Palaute järjestäjille

Palautetta ryhmille ja järjestäjille. Jälkipelit, tulokset ja valokuvat.

Valvoja: Ylläpito

Avatar
TTilus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 119
Liittynyt: Torstai, 11.06.2009 21:42
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TTilus » Maanantai, 05.07.2010 02:05

viikinkisoturi kirjoitti:Tosin oisin voinut käydä kysymässä lisää sen jälkeen kun kaikki oli saanu. :?
Tai välittömästi kuten minä. ;) Suunnilleen joka aterialla sain ensin pienen kökkäreen (pieni kun olen) ja minä siihen, että "ei kun laita silleen että lähtee nälkä" ja lisää tuli aina.
Avatar
Nevechoirwen
Kapteeni
Viestit: 120
Liittynyt: Torstai, 04.05.2006 15:21
Paikkakunta: Vantaa
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Nevechoirwen » Maanantai, 05.07.2010 06:59

Oikein hieno tapahtuma, kiitos siitä!
+ Linna
+ Iltaohjelma
+ "kesäteatteri" (olisi saanut olla enemmänkin)
+ Skenaariot yleensäkin
+ Aikataulussa pysyminen

- Ruoka ei vastannut odotuksiani sikäli, että oli lupailtu ruokailussa otettavan huomioon tämän vuoden historiallinen teema. Hyvää ruoka kuitenkin oli. Erityisesti lauantain viimein ruoka.
- Aika vähän ísoa kenttää, liian vähän risk-skenaariota (tämä tosin on ihan ok, kun lämpötila oli niin korkealla)
- Aika vähän vessoja

Lisäksi todettakoon, että ohjelma-aikataulu olisi voinut olla esimerkiksi teipattuna johonkin seinään, mistä sitä olisi kuka tahansa voinut käydä pällistelemässä, jos ryhmänjohtajan vihkonen ei ollut lähistöllä.
Vibelius
Herttua
Viestit: 692
Liittynyt: Keskiviikko, 14.05.2008 18:01
Paikkakunta: Helsinki
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Vibelius » Maanantai, 05.07.2010 08:03

Kiitos 1354-1453! Maukkain Sotahuuto so far. Ruoka, mitä sain, oli hyvää, lihaisaa, ja sitä oli riittävästi. Boffaus kokonaisuutena oli laatua, varsinkin metsä-, ja kenttäskenut. Linnaskenuissa oli kyllä jousen kanssa ihan perskuleen hauskaa myöskin niitata porukkaa. Mun mielestä kannastyöntökin oli aika hauskaa, tosin siinä oli hyvin lähellä mennä keihäs paskaksi, ja olihan se vähän pelottava. Hyvä kokemus silti sekin.

Ne figut ja kartta tornissa oli laatua, laguunissa uiminen oli kliffaa. Sulttaanin soturikilpa oli aivan mainio, varsinkin laulukilpailu, jonka esitykset olivat unohtumattomia.

Tätä SoHua muistellaan vielä vanhoina äijinäkin lähipubissa.

Ainoat miinukset kenttätaisteluiden ja bajamajojen vähyys. Ne eivät synteinä silti paljoa paina.
Jätä se herkkukori siihen.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 05.07.2010 08:37

Kiitän järjestäjiä hienosta työstä jota on selvästi tehty kauan ja harkiten.

+ Kreikan armeijan teltta. Se oli kerrassaan upea.
+ IDV-nuolien hyväksymisestä tapahtumaan
+ Mahdollisuudesta ruokailuttomaan rannekkeeseen
+ Joustavasta järjestäjäporukasta ja luvasta siirtää auto parempaan paikkaan
+ Kaikesta oheisohjelmasta. (hieman petyin kun kuulin arteen etsinnästä vasta sunnuntaina loppupuheissa)
+ Hienosta linnasta (mutta miinusta toimimattomista torneista)
+ Hienosti toimivasta EA-porukasta
+ Aina sama nuolien keräämispiste (EA)
+ Propit yleinsäkin
+ La illan ohjelma oli jumalaa. <3 Olis tahtonut tanssia...


- Tiedonkulusta mistä saa ampua ym... Tuli ristiriitaista informaatiota.
- Peseytymispaikan puuttesta. Infra ei oikein toiminut 100% näin isoon tapahtumaan
- Aivan liian pitkät kävelymatkat ja skenunjen välissä tuhlattavaan aikaan. Toisaalta nuolien keruuseen meni aivan hirvittävästi aikaa. Muutkin pelaajat sais auttaa siinä, ihan vain herrasmiessääntöjen takia.
- Vesi loppui lauantaina...
-Mutainen suojärvi. Mielummin sauna.
- Kenttä. Olisin NIIN halunnut tapella siellä. Tuli ihan suru puseroon... (allergia joka lääkityksestä huolimatta iski siellä heti päälle kun kävi hieman katsomassa kentää) Mutta ymmärrän kentän löytämisen vaikeuden. Kysyittekö olisko sitä voinut joku leikata???
- Nimikyltit. Au. Raapi kivasti rintakehää...
- Asetarkastajien röyhkeys. (Tosin liittyy vain yhteen henkilöön)

Muuten sää suosi ja tunnelma oli katossa.

Kiitos myös kaikille osallistujille.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5685
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 05.07.2010 09:57

Kaiken rakentavuuden ja rehellisyyden hengessä joudun antamaan aika rumaa palautetta koskien taistelumaastoa ja skenaarioita. Puutun siis ainoastaan skenaariosisältöön, joka viime kädessä on se olennaisin sisältö Sotahuudossa (muista järjestelyistä itselläni on lähes ainoastaan hyvää sanottavaa, joten jos allaolevat kommentit tuntuvat negatiivisilta, niin voin luvata omastanikin puolesta, että olisi se plussienkin lista pitkä, mitä tulee muihin järjestelyihin!):

- Inhottaa sanoa, mutta taistelumaastot olivat historian huonoimmat. Juttelin paikan päällä aika monien Sotahuuto-veteraanien kanssa, ja mielipide tuntui olevan valitettavan yleinen. Alla tarkennuksia.

