Aseet ja nuolet

21.-23.8.2009 Hauholla (http://fantasybattle.ryhmarama.fi)

Varstat

Toimivat erinomaisesti ja tasapainoisesti näillä säännöillä
30
68%
Ihan ok, mutta rajoitukset mietittivä tarkemmin (pituus, paino yms.)
12
27%
Olivat liian hyviä, epätasapainoisia ja juustoisia. Kieltäisin jatkossa kokonaan.
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 44
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Aseet ja nuolet

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 25.08.2009 08:14

Ajattelin myös aloitta tämmöisen keskustelun.

Miten varstat toimivat fabassa? olivatko ne liian ybereitä?
IDV nuolia emme päässet kokeilemaan, ehkä sitten ensikerralla.

Itse haluan sanoa vain sen verran, että nuolitarkastuksiin oli varattu vain perjantai ilta. Olen pahoillani siitä, mutta koska järkkäreitä oli tapahtuman laajuuten nähden vähän, emme pystyneet niitä hirveästi tarkastelemaan muuten. Yritiimme joustaa asiassa parhaamme mukaan.

Itse haluan sanoa jousiampujille jotain.
ÄLKÄÄ ikinä merkatko itse nuolia hyväksytyksi! Jos löydätte maasta rikkinäisen hyväksytyn nuolen, te ette saa ottaa siitä merkkaus teippiä ja siirtää sitä hylättyyn nuoleen. Jos se nuoli tekee vauriota vastuussa ovat silloin nuolitarkastajat etkä sinä. Ammu ihan rauhassa paskalla nuolella jos uskallat ei siinä mitään, mutta minusta on törkeää ja edesvastuutonta laittaa muiden teippejä omiin nuoliin. Sitten vielä. ÄLÄ ikinä ota muiden nuolia ja käytä heidän ehjiä päitä omiin varsiisi. Jos sinulla ei ole varaa tehdä nuolia pyydä apua tai käytä miekkaa.
Tästä jäi hieman paha maku suuhun ja olen entistä kriittisempi siitä kenelle jousi annetaan.
Ensi sohuun voisi ottaa ampumis testin ja antaa järjestäjille mahdollisuus kieltää huonosti käyttäytyvältä pelaajalta pelaaminen. Ainakin jousiampujista jos puhutaan...
Viimeksi muokannut Haltia, Tiistai, 25.08.2009 09:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Rackham
Kreivi
Viestit: 424
Liittynyt: Maanantai, 30.04.2007 03:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rackham » Tiistai, 25.08.2009 08:51

Varstat toimivat IMO loistavasti. Suurin osa niiden tehokkuudesta rakentuu minusta muutenkin lähinnä pelko-efektin pohjalle. En kuollut kertaakaan koko tapahtumassa varstaan. Vaikka välillä linjassa röynäsinkin.

Nuolista en osaa sanoa, yleensä olen pitänyt parhaana turvana parin millin metallilevyä kohtisyöksyvien objektien ja kasvojeni välissä.
Moskau, moskau.
Keksikeijo
Herttua
Viestit: 571
Liittynyt: Torstai, 11.09.2008 16:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Keksikeijo » Tiistai, 25.08.2009 09:58

Mielestäni varstat toimivat oikein hyvin, kuolin kerran duelissa flailin pallon ulotuttua hieman kilven yli takaraivoon (en ollut ihan varma oliko sittenkin oman kilven reuna, otin kuolemaksi) ja kerran pahistontun juostessa selkään ja lyödessänsä minua irtokäsivarstalla :D
Avatar
Jesua Sukaton
Herttua
Viestit: 898
Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 12:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jesua Sukaton » Tiistai, 25.08.2009 11:35

Sellaista yhden käden varstaa vastaan en tainnut suoraan edestäpäin kohdata kertaakaan kunnolla. Sen sijaan 2-käden varstat vastaan taistelin edestäpäin ihan reilusti miekalla+kilvellä sekä 2kk-miekalla.

