En ottanut osamaksi ja ei myöskään nuolenampunut possukaan sitä laskenut. tilanne käytiin kuitenkin läpi myöhemmin ja olimme samaa mieltä.
Oli kuitenkin hyvä laukaus Tapsa

Jos tilanne oli se missä minä ammuin ja huusin, se oli tarkoitettu vieressäsi seisovalle. Pahoittelen jos huudot näyttivät kohdistuvan sinuun. Kyseessä saatta toki olla eri tilannekin.Accu kirjoitti:Itse otin myös kaikki osumat, yhden nuoliosuman tosin meinasin jättää ottamatta linnataisteluskenaariossa kun se mielestäni ei ainakaan kärki edellä minuun osunut, taisi osua nuoliviinistä törröttäviin nuoliin tms. Vähän aikaa hölmistyneenä katseltuani tulikin sitten niin hirveää huutoa possuilta että "kuolit kuolit".
Taisi olla minun pisto, itse en olisi osumaksi laskenut ja yritin sitä huutaakkin. Melkoista herrasmieskäytöstä, pistin huomion skenaariolappuunJP666 kirjoitti:toinen oli kun puollustimme linnaa, meillä oli hyvä kilpi muuri siinä ihan pienessä vasemmalla olevassa sisään tulossa, meidän jousi tuli siihen että tarvitaanko täällä apua nousin ja käänsin päätäni ja sanoin ei täällä mitään tarvita ihan hyvin me täällä vedetään juuri kuin olin käätämässä päätä takaisin huomasin keihään tulevan kohti tein refleksi väistön ja olin HUH KUN KÄVI LÄHELLÄ. kaverit siinä vasta puolella sitten ihmetteli että eiköse muka osunut tai jotain muuta suputti en kuullut kunnolla ja kysyin siitä muurin takaa että oliko se osuma he eivät osanneet vasta niin otin osuman. En siis tuntenut mitään kasvoissani.
kiitosEi niitä kuolonsyöksyjä enää, k?
Tämä kyllä kaiketi laskettais osumaksi. Itse ainakin laskisin (siis jos lyönti on jo lähtenyt). Lisäksi jos et olis päässyt vapaasti valitsemaan kohtaa kohon lyöt, ei se olis selkäänpuukotus. Eli jos se toinen oli tosiaan SUA lyömässä tossa, ei se väldee ollu sitä.Manikyyri kirjoitti:Selkäänpuukotin RISK:ssä yhtä Leskentekijää ja kun miekkani oli n. 10 sentin päässä kohteesta tämä aloitti lyönnin taaksepäin ja osui minuun. Jos kohde olisi hieman aikaisemmin aloittanut iskun, olisin ottanut sen. Osuin muutenkin aikaisemmin.
Hmmm... Tämä on taas niitä, että kun tuo nuoli vain hipaisi juttuja. Tiedätkö kuinka vaikeaa on osua nuolella noinkin hyvin? Itse olisin ne osumaksi ottanut. Sillä selvästikkin tunsit osumat. Vesipullokin on sinussa kiinni. Se ei ole mikään panssari...keredwel kirjoitti:ainoan vartaloon tulleen iskun, jonka jätin huomioimatta, oli kukkulassa kun entalialainen puski berserkkinä meidän linjan (joka muistutti siinä kohtaa kyllä enemmän jonoa) läpi saaden osumaa vähän kaikilta. tämä mätti ympäriinsä juostessaan läpi, osittain varmasti myös puolustaakseen itseään enemmiltä osumilta. sain hänen miekastaan myös hittiä, mutta soturi oli jo selvästi siinä vaiheessa kuollut aikaisempiin iskuihin joten en laskenut.
linnaan hyökätessä sain ensin nuolesta glaiveeni. en torjunut aseella, seisoin paikoillani, mutta ihmeen kaupalla nuoli osui juuri siihen varteen (pidin vielä asetta muuten vaan edessäni). huusin, että aseeseen osui. vähän myöhemmin samassa skenussa toinen nuoli osui vesipullooni, kun se heilui sivulla (erillään) vartalostani. huutelin taas että pulloon osui. en laskenut niitä, koska laskelmoin, että oikeassa elämässäkin voi nuoli tömähtää aseeseen tai pulloon vahingoittamatta kantajaa.
tiedän kyllä varsin hyvin, että nuolella - varsinkin bofferinuolella - ei ihan tuosta noin vain aina napakymppiin osuta.Haltia kirjoitti:Hmmm... Tämä on taas niitä, että kun tuo nuoli vain hipaisi juttuja. Tiedätkö kuinka vaikeaa on osua nuolella noinkin hyvin? Itse olisin ne osumaksi ottanut. Sillä selvästikkin tunsit osumat. Vesipullokin on sinussa kiinni. Se ei ole mikään panssari...
Tämä kuuluisi oikeastaan Säännöt-osioon (ja ehkä jo seuraavien järjestäjien sääntövastaaville), mutta kerronpa oman yksityisen käsitykseni. Minusta tulkintoja on kaksi: selkein "omatuntolinja", jota myös useimmat noudattavat, on se, että varusteeseen tullut osuma otetaan silloin, kun se ilman kyseistä varustetta olisi osunut taistelijaan itseensä (edes hipaisuna). Tuntuu luonnolliselta.keredwel kirjoitti: edit: säännöissä ei tietääkseni ole mainintaa varuste-/vaateosumista? tulevaisuuden kannalta niitä voisi ehkä selventää, mieluummin jokin selkeä säännös kuin "omatuntolinjalla" meneminen.