- Taistelumaastona käytetty metsä oli useimmissa kohdissa liian ahdasta juuri millekään järkevälle ryhmätason manööveröinnille. Siirtymisessä metsätaisteluista kentälle oli avarampaa metsää, joka olisi sopinut huomattavasti paremmin 600 boffaajan taistelumaastoksi, miksi ihmeessä sitä ei käytetty? Viimeisessä metsäskenaariossa (1v3v2 armeijaa) käytetty aloitusmaasto oli myös huomattavasti parempaa kuin kuninkaan salamurha -skenaariossa, laavuriskissa, sulttaanin saaton (alkupään) maasto ja vedenkantosaaton maasto. Mielestäni aliarvioitte aika paljon sitä tilan määrää, mitä vajaa 600 taistelijaa vaatii hyvän metsäskenaarion aikaansaamiseksi.

- Linna, ennen sunnuntai-iltapäivän uudistuksia, oli taisteluympäristönä todella huono. Siinä oli liikaa aukkoja ja sen puolustaminen oli lähes mahdotonta. Lauantain jälkeen odotin kauhulla sunnuntai-iltapäivän linnoja ja ilman reikien tukkimista olisin ihan vilpittömästi ollut sitä mieltä, että saman ajan olisi voinut käyttää avoimella kentällä taistelemiseen. Viimeiset skenaariot kyllä pelastivat linnan ja oikeuttivat sen rakentamisen, siinä missä lauantai-aamupäivän jälkeen lähinnä harmitti ajatus linnalle taistelemaan palaamisesta.

- Pullonkaula- ja ahtaan alueen skenaarioita oli yksinkertaisesti aivan liikaa. Useamman linjaryhmän suusta tuli sellainen sanoma, että ahtaan paikan taistelujen määrä v****** jopa linjaryhmiä (jollaiseen itsekin kuuluin), joten pistää miettimään kuinka paljon skirmish-ryhmät joutuivat kiristelemään hampaita niissä kohdin. Ahtaan paikan skenut ovat mukavaa herkkua silloin kun niitä on tarpeeksi vähän, mutta samaan aikaan hyvän ryhmätoiminnan esilletuomisen sijaan ne tasapäistävät armeijat yhdeksi sekalaiseksi massaksi, jossa hyvällä ryhmätoiminnalla on todella vähän sijaa ja sen sijaan enemmän merkitsee kumpi osapuoli huutaa kovempaa ja tamppaa enemmän askeleita eteenpäin. Uskallan väittää, että lähes kaikkien oikeasti ryhmätoimintaa treenanneiden ryhmien toiminta kärsi todella paljon tämän vuoden skenaariojakaumasta (poislukien näihin tilanteisiin erikoistunut Sparta :wink: )

- Jotkut skenaariot tuntuivat jo lähtöasemaltaan aika arveluttavilta ja pisti miettimään, oliko skenaarioita oikeasti ajateltu loppuun asti. Muutama esimerkki:
1) 300 respan linnaskenut olivat täydellisen mahdottomia voitettavia puolustajille.

2) "Takaportin" avaaminen neljään viimeiseen lauantai-aamun skenaarioon oli niin ikään mielestäni paha arviointivirhe, joka latisti linnaskenaarioita todella paljon. Kun linnaa oli mahdoton puolustaa, sen merkitys kutistui lähinnä maastonmuodoksi ja linnataistelut kuihtuivat kenttätaisteluiksi, joissa kenttä oli koko porukalle taisteltavaksi liian pieni.

3) Vieläkin ihmetyttää, minkä takia puolustajalle ei annettu mahdollisuutta voittaa kannastaistelua työntämällä omaa kannastaan loppuun asti, siinä missä hyökkääjällä oli mahdollisuus voittaa skenaario sillä? Uskoakseni vasen kannas (josta Kreikka aloitti) olisi voitettu helposti, jos voitto olisi loppuun asti työntämällä saatu, mutta tuolla asetelmalla puolustaja lähestulkoon pakotettiin häviämään jo silkan asetelman nimissä.

4) Sunnuntai-aamun yhden pisteen metsärisk. Järjestäjä huomautti alkupalaverissa kellottaneensa ajan, joka kuluu yhdeltä mieheltä armeijoiden lähtöpaikoilta hallintapisteelle, samaksi molemmille armeijoille - mutta siinä sivussa tuli unohtaneeksi arvioida, mitä kuluu armeijalta tehdä sama toimenpide. Siinä missä toinen armeija pääsi marssimaan paikalle huomattavasti edullisemmassa maastossa, toinen armeija joutui marssimaan paikalle yhden miehen jonossa 30 senttiä leveää lankkua pitkin.

5) Toiseksi viimeinen 4 vastaan 2 armeijaa skenaario oli ajatuksena todella kiva ja plussat rohkeudesta laittaa ensimmäistä kertaa ikinä 2v4 armeijaa asetelma! Mutta oikeasti - puolustajilla ei ollut edes teoriassa mahdollisuuksia voittaa skenaariota. Eikö linnasta olisi voinut tukkia esimerkiksi laitoja kokonaan sen skenaarion ajaksi, niin skenaariolla olisi ollut muutakin merkitystä kuin antaa hyvä mieli hyökkääjille? Sillä pienellä muutoksesta skenaariosta olisi saatu todella hyvä! (Huomautettakoon, että ainakin häviäjän näkökulmasta oli todella hauska pistää parhaansa, mutta latistaa jo voittajankin tunnelma, kun tietää että voitto oli käytännössä ilmaiseksi annettu.)

