Armejaturnauksen suunnittelua
Lähetetty: Keskiviikko, 02.07.2014 20:37
Tuleva armejaturnaus tarjoaa hyviä mahdollisuuksia taktiikoiden suunnitteluun.
Edessä on 5 erilaista skenaariota joissa vastustaja tunnetaan etukäteen ja se on tarpeeksi pieni tarkkaa analyysiä varten.
Armejaturnauksella mitataan se, kenen armeja on "oikeasti paras" ja sen vaikutus omaan ja vastustajien moraaliin on taatusti suuri, siksi turnauksessa on voittaminen entistä tärkeämpää.
Miten me taistelemme turnauksessa
Mitä vastustajat tekevät
Tässä omia näkemyksiäni:
Venetsia (90):
Perkele (43), Muerte (18), Rotat (10), Galenit (11), Jesus Imperator (8)
Perkeleellä ja Muertella on tapana miettiä taistelussuunnitelmat etukäteen eli tältä armejalta voi odottaa kaikenlaisia temppuliikkeitä.
Muerte ja Jesukset ovat ensiluokkaisia skirmaajia mutta meidän kevyet voittavat mikäli vastustajalla ei ole tilaa perääntyä.
Luulen että rynnäköinti sivustaan ja koukkaus Perkeleen selkään olisi tehokas taktiikka.
Saksa (96<):
Fähnlein Papagei (Landsknecht) (46), Rämä (26), Peikonriski (12), Norppasoturit (9)
Tietääkseni Peikonriski koostuu Vornan ja Riskiretkeläisten jäsenistä, eli varusteina raskaat panssarit ja isot kilvet(?), toimivat luultavasti Rämän tukiosastona.
Saksan armeja vaikuttaa heikolta skirmaajien suhteen; Rämä, kohtuullisen hitaana ryhmänä, on helppo koukata ja Landsknechtit ovat huonoja heittoaseita ja kahdesta suunnasta tulevia hyökkäyksiä vastaan.
Mutta miten me toimimme siinä tapauksessa että Rämä+jämät ja Landsknechtit erkanevat, kumman Maahinkainen hoitaa ja kumpi tuhotaan ensimmäisenä?
Espanja (90):
Sos+Lesket (40), 13. Kompannia (21), Goblinit (14), FSC (11), Kylähullut (4)
Espanjalla on suuret erot ryhmiensä nopeuksissa. Tuhotaan vastustajan kevyet ryhmät nopealla hyökkäksellä ennen kuin SOS pääsee taisteluun mukaan ja viimeistellään se murskaavalla ylivoimalla.
Napoli (93?):
Kuola (35), Camulos (28), Graalin hurtat (17), Ajan kaarti (10), Wäen Weljet (3)
Mielestäni vaarallisin vastustaja; Napoli on pelottavan nopea armeja. Luulen kuitenkin, että Sohu-Camulos on heikompi kuin Noxbossa nähty tehokas porukka.
Itse lähtisin liikkeelle leveällä muodostelmalla ja koittaisin hyödyntää mahdollisia aukkoja vastustajan linjassa, Kuolan ja Hurttien etenevä liike avaa selkäpaikkoja josta ne on helpompi tuhota.
Kirkkovaltio (101):
Etelän imperiumi (54), Sparta/Vishna Grim (24), Rutto (16), Wanainmaa (4), Fianna (3)
Kirkkovaltion heikkous on valtava Imperiumi joka on hidas reagoimaan muutoksiin meidän muodostelmassamme. Tasapainottamassa ovat taktisesti taitavat Sparta ja Rutto.
Samankaltainen taktiikka kuin Espaniaa vastaan voisi toimia; pari skirmaajaa pitää Imperiumin kiireisenä kunnes kaikki muut vastustaja on tuhottu.
Pienellä kentällä voimme vaihtoehtoisesti hyökätä nopeasti ja viedä tilan Spartalta ja Rutolta, luottaen siihen että Maahinkainen kestää Imperiumia vastaan.
Olisiko muilla ajatuksia aiheesta?
