Millaisia skenaarioita toivot lisää?
Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät
-
- Sotalordi
- Viestit: 1393
- Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33
- Pimeyden Ritari
- Kreivi
- Viestit: 441
- Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Helenan kanssa samaa mieltä. Nuolet tuppaavat hajoilemaan noissa tilanteissa. Siltatyönnön uskoisin olevan pahin tuhoaja. Jos näitä tulee, laittakaa ne viimeisiksi skenaarioiksi, kiitos. Kaikki eivät käytä muuta asetta kuin jousta, joten asettakaan ei näihin skenaarioihin voi vaihtaa. Osasyy tähän on se, ettei mistään saa treenikaveria muihin aseisiin. Jousella kun voi ampua tauluun, mutta bofferilla sitä on vähän hölmöä hakata.
Pellonpekko, viestiä voi muokata, ei tarvitse lähettää kahta viestiä peräjälkeen.
Pellonpekko, viestiä voi muokata, ei tarvitse lähettää kahta viestiä peräjälkeen.
- LehtoA
- Herttua
- Viestit: 755
- Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
- Paikkakunta: Espoo
Itse näkisin myöskin mielelläni lisää kohtaamisia metsässä. Ainakin viime vuonne se oli mielestäni paras skenaario.
Risk ei oikein toiminut, koska kämppiminen kannatti. Muutenkin toivoisin kolmen osapuolen skenujen olevan vähäisiä (tai olemattomia) koska kolme osapuolta ei kannusta tappeluun, vaan odottamaan toisten kahden tappavan ensin toisensa.
Siltatyöntö, tai joku muu solatappelu voisi olla hyvä. Mutta kuulemani mukaan aika tappava. Ehkä enemmän viron siltatyönnön kaltainen. Siihen malliin tosin pitäisi saada joku keino millä killpocketien teko tehtäisiin kannattamattomaksi.
Respaukset ovat toki kivoja, mutta ne kannustavat minusta vääränlaiseen tappeluun, siksi niitä on käytettävä säästeliäästi. Skenaariot nyt kuitenkin ovat keskimäärin aika lyhyitä, siinä meillä on jo se respawn. Aina skenujen välissä.
Saatot, arkut, sun muut ovat mukavaa vaihtelua. Mutta kuten edellä mainittu tavoite on saavutettava tappelemalla, ei kierämällä. Ainakin omaa fiilistä latisti viime vuonna juoksennella pitkin metsiä etsien arkun kantajia.
Ja lyhyiden skenaarioiden pikauusintoja. Kun sinne metsään on talsittu skenupaikalle niin ei jätetä sitä kohtaamista yhteen. Myöskin siirtymät olisi jäkrevä käyttää hyödyllisesti skenaarioina (saattoina, "väijytyksinä" yms.). Mutta tästä onkin jo puhuttu.
Risk ei oikein toiminut, koska kämppiminen kannatti. Muutenkin toivoisin kolmen osapuolen skenujen olevan vähäisiä (tai olemattomia) koska kolme osapuolta ei kannusta tappeluun, vaan odottamaan toisten kahden tappavan ensin toisensa.
Siltatyöntö, tai joku muu solatappelu voisi olla hyvä. Mutta kuulemani mukaan aika tappava. Ehkä enemmän viron siltatyönnön kaltainen. Siihen malliin tosin pitäisi saada joku keino millä killpocketien teko tehtäisiin kannattamattomaksi.
Respaukset ovat toki kivoja, mutta ne kannustavat minusta vääränlaiseen tappeluun, siksi niitä on käytettävä säästeliäästi. Skenaariot nyt kuitenkin ovat keskimäärin aika lyhyitä, siinä meillä on jo se respawn. Aina skenujen välissä.
Saatot, arkut, sun muut ovat mukavaa vaihtelua. Mutta kuten edellä mainittu tavoite on saavutettava tappelemalla, ei kierämällä. Ainakin omaa fiilistä latisti viime vuonna juoksennella pitkin metsiä etsien arkun kantajia.