- Haluamatta vähätellä Latinalaisten voittoa, kyseinen armeija tuntui jo paperilla ennen tapahtumaa muihin armeijoihin - paitsi korkeintaan Kreikkaan (joka tosin osoittautui tapahtumassa heikoimmaksi armeijaksi todellisuudessa..) - nähden ylivoimaiselta. Ulfnarin, Coronan ja V.Komppanian niputtaminen ison Maahinkaislauman kanssa samaan porukkaan tuntuukin puhtaalta arviointivirheeltä. Kevyesti ihmetyttääkin, eivätkö järjestäjät olleet tosiaan osanneet lukea ennen tapahtumaa paremmin ryhmien kehitystä viime vuodesta? Toki vasta paikan päällä todella näkee, toimiiko synergia ryhmien välillä, joten ylläoleva ei ole mikään suuri juttu sinänsä.

+ Kevyeksi lievennykseksi sanottakoon, että negatiivinen palaute skenaarioista, niiden jakaumasta ja taistelumaaston huonoudesta kumpuaa pieneltä osin siitä, että kontrasti viime vuoteen - joka oli sekä skenaarioilta että maastoiltaan vastavuoroisesti Sotahuuto-historian paras - oli huikean suuri.

+ Kenttä sen sijaan oli todella hyvä. Miksei sillä oikeasti tapeltu enemmän, esimerkiksi jättämällä lauantai-iltäpäivän metsät välistä ja marssittu suoraan kentälle ottamaan 5-6 vetoa?

Jälkilisäys. Yrittäen vielä kiteyttää ylläolevat kommenttini. Itse en osannut sanallistaa paremmin tiiviisti aikaisemmin, mutta Blite ja Ahneman muotoilivat alla hyvin sen mitä pitkällä kirjoituksella yritin sanoa, että taistelumaasto (pois lukien loistava kenttä) ei yksinkertaisesti ollut riittävän suureksi mitoitettu ottaen huomioon taisteluihin osallistunut väkimäärä. Lisäksi Ahnemania edelleen komppaillen joudun vähän myös sanomaan, että Harmaasusien (lähes olematon?) osallisuus suomalaiseen bofferiskeneen Sotahuuto-tapahtumien ulkopuolella valitettavasti näkyi pahoina puutteina skenaariosuunnittelussa, joihin oltaisiin kaivattu uskoakseni näissä hommissa kokeneempaa kalustoa. Tapahtumajärjestelyt muutoin olivat kyllä timanttisia, kuten Harmaasusilta tapahtumanjärjestäjäveteraaneina sopikin odottaa!

Kiitokset vielä kerran järjestäjille hyvästä tapahtumasta ja ensi vuotta odottaen! :wink: Ja launtai-illan ruoka oli kevyesti Sotahuudon tapahtumahistorian paras ateria!
Viimeksi muokannut saloneju, Maanantai, 05.07.2010 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Otus
Herttua
Viestit: 535
Liittynyt: Perjantai, 13.07.2007 07:45
Paikkakunta: Sipoo
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Otus » Maanantai, 05.07.2010 10:21

Tässähän alkaa olla jo kaikki sanottava sanottu, ei muuta kuin että aivan mahtava Sotahuuto! Asioita oli selvästi suunniteltu pitkään ja hartaasti.

Päivähoitohenkilö piti ryhmät ajantasalla tulevasta ja osattiin ohjeistaa kysyvää, näin voin ainakin kertoa Unkarin armeijan vastaavasta,
tästä suuret kiitokset!

Skenaatiot olivat mielenkiintoisia, vaihtelevia, sopivan mittaisia ja varsinkin pikauusinnat olivat herkkua. Eivät vaatineet turhaa uudelleenjärjestelyä. Ehkäpä sitä useamman pisteen riskiä jäi kuitenkin vielä kaipaamaan.

Ruoka oli supermaittavaa, mutta sitä oli kieltämättä liian vähän. Pisteet muonitukselle hapankaalista ja lihasta!

Vaikka skenujen välisiä odotteluaikoja onkin hieman moitittu, mielestäni ajat olivat kuitenkin aivan kohtuullisia ja välillä ihan tervetulleitakin.


Yleisesti ottaen, aivan loistavaa!
Avatar
TTilus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 119
Liittynyt: Torstai, 11.06.2009 21:42
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TTilus » Maanantai, 05.07.2010 10:27

Upea sotahuuto kerrassaan. Asioita oli selvästi ajateltu hartaasti ja tapahtuman eteen oli nähty vaivaa. Siirtymä (mikä tietysti on ja aina tulee olemaan ehdottomasti sohun autenttisinta sotasimulaatiota) noin hervottomalla lössillä tietty vähän venyy ja paukkuu, mutta noin yleisesti ottaen aikataulut pitivät hyvin.

Mätöstä jäi hyvä maku. Erityisesti sunnuntaina sai tehdä ihan tosissaan töitä. Lauantain kenttä siltoineen oli upean monipuolinen paikka. Siitä olisi oikeasti riittänyt muunnelmia koko päiväksi.

Uintimahdollisuus (vaikkakin värillinen) oli aivan ehdoton. Aina sitä tarvitessaan pääsi/ehti vessaan. Juomavettä riitti. Sapuska maistui ja sitäkin riitti.

