Kuukausitiedote 4# (toukokuu) ILMOITTAUTUMINEN AUKESI

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Keskiviikko, 20.05.2009 11:12

Itse tuossa laskeskelin että ei tuo 32€ ole kuin kolmasosa todellisista sotahuuto-kuluista joten eipä sillä niin väliä. Lisäksi kun alkaa oikeasti laskemaan että 32€ sisältää 2 lounasta, 1 päivällinen, 2 aamupalaa (kait?). Niin ei se kyllä paha hinta ole millään. Itsekin olen opiskelija ja lisäksi minulla on lainaa mukava summa ja silti saan riipaistua tuon kasaan helposti.

Vastaavana ajankohtana oleva Ruisrock maksaa pe-su 105€, la-su 90€, eli siihen suhteutettuna koko viikonlopun hauskanpito ei todellakaan ole kallista. Festareilla tuohon 90-105€ tulee lisäksi ruoat ja juomat päälle...

Olen ennen kaikkea tyytyväinen siihen että todennäköisesti nykyinen sotahuutomaksu tarjoaa entistä paremman tapahtuman. 32€ vuoden kohokohdasta, ehdottomasti sen arvoista!

En nyt sano ettei joku voisi olla niin tiukilla taloudellisesti mutta ihmettelen vaan, mielestäni se on järjestelykysymys. En oikeastaan mitään uutta tähän keskusteluun tuonut, vain yhden mielipiteen lisää.

ps. 32€ palaa helposti yhdessä baari-illassa...
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Keskiviikko, 20.05.2009 14:16

Vaikka tää hintakeskustelu jauhaa nyt jo kolmatta vuotta samaa rataa, jauhanpa silti lisää.

Edellistä viestiä selventäen: Nythän avautumista on tullut nimenomaan tämän ja viime vuoden osallistumismaksun erotuksesta, joka on siis noin 10€. Kun siihen isketään tosiaan mm. Purasen luettelema lista päälle, niin kyseinen kympin erotushan on todella pieni rikka siinä rokassa. Jos se on se, mikä sen kamelin selän katkaisee niin aika vähästä on ollut kiinni. Sitä lähinnä yritin aiemmin sanoa.

Ihmettelenpä silti vielä edelleen tuota, että joku on yllättynyt aikaisesta maksupäivästä. Kuinkahan kauan sitten on tiedetty, minä viikonloppuna Sotahuuto pidetään? Noin yksitoista kuukautta sitten? Ei varmaan pitäis tulla kenellekään yllätyksenä, että suunnilleen tähän aikaan vuodesta on ilmoittautumismaksujen eräpäivät? Haluaisin kuulla sen kaverin mielipiteen aiheesta, jonka yllätti se, että heinäkuun alussa pidettävän Sotahuudon maksut kerätään kuukausi - puolitoista ennen tapahtumaa. Joku parempimuistinen voi toki yrittää virkistää mun muistia, joka sanoo että näinhän se on tehty viimeiset neljä vuotta... :roll: Eli siis kenet tämän olisi kuulunut yllättää, ainakaan vanhoista ryhmistä?

Mutta siis ihan vakavissaan puhuen, yleisestä napinasta päätellen monille tuntuu tosiaan tulevan kipuraja pikkuhiljaa näissä maksuissa vastaan. Valittamistahan hinnasta tulee tosin joka vuosi niin kauan kuin hinta ei varsinaisesti laske, ja loppujen lopuksi se kipuraja vastaantuleminen kyllä nähdään vasta siinä vaiheessa kuin ilmoittautuneiden määrä kääntyy laskuun.

Kun korotuspaineita hintaan jatkuvasti kuitenkin on ja tässä on jo pari vuotta ehdoteltu tapahtumaan lippuja, joissa lunastaisi Sotauhuudon muilta osin, mutta ei yhteisesti järjestettyihin ruokaluihin, en näkisi kyllä minäkään enää tässä vaiheessa pahana kyseistä optiota. Fantasybattlessahan näin tehdään ja mielenkiinnolla odotan miten ratkaisu toimii. Veikkaan että hyvin. Vastaavasti tällä voisi jopa tienata muutaman satasen lisää tapahtuman budjettiin järkkäämällä ruokataukojen ajaksi jonkun paikallisen yrittäjän vääntämään sitä kebappia paikan päälle. Ei se juuri kellekään halvemmaksi loppujen lopuksi tulisi, mutta jokainen ainakin päättäisi minkälaiseen ruokaan rahansa laittavat. Tai sitten söisivät omia eväitään pitkin päivää. Itse en rehellisesti ottaen näe mitään järkevää syytä, minkä takia tällaista osallistumismahdollisuutta ei ole jo tähän mennessä tarjottu Sotahuutoon?