Ei minun maksaani poksauttaneet, hyvin niitä pystyy torjumaan jos osaa.
Jos Steel Panthers kiinnostaa eikä häviäminen pelotan niin laita viestiä.
t: ex Corona Muraliksen keihäsmies
Inerva
Nostoväki
Viestit: 8
Liittynyt: Sunnuntai, 28.01.2007 18:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Inerva » Tiistai, 25.08.2009 12:12

Piti tulla kiittelemään jousiampujien hyvää henkeä: en ehtinyt useinkaan lähteä itse nuolia etsimään kun niitä toi milloin kukakin avuliaasti luokseni. Varsinkin toiset jousiampujat huolehtivat yhtä tarkasti muidenkin nuolista kuin omistaan, kiitos! Näin hyvä henki lämmitti sydäntä!

Meidän Reublandiamme saapui niin myöhään perjantaina ettei mitään aseita silloin ehditty tarkistaa: olen hyvin kiitollinen että nuolet ylipäätänsä ehdittiin/suostuttiin tarkistamaan aamun kiireessä vaikka kummallakin nuolitarkastajalla oli omia tärkeitä kiireitään, kiitos!!

Ylipäätänsä jousista jäi hyvä mieli, vielä parempi kuin sohussa. Asiaan voi myös vaikuttaa jousiampujien vähäinen määrä, kun ampujat oppi nopeasti muistamaan ja kuulumisia vaihtamaan. Tällaista hyvää henkeä lisää! Toivottavasti jäi kaikille ammutuillekin hyvä, tai ei ainakaan huono mieli!

-kiittäen Reublandian jousinainen
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 25.08.2009 12:15

Lisäsin äänestyksen varstoista.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 25.08.2009 12:21

Azor kirjoitti:Lisäsin äänestyksen varstoista.
Kiitos. Hyvä huomio.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Tiistai, 25.08.2009 12:29

Varstamiehet yksinään tuntuivat aika helpoilta tapoilta, tiiviimmissä kähinöissä en muista saaneeni mokomaa vastaani. Itse käyttelin kyllä jossain metsäskenussa Pimeyden 1k-aamutähteä, sain ehkä pari tappoa, mutta eivät ne helppoja todellakaan olleet. Linnassa sai vähän varoa muurin yli päätä hakevaa palloa; eivät osuneet kertaakaan.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Tiistai, 25.08.2009 15:47

Käyttelin lauantain iltapäivän skenuissa ja vähän sunnuntainkin puolella Ville kahdenkäden varstaa ihan testimielessä. Hirvitti aina välillä lyödä ihmisiä sillä ja pyytelinkin monilta anteeksi; tuntui, että iskut tulevat helvetin kovaa ja yleensä odottamatta, moni oli todella hölmistyneen näkönen kun varsta pamahti otsaan.

Mitenkään turhan imbahyvä tuo ei ollut, kun varsi ei ollut vahingoittava osa. En oikeastaan uskaltanut lähteä ottamaan yksykköstä kenenkään astetta kovemmaksi tietämäni kanssa, sen verran riskipeliä oli. Tukiaseena toimi kuitenkin ihan mukavasti, ja pelkovaikutuksesta oli paljon hyötyä: monesti lähti isompikin vihollisjoukko ja jopa hilparimiehet perääntymään kun iso barbaari lähestyi varstaa pyörittäen...