Ja ennenkaikkea se kymppi ei ollut paha hinta noin hienoista ilmoista.
Avatar
TTilus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 119
Liittynyt: Torstai, 11.06.2009 21:42
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TTilus » Maanantai, 05.07.2010 10:58

saloneju kirjoitti:Taistelumaastona käytetty metsä oli useimmissa kohdissa liian ahdasta juuri millekään järkevälle ryhmätason manööveröinnille.
Haastavaa kyllä, mutta ei liian ahdasta mielestäni. Tosin on myönnettävä, että harvemmassa metsikössä on helpompi saada fiilistä irti itse matsista.
saloneju kirjoitti:Viimeiset skenaariot kyllä pelastivat linnan ja oikeuttivat sen rakentamisen, siinä missä lauantai-aamupäivän jälkeen lähinnä harmitti ajatus linnalle taistelemaan palaamisesta.
En tiedä mistä se johtui, mutta linna oli kyllä lauantaina puolustajalle hämmästyttävän turha kapine. Sunnuntaina oli jo eri meininki. Tuntui ihan linnan puolustamiselta.
saloneju kirjoitti:Toiseksi viimeinen 4 vastaan 2 armeijaa skenaario oli ajatuksena todella kiva ja plussat rohkeudesta laittaa ensimmäistä kertaa ikinä 2v4 armeijaa asetelma! Mutta oikeasti - puolustajilla ei ollut edes teoriassa mahdollisuuksia voittaa skenaariota.
Sellaista sota joskus on. ;)
saloneju kirjoitti:Huomautettakoon, että ainakin häviäjän näkökulmasta oli todella hauska pistää parhaansa
Itsehän sain hienot fiilikset irti juuri siitä kun pääsee tinkimään nahastaan komean hinnan.
saloneju kirjoitti:Kenttä sen sijaan oli todella hyvä. Miksei sillä oikeasti tapeltu enemmän, esimerkiksi jättämällä lauantai-iltäpäivän metsät välistä ja marssittu suoraan kentälle ottamaan 5-6 vetoa?
Tässä komppaan ihan täysillä. Silloin jaettu kenttä oli hieno ja monipuolinen tappelupaikka, jonka mahdollisuuksia vain hiukan raapaistiin.
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja blite » Maanantai, 05.07.2010 11:20

Jou,

Kiitoksia taas kerran erinomaisesta Sotahuudosta! Annoinkin suoraa ja välitöntä palautetta itse tapahtumapaikalla. Erittelen nyt hyvin nukutun yön jälkeen vielä uudemman kerran plussia ja miinuksia.

+ Käytännön järjestelyt toimivat todella hyvin, pl. perjantai-illan hässäkkä autopaikalla (olisittepa nähneet sen meidän bussikuskin hikoilun kääntöpaikan kalabaliikista).
+ RUOKA! Kananmuna joka aterialla oli älyttömän hyvä keksintö. Toivonkin, että siitä tulee jatkossa tapa.
+ Lauantai-illan safkoista oma plussa. Aivan törkeän hyvää mättöä. Ruokailuvälineiden puuttuminen ei haitannut, mutta moni olisi kaivannut käsidesiä tai pesuvälineitä.
+ Tunnelmallinen ja monipuolinen tapahtumapaikka, jota oli hyvin hyödynnetty. Jo pelkästään aarteenetsinnästä, tapahtumapaikan ja erityisesti linnakallion kiertämisestä saisi päiväohjelman aikaan.
+ Kesäteatterit, sulttaanin soturikisa ja muu tapahtumakehystä rikastava ohjelma
+ Järjestäjien meininki! Jos homma oli vastentahtoista niin sitä en huomannut :)

Sitten niitä miinuksia.

Pitkän pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että keskeisin ongelma tapahtumassa liittyi mittakaavaan. Mättötapahtuman järjestäminen lähes kuudellesadalle ihmiselle siten, että mahdollisimman moni saa siitä täydet irti, on todella haastavaa. Tämä näkyi erityisesti haasteina tapahtumanpaikan valinnassa ja skenaarioiden suunnittelussa.

Tapahtumapaikan valinnassa on järjestäjien tehtävä hyvin pitkälti kompromissi ympäristön ja fasiliteettien suhteen. Harvassa ovat ne paikat, jonne 600 ihmistä voidaan majoittaa mukavasti lähelle hyviä skenaariomaastoja. Tänä vuonna oli selvästi panostettu
tapahtumaympäristöön fasiliteettien (peseytymismahdollisuudet, vessat, ym.) kustannuksella.

Skenaarioiden osalta valtava osallistujamäärä oli tänä(kin) vuonna erityinen haaste. Vaikka skenaariomaastot olivat erittäin monipuolisia, ne eivät kaikilta osin soveltuneet isoihin taisteluihin. Armeijoiden liikutttelu kapeilla poluilla oli hidasta. Huolto pyöri, mutta paikoin myös takkuili. Taktikointikin 200-300 hengen armeijoilla on ryteikköisessä metsässä haastavaa.

Jos ihan rehellisiä ollaan, ainoastaan kenttä oli selvästi riittävän iso kuudensadan hengen taistelun järjestämiseen. Allekirjoitankin suurelta osin salonejun aikaisemman erittelyn skenaarioista. Todettakoon kuitenkin lisäksi, että näin ison porukaan peluuttaminen yksinkertaisesti ON haastavaa ja tämän ongelman ratkominen pitäisi yleisemminkin ottaa puheeksi Sotahuutoja järjestäessä.

