Sivu 1/1

Skenaariot

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 01:17
Kirjoittaja JP666
Tuli mieleen tossa kun mietiskelin noita skenaarioita ja minkä laisia variaatioita vois olla esin RISKISSÄ niin tuli mieleen että jos otettaisiinkiin aikaa niin että kenelle tulee eniten aikaa kelloihin niin häviäisi. Aika olisi siis huono asia. Näin joka ryhmä joutuisi kilpailemaan siitä kenelle tulisi vähiten aikaa kelloon. Aina kun jokin ryhmä saa pidettyä jotain pistettä niin sen armejan kello pysähtyy sillä pisteellä. Se kenellä olisi vähiten aikaa kun skenaario loppuu voittaisi? Tämä Laittaisi ryhmiin mun mielestä enemmän liikettä kun pitää saada aika pysähtymään. Pisteitä ei laitettaisi kauvaksi toisistaan niin tämä ei passivoisi ryhmiä. Tai että joka pisteellä pitää olla vaikka 30 henkeä että se on hallussa.

Re: Skenaariot

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 01:20
Kirjoittaja Haiden
Kai tänä vuonna opitaan, että metsä on perseestä ja maksimoidaan mätöt kentällä?

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 01:24
Kirjoittaja Mahti
Metsä on parhautta, kunhan metsä vain ei ole risuhelvettiä. Varmasti vedetään metsää tänä vuonna enemmän, kuin viimeksi. Härkälinnan metsät on ihanteellisia, kun ne on siivottuja ja muutenkin aika kepeää kuljettavaa.

Siirtymät on tänä(kin) vuonna lyhyitä ja pyritään vetämään semmosia skenaarioita, missä ei oo hirveesti turhaa kikkailua. Tavoitteena on, että aika menis skenaarioissa hästäämisen sijaan enimmäkseen tappeluun. Hyviä ehdotuksia ja vanhoja toiveklassikoita vois tässä esittää, niin osataan arvella mitä kansa tahtoo.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 01:35
Kirjoittaja virallinensivutuote
Arkku?

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 08:00
Kirjoittaja Aarimoto
Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt!

Ei mutta vakavasti, Hauhon metsät ovat erinomaiset tuohon viimevuotiseen verrattuna (ei mäki vaan skoge). Tosin se mäen valtaus/puolustus toimi, sille vaan ei ole yhtä tehokasta paikkaa Hauholla.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 09:25
Kirjoittaja Terba
Mulla on aika lämpimät muistot vuoden 2009 metsäriskistä. Sellaista toivoisi lisää, mikäli maasto siihen soveltuisi. En ole yhdessäkään Fabassa käynyt joten en tunne paikkaa.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 09:29
Kirjoittaja Hyppyrotta
virallinensivutuote kirjoitti:Arkku?
Ah arkku! Onko tätä muuten ollutkaan vuoden 05 eeppisyyden jälkeen?

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 09:32
Kirjoittaja JonTzu
Arkku on aina perustylsää kauraa. Vähän kuin lipunryöstöä mutta sentään piirun verran viisaampaa.

Risumetsä on aina ihanaa koska suurin osa väestä on siellä niin pihalla.

Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 09:35
Kirjoittaja Suontakanen
Hyppyrotta kirjoitti:
virallinensivutuote kirjoitti:Arkku?
Ah arkku! Onko tätä muuten ollutkaan vuoden 05 eeppisyyden jälkeen?
Vuoden 2007 arkku taitaa olla viimeisin arkkuskenaario. Vuonna 2010 oli vedenkanto, jossa myös kannettiin asiaa A paikasta B paikkaan C.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 09:58
Kirjoittaja ZamboNet
JonTzu kirjoitti:Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
Komp tälle. Rajoittamattomat respat ovat liian aivotonta juoksemista, jossa ei pääse hyötymään hyvästä tekemisestä niin paljoa kuin rajatuilla respoilla, jossa kuolemilla on aidosti merkitystä.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 10:38
Kirjoittaja Aarimoto
ZamboNet kirjoitti:
JonTzu kirjoitti:Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
Komp tälle. Rajoittamattomat respat ovat liian aivotonta juoksemista, jossa ei pääse hyötymään hyvästä tekemisestä niin paljoa kuin rajatuilla respoilla, jossa kuolemilla on aidosti merkitystä.
+1, what he said.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 10:40
Kirjoittaja Mahti
Olen itse aikalailla samoilla linjoilla. Risk tosin sopii loppumehujen tiristelyskenaarioksi oikein hyvin.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 13:05
Kirjoittaja Kantti
Viime vuoden kuninkaansaatto toimi yllättävän hyvin. Toi kivan twistin kenttävääntöön ja lisäsi älytyksen osuutta. Oli lisäksi nopeaa vetää uusintana, mutta sisältöelementtien takia ei tuntunut liian saman toistolta.