Jos ase haluttaisiin Sotahuutoonkin käytettäväksi, toivoisin että ainakin kahden käden mallissa vaadittaisiin kerrosta superlonia climasnapin päälle, muuten on ikävän ruoskamainen. Samoin varren pehmustukseen pitää kiinnittää huomiota, sillä on enemmän kuin todennäköistä, että sillä osuu vastustajaan jossain vaiheessa.
It'll be awesome.
Avatar
Sus Scrofa Domestica
Kreivi
Viestit: 362
Liittynyt: Keskiviikko, 17.09.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Sus Scrofa Domestica » Tiistai, 25.08.2009 18:06

Itse sain kerran varstasta keskelle päälakea metsäriskissä :lol: paljon pehmeämpi semmonen pallo oli kuin normi miekka. (vaikka en kyllä oikein muista millä vauhdilla se osui kaaliini)
Hakkaa, marssi, tuhoa, raivaa

Hurtta since -08
Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Aseet ja nuolet

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Keskiviikko, 26.08.2009 11:21

Haltia kirjoitti:
Itse haluan sanoa jousiampujille jotain.
ÄLKÄÄ ikinä merkatko itse nuolia hyväksytyksi! Jos löydätte maasta rikkinäisen hyväksytyn nuolen, te ette saa ottaa siitä merkkaus teippiä ja siirtää sitä hylättyyn nuoleen. Jos se nuoli tekee vauriota vastuussa ovat silloin nuolitarkastajat etkä sinä. Ammu ihan rauhassa paskalla nuolella jos uskallat ei siinä mitään, mutta minusta on törkeää ja edesvastuutonta laittaa muiden teippejä omiin nuoliin. Sitten vielä. ÄLÄ ikinä ota muiden nuolia ja käytä heidän ehjiä päitä omiin varsiisi. Jos sinulla ei ole varaa tehdä nuolia pyydä apua tai käytä miekkaa.
Tästä jäi hieman paha maku suuhun ja olen entistä kriittisempi siitä kenelle jousi annetaan.
En ole koskaan nähnyt kenenkään merkkaavan itse nuolia tarkastetuiksi. Hajonneet nuolet katkottiin paikan päällä niin että ampuminen on mahdotonta. En tiedä mihin nuo omat hajonneet nuolet katosivat kun ne jätin tupakkatornin lähelle (olisin ne halunnut mukaan kärkien tarkastamista varten, katsoa kuinka paljon bluntti syö tietään pehmusteiden läpi). Noissa hajonneissa siis oli täysin ehjät päät, varret vain rikki. Liekö sitten nämä nuolet juuri joutuneet tuohon käyttöön ?

Ja nuolia lainasin muille, ne olivat tarkastettuja, hyväksyttyjä, ehjiä.

Ja kiitokset vielä lauantaina nuolet tarkastaneelle!
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aseet ja nuolet

Viesti Kirjoittaja Riffi » Keskiviikko, 26.08.2009 12:19

Sapfon kirjoitti:En tiedä mihin nuo omat hajonneet nuolet katosivat kun ne jätin tupakkatornin lähelle (olisin ne halunnut mukaan kärkien tarkastamista varten, katsoa kuinka paljon bluntti syö tietään pehmusteiden läpi). Noissa hajonneissa siis oli täysin ehjät päät, varret vain rikki. Liekö sitten nämä nuolet juuri joutuneet tuohon käyttöön ?
Todennäköisesti näin kävi nuolillesi.

Itse löysin kaikki omat hajonneeni ja purinkin ne heti illalla skenujen jälkeen itselleni varaosiksi. Otin siis talteen kärkimateriaalit ja sulat. Minun nuolistani puolet oli ammuttu max. 5 kertaa ennen FaBaa ja puolet oli ensimmäistä kertaa ammuttavana, joten olivat aika tuoreita nuolia.

Itseasiassa noi kärjet jotka purin ovatkin odottamassa juuri tuossa kasaamist, jotta lähetän ne Klasulle nuolitestiä varten. Materiaalit kun näyttää olevan täysin kunnossa.
Gebu
Herttua
Viestit: 544
Liittynyt: Keskiviikko, 01.11.2006 18:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gebu » Keskiviikko, 26.08.2009 12:36

Kuulin sen verran jännän jutun sunnuntailta, että pakko sanoa.

Oma 25mm lasikuitukeihääni oli Reublandialla lainassa Fabassa, ja hajosi viimeisessä skenussa. Ei siinä mitään, bofferithan ovat loppujen lopuksi kulutustavaraa. Mutta se tapa jolla kyseinen keihäs hajosi.