Loppusanoina sanottakoon, että Sotahuuto oli taas kerran erittäin onnistunut. Jokainen järjestäjä on mukavasti tehnyt kustakin Sotahuudosta omannäköisensä. Tänä vuonna te pääsitte näyttämään kyntenne ja palautitte monille mieleen, että tapahtumaa voi rikastaa viitekehyksen avulla muutenkin kuin pelkästään paperilla!!
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5685
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 05.07.2010 11:33

(EDIT. Lisäsin tämän kommentin suoraan aikaisempaan viestiini.)
Viimeksi muokannut saloneju, Maanantai, 05.07.2010 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Kapselitus
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Keskiviikko, 27.05.2009 18:34
Paikkakunta: Espoo
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Kapselitus » Maanantai, 05.07.2010 11:43

Annan paljon plussaa siitä, miten iltamättö oli toteutettu, kahteentoista asti sai mättää kunnon porukalla aivan leirin tuntumassa. Yömättöpaikka ei ollut kaukana mutta olisi voinut olla hieman suurempi, parhaat mätöt tulevat juuri sydänyönä.
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja blite » Maanantai, 05.07.2010 11:51

Kapselitus kirjoitti:Annan paljon plussaa siitä, miten iltamättö oli toteutettu, kahteentoista asti sai mättää kunnon porukalla aivan leirin tuntumassa. Yömättöpaikka ei ollut kaukana mutta olisi voinut olla hieman suurempi, parhaat mätöt tulevat juuri sydänyönä.
Hyvä muuten, että nostit tämän asian esille! Iltamättö oli todellakin plussaa. Siinä juuri pääsee mättämään senkin edestä, mitä varsinaisissa skenaarioissa jää tekemättä! Osallistuin itse perjantaina ja kylläpä se tekikin gutaa!
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 05.07.2010 11:57

TTilus kirjoitti:
saloneju kirjoitti:Toiseksi viimeinen 4 vastaan 2 armeijaa skenaario oli ajatuksena todella kiva ja plussat rohkeudesta laittaa ensimmäistä kertaa ikinä 2v4 armeijaa asetelma! Mutta oikeasti - puolustajilla ei ollut edes teoriassa mahdollisuuksia voittaa skenaariota.
Sellaista sota joskus on. ;)
Epäilemättä, mutta toivottavasti tällaiset riggaukset näkyvät pisteidenlaskussa myös. Jos pisteytys ei ota poikkeuksellisen vaikeita tilanteita poikkeuksellisesti huomioon, tai jos kaikille osapuolille ei järjestetä riittävän samankaltaisia epätasaisia taisteluita, on skenaariosuunnittelussa tehty virhe. Koska en tiedä pisteidenlaskusta (se suurin sohun salaisuus, jota ei ikinä näköjään avata oikeasti), en sano etteikö tässä olisi menetelty asiallisesti. Tämä siis aivan yleisluontoisena peliteoreettisena kritiikkinä.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Ahneman
Paroni
Viestit: 176
Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 14:49
Paikkakunta: Helsinki
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Ahneman » Maanantai, 05.07.2010 12:06

Lähes kaikki mielipiteeni ovatkin jo nousseet esille monta kertaa, joten tyydyn lähinnä vain korostamaan tiettyjä seikkoja:

-Skenarioita oli yllättävän vähän, ilmeisesti niitä jäi muutama vetämättä palasiksi hajonneen aikataulun takia. Skenarioiden väliset tauot (ainakin sunnuntaina) olivat paikoitellen jopa turhan suuria, ja mielellään olisin jättänyt näyttelyt kokonaan pois jotta päästäisiin nopeammin taisteluun. (Näytelmä on hyvä juttu, mutta pitkän odotuksen jälkeen lisäodotus ei nappaa)

-Tapahtumapaikka oli hyvä, ja hieno, mutta ei valitettavasti enää soveltunut noin isolle tapahtumalle. Itse näkisin sinne fiksusti noin FaBan kokoisia taisteluryminöitä

-Kenttä on Sotahuudon ydin. Se tarvitaan majapaikkojen lähelle ja sinne runsaita taisteluita! Metsään tai muualle voidaan sitten vaikka kävellä vähän enemmän, mutta kenttä välittömässä läheisyydessä on ehdoton! (Hyvinä esimerkkeinä, FaBan Hauho ja SoHu -08:n Ruotsinpyhtää)

-Historiallisuus on hyvä juttu, mutta sen pitää olla palvelija, eikä isäntä. Esim. Oon sitä mieltä, ettei joukkueita voi tasapainottaa vain historian faktojen tai muun taustatarinan avulla!

-Viimeinen skenario tuntui edellisvuosien vikoihin verrattuna lähinnä Antiklimaksilta. Vikaan skenarioon on aina suurimmat odotukset, joten siitä toivoisi aina suurta, hienoa ja pitkää taistelua! (Silti pitää myöntää että kyseessä oli yksi Sunnuntain parhaista mätöistä)

Suurin ongelma oli siis lähinnä Skenarioissa. Muuten Järjestäjät onnistuivat erittäin hyvin! Se Työmäärä mitä ennen sotahuutoa teitte esim. uusien kotisivujen, armeijavideoiden, taustatarinan yms. muodossa oli mahtavaa! Sohupaidat mahtavia, ja muutenkin hienosti organisoitu tapahtuma! Ottakaas seuraavaan vapaaseeen sotahuutoon taas järjestysvuoro ja Värvätkää joku Veteraani-Maahinkainen/Rämäläinen skenaariosuunnitteluun niin aijai! -Täydellisyyttä.

Erityisen suuri kiitos Tämänvuotisesta Sotahuudosta. Hieno kokemus ja Kesän huippukohta! Mahtavaa, että sen järjestämiseen jaksetaan nähdä joka vuosi näin paljon vaivaa! :)
Keihäs on rapid fire -ase.
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Skylark » Maanantai, 05.07.2010 12:14

Kiitos todella mahtavasta ja asiallisesta tapahtumasta! Siitä huikui viimeistelty jälki. Työväkeä oli myös runsaasti ja se takasi sujuvan tapahtuman.