Mä ainakin olen pikku hiljaa kallistunut niille kannoille, että ruokataukojen pysyminen aikataulussa ja se, että ihmiset eivät osaa huolehtia omasta energiatasapainosta tarpeeksi hyvin ilman järjestettyjä ruokailuja alkavat olemaan melko kuopattuja argumenttejä tässä keskustelussa.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Keskiviikko, 20.05.2009 15:19

Ei tuo maksuaikataulu aktiivisille sohuveteraaneille tule yllätyksenä. Sen sijaan köyhän opiskelijan ja sunnuntaiboffaajan yhdistelmille tuo tuntuu olevan aikamoinen yllätys. Kesätöitten aikatauluille ja muillekaan on paha sanoa mitään hirveän aikaisin. Eipä sillä, itselle ei ollut ongelma, mutta niille jotka eivät ole varsinaisesti "skenessä" tuo tuntuu olevan jonkinlainen este. Jää sitten nähtäväksi kuinka paha sellainen. Toivotaan että paljastuu vain napinaksi, eikä ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Zenzu
Sotalordi
Viestit: 1017
Liittynyt: Keskiviikko, 29.08.2007 18:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zenzu » Torstai, 21.05.2009 15:42

Onko tästä ilmoitettu virolaisille mitään? Ainakaan "Sotahuuto 2009 International" Osastolla ei ilmoitusta tästä ole, eikä Vishnalta ole ilmestynyt tähän topicciin minkäänlaista kuittausta.
Avatar
TMl
Kreivi
Viestit: 343
Liittynyt: Tiistai, 16.05.2006 16:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TMl » Torstai, 21.05.2009 16:44

Zenzu kirjoitti:Onko tästä ilmoitettu virolaisille mitään? Ainakaan "Sotahuuto 2009 International" Osastolla ei ilmoitusta tästä ole, eikä Vishnalta ole ilmestynyt tähän topicciin minkäänlaista kuittausta.
Hoidettu
Karel "porkkana" Suvitie
KuvaKuvaKuva
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Torstai, 21.05.2009 17:02

Hienoa työtä TML!
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Torstai, 21.05.2009 17:37

Hienoa kaivaa rahaa kuukaudessa GG...

Hinnan nousu puolella ja kuukauden varoitusaika ei lämmittä kyllä sydäntä ollenkaan, kun päälle laitettaan viellä tietoa ei ole tullut paikasta yhtään mitään melkein. Eikö hintaa olisi voittu kuukausi ennemin julkaista tai edes siirtää viimeistämaksupäivää myöhemmäksi?
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Hytti
Kreivi
Viestit: 489
Liittynyt: Maanantai, 27.02.2006 16:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hytti » Torstai, 21.05.2009 18:07

Erittäin paha mokellus järjestäjätaholta tämä maksuaikataulu. Parina päivänä olen kuullut jo yli puolesta tusinasta taistelusoturilta kuinka rahapula pääsikin yllättämään. Itsekin olin vähällä joutua ongelmiin!

Miksi sotahuutoa pitäisi verrata festareihin, joissa bändeille maksetaan huimia palkkioita?
"Parempi pizza uuniin kuin vaaksa vaaraan"
-KuoLan Kaarti, Sotahuuto 2005-
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 21.05.2009 19:17

Kieltämättä 2007 vuoden Sotahuudosta tuttu mystisyyden verho on ollut tämänkin vuotisen järjestämisen ympärillä, kun etenemisestä ei ole paljon tiedotettu. Toivotaan ettei syö ihan kauheasti osallistujia, vähän jännittää taas. Mutta ihan oikeasti, yrittäkää saada venytettyä viimeistä maksupäivää parilla kolmella viikolla jos se mitenkään istuu teidän sopimuksiin, notta saadaan paikalle yli kaksi sataa innokkainta :lol:
Avatar
TAUkki
Kreivi
Viestit: 486
Liittynyt: Keskiviikko, 16.04.2008 16:10

Viesti Kirjoittaja TAUkki » Torstai, 21.05.2009 19:31

Meillekin iski tuo maksupäivä vähän yllärinä, eikä kukaan meistä ole vielä nostanut pikkurilliäkään asian eteen. Mutta kyllä me tullaan olemaan mukana. Ette te meistä ihan näin helpolla pääse. :)
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Perjantai, 22.05.2009 02:29

Olen ollut pari päivää ihan suu pyöreenä, meidän joukkueesta (joka on organisaation puolesta käytännössä olematon, vajaa kakskyt (pääasiassa) opiskelijaa) jo reilusti yli puolet on hoitanu maksut. Suurin osa seuraa ''skeneä''/foorumia korkeintaan viidakkorummun mukaan; luulin että homma kosahtais viimeistään 5.6. Hyvä että meillä nyt kuitenkin kävi toisin, mutta oikeesti, mitä varten ilmot pitää olla sisässä näin kovalla aikataululla? Ymmärrän jos mahd. aikanen data säästää järjestäjien hermoja, mutta liian kireä aikataulu syö kaikkien muiden hermoja. Ei ihan ideaali tulema sekään, nääs.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 22.05.2009 10:16

Jees, tästä huolimatta Hurtat ovat nyt taasen hoitaneet raskaan velvollisuutensa ja toimittaneet maksunsa Sotahuuto ry:n tilille 8)
Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Perjantai, 22.05.2009 18:29

saloneju kirjoitti:Jees, tästä huolimatta Hurtat ovat nyt taasen hoitaneet raskaan velvollisuutensa ja toimittaneet maksunsa Sotahuuto ry:n tilille 8)
Meillä sama tilanne, 12 henkeä maksettu :) Katsotaan jos vielä väkimäärä hieman kasvaa kun muutamat odottelevat työpaikaltaan tietoa työvuoroista... :)
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Ilmoitukset”