Yksinkertaisten järjestelyiden kautta lisää skenaariota
Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät
- Susikukko
- Hauhocanus
- Viestit: 3064
- Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
- Paikkakunta: Helsinki
Yksinkertaisten järjestelyiden kautta lisää skenaariota
Me SH06:ssa aliarviomme kenttätaistelun hyvyyden ja kävelytimme väkeä liian paljon ympäri metsää, verrattuna saatuun hyötyyn. Mielestäni SH07 tehtiin osin samaan, tosin skenaariot olivat ehkä vähän parempia kuin aikaisemmin.
SH08:ssa olisi mukava nähdä paljon kenttää ja eri variaatiota siitä, koska kenttätaistelusta saatu aika&hyöty suhde on niin paljon isompi kuin raskaiden osastojen metsässä marssittaminen. Metsätaistelun alussa kun mokaa, niin istuu parhaimmillaan odottamaassa lähes tunnin, jonka jälkeen siirtyy puolituntia syömään. Kenttätaistelussa saa lähes heti yrittää uudestaan.
Esimerkiksi niin, että päivän aloittamisen, lopettamisen ja ruokailuiden yhteyteen voisi aina laittaa kenttätaistelun ja metsäskenaariot olisivat aina aivan vieressä, koska metsä on yhtä kurjaa kaukanakin ja kalliolla taistelu vaarallista.
SH08:ssa olisi mukava nähdä paljon kenttää ja eri variaatiota siitä, koska kenttätaistelusta saatu aika&hyöty suhde on niin paljon isompi kuin raskaiden osastojen metsässä marssittaminen. Metsätaistelun alussa kun mokaa, niin istuu parhaimmillaan odottamaassa lähes tunnin, jonka jälkeen siirtyy puolituntia syömään. Kenttätaistelussa saa lähes heti yrittää uudestaan.
Esimerkiksi niin, että päivän aloittamisen, lopettamisen ja ruokailuiden yhteyteen voisi aina laittaa kenttätaistelun ja metsäskenaariot olisivat aina aivan vieressä, koska metsä on yhtä kurjaa kaukanakin ja kalliolla taistelu vaarallista.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
- Archibald
- Marsalkka
- Viestit: 2182
- Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
- Paikkakunta: Stockholm
Tuohan suosii raskasta jalkaväkeä. Kuten moni on maininnut, Sotahuuto on menossa täydeksi juustoiluksi eli tornikilpiä ja panssaria. Jos kenttiä lisätään, raskailla on vähemmän hävittävää. Tällä hetkellä kevyeet vievät Sotahuuto voitot joka varmasti laittaa monet ajattelemaan. Jos kevyeiden oikeuksia leikataan, väri ja sävyt poistuvat. Kannattaa miettiä, halutaanko kaikille kelteille rengaspaidat ja kypärät vain koska ei tarvitse juosta.
Kävelyt skenarioalueiden välissä ovat eniten rasittavia - rankempaa kuin itse taistelu. Tämä erottaa parhaiten raskaat ja kevyeet toisistaan. Tänä vuonna maasto oli kyllä todella vaikeaa, mutta hyvä esimerkki siitä kun panssaria on väärässä paikassa. Joissain metsäskenuissa jaksoi korkeintaan kävellä kun kevyeet juoksivat ja hoitivat omia tehtäviään.
Sotahuudon voitto ei kuulu sille jolla on eniten panssaria. Mielestäni monipuolinen joukkue joka pystyy liikkumaan ja suorittaa enemmän tehtäviä kuin rivimättöä kuuluu pärjätä. Okei, kenttä kestää vähän aikaa ja seuraavalle pelipaikalle on nolla metriä kävelymatkaa: sillä saadaan neljä kenttää yhden metsän sijasta, kannattavaa. Jos kenttää halutaan niin ehdottaisin Kohtaamista Metsässä. Se on periaatteessa vain kenttä, mutta maasto rajoittaa ja antaa omat boonuksensa, pelialuetta on periaatteessa loputtomasti ja taktikointi on suuremmassa roolissa.