+ minä itse henkilökohtaisesti pidin tästä vähän tiheämmästä metsämaastosta. Se tarjosi selkeästi paljon taktisia elementtejä ja omat haasteensa vaikka ymmärrän jos se jollekin oli turhauttavaa rämpimistä. Tiheä metsä tarjoaa kuitenkin jotain muutakin kuin tasaista kenttää satunnaisilla puilla.

- lauantaina oli aivan liian paljon siirtymistä verrattuna vähäisiin määriin pikauusintoja. Pitkä siirtymä on OK jos vastaavasti sen hinnalla saa paljon skenaarioita.

+ Kenttätaistelupaikka sen sijaan oli aivan täydellinen ojineen ja pitkine heinineen. Jäi vielä kova kenttänälkä kun sieltä joutui kahden erän jälkeen poistumaan.

+ se boffausnälkä mikä lauantaina jäi, kompentoitui iltamätöillä! Todellista rautaa aivan telttapaikan vieressä.

+ hyvännäköinen sohu-paita joka ensimmäisen kerran ylitty ostokynnykseni.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Juhana
Kreivi
Viestit: 320
Liittynyt: Perjantai, 27.01.2006 16:56
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Juhana » Maanantai, 05.07.2010 12:18

Paras Sotahuuto tähän mennessä! Iso kiitos järjestäjille. Ammattimaista toimintaa.

Vaikka kaikki skenaariot eivät toiminetkaan ihan täydellisesti niin kokonaisuudessa olin niihin todella tyytyväinen. Taisteluissa ja taistelupaikoissa oli paljon vaihtelua, mikä on hieno asia. Monta kertaa päivittelin mielessäni, että miten hieno äskeinen skenaario olikaan. Päättyi se sitten voittoon tai tappioon. Iso kiitos skenaarioiden suunnittelijoille!
Avatar
Klasu
Kreivi
Viestit: 398
Liittynyt: Tiistai, 24.04.2007 18:53
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Klasu » Maanantai, 05.07.2010 12:28

Jousiampujan vinkkelistä skenujen välissä, ennen siirtymistä seuraavaan aloituspaikkaan, oli juuri sopivasti aikaa. Jos tauot skenujen jälkeen jäävät yhtään lyhyemmiksi, eivät jousiampujat välttämättä enää ehdi keräillä ja tarkastaa nuoliaan.

Nimittäin siinä vaiheessa kun skenu päättyy, jousiampuja lähtee ensin hakemaan nuolia EA-pisteeltä ja sen jälkeen keräilemään puuttuvat nuolet maastosta. Useammin kuin kerran sain juuri nuoliviinin ladattua kun lähdettiin siirtymään seuraavaan paikkaan, tai kun seuraava skenu linnalla alkoi.

Suurkiitokset kaikille teille jotka poimitte nuolia maastosta ja kannoitte niitä EA-pisteelle! Tämä on sellaista herrasmies/nais-käytöstä jota boffausskenessa toivoo näkevänsä jatkossakin.
"Kun kypärä soi, ei itkeä saa."
Vibelius
Herttua
Viestit: 692
Liittynyt: Keskiviikko, 14.05.2008 18:01
Paikkakunta: Helsinki
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Vibelius » Maanantai, 05.07.2010 12:33

saloneju kirjoitti: Ulfnarin, Coronan ja V.Komppanian niputtaminen ison Maahinkaislauman kanssa samaan porukkaan tuntuukin puhtaalta arviointivirheeltä. Kevyesti ihmetyttääkin, eivätkö järjestäjät olleet tosiaan osanneet lukea ennen tapahtumaa paremmin ryhmien kehitystä viime vuodesta? Toki vasta paikan päällä todella näkee, toimiiko synergia ryhmien välillä, joten ylläoleva ei ole mikään suuri juttu sinänsä.
Mihinkään muuhun on lopulta vaikea perustaa jakoja, kuin viime vuoden tuloksiin, ja tulevan vuoden vahvuuteen, eli väkimäärään.

Maahinkaisia lukuun ottamatta Latinalaisten ryhmät löytyvät viime vuoden pistetilastossa viimeisestä kolmanneksesta.
Corona oli sijalla 21. Ulfnarin edeltäjä Takavasara-Ulfnar ja V.Komppanian edeltäjä Ggaslldfdklfjh olivat sijoilla 30 ja 31.

V.Komppanian väki oli vähentynyt yhdellä. Ulfnarin väkimäärä oli jotakuinkin sama kuin edellisenä vuonna Takavasara-Ulfnarilla. Corona taas oli kylläkin kasvanut, 13 hengen pikkuryhmästä 20 hengen porukaksi.

Maahinkaiselle ei alunperin annettu siis kaveriksi kovia ryhmiä, vaan jämäpaloja. Se, että meistä olikin kasvanut kovia ryhmiä jotka kykenevät yhteistyöhön ei ole järjestäjien vika. En minäkään tiennyt Coronan olevan niin kova mitä se oli ennen Hauhon treenileiriä, ja ennen tätä Sohua pidin Ulfnaria pelkkinä remuveikkoina vaikka kompetenssiä. Omasta ryhmästänikään minulla ei ollut mitään kovin suuria luuloja, koska emme olleet päässeet treenaamaan Suomen maantieteellisestä koosta johtuen yhdessä kuin pari kertaa.

Toisin kävi. Jotkut ryhmät kehittyvät Sotahuutojen välillä enemmän kuin toiset. Nyt kehitystä tapahtui ehkä eniten juuri Latinalaisten parissa, mukaan lukien Maahinkainen. Ensi vuonna taas se armeija, joka sisältää eniten etukäteen aliarvioituja ryhmiä jotka sitten ovatkin kovia on vahvoilla.