Käsittääkseni eräs Reubamaisista tovereista käytti keihästä portin vasemassa laidassa, kun joku paska lortto päättää "otanpas tuosta keihäästä kiinni ja lähden vetämään sitä vielä enemmän vasemmalle." Eli muurin SUUNTAISESTI, ei kohti. Kyseessä ei voi olla Sotahuudossa linjattu "Yksi nykäisy", korjatkaa jos olen väärässä.

Kuten jo aluksi sanoin, ei harmita että keihäs hajosi. Harmittaa se, että joku käyttäytyy näinkin perseesti. Itse en missään nimessä tähtää toiminnallani boffauksessa siihen, että hajottaisin kaverin tai kaverin varusteet tieten tahtoen.
Norretian äänitorvi
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aseet ja nuolet

Viesti Kirjoittaja olho » Keskiviikko, 26.08.2009 12:57

Sapfon kirjoitti:
Haltia kirjoitti:
Itse haluan sanoa jousiampujille jotain.
ÄLKÄÄ ikinä merkatko itse nuolia hyväksytyksi! Jos löydätte maasta rikkinäisen hyväksytyn nuolen, te ette saa ottaa siitä merkkaus teippiä ja siirtää sitä hylättyyn nuoleen. Jos se nuoli tekee vauriota vastuussa ovat silloin nuolitarkastajat etkä sinä. Ammu ihan rauhassa paskalla nuolella jos uskallat ei siinä mitään, mutta minusta on törkeää ja edesvastuutonta laittaa muiden teippejä omiin nuoliin. Sitten vielä. ÄLÄ ikinä ota muiden nuolia ja käytä heidän ehjiä päitä omiin varsiisi. Jos sinulla ei ole varaa tehdä nuolia pyydä apua tai käytä miekkaa.
Tästä jäi hieman paha maku suuhun ja olen entistä kriittisempi siitä kenelle jousi annetaan.
En ole koskaan nähnyt kenenkään merkkaavan itse nuolia tarkastetuiksi.
Varmaksi en osaa sanoa, mutta voi olla että haltsu viittasi tuohon minun hieman huonosti mietittyyn vitsiini, jossa lauantai-iltana korjailin hylättyjä nuolia katkenneiden nuolten päädyillä, jonka yhteydessä iskin myös tarkastusteipit nuolten kylkeen. Sitten kun menin näyttämään ja haltsu odotetusti sanoi ettei voi merkata tarkastetuiksi kun ei ole teippiä mukana, niin sanoin että "ei haittaa, ota teipit pois niistä jotka ei läpi mene". Huumorintaju ei tarkastajalla riittänyt. No napsin sitten teipit pois ja kävin toisaalla tarkastuttamassa ne. En siis todellakaan ollut niitä aikeissa tarkistamattomina ampua, saati sitten muihin nuoliini sotkea, mutta kärttyisää ylityöllistettyä järkkäriä ei tuo huvittanut. Sivummalla siitä kyllä porukalla naurut sai.

(Nuolista 2/4 meni läpi. Kahdessa oli varressa vikaa.)
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Keskiviikko, 26.08.2009 13:34

Gebu kirjoitti:Käsittääkseni eräs Reubamaisista tovereista käytti keihästä portin vasemassa laidassa, kun joku paska lortto päättää "otanpas tuosta keihäästä kiinni ja lähden vetämään sitä vielä enemmän vasemmalle." Eli muurin SUUNTAISESTI, ei kohti. Kyseessä ei voi olla Sotahuudossa linjattu "Yksi nykäisy", korjatkaa jos olen väärässä.

