Sivu 2/4

Lähetetty: Perjantai, 03.03.2006 17:06
Kirjoittaja BlueSkie
Tuota pikasidontaahan voi jossäin määrin rajoittaa riittävän pitkiksi leikatuilla sidetarpeilla. Metrinen perässä heiluva kangassuikale kun haittaa jo taisteluakin jonkin verran. Lisäksi moinen "häntä" myös paljastaa huijarit varsin tehokkaasti. Lakanakangasta käytettäessä ei siteen metrihintakaan kovin huimaksi pääse.

Lähetetty: Perjantai, 03.03.2006 22:20
Kirjoittaja tifa-
Jos yksi ja sama henkilö toimisi haavurina koko tapahtuman ajan, se varmaan vähentäisi huijaamista haavan sitomisessa. Muiden ryhmien jäsenet pystyisivät pakostakin näkemään, jos jonkun ryhmän haavuri huijaa jatkuvasti, ja tarpeen mukaan voitaisiin kurmuttaa tätä huijaria.. :twisted: Ja kannatan pitkiä siteitä, niissä huijareillakin kuluu enemmän aikaa laittaa. En nyt sano, että huijareita montaa olisi, mutta niitäkin tuppaa kaikkialle sattumaan.. :roll:

Lähetetty: Lauantai, 04.03.2006 02:07
Kirjoittaja Grislan
Tuo haavojen sitominen lakanakankaalla on hyvä ajatus. Itseäni ainakin vituttaisi nähdä niitä paljonpuhuttuja ihmeparantumisia ja superlääkäreitä...jos sääntö on se, että kangas tulee sitoa niin hyvin raajaan, että se myös pysyy siinä, huijaaminen vaikeutuu huomattavasti (ellei joku välkky tajua tuoda omia extrasiteitä...oho, nyt paljastin sen).

Sitä en osaa sanoa, haluaako kukaan viettää Sotahuutoa paikkailemalla muiden haavoja...ehkä itse päätyisin ryhmän mukana olevaan lääkärinlaukkuun, jossa olisi noin 4 sidettä/10 henkilöä. Asiaa voi ajatella myös näin: Jos joku haavoittuu, joutuu rivistä pois kaksi miestä yhden sijaan! Mikäli taas haavuri olisi jatkuvasti irti taistelusta, rivi heikkenisi vain yhdellä miehellä.

Lähetetty: Sunnuntai, 05.03.2006 14:16
Kirjoittaja SNiLD
Grislan kirjoitti:(ellei joku välkky tajua tuoda omia extrasiteitä...oho, nyt paljastin sen).
Siteet on tietty merkattu. ;)

Lähetetty: Sunnuntai, 05.03.2006 15:09
Kirjoittaja Mahti
Jos ei löydä ketään halukasta lääkintämieheksi takalinjaan, niin voi voi. Voihan se lääkintämies hyppiä edessäkin, mutta se on ryhmän oma ongelma. Kannattaa kehittää jostain tiimityöhön uskovia kavereita, joille pelkkä oman boffon heilutus ei ole avain onneen. Itse uskoisin, että me moisen veijarin löydämme. Ja onhan lippumiehenkin kohtalo samanlainen.

Lähetetty: Maanantai, 06.03.2006 10:10
Kirjoittaja Pimeyden Ritari
Jos joku iskee minua käteen tai ampuu nuolella, jääkö käsi käyttökelvottomaksi? Jos se sidotaan, onko se taas toimintakunnossa?

Lähetetty: Maanantai, 06.03.2006 21:45
Kirjoittaja SNiLD
Pimeyden Ritari kirjoitti:Jos joku iskee minua käteen tai ampuu nuolella, jääkö käsi käyttökelvottomaksi? Jos se sidotaan, onko se taas toimintakunnossa?
Käsi jää käyttökelvottomaksi (pidetään selän takana), kunnes lääkintämies sen parantaa tai skenaario päättyy.

Lähetetty: Perjantai, 10.03.2006 22:08
Kirjoittaja Pimeyden Ritari
Tämä on vähän OT, mutta en nyt muuallekkaan tätä keksinyt.

Kun sitten heittää veivin, jääkö siihen virumaan koko loppu skenun ajaksi, vai raahaako joku sieltä pois tai onko henkiinheräämisiä?

Lähetetty: Perjantai, 10.03.2006 22:27
Kirjoittaja Conan
Perinteisestihän se menee jotenkin niin että odotellaan siinä maassa raatona sen aikaa että tilanne ympärillä rauhoittuu ja elossa olevat toivon mukaan poistuvat, jonka jälkeen hipsitään jonnekkin syrjempään.

Lähetetty: Perjantai, 10.03.2006 23:14
Kirjoittaja Gnomus
Sotahuudossa voinee poistua paikalta selvästi kuolleena (miekka väärinpäin kasvojen edessä tms merkki ylhäällä) jos on paikassa jossa ei ole turvallista retkottaa. Esimerkiksi siltatyönnössä ja kenttätaistelussa on liian suuri vaara jäädä jalkoihin tallottavaksi. "Harvemmissa" taisteluissa voinee sitten retkottaa jonkin aikaa paikallaan. Turvallisuus ennen kaikkea. Kyseessä ei kuitenkaan ole larppi, ja taistelijatiheys on ihan eri luokkaa kuin useimmissa larpeissa.

