Sivu 1/1

Joukkueen rakenne

Lähetetty: Torstai, 04.09.2008 12:51
Kirjoittaja saloneju
Voisi olla korkea aika alkaa keskustelemaan vähän mukaan lähtevän joukkueen rakenteesta, ettei mene ihan ihmettelyksi paikan päällä.

Itse toimisin mielelläni yhden Rämä-aliryhmän johtajana, johon voisi kuulua esim:

Jaakko Salonen
Iiris Katajamaa
Jere Leppä
Niko Kantoluoto
(Mahdollisesti vielä Sampo Immonen ja Niko Sammalisto, elleivät halua mennä Jyväskylässä treenanneiden mukana kuten voisi olla parempi?)

Eli sellaisia kavereita joiden kanssa olen tässä puolen vuoden sisään treenannut. Lisäksi Mikael Kitola taitaa olla sellainen villi kortti tässä meidän porukassa, joka ei ole juurikaan muiden lähtijöiden kanssa treenannut, mutta ainakin PK-seudun ryhmätreenipäivässä oli minun komennossa vale-Galeneissa ja hyvin meni.



Lonkalta heitettynä muodostettavat aliryhmät (ottamatta kantaa joukkueisiin miten ne jaetaan) voisivat siis olla jotain tämän suuntaisia. Pistetääs keskustelua käyntiin vaikka tämän luonnoksen pohjalta?


Joni North (jj)

Ryhmä 1:

Juhani Salonen (rj)
Jaakko Salonen
Iiris Katajamaa
Jere Leppä
Niko Kantoluoto
Mikael Kitola


Ryhmä 2 (Maahinkainen):

Joonas Kekkonen (rj)
Juuso Kekkonen
Arto Lampila
Niko Sammalisto
Sampo Immonen
Atte Pasanen
+ Aten tyttöystävä jos taistelee?


Ryhmä 3 (Rämä):

Pekka Väisänen (rj)
Mikko Nivaro
Jarno Vähäniitty
Antti Levio
Toni Heimala
Sasu Silvennoinen
Tapio Pihonen


Ryhmä 4 (skirmish?)

Antti Lehto (rj)
Antti Hyden
Joonas Paananen
Aleksi Jokela
Ivar Kullberg
Wille Hiltunen
Anselmi Viholainen



Ryhmä 5:

Olli Lönnberg (rj)
Marcus Backas
Eetu Kinnunen
Henri Nielsen
Antti Tahvanainen
Mikko Dahlblom
Jonni Lehtiranta




Esim ryhmät 1,3 ja 4 voisivat muodostaa joukkueen 1,
2 ja 5 joukkueen 2

??

Lähetetty: Torstai, 04.09.2008 14:34
Kirjoittaja Archibald
Joo ihan jees. Varmaan 2. joukkueen johtajaksi Kekkonen? Skirmish ryhmä voisi olla joukkueista riippumaton ja avustaa siellä missä on tarvetta.

Paljonko tulee rämäkilpiä?


-a

Lähetetty: Torstai, 04.09.2008 15:27
Kirjoittaja JonTzu
Kyllähän mikä vain tämmöinen passaa. Jos minun annetaan johtaa lupaan meidän tekevän julmaa ja nopsaliikkeistä tuhoa totuttuun tapaan. Ryhmät 2 ja 4 ovat treenanneet kovasti yhdessä joten tuollakin olisi helppoa tehdä yhteistyötä niiden välillä.

Lähetetty: Torstai, 04.09.2008 15:29
Kirjoittaja Susikukko
Johdan mielelläni joukkuetta, mutta kaikki halukkaat saavat johtaa. Haluan itsekkin olla välillä rivimies, jotta saa mättöä.

Meillä on myös koko laiva ja bussi matkaa aikaa miettiä ja suplia organisaatiota. Voimme myös tietysti muutella niitä kesken tapahtuman. Lähtisin aika rennolla ja kaikki saa kokeilla kaikkea asenteella. Pois lukien tietysti itse skenaariot. Näkisin, että on tärkeää joka skenaarion alussa tehdään kaikille selväksi organisaatio, johtajat, skenaarion tehtävä ja miten meidän taisteluajatus siihen nivoutuu.

Jakaisin mielummin porukan kolmeen isoon ryhmään, jotka olisivat jakautuneet sisällä kahteen tai kolmeen partioon/puoliryhmään. Tämä mahdollistaisi helpomman johtamisen ja paremman taistelutehon&iskukyvyn pienempien 5-6 porukoiden kesken.

Tärkeintä on, että pelaamme sisäisesti yhteen ja joukkueena armeijan tavoitteen hyväksi. NE:ssä tapahtuman voittaa armeija ei ryhmä. Voitto ei välttämättä ole tärkein meille, mutta voi olla paikallisille joiden rinnalla taistelemme, joten annetaan niille parasta taisteluteknistä osaamista mitä Suomesta löytyy.