Kuten jo aluksi sanoin, ei harmita että keihäs hajosi. Harmittaa se, että joku käyttäytyy näinkin perseesti. Itse en missään nimessä tähtää toiminnallani boffauksessa siihen, että hajottaisin kaverin tai kaverin varusteet tieten tahtoen.
Näin tilanteen, olettaen että sinun keihääsi oli Reublandian keihäistä ainoa, joka sai moisen kohtelun. Ei ollut todella kyseessä mikään yksi nykäisy ja tilanne näytti aika rumalta. Sääntöihin pitäisi selvemmin kirjata, mitä tuollaisissa tilanteissa saa tehdä ja mitä ei. Vaikka tuonkin olisi voinut maalaisjärjellä päätellä.
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Keskiviikko, 26.08.2009 15:39

Olho... Se vaan ei ollut hauskaa. Kukaan ei vittu merkkaa itse nuoliaan. Minä en myöskään edes ehtinit niitä kunnolla katsomaan kun ei ollut mukana sitä teippiä. + näin yhden tyypin keräävän niitä hyviä päitä itselleen. Toivon, ettei hän niitä käyttänyt.

Minusta tuo nuoien tarkastus on tärkeää sillä se on sit järkkärin vika jos tarkastettu nuoli puhkaisee jonkun silmän.
Pitää pystyä luottamaan pelaajaan. Minä en nyt luottanut.

Löysin metsästä myös pari sellaista nuolta joita minä en olisi päästänyt läpi ja syy ei ollut siinä että nuoli olisi ollut rikki.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Keskiviikko, 26.08.2009 15:40

Muutenkin kun tilanne on sellainen, että puhutaan nuolien kieltämisestä ja nuolien tyypin uusimisesta ja pään leventämisestä, pelleily ei tuo mitään hyvää.

Ens kerralla kun pelaaja pitää nuoliaan hyvänä, mä testaan siiden omia nuolia ampumalla heitä niillä kasvoille.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Keskiviikko, 26.08.2009 19:40

Mistä tulikin mieleeni että uusien nuolien testejä pitää jatkaa (kiitokset klasulle että niin tekee), koska itse en ainakaan enää tee yhtäkään nuolta ennen sitä. Kärjen levennys ei osaltaa ole ainoa ratkaisu jos nuolen massa kasvaa huomattavasti. Aion itse kokeilla ohuempia varsia ja minimoida massaa muualta kuin pehmustuksesta. Tämä sen takia että nuolia voisi ampua muutenkin kuin vain suorina osumina päähän...

Lisäksi itse pelkään nuolissa eniten sulkia, niillä mm korvalehteni on viiltynyt auki. Jos nuolen sulka osuu sivulta silmään se viiltää varmasti silmän käyttökelvottomaksi. Toisaalta, tälle ei mahdeta mitään, vaikka kärki olisi jalkapallon kokoinen :S

Ja olen kyllä samaa mieltä että asiasta ei parane pelleillä, nuolet ovat vaarallisimpia aseista, vaikkakin nuo vaarallisimmat tilanteet mitä olen sohussa nähnyt ovat olleet lähitaistelutilanteet. Itsekin jäänyt about 90kg painoisen soturin, jolla päällä full plate jalkoihin, alle niin että molemmat meistä kaatuneet. Onneks alla ei ollut kiveä/kantoa/mitään muuta.
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Keskiviikko, 26.08.2009 20:29

Sapfon kirjoitti:Mistä tulikin mieleeni että uusien nuolien testejä pitää jatkaa (kiitokset klasulle että niin tekee), koska itse en ainakaan enää tee yhtäkään nuolta ennen sitä. Kärjen levennys ei osaltaa ole ainoa ratkaisu jos nuolen massa kasvaa huomattavasti. Aion itse kokeilla ohuempia varsia ja minimoida massaa muualta kuin pehmustuksesta. Tämä sen takia että nuolia voisi ampua muutenkin kuin vain suorina osumina päähän...
Mun kaikki kärjet on käytännössä 6-7 cm paksuja ja saman verran leveitä. Levein iteasiassa taitaa olla 8 cm leveä.