Ja lyhyiden skenaarioiden pikauusintoja. Kun sinne metsään on talsittu skenupaikalle niin ei jätetä sitä kohtaamista yhteen. Myöskin siirtymät olisi jäkrevä käyttää hyödyllisesti skenaarioina (saattoina, "väijytyksinä" yms.). Mutta tästä onkin jo puhuttu.
-
- Kreivi
- Viestit: 370
- Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
-
- Kapteeni
- Viestit: 103
- Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 12:44
- Paikkakunta: Karakallio
-
- Paroni
- Viestit: 226
- Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25
2006 kenttätaistelussa, jossa teutonit linnoittautuivat nurkkaan oli sellaista meininkiä mitä tässä haettaneen. Miessuhteet olivat (mutulla) 1:1,5 teutoneiden tappioksi ja Puola-Liettuastakin armeijasta jäi jäljelle vain muuta hassu taistelija eloon.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Peltokorppi
- Marsalkka
- Viestit: 2442
- Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
- Paikkakunta: Jykylä
Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.Joo olis hienoo saada jonkunlainen sola, missä ratkasee enemmän taistelutaito, kuin ylivoima. 300 meininkiä!
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Can you quack like a duck when you suck"
- ZamboNet
- Rautasydän
- Viestit: 3505
- Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
- Paikkakunta: Jyväskylä
En ole samaa mieltä. Linjataistelutaito ja skirmishtaito ovat kummatkin kovin erilaisia taitoja. Kummassakin voi kehittyä pitkälle. Linjataistelussa korostuu enemmän ryhmässä toimiminen ja luottamus lähellä oleviin miehiin. Skirmish taistelussa korostuu taas yksintaistelun taito, kun kavereita ei välttämättä ole vieressä.Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
Kysymys onkin enemmänkin siitä, kuinka taito määritellään. Itse näen, että kumpikin yllä mainituista kuuluu "taito"-käsitteen alle.
Siinä Peltokorppi on kuitenkin oikeassa, että linjassa yksi heikko taistelija saa vähän enemmän anteeksi kuin skirmish taistelussa. Mutta toisaalta linja on jossain määrin yhtä heikko kuin sen heikoin lenkki, joten ei linjassakaan kovin montaa mätää omenaa kannata olla.
- Hellowenisti
- Sotahuuto '15 -järjestäjä
- Viestit: 503
- Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
- Paikkakunta: Joensuu
Tuplabasarikomppia.ZamboNet kirjoitti:En ole samaa mieltä. Linjataistelutaito ja skirmishtaito ovat kummatkin kovin erilaisia taitoja. Kummassakin voi kehittyä pitkälle. Linjataistelussa korostuu enemmän ryhmässä toimiminen ja luottamus lähellä oleviin miehiin. Skirmish taistelussa korostuu taas yksintaistelun taito, kun kavereita ei välttämättä ole vieressä.Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
Kysymys onkin enemmänkin siitä, kuinka taito määritellään. Itse näen, että kumpikin yllä mainituista kuuluu "taito"-käsitteen alle.
Siinä Peltokorppi on kuitenkin oikeassa, että linjassa yksi heikko taistelija saa vähän enemmän anteeksi kuin skirmish taistelussa. Mutta toisaalta linja on jossain määrin yhtä heikko kuin sen heikoin lenkki, joten ei linjassakaan kovin montaa mätää omenaa kannata olla.
Itse ainakin kokeilisin mielelläni myös skenaariota, joka muistuttaisi myös siltatyöntöä/tulisi muutenkin todella tiivis tunnelma. SH 06 tällaisia skenaarioita oli parikin kappaletta, mutta SH 07 ei tainnut olla yhtään? (lähimpänä taisi olla se neitojen saatto.)