Editoin Wäen veljet Napolin puolelle, Saksan vahvuus kasvaa yksilöilmojen myötä.
Edessä on 5 erilaista skenaariota joissa vastustaja tunnetaan etukäteen ja se on tarpeeksi pieni tarkkaa analyysiä varten.
Armejaturnauksella mitataan se, kenen armeja on "oikeasti paras" ja sen vaikutus omaan ja vastustajien moraaliin on taatusti suuri, siksi turnauksessa on voittaminen entistä tärkeämpää.
Miten me taistelemme turnauksessa

Mitä vastustajat tekevät

Tässä omia näkemyksiäni:
Venetsia (90):
Perkele (43), Muerte (18), Rotat (10), Galenit (11), Jesus Imperator (8)
Perkeleellä ja Muertella on tapana miettiä taistelussuunnitelmat etukäteen eli tältä armejalta voi odottaa kaikenlaisia temppuliikkeitä.
Muerte ja Jesukset ovat ensiluokkaisia skirmaajia mutta meidän kevyet voittavat mikäli vastustajalla ei ole tilaa perääntyä.
Luulen että rynnäköinti sivustaan ja koukkaus Perkeleen selkään olisi tehokas taktiikka.
Saksa (96<):
Fähnlein Papagei (Landsknecht) (46), Rämä (26), Peikonriski (12), Norppasoturit (9)
Tietääkseni Peikonriski koostuu Vornan ja Riskiretkeläisten jäsenistä, eli varusteina raskaat panssarit ja isot kilvet(?), toimivat luultavasti Rämän tukiosastona.
Saksan armeja vaikuttaa heikolta skirmaajien suhteen; Rämä, kohtuullisen hitaana ryhmänä, on helppo koukata ja Landsknechtit ovat huonoja heittoaseita ja kahdesta suunnasta tulevia hyökkäyksiä vastaan.
Mutta miten me toimimme siinä tapauksessa että Rämä+jämät ja Landsknechtit erkanevat, kumman Maahinkainen hoitaa ja kumpi tuhotaan ensimmäisenä?
Espanja (90):
Sos+Lesket (40), 13. Kompannia (21), Goblinit (14), FSC (11), Kylähullut (4)
Espanjalla on suuret erot ryhmiensä nopeuksissa. Tuhotaan vastustajan kevyet ryhmät nopealla hyökkäksellä ennen kuin SOS pääsee taisteluun mukaan ja viimeistellään se murskaavalla ylivoimalla.
Napoli (93?):
Kuola (35), Camulos (28), Graalin hurtat (17), Ajan kaarti (10), Wäen Weljet (3)
Mielestäni vaarallisin vastustaja; Napoli on pelottavan nopea armeja. Luulen kuitenkin, että Sohu-Camulos on heikompi kuin Noxbossa nähty tehokas porukka.
Itse lähtisin liikkeelle leveällä muodostelmalla ja koittaisin hyödyntää mahdollisia aukkoja vastustajan linjassa, Kuolan ja Hurttien etenevä liike avaa selkäpaikkoja josta ne on helpompi tuhota.
Kirkkovaltio (101):
Etelän imperiumi (54), Sparta/Vishna Grim (24), Rutto (16), Wanainmaa (4), Fianna (3)
Kirkkovaltion heikkous on valtava Imperiumi joka on hidas reagoimaan muutoksiin meidän muodostelmassamme. Tasapainottamassa ovat taktisesti taitavat Sparta ja Rutto.
Samankaltainen taktiikka kuin Espaniaa vastaan voisi toimia; pari skirmaajaa pitää Imperiumin kiireisenä kunnes kaikki muut vastustaja on tuhottu.
Pienellä kentällä voimme vaihtoehtoisesti hyökätä nopeasti ja viedä tilan Spartalta ja Rutolta, luottaen siihen että Maahinkainen kestää Imperiumia vastaan.
Olisiko muilla ajatuksia aiheesta?
Editoin Wäen veljet Napolin puolelle, Saksan vahvuus kasvaa yksilöilmojen myötä.