Kummallista scrollaamista viestiä kirjoittaessa.

Huolia, murheita ja turhia toiveita voi lisätä tänne. Ylläpito, moderaattorit, järjestäjät yms. lukee tätä.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Kummallista scrollaamista viestiä kirjoittaessa.

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Lauantai, 08.08.2009 18:31

Olen nyt viime aikoina havainnut sellaisen ongelman, että kun kirjoitan pitkän viestin(eli siis sellaisen johon ei kirjoitusalue riitä, vaan sen pitää laajentua alaspäin), ja painan entteriä kappalejaon tehdäkseni, tulee jokin bugi, jonka jälkeen aina kun painan jotain näppäintä, kirjoitusalue scrollaa itsensä hieman ylöspäin.

Tämä tietysti vaikeuttaa kirjoittamista, kun en näe mitä kirjoitan ellen joka näppäimen jälkeen scrollaa kirjoitusaluetta taas alas.

Erään Salonejun viestin perusteella arvelin että hänelläkin on sama ongelma.

Tämähän on helpointa testata itse aloittamalla kirjoittaa viestiä, ja painaa entteriä pohjassa jonkin aikaa ja yrittää sitten kirjoittaa jotain.
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Lauantai, 08.08.2009 19:07

Jokuhan taisi jo väittää sen olevan uuden IE:n "ominaisuus". Ainakaan FX3:lla tai 3.5:llä tuota ongelmaa ei ole minulla esiintynyt.

EDIT: Tein n. 15 sekunttia kestäneen googletuksen käyttäen hakusanoja: phpBB scrolling when writing

Löysin seuraavanlaisen keskustelun: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1427845

Eli tarinan opetus.
Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Lauantai, 08.08.2009 19:15

Ei nyt ensimmäisenä tullut mieleen että se olisi ollut foorumeiden ulkopuolinen bugi...

Mutta kiitosta vaan vastauksesta.
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Lauantai, 08.08.2009 19:23

PattiJalka kirjoitti:Ei nyt ensimmäisenä tullut mieleen että se olisi ollut foorumeiden ulkopuolinen bugi...

Mutta kiitosta vaan vastauksesta.
No eihän se olekaan! Siis SoHu-foorumin ylläpito vaan tuskin rupeaa omaa foorumipohjaansa rakentamaan, kun niitä on ainakin tusinan verran ilmaiseksi saatavilla. Tuolla foorumin alalaidassa vieläpä lukee "Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group". Bugi on phpBB:ssä ja esiintyy käytettäessä selainta jota kukaan täysmielinen ei edes omasta valinnastaa käytä (ja työkoneella/töissä ei tätä foorumia pitäisi lukea muutenkaan).

Ragean nyt täällä ihan turhasta, mutta tulipahan päästettyä vähän pihalle.

Ratkaisut:
1. Käytä fiksumpaa selainta. Esim. Firefox, Opera, Safari tai Chrome.
2. Pistä ylläpidolle viestiä että ottavat selvää jos foorumipohjasta on uudempaa versiota ulkona (en tiedä miten tämän päivitys täällä tapahtuu), jossa tämä bugi olisi korjattu.
Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Lauantai, 08.08.2009 19:33

No eiköhän ne ylläpidon kaveri tätäkin ketjua lue, joten erillistä viestiä lienee turha lähettää, korjatkoon jos jaksavat.

Eiköhän jätetä homma sitten heidän käsiinsä, mutta minä ainakin aion pysyä IE:ssä.
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Maanantai, 10.08.2009 13:01

ja työkoneella/töissä ei tätä foorumia pitäisi lukea muutenkaan
Ai ei vai? ;)

Viesti on luettu. Ongelma on aika marginaalinen. Otan asian puheeksi FaBan jälkeen SNiLD:n kanssa.
Avatar
SNiLD
Ylläpito
Viestit: 399
Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30

Viesti Kirjoittaja SNiLD » Lauantai, 22.08.2009 11:54

PattiJalka kirjoitti:No eiköhän ne ylläpidon kaveri tätäkin ketjua lue, joten erillistä viestiä lienee turha lähettää, korjatkoon jos jaksavat.

Eiköhän jätetä homma sitten heidän käsiinsä, mutta minä ainakin aion pysyä IE:ssä.
Nyt aiemmassa viestiketjussa mainittu ratkaisu on käytössä. Omien testieni mukaan pitäisi toimia IE:llä, mutta ilmoittele, jos vielä esiintyy ongelmia. Tämä tosin johtaa siihen, että IE8:n muut (sisällönesittämistä käsittelevät) ominaisuudet eivät toimi forumeilla.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 24.08.2009 15:26

Joo nyt tuntuisi toimivan taas, en ainakaan nyt Faban jälkeen ole huomannut mitään ongelmaa. Itse ratkaisin ongelman sen ajaksi sillä, että kirjoitin viestit wordiin / notepadiin silloin kun meni järki scrollaukseen :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”