Larpin ja mätön ero.

Lähetetty: Lauantai, 11.03.2006 11:12
Kirjoittaja FrezzA
Larpissa on usen kaiken maailman pappeja jotka parantavat sinut hieman maksamalla sille. Larpissa voi olla myös pieniä heräämispisteitä ripoteltuna pitkin kenttää, tällainen pitää valloittaa omalle puolelle jolloinka sinne voi juosta kuolleena henkiin herääminen mielessä.

Mutta koska sotahuuto ei ole larppi niin mielestäni Nipsun idea on ihan hyvä.
Mutta voisiko molemmilla joukkueilla olla myös oma heräämis piste? jossa joutuu odotta aina jotain 20 minuuttia ennen uutta aaltoa(tätä käytettiiin meidän omassa mätössämme ja se toimi :D ) 20 minuuttia on tuskallisen pitkä aika vaaan istua ja odottaa, mutta se ei ole vältämättä joka skenaariossa liian pitkä aika... Ja se vähentäisi myös epätoivoisten sotureiden itsemurhiakin.

Lähetetty: Tiistai, 14.03.2006 14:49
Kirjoittaja RasWiz
Uskomattoman hyvä idea mun mielest toi että joku lääkintäpakkaus josta pitää sitoo joku riepu siihe "haavottuneesee" kohtaa. Ja eikai siinähä mitää huijaamista tulis ku säännöks että siin ei roiku mitää 1m pitkää riepuu sit peräs.

Re: Larpin ja mätön ero.

Lähetetty: Tiistai, 14.03.2006 16:08
Kirjoittaja Nipsu
FrezzA kirjoitti:Larpissa on usen kaiken maailman pappeja jotka parantavat sinut hieman maksamalla sille. Larpissa voi olla myös pieniä heräämispisteitä ripoteltuna pitkin kenttää, tällainen pitää valloittaa omalle puolelle jolloinka sinne voi juosta kuolleena henkiin herääminen mielessä.

Mutta koska sotahuuto ei ole larppi niin mielestäni Nipsun idea on ihan hyvä.
Mutta voisiko molemmilla joukkueilla olla myös oma heräämis piste? jossa joutuu odotta aina jotain 20
Kyseessä on respaus oli re-spawni ja siihen on oma keskustelunsa.

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 02:19
Kirjoittaja Harold
Palatakseni viime sivulle...

Itse koen jalkoihin haavoittuneena olon siten, että toisen koiven menettäneenä voi vain kävellä hitaasti (ja sitä jalkaa voi halutessaan nostella mätön aikana). Älyvapaatahan se on romuttaa niveliä eläytymismielessä ja linkuttaa yhden jalan varassa. Sama asia hoituu pitämällä stoppeja kävelyssä jne (mikä on tervetullut ajatus kun on liian monta kymmentä kiloa rautaa päällä).

10+ kannatus merkatuille terveyssiteille. :P

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 07:00
Kirjoittaja FreakyM
Itse olen jalan haavoittumisen tehnyt selkeäksi törkeästi ylinäytellyllä nilkuttamisella, en oikein viitsi alkaa yhdellä jalalla hyppimään.

Taistelutilanteessa en vain laske painoa kyseiselle jalalle.

Käsien haavoittumisen olen esittänyt samalla tavalla, eli käsi roikkuu velttona ja selkeästi "rikki".

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 14:27
Kirjoittaja JonTzu
FreakyM kirjoitti:Itse olen jalan haavoittumisen tehnyt selkeäksi törkeästi ylinäytellyllä nilkuttamisella, en oikein viitsi alkaa yhdellä jalalla hyppimään.

Taistelutilanteessa en vain laske painoa kyseiselle jalalle.

Käsien haavoittumisen olen esittänyt samalla tavalla, eli käsi roikkuu velttona ja selkeästi "rikki".
Näitä ei näe mistään jos on vastapuolella. Sieltä katsottuna tuo näyttää silkalta huijaamiselta. Sotahuudossa ei olla liikkeellä kaveriporukan kesken, joten sääntöjen osalta on oltava tiukempi.

Ja ihmiset muuten huijaavat tällaista sallittaessa aivan törkeästi. Ette välttämättä te, mutta jos tämä sallitaan, ei jalan menettämisellä tule olemaan mitään väliä suurelle osalle tapahtumaan osallistujista. Menetetyllä jalalla ponnistetaan aivan surutta ja kävely on rivakkaa hieman näyteltyä harppomista. Jotta tätä ei tapahtuisi, ei sääntöjen soveltamista voida sallia.

Jalan menettämisen ideana on, että liikkumisesta tulee vaikeaa. Jos ei jaksa pomppia yhdellä jalalla voi jäädä paikalleen vaikka polvillaan. Jos tämäkään ei kuulosta hyvältä ajatukselta voi myös poistua taistelukentältä tai hankkia etukäteen jalkapanssarit estämään jalkaosumien vaikutusta ensimmäisen osuman osalta.