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Joo, itse en ole mikään yksilötaistelun mestari, mutta linjassa saan useita tappoja lähes poikkeuksetta. Siitä voi päätellä, että linjassakin mättämisessä pitää olla jotain taitoa. Itse kutsun sitä "pelisilmäksi". Se on kyky arvioida ympärillä riehuvaa taistelua ja hetkeä, jolloin itse tulee toimia. Itsellä se on ainakin kehittynyt ennen kaikkea kokemuksen myötä.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- viikinkisoturi
- Herttua
- Viestit: 566
- Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
- Peltokorppi
- Marsalkka
- Viestit: 2442
- Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
- Paikkakunta: Jykylä
Tämä on aivan totta. Itseltä tämä "pelisilmä" puuttuu täysin. Rivissä taistelu muutenkuin reunassa tuntuu sokeuttavalta kaaokselta ja jään helposti taka alalle.Joo, itse en ole mikään yksilötaistelun mestari, mutta linjassa saan useita tappoja lähes poikkeuksetta. Siitä voi päätellä, että linjassakin mättämisessä pitää olla jotain taitoa. Itse kutsun sitä "pelisilmäksi". Se on kyky arvioida ympärillä riehuvaa taistelua ja hetkeä, jolloin itse tulee toimia. Itsellä se on ainakin kehittynyt ennen kaikkea kokemuksen myötä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Can you quack like a duck when you suck"
- JonTzu
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 2966
- Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
- Paikkakunta: Helsinki
Tiukassa tilanteessa on ihan oma taitonsa edes nähdä mitä vastustaja tekee. Osaamaton tölläilee rivissä, tekee vain omiaan ja saa jostain minne ei edes osaa katsoa nuolesta tai keihäästä. Taitava taas pitää puolustuksensa kasassa, saa tasapainonsa toimimaan, löytää vastustajiensa heikot hetket ja kykenee seuraamaan tilannetta. Eri taitoja mutta taitoja silti.Peltokorppi kirjoitti:Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
Ja joo, keihäällä ja jousella kannattaa aina tähdätä sitä toisaalle töllistelevää sivussa olijaa, ei sitä suoraan eteensä tuijottavaa kaveria jonka kanssa on kasvokkain.
Viimeksi muokannut JonTzu, Keskiviikko, 20.02.2008 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
-
- Nostoväki
- Viestit: 8
- Liittynyt: Tiistai, 25.03.2008 22:46
-
- Ritari
- Viestit: 71
- Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 13:39
- Paikkakunta: nastola
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Juoksukunnosta on hyötyä joka skenaariosta. Eniten ehkä kuitenkin kenttätaisteluissa, sillä siellä kestävyysjuoksu on etenkin skirmaajilla todella tärkeässä roolissa kun pitää liikkua pahimmillaan laidalta toiselle. Tiheässä puskassa sekä skirmaaja että panssarimörkö joutuu vähän räpiköimään.
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
- Gordon
- Paroni
- Viestit: 212
- Liittynyt: Maanantai, 07.07.2008 21:35
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Sotahuuto '10 -järjestäjä
- Viestit: 889
- Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
- Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina
- Warmad
- Kapteeni
- Viestit: 125
- Liittynyt: Keskiviikko, 27.08.2008 13:23
- Paikkakunta: Pertunmaa/Joensuu
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Avomaasto on riskin kaltaisissa skenuissa hieman vaarallisempi ja myös paljon kuluttavampi. Varsinkaan linjayksiköt eivät todellakaan jaksaisi rymytä metsässä täysillä koko tuntia, eivätkä kyllä kevyetkään. Kun väsyneenä painaa arvaamattomassa maastossa tulee helposti nilkannyrjähdyksiä ja kaatumisia. Semmoinen semiavoin maasto, missä olisi sekä avointa maastoa että jotain harvahkoa pusikkoa, olisi aika jees.
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."
-
- Kersantti
- Viestit: 52
- Liittynyt: Sunnuntai, 08.06.2008 12:16
- Paikkakunta: Mikkeli/Jyväskylä
Ehkä joku mäki joka estää näkyvyyttä vois tuoda säväystä. Tosin 08 huomasin kyllä että taktiikat jää riskissä aika pitkälti pois ekojen kontaktien jälkeen (toki poikkeuksena kuolan puolustus ja bernardin strategiat).
Pidemmässä riskissä suuremmilla etäisyyksillä saataisiin mukaan enemmän taktisia elementtejä, mutta epäilen että aika harvoja kiinnostaa mätön väheneminen taktiikan eduksi.
Pidemmässä riskissä suuremmilla etäisyyksillä saataisiin mukaan enemmän taktisia elementtejä, mutta epäilen että aika harvoja kiinnostaa mätön väheneminen taktiikan eduksi.