Yhteenveto: Järjestäjien oli mahdotonta lukea Latinan voitto siinä vaiheessa kun armeijajaot tehtiin. Myöhemmin, kun pooliryhmät jaettiin, Latina jäi ilman, varmaankin ihan syystä. Lisäksi armeijamme ryhmät sopivat teemoiltaan parhaiten juuri Latinalaisille.

Ps. Latinan voitto ei myöskään johtunut pelkästään omista ryhmistä ja niiden ominaisuuksista, vaan myös siitä, että me teimme hyvin yhteistyötä liittolaisarmeijoidemme kanssa. Se taas johtuu suurelta osin Maahinkaisjohtajien hyvästä muiden ryhmien vahvuuksien tuntemisesta ja pelisilmästä.
Jätä se herkkukori siihen.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5685
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 05.07.2010 13:02

Vibelius kirjoitti:
saloneju kirjoitti: Ulfnarin, Coronan ja V.Komppanian niputtaminen ison Maahinkaislauman kanssa samaan porukkaan tuntuukin puhtaalta arviointivirheeltä. Kevyesti ihmetyttääkin, eivätkö järjestäjät olleet tosiaan osanneet lukea ennen tapahtumaa paremmin ryhmien kehitystä viime vuodesta? Toki vasta paikan päällä todella näkee, toimiiko synergia ryhmien välillä, joten ylläoleva ei ole mikään suuri juttu sinänsä.
...
Lyhyesti vastaten: ihan totta. Mutta se hiljainen tieto, mikä siellä taustalla liikkuu, on aika olennaista. Oli todella laajasti harrastajien keskuudessa tiedossa, että Corona tulee olemaan tänä vuonna kova luu, jo ennen Unkarin leiriä Hauholla. Samoin Valkoinen Komppania tiettävästi oli parantanut joka osa-alueella, kuten paikan päällä kävi selväksi. Ulfnarin selvästi parantunut ote oli niinikään jo ainakin minulle ennakolta selvää Takavasara-Ulfnar -härdellin yhdistyttyä yhdeksi ryhmäksi yhdellä ryhmänjohtajalla. Lisäksi on ihan tunnettu tosiasia, että toiselle vuodelle suurin osa ryhmistä parantaa yleensä todella olennaisesti. Corona, Ulfnar ja Nagagldalaoglaih (V.Komp) olivat kaikki tällaisiä ryhmiä.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Unis
Kreivi
Viestit: 290
Liittynyt: Tiistai, 10.10.2006 06:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unis » Maanantai, 05.07.2010 13:13

saloneju kirjoitti:
Vibelius kirjoitti:
saloneju kirjoitti: Ulfnarin, Coronan ja V.Komppanian niputtaminen ison Maahinkaislauman kanssa samaan porukkaan tuntuukin puhtaalta arviointivirheeltä. Kevyesti ihmetyttääkin, eivätkö järjestäjät olleet tosiaan osanneet lukea ennen tapahtumaa paremmin ryhmien kehitystä viime vuodesta? Toki vasta paikan päällä todella näkee, toimiiko synergia ryhmien välillä, joten ylläoleva ei ole mikään suuri juttu sinänsä.
...
Lyhyesti vastaten: ihan totta. Mutta se hiljainen tieto, mikä siellä taustalla liikkuu, on aika olennaista. Oli todella laajasti harrastajien keskuudessa tiedossa, että Corona tulee olemaan tänä vuonna kova luu, jo ennen Unkarin leiriä Hauholla. Samoin Valkoinen Komppania tiettävästi oli parantanut joka osa-alueella, kuten paikan päällä kävi selväksi. Ulfnarin selvästi parantunut ote oli niinikään jo ainakin minulle ennakolta selvää Takavasara-Ulfnar -härdellin yhdistyttyä yhdeksi ryhmäksi yhdellä ryhmänjohtajalla. Lisäksi on ihan tunnettu tosiasia, että toiselle vuodelle suurin osa ryhmistä parantaa yleensä todella olennaisesti. Corona, Ulfnar ja Nagagldalaoglaih (V.Komp) olivat kaikki tällaisiä ryhmiä.
Taustainformaatio ja huhut kaipais siis selkeästi jotain aktiivista ja julkista seuraustoimintaa, tapahtumien parantamiseksi ja yleiseksi viihteeksi. Oiskohan tässä kysyntää sitten blogimuotoiselle boffojournalismille? Itse olisin valmis ottamaan kopin tästä pk-seudun puolelta, mutta tarviin kyllä kavereitakin, etenkin pk-seudun ulkopuolelta.
Avatar
Stonetroll
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 266
Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Stonetroll » Maanantai, 05.07.2010 13:48

Tässä on kerrottu jo aika paljon kaikkea fiksua joten sitä on turha lähteä toistamaan, mutta yksi asia jäi ihmetyttämään. Sulttaanin soturikisassa (joka oli huippua viihdettä, Suomen boffoskenen Smackdown), homman huumoriarvoa latisti se kun juontajaa tuntui vituttavan kuin morttia 3 viikon gineksessä. Hommaan olisi sopinut paljon paremmin esimerkiksi MegaLady joka otti homman paljon rennommin.
Toiset taistelevat sotahuudossa ja toiset foorumeilla, kaikille makunsa mukaan
Avatar
Kommando
Herttua
Viestit: 830
Liittynyt: Perjantai, 06.02.2009 22:46
Paikkakunta: Helsinki
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja Kommando » Maanantai, 05.07.2010 15:05

Plussat
- Sunnuntai kokonaisuudessaan
- Soturikilpa
- Fiilis
- Väijytys-skenaario
- Linnataistot
- Sapuska

Miinukset
- Peseytyminen
- Lauantain pitkä siirtyminen
- Ajoittain pitkä odottelu

Oli hauskaa, kiitos paljon! :D
Rämäpää Rämäläinen 09-14, Etelän Imperiumin Insinööri -15, Akatemian Patterin Luutnantti -16, Valdyrin Skaldi -17-18.