Samoin se käsi menee selän taakse ihan yhtä lailla kuin kyljellekin. Silloin ei ainakaan tule sanomista ja kaikille on selvää, mitä on tekeillä.

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 15:38
Kirjoittaja FreakyM
Juu, käyhän se noinkin.

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 16:11
Kirjoittaja Nipsu
JonTzu kirjoitti: Samoin se käsi menee selän taakse ihan yhtä lailla kuin kyljellekin. Silloin ei ainakaan tule sanomista ja kaikille on selvää, mitä on tekeillä.
...ongelmana käsi selän takana kahdella aseella taistelevat :x Selkeyden vuoksi jalka voisi olla ilmassa taistelussa IHAN SAMA mutta taistelun ulko puolella marsseilla yms. nilkutus tai raahaus tai joku joka säästää vanhusten niveliä voitaisiin sallia. (ihan vaan vanhusten takia :wink: )

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 16:45
Kirjoittaja Gnomus
Pidemmät matkat haarniska päällä kinkaten menvät ikäviksi. Mutta ei hätää, meillä on siihen kaksikin ratkaisua. Toinen on juuri tuo lekuri/välskäri mikä lie, jonka ehkä tärkein tehtävä on saattaa porukka marssikelpoiseksi taisteluiden jälkeen, olettaen että se tyhmä lekuri ei hankkinut itseään hengiltä samassa matsissa jossa oma jalka meni ;) Toinen keino on se että joku muu omasta (tai mieluummin kaksi) porukasta toimi kävelykeppinä ja auttaa liikkumaan siirtymämatkoilla. Tuolloin pompittavaksi jää vain taistelutilanteet, tai kun jäädään itse yksin rampana metsään.

Osoittakaa saadut osumat selkeästi.

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 17:08
Kirjoittaja Keisari_P
Jos näistä säännöistä joustetaan, tulee jalkoihin lyömisestä hyödytöntä. Ainakin itse hypin yhdellä jalalla jalkani menetettyäni. Jos en jaksa hyppiä, käyn polvilleni. Lekuri paikkaa jos on tarkoitus lähteä vielä jatkamaan eteenpäin. Suosittelen polvien kestävyydestä huolestuneita harjoittelemaan jalkoihin tulevien osumien torjumista, sekä jalkasuojien hankkimista. Liian usein näkee näitä vaihtokauppoja, joissa hyökkäävää soturia ei voisi vähempää kiinnostaa omiin jalkoihin tulevat osumat, kun sen jälkeen "voi kuitenkin kävellä hitaasti".

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 17:11
Kirjoittaja Nipsu
Gnomus kirjoitti:Pidemmät matkat haarniska päällä kinkaten menvät ikäviksi. Mutta ei hätää, meillä on siihen kaksikin ratkaisua. Toinen on juuri tuo lekuri/välskäri mikä lie, jonka ehkä tärkein tehtävä on saattaa porukka marssikelpoiseksi taisteluiden jälkeen, olettaen että se tyhmä lekuri ei hankkinut itseään hengiltä samassa matsissa jossa oma jalka meni ;) Toinen keino on se että joku muu omasta (tai mieluummin kaksi) porukasta toimi kävelykeppinä ja auttaa liikkumaan siirtymämatkoilla. Tuolloin pompittavaksi jää vain taistelutilanteet, tai kun jäädään itse yksin rampana metsään.
Ideahan oli hyvä! Ja häpeän silmät päästäni ettei se edes häynyt mielessä! :cry: Lyökää minua olen ansainnut sen.

Vielä kysymys. Jos on menettänyt molemmat jalat saako liikkua polvillaan kykyjensä mukaan?

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 17:34
Kirjoittaja Naktu
Nipsu kirjoitti:Lyökää minua olen ansainnut sen.
*släp*
Nipsu kirjoitti:Vielä kysymys. Jos on menettänyt molemmat jalat saako liikkua polvillaan kykyjensä mukaan?
Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 17:50
Kirjoittaja Nipsu
Naktu kirjoitti:
Nipsu kirjoitti:Lyökää minua olen ansainnut sen.
*släp*
Nipsu kirjoitti:Vielä kysymys. Jos on menettänyt molemmat jalat saako liikkua polvillaan kykyjensä mukaan?
Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Ai! Kiitos

ja

kiitos

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 20:15
Kirjoittaja Jenome
Naktu kirjoitti: Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Entä jos alkaa raahaamaan itseään maata pitkin?pelkillä käsillä titenkin....

Lähetetty: Tiistai, 21.03.2006 20:33
Kirjoittaja JonTzu
Jenome kirjoitti:
Naktu kirjoitti: Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Entä jos alkaa raahaamaan itseään maata pitkin?pelkillä käsillä titenkin....
Juuri tätä sillä yritettiin välttää. Homma menee ilman raajoja hölmöilyks i, mitään ei voi oikeasti enää saada aikaan ja haavoitettu taistelija joutuu taistelemaan itselleen vaarallisesta asemasta, joten parasta olettaa haavat kuolettaviksi.