Lähetetty: Torstai, 04.09.2008 19:19
Kirjoittaja Falcata
Näyttäisi ihan mukavalta. Galen/veljesporukassa olen mäiskinyt ennenkin pari kertaa ja ainakin mulle on jäänyt positiivisia kokemuksia. :) Suhtaudun tietty ennakkoluulottomasti muihinkin ryhmiin, ainakin ruttolaiset on havaittu mukaviksi, mutta ei tosiaan tarvitse ronkkia mua tuolta mihinkään ellei ole pakko ;)

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 01:44
Kirjoittaja Pahistonttu
Jako vaikuttaa ihan toimivalta. Hyvä että asiaa puidaan jo nyt, niin laivalla/bussissa tosiaan ehtii sitten kunnolla tutustua muuhun ryhmään.

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 09:01
Kirjoittaja Gregorius
Kyllä vain passaa. Komppaan Pahistonttua, asiat on parasta hoitaa etukäteen niin ei olla kusi sukassa, kun Jõgeva-kyltit alkavat näkyä. Vaikka minulla ei minkäänlaista ryhmänorganisointikokemusta olekaan, jako näyttää mielestäni ihan toimivalta.

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 10:54
Kirjoittaja Susikukko
Onko mut muuten laittettu joukkueenjohtajaksi, etten pilaa minkään ryhmän taistelua :P

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 12:25
Kirjoittaja tiarAnon
Hyvältä näyttää, Entalian osasto mielellään mättää samassa klimpissä. Eiköhän näillä kannata mennä, vaikka tietenkin sumplia aina voi. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan hirveästi lähtisi johtajan hommia vekslaamaan kesken tapahtuman; jos tekee mieli johtaa, niin älähtää nyt, niin annetaan joku johtonakki.

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 12:47
Kirjoittaja saloneju
Lopulliset kokoonpanot voisivat siten olla:




RÄMÄN-joukkue

Joni North (jj) - tarvittaessa rivimieheksi, jolloin Juhani, Pekka tai Olli joukkueenjohtoon.

Ryhmä 1:

Juhani Salonen (rj)
Jaakko Salonen
Iiris Katajamaa
Jere Leppä
Niko Kantoluoto
Mikael Kitola


Ryhmä 2:

Pekka Väisänen (rj)
Mikko Nivaro
Jarno Vähäniitty
Antti Levio
Toni Heimala
Sasu Silvennoinen
Tapio Pihonen


Ryhmä 3:

Olli Lönnberg (rj)
Marcus Backas
Eetu Kinnunen
Henri Nielsen
Antti Tahvanainen
Mikko Dahlblom
Jonni Lehtiranta



MAAHINKAISEN joukkue


Joonas Kekkonen (jj? tai rj ryhmässä 1)


Ryhmä 1:
Sampo Immonen (tarvittaessa rj)
Juuso Kekkonen
Arto Lampila
Niko Sammalisto
Atte Pasanen
+ Aten tyttöystävä jos taistelee?


Ryhmä 2:

Antti Lehto (rj)
Antti Hyden
Joonas Paananen
Aleksi Jokela
Ivar Kullberg
Wille Hiltunen
Anselmi Viholainen

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 19:28
Kirjoittaja LehtoA
Täytyy omasta puolestani hieman esittää muutostoivetta. Ryhmänjohtajan ominaisuuteen nostaminen on ihan kiva, mutta olen suunnitellut hieman varsiasemiehen roolia itselleni. Tarkoittaa että ei ehkä niin skirmish ja mielellään osaavan ja paikallaan pysyvämmän kilpimiehen remmiin.

Mukaan siis lähtee kaksi polea ja kaksi keihästä. Toivottavasti menevät asetarkastuksesta läpi.

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 19:37
Kirjoittaja Haiden
Minä voin ottaa tuon RJ paikan, jos kukaan ei vastusta sitä verenmakusuussa :roll:

Lähetetty: Perjantai, 05.09.2008 19:50
Kirjoittaja ZamboNet
Itse kannattaisin neljää isompaa ryhmää joista kasattaisiin sitten nuo kaksi eri joukkuetta. Eli ilmeisesti samaa mitä Susikukkokin aiemmin sanoi. Näin joukkueet olisivat kooltaan tasapainoisemmat ja toisaalta myös pienryhmien koot olisivat mielekkäämmät.

Lähetetty: Sunnuntai, 07.09.2008 23:13
Kirjoittaja JonTzu
LehtoA kirjoitti:Täytyy omasta puolestani hieman esittää muutostoivetta. Ryhmänjohtajan ominaisuuteen nostaminen on ihan kiva, mutta olen suunnitellut hieman varsiasemiehen roolia itselleni. Tarkoittaa että ei ehkä niin skirmish ja mielellään osaavan ja paikallaan pysyvämmän kilpimiehen remmiin.

Mukaan siis lähtee kaksi polea ja kaksi keihästä. Toivottavasti menevät asetarkastuksesta läpi.
Henkivartijoita ja valtavaa aggressiota tarvitaan. Tulet meidän mukaamme vaan, pääset Kekkosen sopukokoisten pottapäiden väliin tekemään turvassa tulosta!