PK-seudun hullu tiedemies
Beatific kirjoitti:Tulipa rekrytoitua oikea kultakimpale Pirttimäen treenileirillä :-)
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5685
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 05.07.2010 15:08

Stonetroll kirjoitti:Tässä on kerrottu jo aika paljon kaikkea fiksua joten sitä on turha lähteä toistamaan, mutta yksi asia jäi ihmetyttämään. Sulttaanin soturikisassa (joka oli huippua viihdettä, Suomen boffoskenen Smackdown), homman huumoriarvoa latisti se kun juontajaa tuntui vituttavan kuin morttia 3 viikon gineksessä. Hommaan olisi sopinut paljon paremmin esimerkiksi MegaLady joka otti homman paljon rennommin.
Itse huomasin vähän saman asian. Liekö järjestelystressi painanut päälle.. :) Mutta ihan totta, oli puhetta parin muunkin kanssa samasta asiasta.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja blite » Maanantai, 05.07.2010 15:26

saloneju kirjoitti:
Stonetroll kirjoitti:Tässä on kerrottu jo aika paljon kaikkea fiksua joten sitä on turha lähteä toistamaan, mutta yksi asia jäi ihmetyttämään. Sulttaanin soturikisassa (joka oli huippua viihdettä, Suomen boffoskenen Smackdown), homman huumoriarvoa latisti se kun juontajaa tuntui vituttavan kuin morttia 3 viikon gineksessä. Hommaan olisi sopinut paljon paremmin esimerkiksi MegaLady joka otti homman paljon rennommin.
Itse huomasin vähän saman asian. Liekö järjestelystressi painanut päälle.. :) Mutta ihan totta, oli puhetta parin muunkin kanssa samasta asiasta.
Myös minä panin saman asian merkille. Sama kaveri oli erittäin tuohtuneen oloinen myös sunnuntain metsäskenaarioissa. Fiilis oli, että sotajoukkoja kohdeltiin kuin pikkulapsia päiväkodissa. Antaisin mielläni myös suoraa palautetta, mutta en tiedä kuka oli kyseessä. Relaa hei kaveri, ei tää oo niin vakavaa!!
Avatar
horsesarse-
Sotalordi
Viestit: 1357
Liittynyt: Keskiviikko, 17.05.2006 17:56
Paikkakunta: Kuopio
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Viesti Kirjoittaja horsesarse- » Maanantai, 05.07.2010 15:29

Aika paljonhan tässä on sanottu, Saloneju varsinkin tiivisti hyvin oleellisen.

+Iltaohjelma, tosin paini olisi kannattanut olla vaikka polviltaan niin olisi kaikkien hampaat pysyneet ehjinä. Ehkä joku muu laji olisi parempi.
+Vapaa-ehtoinen ruokailu. Kukaan ei kuollutkaan vaikka sai tulla omilla eväillä?! Moni köyhä boffaaja kiittää.
+Ei sääntöjen läpikäyntiä aamulla yhteisesti. Jokainen pystyy kyllä opiskelemaan ne viimeistään perjantai-iltana, jos jotain epäselvää on.

-Tapahtumapaikka oli korkeintaan keskinkertainen. Liian pieni ja maastot huonohkoja.
-Kannastyöntö saattaa olla hyvä idea jossain tietokonepelissä tai saunaillan visioissa, yksinkertainen on kaunista sohussa.
-Aivan liikaa pussinpohja/pullonkaula skenaarioita. Tapahtuman nimi olisi voinut olla Keihäsfestarit 2010. Nyt muutkin sai sitten kokea, millaista on olla sohun pisimmät aseet ja porukka joka ei osaa taistella niitä vastaan :P
-Vain 1 normaali kenttätaistelu? Olin shokissa, kun kuulin että kenttätaistelut olikin sitten tämän vuoden osalta tässä ja nyt lähdetään takaisin leiriin nukkumaan ja syömään. Huonoin sotahuuto päätös ikinä, valitettavasti :/ Porukka oli mielestäni juuri päässyt vasta vauhtiin ja kenttä oli loistava, niin sitten lopetetaankin kun jossain ryhmässä oli joitain jotka ei ehkä jaksaisi enää jatkaa? :O Kuitenkin sohu on vain kerran vuodessa, niin päätös lopettaa oli uskomaton.
-Ei kohtaamisia metsässä pikauusintojen kera.
-Heinäpaali linna toimi paremmin ja tuli hyvää vääntöä muureilla. Nyt keihäät olivat arvossaan ja muut aseet aika turhia. Taistelut menivät staattisiksi.
-Megafoonia ei käytetty tarpeeksi, siihen puhuttiin huonosti ja se oli laadultaan huono.
-KPS-ratkaisut iltaohjelmassa oli hölmöä ja ehkä ensi vuonna voisi olla useampi osallistuja per puoli (3-4), halukkaita sankareita varmasti löytyisi, ja eihän jokaisen ole pakko välttämättä olla mukana joka lajissa. Lisäksi iltaohjelma saa olla pitkä (reilu 1h), turha kiirehtiä sen kanssa. Jos joku ei jaksa seurata, voi lähteä vaikka telttaan makoilemaan.

Kiitos järjestäjille kuitenkin suuresta vaivannäöstä ja tapahtuman järjestämisestä!
Viimeksi muokannut horsesarse-, Maanantai, 05.07.2010 19:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Palaa sivulle “Palaute”