-a
Kävelyt skenarioalueiden välissä ovat eniten rasittavia - rankempaa kuin itse taistelu. Tämä erottaa parhaiten raskaat ja kevyeet toisistaan. Tänä vuonna maasto oli kyllä todella vaikeaa, mutta hyvä esimerkki siitä kun panssaria on väärässä paikassa. Joissain metsäskenuissa jaksoi korkeintaan kävellä kun kevyeet juoksivat ja hoitivat omia tehtäviään.
Sotahuudon voitto ei kuulu sille jolla on eniten panssaria. Mielestäni monipuolinen joukkue joka pystyy liikkumaan ja suorittaa enemmän tehtäviä kuin rivimättöä kuuluu pärjätä. Okei, kenttä kestää vähän aikaa ja seuraavalle pelipaikalle on nolla metriä kävelymatkaa: sillä saadaan neljä kenttää yhden metsän sijasta, kannattavaa. Jos kenttää halutaan niin ehdottaisin Kohtaamista Metsässä. Se on periaatteessa vain kenttä, mutta maasto rajoittaa ja antaa omat boonuksensa, pelialuetta on periaatteessa loputtomasti ja taktikointi on suuremmassa roolissa.
-a
- Skylark
- Sotalordi
- Viestit: 1146
- Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
- Paikkakunta: Espoo
Minusta raskasta jalkaväkeä ei kuulu myöskään dissata. Nythän voittajaryhmä on käytännössä aina ollut nopea porukka. Myös ansioituneesti toimiva spartalainen tankki voisi voittaa. Jos taas annetaan liiaksi kaikkien kukkien kukkia tyyliin, ihan sama mitkä aseet, ihan sama mitkä panssarit, ihan sama kuinka iso ryhmä, niin ei sekään kannusta hankkimaan sitä tappavaa osastoa.
Ja kenttämättöön. Jos sitä lisätään, niin aikaa kuluu vain minimaalisesti enemmän. Se ei juurikaan ole metsäskenaarioista pois. Pisteytyksessä tietystä voi antaa enemmän painoarvoa tunnin mittaiselle skenaariolle kuin viiden minuutin kenttätaistelulle, mutta kun niitä ottaa monta putkeen niin summasummaarum kaikki on tyytyväisiä.
PS. SH06:n 1. ja 2. skenaario olivat metsässä mutta melko nopeita. Semmoisia lisää! Tosin pitkä arkkukin oli kivaa tänä vuonna.
Ja kenttämättöön. Jos sitä lisätään, niin aikaa kuluu vain minimaalisesti enemmän. Se ei juurikaan ole metsäskenaarioista pois. Pisteytyksessä tietystä voi antaa enemmän painoarvoa tunnin mittaiselle skenaariolle kuin viiden minuutin kenttätaistelulle, mutta kun niitä ottaa monta putkeen niin summasummaarum kaikki on tyytyväisiä.
PS. SH06:n 1. ja 2. skenaario olivat metsässä mutta melko nopeita. Semmoisia lisää! Tosin pitkä arkkukin oli kivaa tänä vuonna.
- Susikukko
- Hauhocanus
- Viestit: 3064
- Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
- Paikkakunta: Helsinki
En haluakkaan nostaa panssaria pääosaan sotahuutoa. Vaan miettiä miten saadaan enemmän peliä ja vähemmän siirtymisiä ja odottelua.
Kevyt ryhmä (esim. El muerte) nousee kyllä kenttätaistelussakin tärkeään ja ratkaisevaan rooliin kun on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Kevyt ryhmä (esim. El muerte) nousee kyllä kenttätaistelussakin tärkeään ja ratkaisevaan rooliin kun on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
- Kantti
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 1647
- Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ehdottomasti samaa mieltä Susikukon kanssa. Vaikka on tärkeää säilyttää mielenkiintoisia metsäskenaarioita tapahtumassa, ei yhden metsäskenaarion takia kannata kävellä puolta tuntia.
Samaa mieltä olen myös kevyiden asemasta kentällä. Teimme tuossa joskus taannoin kokeita, mitä juoksunopeudelle tapahtuu panssari päällä ja käytännössä se 100 metrin sprintissä tuplaantui. Tuo tarkoittaa aika kriittisiä sekuntteja nopeasti ratkeavassa kenttätaistelussa, jos on tarpeen saada tehtyä nopeita painopisteen siirtoja yms. Eli kevyillekin on taatusti funktionsa. Eikä kenttä välttämättä tarkoita suoraan linjataistelua, jos vain saamme kyllin ison kentän tapahtumaa varten.