Lähetetty: Perjantai, 25.05.2012 13:14
Kirjoittaja ZamboNet
Tässä vielä muistutuksena keskusteluun viime huudon "paras skenaario"-äänestyksen tulos. Tulokset listattu suosituimmasta epäsuosituimpaan.

SH11 skenaarioäänestys:
Rinnetaistelu 30% 30% [ 30 ]
RISK 22% 22% [ 22 ]
Kuninkaiden saatto 15% 15% [ 15 ]
Iso kenttä - "hampurilais" alkuastelmasta 9% 9% [ 9 ]
Iso kenttä - normaali asetelma 9% 9% [ 9 ]
Iso kenttä - armeijat hajallaan 6% 6% [ 6 ]
"Kohtaaminen metsässä" 4% 4% [ 4 ]
Pieni kenttä - normaali asetelma 3% 3% [ 3 ]
Paavin saatto metsään 2% 2% [ 2 ]

Lähetetty: Maanantai, 28.05.2012 15:41
Kirjoittaja AnttiT
Tänä vuonna kun ilmeisesti (?) kenttä ja metsä ovat lähellä toisiaan, voisi ehkä kokeilla häivyttää kenttä- ja metsätaistelun rajoja. Miltä kuulostaisi esim. Risk, jossa puolet hallintapisteistä ovat metsässä ja puolet kentällä? Ja jos käytössä on linnake, voisi laittaa sinne vielä neljäsosan.
Tai perusmättö, jossa toinen puoli aloittaa metsästä, toinen kentältä, voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto kukkulanvaltauksille.

Hm. Pitäisiköhän tähän toistaa myös parin vuoden takainen ehdotukseni skenaariosta, jossa kenraalit saivat kutsua apuvoimarespawneja?

editlisäys: +1 rajoittamattomia respoja vastaan, pulssien puolesta.

Lähetetty: Maanantai, 28.05.2012 16:03
Kirjoittaja saloneju
Aarimoto kirjoitti:
ZamboNet kirjoitti:
JonTzu kirjoitti:Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
Komp tälle. Rajoittamattomat respat ovat liian aivotonta juoksemista, jossa ei pääse hyötymään hyvästä tekemisestä niin paljoa kuin rajatuilla respoilla, jossa kuolemilla on aidosti merkitystä.
+1, what he said.
+1

Toivottavasti jatkossa ei nähdä rajaamattoman respan skenaarioita juurikin yllämainituista syistä. Rajatuilla respoilla kyllä kiitos!


Antin idea metsä- ja kenttätaistelun rajan häivyttämisestä kuulostaa muuten oikeasti hyvältä! Sitä ei olekaan koskaan aiemmin tehty.

Lähetetty: Maanantai, 28.05.2012 16:17
Kirjoittaja Aarimoto
Olen 100 % metsä/kenttäyhdistelmän puolella.

En muista suoraan Utherin pellon (kenttä) ja metsän välistä maastoa, mutta varmaan järjestäjät sen nohevasti skouttaavat. Tämä myös auttaisi väentungokseen, joka on tosiasia, kun 500+ soturia tempoo tuolla alueella. Nyt jo 200-hengen pulssirespariskissä NOXBOssa tulivat vastapuolen porukat nopeasti vastaan.

Lisäksi voisi miettiä respapisteiden sijoittamista lähelle toisiaan, joskin ehkä vähän kauemmas kuin viime viikonloppuna.

Se metsälinnake on todella pieni siirtolohkare- ja puuestekehä.

Lähetetty: Maanantai, 28.05.2012 22:58
Kirjoittaja horsesarse-
Damn, meidän idea varastettiin :D

Kentän rajat on tarkotus häivyttää ainakin osassa skenaarioista, niin että metsäänkin saa mennä. Muutenkin on tarkoitus selvitä mahdollisimman vähillä rajoilla, jotta voimme välttää typeriä "hei, te kuolitte, siinä on näkymätön raja!", sekä "hei, ette voi kiertää ikinä meidän keihäiden taakse, koska näkymätön raja!", ja "hei, et voi tappaa minua ja ottaa minun viittä lippua itsellesi, koska näkymätön raja!" -juttuja.

Lähetetty: Tiistai, 29.05.2012 10:50
Kirjoittaja Aarimoto
TOI on todella hyvä idea, koska se lisää realismia. Raskaan ritarin on ilkeä mennä metsään, mutta kevyen tiedustelun taas ei. Tuleepahan katsottua peltoa ihan eri tavalla!

Lähetetty: Tiistai, 29.05.2012 11:50
Kirjoittaja Misumasu
Pitää kyllä nostaa arvoa Noxbon metsässä kohtaamis-skenuille. Hienoja olivat (yhtä kommunikaatiovirhettä lukuunottamatta, jossa toinen puoli aloitti ennen toista), kun maasto antoi sopivasti tilaa manovereille.

Lähetetty: Perjantai, 29.06.2012 13:45
Kirjoittaja Susikukko
Metsä & kenttä kuulostaa todella hyvältä, varsinkin riskillä!

Saiskohan siitä junapelistä mitenkään sohu skenua???