kuului se että ei taistella viimeiseen mieheen. Italialaista palkkasoturia todennäköisempää pakenijaa tuskin onkaan ;D Tänä vuonna kuitenkin uudet temput tulossa.

Paras kohta tuossa oli kyllä se, kun se meidän koko armeijan bose tuli siihen meuhkaamaan jotain. Järjestyttiin vaan uudelleen riviin niin tyyppi häippäs heti niin nostettiin vaan uudelleen kytkintä.

Ah, kyllä sitä muistellessa nousee vieläkin hymy huulille.

Lähetetty: Lauantai, 25.03.2006 17:34
Kirjoittaja Hytti
Heh, en tiedä onko tämä salaista tietoa, mutta KuoLan kaarti harjoitteli yhden viikonlopun ihan tuota pakenemista sinänsä :D

Tähän skenaarioon otan jälleen yhden ikävän muiston viime sotahuudosta (en minä oikeasti ole ikävä tyyppi vaikka aina takerrunkin negatiivisiin asioihin, viime sotahuuto oli tosi kiva tapahtuma!): tosiaan jossain vaiheessa oltiin neuvottelemassa ihan pelkästään kaartin voimin vastustajan armeijan kanssa puolenvaihdosta. Vastustajan neuvottelijat kuitenkin päättivät, että tämä on urheilua ja meillä on eriväriset hihanauhat, joten sen sijaan että otetaan uusi yksikkö kehiin niin listitään ne. Ehkä se on kuitenkin pelin henki.

Mutta skenaarioideana kannattaa harkita tällaista. Tämä toisi yhden lisämuuttujan peliin ja se olisi helposti kontrolloitavissa pelinjohdon toimesta. Lisäksi homman suolana voisi olla se, että tosiaan on tiedossa, että pettureita on olemassa, mutta ei paljasteta esim. missä skenaariossa petturuuden on tarkoitus tapahtua ja kuinka se käytännössä tapahtuu.

Lähetetty: Sunnuntai, 26.03.2006 02:50
Kirjoittaja orbitti
tosiaan jossain vaiheessa oltiin neuvottelemassa ihan pelkästään kaartin voimin vastustajan armeijan kanssa puolenvaihdosta. Vastustajan neuvottelijat kuitenkin päättivät, että tämä on urheilua ja meillä on eriväriset hihanauhat, joten sen sijaan että otetaan uusi yksikkö kehiin niin listitään ne.
Tuota, listimme ainakin muutaman KuoLalaisen, jotka huutelivat olevansa meidän puolella. Syy oli tosin muualla kuin tuossa 'hihanauha'-jutussa. Koko loikkari-hommasta tuli sellainen tunne, että se päättyy terään jonkun kylkiluissa. Looginen johtopäätös oli tietenkin, että on parempi, jos kyseessä on jonkun muun kylkiluut kuin omat.

Lähetetty: Perjantai, 31.03.2006 21:00
Kirjoittaja FrezzA
Jos tämmönen skenu tehtäs niin huh huh.... se ois aika pirun hyvä homma!!! tulee mieleen ihan jostakin leffasta. "trust noone" meininkiä.

Lisäsin äänestyksen aiheeseen

Lähetetty: Perjantai, 31.03.2006 21:18
Kirjoittaja Keisari_P
Aihetta voin nyt äänestää, jotta saisimme jonkilaisen käsityksen löytyykö ajatukselle enemmän kannatusta.