Samaa mieltä olen myös kevyiden asemasta kentällä. Teimme tuossa joskus taannoin kokeita, mitä juoksunopeudelle tapahtuu panssari päällä ja käytännössä se 100 metrin sprintissä tuplaantui. Tuo tarkoittaa aika kriittisiä sekuntteja nopeasti ratkeavassa kenttätaistelussa, jos on tarpeen saada tehtyä nopeita painopisteen siirtoja yms. Eli kevyillekin on taatusti funktionsa. Eikä kenttä välttämättä tarkoita suoraan linjataistelua, jos vain saamme kyllin ison kentän tapahtumaa varten.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
- Keisari_P
- Ylläpito
- Viestit: 2524
- Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
- Paikkakunta: Helsinki
Valitsemalla selkeästi rajatut pelialueet, saa skenaarioajan putoamaan sopivasti.
SH06:ssa ensimmäisen ja toisen skenaarion alueet olivat todella kapeita, mutta niissä oli kuitenkin riittävästi syvyyttä.
Tuollaiset alueet sopivat saattoihin ja kohtaamistaisteluihin loistavasti.
Laajojen alueiden ohella kannattaa siis myös tarkoituksella hakea sopivan kapeita ja selkeästi rajattuja alueita. Vaihtoehtoisesti voi tietty vetää pari kilometriä nauhaa metsään. Jos kaikissa saatto- tai arkkuskenaariossa on puhtaan kiertovoiton mahdollisuus, menee peliaikaa todennäköisesti hukkaan. Sotahuutoon kuitenkin tullaan taistelemaan, eikä suunnistamaan.
Lisäksi olisi ihan piristävää vetää pikauusintoja samoista skenaarioista myös maastossa. Kapeahkolla alueella saatto voisi olla toimivin esimerkki. Saaton vetäminen tulosuuntaan, toisen armeijan vetämänä säästäisi aikaa, ja molemmat saisivat revanssin. Lisäksi maasto olisi ainakin tuttu, joten minkäänlaisia epäselvyyksiä ei pitäisi ilmaantua.
Kukkulan valtaus voisi olla toinen esimerkki, jossa uusintaa kannattaisi harkita.
Koska uusinnat toimivat kentällä, voisivat ne toimia myös maastossa. Ei maastossa kaikki viehätys tule uusista ja tutkimattomista alueista. Samassa maastossa voi käyttää erilaisia taktiikoita, aivan kuten kentälläkin.
Esimerkki logistiikan riemuvoitosta
1.Saatto --> 2. Kukkula 3. Kukkula 4. Saatto <--
Periaatteessa turhaa liikettä ei tulisi, ja lisäksi yhdellä briiffillä saadaan hoidettua kerralla kaksi skenariota.
SH06:ssa ensimmäisen ja toisen skenaarion alueet olivat todella kapeita, mutta niissä oli kuitenkin riittävästi syvyyttä.
Tuollaiset alueet sopivat saattoihin ja kohtaamistaisteluihin loistavasti.
Laajojen alueiden ohella kannattaa siis myös tarkoituksella hakea sopivan kapeita ja selkeästi rajattuja alueita. Vaihtoehtoisesti voi tietty vetää pari kilometriä nauhaa metsään. Jos kaikissa saatto- tai arkkuskenaariossa on puhtaan kiertovoiton mahdollisuus, menee peliaikaa todennäköisesti hukkaan. Sotahuutoon kuitenkin tullaan taistelemaan, eikä suunnistamaan.
Lisäksi olisi ihan piristävää vetää pikauusintoja samoista skenaarioista myös maastossa. Kapeahkolla alueella saatto voisi olla toimivin esimerkki. Saaton vetäminen tulosuuntaan, toisen armeijan vetämänä säästäisi aikaa, ja molemmat saisivat revanssin. Lisäksi maasto olisi ainakin tuttu, joten minkäänlaisia epäselvyyksiä ei pitäisi ilmaantua.
Kukkulan valtaus voisi olla toinen esimerkki, jossa uusintaa kannattaisi harkita.
