Haiden kirjoitti:*puhdistaa pölyjään oman Codex lvl 5 keihään päältä pölyt*
(
http://www.youtube.com/watch?v=tAKPqpN85-I Tästä on musiikkia, joka sopii keihäsmiehen elämään sohuun. )
Oikeasti mitä ihmettä ihmiset valittavat säänöstä, joka parantaa oikeasti turvallisuutta ja poistaa ***** tyhmän näköiset kombot+tekniikat?
Itse tulen tähän keskusteluun keihäsmiehenä, joka ei käytä mitään vara-asetta tai ole pelkästään keihään kanssa kilpien takana tökkimässä. Silti sain sotahuudossa K/D ratioksi yli kymmenen tappoa per skenu, vaikka kilpimiehet yrittivät rushia. Tämä tarkoittaa sitä, että keihäsmies pärjää HYVIN ilman tikaria m'kay.
[PROVO varoitus]
Miksi edes keihäsmies haluaa käyttää tikaria?
1. Keihäs on tällä hetkellä jo itsestään PARAS ase, miksi käyttää huonompaa?
2. Tikarin käyttö vain tarkoittaa, että et tee frägejä keihäällä.
3. "Mut mut mitä tehdä ryntääville juusto kilpimiehille, jos en saa tikarilla 0.0001S aikana tikaria esille" Hyvä luoja ihmiset on niitä muitakin tapojakin mitä minä olen käyttänyt. Helpoin tapa tappaa nämä ihmiset on tökkiä keihäällä 5 hedua putkeen juosten takapakkia huutaen "You got owned, n0000b!"
4. Myöskin joka kerta kun yrität tikarilla tökkiä ketään asetat vain itsesi kuoleman vaaraan = Killing Spreet menevät poikki. Itse olen ratkaissut tämän ongelman, joka on sata kertaa parempi kuin mikään tikari. Kultainen hengenpelastaja parin, jonka tarkoitus on tappaa päälle ryntäävät rambot ja ohjata heitä kilvellä poispäin minusta. Näin minun ei tarvitse tuhlata aikaa tikarin kanssa n00bailluun, vaan voin frägittää heduja keihäällä.
5. Unohdin kaikista paras tapa estää ne kilpimiesten rushaillut on frägittää ne hengiltä pr0 keihäällä. [/provo]
Isoin syy miksi tämä sääntö tuli nyrkkiraudan tapaisista kuppikahvatikareista, jotka eivät haitanneet keihäänkäyttöä ja antoivat viellä kuppikahvan millä torjua. Tähän lisättiin viellä se tosiasia en ole nähnyt yhtäkään alle 30cm TURVALLISTA tikaria, jolla on turvallista tehdä gängstästäbiä. Lyhyet tikarit tehtiin ohuistaputkista ja yleensä täysin olettomalla pistokärjellä, näillä jos sattui pistämään isomalla voimalla sattui tulemaan pyöreän muotoisia mustelmia.
Sohussakin näin liikkaa, kuinka keihäsmiehet pudottivat keihäänsä ja alkoivat puukottamaan tikarilla kokovoimalla niskaan/selkään/kylkiin. Tähän asti on ollut täysi ihme, että mitään ei ole sattunut näistä. (Kyseessä oli siltikin marginaali ryhmä tikari+keihäs käyttäjistä, mutta kun 5% perseillee ne loput 95% kärsii.)
Summarum, jos et jaksa tehdä huotraa, niin treenaa niin hyväksi että olet niin pystyt teurastamaan kaikki keihäällä ilman vara-asetta. Myös tästä säänöstä voitte syyttää niitä 2-4 henkilöä, jotka gängstä stäbbäsivät tikareilla vaarallisesti. En tiedä teistä mutta minua ei kiinosta saada 25cm pitkästä tikarista 4 kertaa niskaan kokovoimalla suoritettuja pistoja, samalla kun tikarinputki poraa itsensä pehmusteista läpi.
PS. Viesti sisältää trollaillua, provoillua ja yhdys sana virheitä. Syynä suomen ihana luonto ja telttaillu viikon verran...
Sinä toistat samoja asioita enimmäkseen mitä on tullut jo esille. Toisin sanoen, sinä perustelet miksi sääntömuutos ei ole niin paha, mutta jätät kuitenkin perustelematta, miksi se ylipäätään pitäisi tehdä.
Alle 40cm aseista ei kukaan ole täällä kai mitään sanonut tai niiden kieltoa ihmetellyt. Sen sijaan ihmetystä on aiheuttanut turvallisten, yli 40cm, pehmustevaatimukset täyttävien aseiden kantotavan rajoittaminen.
Asiahan on täysin järjetön, jos tikari on vaarallinen, kielletään tikari. Jos se ei ole vaarallinen, niin miksi turvallisuuden perusteella sitä ei saa pitää keihäskädessä? Jos kuppikahvakäsisuoja on ongelma, kielletään kuppikahvakäsisuoja. On todettu että 40cm aseet ovat turvallisia käyttää normaalin bofferitaistelun sääntöjen mukaisesti, ei niiden kuljetustyyli vaikuta asiaan mitenkään.
Vaikka SoHussa näit niskaanpuukotuksia yms. niin mikä tässä säännössä estää tai vähentää mahdollisuutta sellaiseen jatkossa? Tikarina käytettäviä aseita ei kielletty, joten se puukottaminen niskaan on ihan turvallista. Jos se ei ole turvallista, syy on itse tekijässä tai aseen laadussa. Jos syy on aseen laadussa, sen ei pitäisi mennä läpi tarkastuksesta, tai olla sääntöjen mukainen
En ole vakuuttunut siitä että tämä sääntö edistää turvallisuutta. Sitä vaaralliseksi koettua asiaa (painiminen, niskastabit?), mikä säännöllä koitetaan ilmeisesti ehkäistä, ei sillä säännöllä ehkäistä. Myöskään peli-iloon liittyvät syyt eivät toteudeu (epäselvät tilanteet, ärsyttävä tikarinkäyttö), kun niitä ei kielletä eikä edes estetä epäsuorasti. Sen sijaan kielletään jotain aivan muuta. Kuolemattomat käsisuojat estetään, mutta sen voi tehdä ilman koko kieltoa, erillisenä sääntönä.
Trollipointteihisi:
1. Aivan keihäs on hyvä ase. Miksi kieltää käyttämästä huonompaa. Jos käytän tikaria, sinun mukaasi kuolen helpommin. Joten mikä on ongelma, olen liian helpompi tappo? En valita taistelutehoni laskemisesta, vaan järjettömästä säännöstä.
2. Sama kuin ylempi. Tällä teen hallaa itselleni, enkä muille, miksi sääntö kieltämään sitä? Kun häviän tarpeeksi monta kertaa, niin jätän tikarin pois luonnollisesti, jos se ei toimi.
3. Niin, miksi kieltää vaikeampi tapa? Myös, en halua välttämättä perääntyä tilanteesta, keihäshaxauksen periaatteiden mukaisesti.
4. Ei kukaan kiellä minua käyttämästä kultaista hengenpelastajaparia, vaikka käyttäisin myös tikaria. Et tuo mitään uutta pöytään tällä.
5. Sama kuin ylemmät. Ei vieläkään syytä kieltää tiettyä tikarin kuljetustyyliä.
Perustelet ainoastaan miksi hyvää tikarin kuljetustapaa ei tarvita, mutta et perustele, miksi se olisi kiellettävä.