FaBassa kysyin niiltä uhreilta kenet bongasin, että sattuiko, ja yksikään ei kertonut nuolen osuman varsinaisesti sattuneen. Tosin, naama osumia ei tullut yhtään. Munille ammuin kerran, muistaakseni tuossa tilanteessa tähtäämäni kohde liikkui ja takana oli kovaonninen.

Minusta on tärkeää se, että minä ampujana kysyn kohteelta, sattuiko. Sillä niin saan parasta palautetta minun nuolistani.

Olen itse pistämässä Klasun testiin nuolia. Tuo nykyisen Wikin ohjeen mukaan tehty, paitsi kärjen leveys 6 cm. Tämän lisäksi lähtee 7 cm paksu, 6 cm leveä ja 7 cm paksu ja 7 cm leveä. Lisäksi huomasin tuossa käytännön eroa nuolen "kovuuteen" siinä, että miten nuoli on teipattu. Tämän vuoksi aion teipata kahdella eri tavalla, jotta näkee onko siinä oikeasti eroa.
Avatar
Sefraim
Herttua
Viestit: 556
Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sefraim » Torstai, 27.08.2009 19:14

Nuolet ei ongelmaa.

Varstat ei ongelmaa.
Jos ase haluttaisiin Sotahuutoonkin käytettäväksi, toivoisin että ainakin kahden käden mallissa vaadittaisiin kerrosta superlonia climasnapin päälle, muuten on ikävän ruoskamainen. Samoin varren pehmustukseen pitää kiinnittää huomiota, sillä on enemmän kuin todennäköistä, että sillä osuu vastustajaan jossain vaiheessa.
Tuossa olet oikeassa, samaa mieltä. En tehnyt siihen vaahtomuovia climasnapin päälle koska koko lyömäosa oli pehmeä ilman kovia osia, mutta se voi olla hyvä ettei vahingossakaan tule liian piiskamaisia lyöntejä. Varteen lisäsin myös tarkastuksen jälkeen vielä kerrokset pehmustetta, että vahinko-osumat eivät satu.

Itsekin aseita tarkastaneena sanoisin että noilla 1m/käyttöpituusrajoituksilla varstoissa ei ole mitään ongelmaa. Itse varstalla ainakin sain ihan reilusti levyyn yhtä paljon kuin sain tappoja, ei se mitenkään epäreilu ollut.
Jos Sotahuuto olisi korttipakka, Camulos olisi jokeri. Ikinä ei tiedä mitä siitä tulee loppujen lopuksi.

Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.

KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Perjantai, 28.08.2009 02:24

Haltia kirjoitti:Löysin metsästä myös pari sellaista nuolta joita minä en olisi päästänyt läpi ja syy ei ollut siinä että nuoli olisi ollut rikki.
Kai keräsit talteen ja hyllytit skenuista, kunnes pääsit varmistamaan asian toiselta nuolitarkastajalta? En itsekään selkeästi vaarallista nuolta naamaani halua.
Muutenkin kun tilanne on sellainen, että puhutaan nuolien kieltämisestä ja nuolien tyypin uusimisesta ja pään leventämisestä, pelleily ei tuo mitään hyvää.
Pelleily pelin ulkopuolella on aina jees. Ei se kehenkään satu. Kunhan siinä osaa ottaa asiat vakavasti kun valitsee minkä nuolen sinne viineensä tunkee.
Ens kerralla kun pelaaja pitää nuoliaan hyvänä, mä testaan siiden omia nuolia ampumalla heitä niillä kasvoille.
Itse kyllä luotan omiin nuoliini, eli tietysti saa kuka tahansa ampua minua 5 metrin päästä minun nuolella ja minun jousella, kunhan saan itse palauttaa palveluksen sen toisen jousijan varustuksella... Hyväksyn kyllä tuommoisen tarpeettoman rankaisun, kunhan saan rankaista takaisin toisen aseella. Kuinkas moni iäkkäällä parit sohut nähneellä miekallaan olisi vapaaehtoisesti ottamassa suojatonta naamaosumaa?
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 28.08.2009 07:42