Koska uusinnat toimivat kentällä, voisivat ne toimia myös maastossa. Ei maastossa kaikki viehätys tule uusista ja tutkimattomista alueista. Samassa maastossa voi käyttää erilaisia taktiikoita, aivan kuten kentälläkin.
Esimerkki logistiikan riemuvoitosta
1.Saatto --> 2. Kukkula 3. Kukkula 4. Saatto <--
Periaatteessa turhaa liikettä ei tulisi, ja lisäksi yhdellä briiffillä saadaan hoidettua kerralla kaksi skenariota.
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
Samaan skenaarioon voisi myös upottaa useampia tehtäviä: esim. Pitäkää tämä alue hallussa ja viekää tämä pommi (ruttoon kuolleen ruumis) vastustajan leiriin, pitäkää myös silmällä (tappakaa) vastustajan vakoojaa, joka yrittää livahtaa ohitsemme tärkeän viestin kanssa. Tai perus lipunryöstö, puolustakaa omaa lippuanne, ja hakekaa vastustajan lippu.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
-
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 1427
- Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
- Paikkakunta: Lahti
Kenttätaisteluiden määrä tulee luultavasti kasvamaan hieman tästä vuodesta, mutta kyllä maasto kamppailujakin mukaan mahtuu. Koetamme pitää niissä jonkinlaiset maantieteelliset ja ajalliset rajat, jolloin kierto on mahdollista, mutta se parin tunnin kiertoreissu ei onnistu. Samoin skenaarioiden pikauusinnat ovat pohdinnassa, kuten useampien tavoitteiden käyttäminen skenaarioissa (esimerkiksi arkku skenaariossa englantilaisten suoritus vihollisen telomisessa olisi ollut palkitsemisen arvoinen).
Kunhan tulevan Sotahuudon alue varmistuu, niin alamme antaa enemmän tietoa tulevista skenaarioista. Ennen maaston selviämistä on vaikea luvata mitään, koska maasto on se joka sanelee millaiset skenaariot ovat mahdollisia.
Kunhan tulevan Sotahuudon alue varmistuu, niin alamme antaa enemmän tietoa tulevista skenaarioista. Ennen maaston selviämistä on vaikea luvata mitään, koska maasto on se joka sanelee millaiset skenaariot ovat mahdollisia.
- JonTzu
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 2966
- Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
- Paikkakunta: Helsinki
Kuten Kantti ja Gnomus jo totesivat aiotaan kaikki käveleminen pistää tuottavaksi toiminnaksi ja skenaariot pidetään mieluusti turneena jossa pitkiä kävelyitä ei ole missään vaiheessa. Samoin pikauusintoja ja jo kerran käytetyn taistelutilan erilaista uudelleenkäyttöä suunnitellaan.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
- McManus
- Kapteeni
- Viestit: 101
- Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57
Kyllä meillä 07'ssa oli suunniteltu ainakin puolet skenuista niin, että ne toimisivat loogisina siirtymätapoina seuraavan skenun alkupisteelle tai takaisin ruokapaikalle päin, mutta aikataulutus kusi, ja "siirtymäskenut" sai siirtyä pois "varsinaisten" tieltä.... Ongelmana on myös se, että ihmisille pitää antaa vain ihan sikana aikaa, kun ne maleksii, unohtaa täyttää juomapullonsa, hengaa, vetvoo, pyörittelee peukaloitaan ja muutenkin vain istuvat peukalo persiissä...
McM
McM
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Ei pidä antaa ihmisille löysiä, vaan raippaa. Ilmoitetaan, että lähtöön 15 minuuttia. Viidentoista minuutin päästä lähdetään ja jos ei ehdi mukaan, niin voi voi. Juoksee perästä sitten. Kyllä ihmisiin tulee liikettä kun 70% porukasta lähtee siirtymään. Harva haluaa jäädä joukosta.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- Haltia
- Kuningas
- Viestit: 2733
- Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
- Paikkakunta: Vantaa
Ehkä se että ihmiset tarvitsevat aikaa palautua, juoda ja hengittää+ etsiä hukkuneet nuolensa ja kaverinsa metsistä, se pitää laskea siihen skenuaikaan jo valmiiksi, niin ei aikataulut kusisi.