Lähetetty: Sunnuntai, 07.09.2008 23:37
Kirjoittaja LehtoA
Juu, tämmöinen oli vähän ajatuksena.

Ja aggressiota löytyy jos on tarviikseen, allekirjoittanut piti sohun linnassa ~10 miestä keihäänmitan päässä 3m pvc-kehäällä.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 09:38
Kirjoittaja JP666
Itselläni ei ole mitään valittamista ryhmistä, olen siellä mihinkä minut laitetaan :roll: .

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 11:09
Kirjoittaja Falcata
Hei, entä mitenkäs nuo parantajat? Sääntöjen mukaan joka viides saa olla parantaja.

Hit Points: 1

Special abilities:

Ancalagon grants the Healers the gift of healing with touch, 5 times per scenario. Healing with touch will instantly restore all Hit Points on a single character. An unconscious character (e.g. HP=0), will regain consciousness at once. To heal with touch, the Healer must have his hands free (griping no items) and to press them with palms on the target. Skin contact is not necessary, as long as the target feels the pressure of the Healers hands.
Can care for a wounded character, which remains lying and motionless – to do this, the Healer cannot wear any weapons or do something else. Also he cannot move farther than 1 meter from the wounded character. A character who is so tended, will regain hit points twice as fast as usual (1 HP will regenerate in 15 minutes). A Healer can care for up to two characters at a time.

Special circumstances:

Every group can have 1 Healer for each 5 members (e.g. every fifth member of a group can be a Healer). Healers will be designated by group leaders.

Eli jos ymmärsin oikein niin viisi parannusta per skenu. Mutta panssaripisteet ei ilmeisesti respaa, joten liekö tuosta sitten mitään käytännön hyötyä? Ei tuo yhden hiparin menetys toisaalta kovin paha hinta ole viidestä healista. Tuolla ei kuitenkaan kielletä että parantaja ei saisi taistella, parannushetkellä vaan ei saa olla aseita käsissä.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 11:16
Kirjoittaja LehtoA
Niiden parantajien pelitekninen hyöty on aika vähäinen. Parannettu taistelija on aika turha koska haarniska ei respaa, eli käytännössä sieltä saadaan potkittua semmoinen iso "zombi" armeija kasaan.

Tosin keikkaavat pelitasapainon aika pahasti, kun yhden kahakan voittanut puoli saa kaikki kuolleensa kuitenkin mukaan. Hävinnyt ei mitään.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 11:26
Kirjoittaja Falcata
Mutta toisaalta on ne viisi kahden HP:n kilpimiestä tyhjää parempi? Näillä ryhmillä jokaiseen ryhmään saisi yhden parantajan, taitaa jäädä yksi vielä ylikin.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 12:00
Kirjoittaja Amileontti
Itse todennäköisesti juoksen (jälleen) ympäri kenttiä enkä kanna raskasta varustusta mukanani, niin olisin tyytyväinen medicin rooliin, jos minulle sellainen suodaan. Olisi kuitenkin siisti kokemus. :)

Johtajat nähköön parhaaksi ketkä tämän kunnian saavat.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 13:14
Kirjoittaja JonTzu
LehtoA kirjoitti:Niiden parantajien pelitekninen hyöty on aika vähäinen. Parannettu taistelija on aika turha koska haarniska ei respaa, eli käytännössä sieltä saadaan potkittua semmoinen iso "zombi" armeija kasaan.
Tappelut voitetaan hakkaamisen määrällä eli ylivoimalla joten ne zombitkin ovat todella tärkeitä. Kilpizombin homma on pysytellä kehässä hengissä ja ottaa ryntäilyt vastaan sävähtämättä. Jos siihen pystyy on tehnyt jo todella ison työn. Niin paljon parantajia kehään kuin pystyy vaan!

Viime vuonna todettiin että medic-sääntöjen vuoksi isompi porukka voi lanata pienempiä vielä suruttomammin kuin Suomessa.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 13:53
Kirjoittaja Falcata
Millä lailla nämä parantajat nyt sitten jaetaan? Kuusi ensimmäistä halukasta vai yksi joka ryhmään (ja jää vielä yksi jollekulle)?

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 15:05
Kirjoittaja Skylark
Ja lisäksi taistelujen voittaminen on erityisen tärkeää, koska häviäjältä kuolee (osittain käyttämättömät) parantajat ja omat kuolleet saadaan parannettua taistelun jälkeen ja loppuskenaariossa on iso etu.

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 17:58
Kirjoittaja Beatific
Parantajista vielä sen verran, että kannattaa valita kavereita jotka pysyvät hyvin hengissä. Yksi hengissä oleva parantajahan vastaa miltei kuutta soturia...

Lähetetty: Maanantai, 08.09.2008 23:59
Kirjoittaja Pahistonttu
Pieni ja harmiton kantaa kortensa parantamisen kekoon Muerten puolesta. Eli yksi varma healeri...