Kuinkas moni iäkkäällä parit sohut nähneellä miekallaan olisi vapaaehtoisesti ottamassa suojatonta naamaosumaa?
Kyllähän noita treeneissä tulee enemmän tai vähemmän tasaiseen tahtiin? Harvoin treenimiekat ovat sieltä uusimmasta päästä.
Der Dexter
Soturi
Viestit: 32
Liittynyt: Maanantai, 29.06.2009 22:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Perjantai, 28.08.2009 23:07

kilpimiehen näkökulmasta eivät täällä kohdatut varstat olleet ongelma.
linnan porteilla minua moisilla 2-käden vermeillä yritettiin kalastella, mutta yritykseksihän se jäi, lähinnä kilpeni koosta johtuen varmasti.

Niin kauan kuin varstan tappavan osan ollessa pallo, ja ketjun ollessa fiksun mittainen, ei näissä mitään hätää. Vasta kun lyövä osa on pitkulainen ja tyhmästi tehty (lue: painoa sisällä) alkaa se olla jollain tasoa mahdollisesti kyseenalainen.
Ei niiden olemassaolo minua haitannut, ja antaapahan jotain purkinavaamista kilpi vastaan.

Ja käyttäjät usein itsekin ovat mananneet, ettei sillä saa kuin yhden taikka kaksi lyöntiä sisään, kun naapuri ehtii alkaa jo naputtaa useampaa. tarvitsevat usein toisenkaltaisen aseen/kaverin tuekseen, jotta ns. tehoa alkaa irrota.
Aliquando insanire iucundum est
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Lauantai, 29.08.2009 12:44

ZamboNet kirjoitti:
Kuinkas moni iäkkäällä parit sohut nähneellä miekallaan olisi vapaaehtoisesti ottamassa suojatonta naamaosumaa?
Kyllähän noita treeneissä tulee enemmän tai vähemmän tasaiseen tahtiin? Harvoin treenimiekat ovat sieltä uusimmasta päästä.
Ei miekka niinkään, mutta hieman pelottaa välillä käyttää omaa heateria, jota käytän aktiivisesti treeneissä. Kilpi on valmistettu puoli vuotta ennen -05 Sotahuutoa, käynyt kaikki paitsi viimeisimmän Sohun, eikä kertaakaan ole vaihdettu pehmustuksia. Hassuinta on se, että se on joka kerta mennyt tarkastuksesta läpi. Tänä vuonna en sitä kehdannut enää ottaa mukaan, eikä sille tarvetta olisi ollutkaan.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Lauantai, 29.08.2009 13:04

Eli tämä kertoo aika paljon siitä, että ihmiset ei vaan viitsi vaihtaa pehmustuksia ym.
Me kuitenkin haluataan vain mättää toisiamme vastaan, ei satuttaa oikeasti. Sitä varten miekkailemme pehmomiekoilla...
Nuoli- ase-, kilpitarkastaja ei ole mikään auttomaattinen tae siitä, että ase on vaaraton.
Jokainen pelaaja on vastuussa omista aseistaan. Tarkastajat ovat sitä varten, että he havaitsevat isommat virheet jotka ovat selvästi vaaraksi.
Tarkastajilla ei ole laitteita joilla voisi testasta esim solumuovin joustavuutta ym.
Painotan tässä siis sitä, että jokainen pelaaja on vastuussa aseistaan ja niiden uusimisesta. Nämähän ovat kuitenkin kertakäyttösiä.
Boffonuolet voivat olla vaarallisia tai rikki jo ensimmäisen laukauksen jälkeen.

Älkää siis pliis ottako niitä ikäloppuja aseita mukaan ja hihkuko ilosta kun ne meni läpi, se ei tarkoita automaattisesti sitä, että ase olisi kunnossa.

Edelleen pidän siitä linjauksesta, että ase tarkastetaan sen omistajaan.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Fantasy Battle I - Menneisyyden Kaiku”