Myös ryhmät laskee kuolleensa tai elävänsä (kumpia on vähemmän) ja suunnittelee seuraavaa skenua. Nämä asiat pitää ottaa aikataulussa huomioon.
Myös ryhmät laskee kuolleensa tai elävänsä (kumpia on vähemmän) ja suunnittelee seuraavaa skenua. Nämä asiat pitää ottaa aikataulussa huomioon.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
http://selenejousineidot.multiply.com/
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Totuus on kuitenkin se, että ihmiset näppäilee aivan turhan päiten ja hidastelevat. Monet alkavat tehdä huoltotoimenpiteitään siinä, kun ollaan jo lähdössä. Kumma homma, että kun armeijassa huudettiin "viisi minuuttia lähtöön" puolet porukasta huusi, että ei kerkeä. Sitten kun viiden minuutin päästä suurin osa lähtee, niin yllättäen ne matti myöhäiset ehtiikin pakon edessä. Paljon on kiinni tahdosta. Jos ei jaksa edes yrittää (tai jos ei pakoteta yrittämään) niin ei voi ainakaan ehtiä minnekään.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- saloneju
- Keisari
- Viestit: 5706
- Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
- Paikkakunta: Tampere
Kuten tässä on Mahtikin linjannut, niin kyse on pelkästään siitä miten asian muotoilee ja toteuttaa. Kun leiriin tulee kahden käden kautta tieto siitä, monelta ollaan ja missä, voi olla varma, etteivät ihmiset noudata aikataulujaan. Monet maleksivat varusteita laittaessaan samalla mutisten, ettei aikataulu kuitenkaan pidä. Juuri näiden takia se ei pitänytkään, se oli sellaista itseään toteuttavaa asennetta, jonka saa kyllä kitkettyä poiskin.McManus kirjoitti:Kyllä meillä 07'ssa oli suunniteltu ainakin puolet skenuista niin, että ne toimisivat loogisina siirtymätapoina seuraavan skenun alkupisteelle tai takaisin ruokapaikalle päin, mutta aikataulutus kusi, ja "siirtymäskenut" sai siirtyä pois "varsinaisten" tieltä.... Ongelmana on myös se, että ihmisille pitää antaa vain ihan sikana aikaa, kun ne maleksii, unohtaa täyttää juomapullonsa, hengaa, vetvoo, pyörittelee peukaloitaan ja muutenkin vain istuvat peukalo persiissä...
No mutta, turha lähteä vääntämään näistä asioista tällä tavalla; siinä missä onnistumisiakin, myös virheitä on pitkin vuosia tehty ja niistä yritetään parhaan mukaan oppia
-
- Sotalordi
- Viestit: 1393
- Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33
Kaikissa saatto, arkku ja muut tehtävissä RAJATAAN se alue. Tänä vuonna aikaa kului karmeasti näihin skennuihin ja voitto tuli sille, kuka jaksoi kiertää pisimmän lenkin.
Selkeät aikataulut, rajatutalueet ja hyvä logistiikka tarkoittaa varmasti monta kymmentä minuuttia vapaa aikaa.
Selkeät aikataulut, rajatutalueet ja hyvä logistiikka tarkoittaa varmasti monta kymmentä minuuttia vapaa aikaa.
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
- blite
- Kreivi
- Viestit: 329
- Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
- Paikkakunta: Tampere
Ehdottomasti lisää kenttätaistelua!
Olen eri mieltä. Kyse ei ole asenteesta, vaan tiedotuksesta. Jos jokaiseen leiriin olisi tullut ajoissa tieto tapahtumista, esim. "seuraava skenaario ALKAA 30 minuutin kuluttua", olisi porukka toiminutkin ripeämmin. Eli kun maleksijoille tulee kurkku suorana huutamaan, että sinä hidastat peliä niin johan alkaa tapahtua!saloneju kirjoitti:Kuten tässä on Mahtikin linjannut, niin kyse on pelkästään siitä miten asian muotoilee ja toteuttaa. Kun leiriin tulee kahden käden kautta tieto siitä, monelta ollaan ja missä, voi olla varma, etteivät ihmiset noudata aikataulujaan. Monet maleksivat varusteita laittaessaan samalla mutisten, ettei aikataulu kuitenkaan pidä. Juuri näiden takia se ei pitänytkään, se oli sellaista itseään toteuttavaa asennetta, jonka saa kyllä kitkettyä poiskin.
- Athene
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 627
- Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pitäisköhän vaan nakittaa joku töräyttelemään torveen ja kulkemaan megafonin kanssa ympäriinsä?
Töttörö-töö, lähtö koulun pihalta puolen tunnin kuluttua... töttörö-töö, siirtykää koulun pihalle, lähtö vartin kuluttua... töttörö-töö, lähtö viiden minuutin kuluttua...
Ei ainakaan kukaan voisi valittaa, ettei olla tiedotettu. Joka tapauksessa ensi vuonna tulee ainakin käsiohjelmia + yleinen ilmoitustaulu, josta aikataulut leirissä näkee, mutta joku tällainen mölyhommeli voisi pitää väen vielä paremmin ruodussa.
Töttörö-töö, lähtö koulun pihalta puolen tunnin kuluttua... töttörö-töö, siirtykää koulun pihalle, lähtö vartin kuluttua... töttörö-töö, lähtö viiden minuutin kuluttua...
Ei ainakaan kukaan voisi valittaa, ettei olla tiedotettu. Joka tapauksessa ensi vuonna tulee ainakin käsiohjelmia + yleinen ilmoitustaulu, josta aikataulut leirissä näkee, mutta joku tällainen mölyhommeli voisi pitää väen vielä paremmin ruodussa.
- saloneju
- Keisari
- Viestit: 5706
- Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
- Paikkakunta: Tampere
Juu, tuo on munkin mielestä se linja mistä pitää lähteä. Lisäksi käsiohjelma, ja johonkin infopisteelle selkeä viikonlopun mittainen aikataulu, jonka sijainnin kaikki tietävät ja voivat sieltä käydä tarkastamassa (esim. ennen nukkumaanmenoa moneltako herätys, aamupala, jne.).Athene kirjoitti:Pitäisköhän vaan nakittaa joku töräyttelemään torveen ja kulkemaan megafonin kanssa ympäriinsä?
Töttörö-töö, lähtö koulun pihalta puolen tunnin kuluttua... töttörö-töö, siirtykää koulun pihalle, lähtö vartin kuluttua... töttörö-töö, lähtö viiden minuutin kuluttua...
- tiarAnon
- Sotalordi
- Viestit: 1379
- Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
- Paikkakunta: Espoo
Muistaakseni joka vuosi ollut jonkinlainen käsiohjelma, joka ei kertaakaan ole pitänyt paikkaansa. Ongelmana siis ihan tosissaan se, että ohjelma on suunniteltu liian tiiviiksi. Neljänsadan hengen organisoiminen paikkaan X ja briiffaaminen ei ole todellakaan mitään nopeaa hommaa. Mieluummin liian löysä ohjelma kuin liian tiukka; kun aikaa jää yli, voidaan ottaa vaikka skenaarion pikauusintoja tai vastaavaa. Ohjelma, jota ei voi eikä kannata ottaa vakavasti ei ole juuri minkään väärti.
Ja jos ja kun kenttätaistelun määrää ollaan lisäämässä, toivoisin ihan tosissani, että tilaa pieneen taktikointiin olisi enemmän. Toivoisi, että olisi muutakin mietittävää kuin että mikä joukko laitetaan mitä joukkoa vastaan. Tämän vuoden kohtaaminen metsässä esimerkiksi toimi hyvin juuri sillä saralla.
Ja jos ja kun kenttätaistelun määrää ollaan lisäämässä, toivoisin ihan tosissani, että tilaa pieneen taktikointiin olisi enemmän. Toivoisi, että olisi muutakin mietittävää kuin että mikä joukko laitetaan mitä joukkoa vastaan. Tämän vuoden kohtaaminen metsässä esimerkiksi toimi hyvin juuri sillä saralla.
It'll be awesome.
- Azor
- Ylläpito
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Aihe jaettu. Keskustelu kenttätaistelun variaatioista (esim. lipunryöstö, respawn yms) jatkuu täällä.
http://nivaro.fi/fantasybattle | FaBa puuhamies