Varuste paja

Itämeren mahtikansan sotavoimien kohtaamiskenttä.
Prime
Soturi
Viestit: 21
Liittynyt: Maanantai, 09.06.2008 00:21
Paikkakunta: Espoo

Varuste paja

Viesti Kirjoittaja Prime » Tiistai, 10.06.2008 11:00

Miten olisikohan Tanskan armeijalla syytä pitää yhteinen askartelu viikonloppu? Itselläni olisi mahdollisuus päästä käsiksi rakennusliikkeen tukkukorttiin ja peräkärryyn jolla voisi sitten kuskata valtaisat rakennusmateriaalit jonnekkin. :D

Olen kuullut luotettavalta taholta että SOS:lla on tarkoitus tehdä sotahuutoa varten varuteita, joten mitä jos muut osapuolet saapuisivat myös silloin tekemään varusteita. Sitten kun on siinä väsäilty varusteita, niin päästään vielä illalla sitten testaamaan niitä. Samalla tulisi vietettyä aikaa yhdessä, rakentaen samalla varusteita, niin upseeristo voisi turista rauhassa illan treeni taktiikat kuntoon.
Avatar
JuhoR
Paroni
Viestit: 223
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 16:02
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoR » Tiistai, 10.06.2008 11:15

Ihan hyvä idea, Fiannalla on varusteiden kanssa ongelmia :? Pääasiassa aseitten ja kilpien valmistus on hankalaa kun aivan lähiseudulta ei varusteita niihin saa.

Kaikkihan riippuu ajankohdasta ja paikasta :roll:
Ben Zen
Paroni
Viestit: 222
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 23:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ben Zen » Tiistai, 10.06.2008 11:16

Kuulostaa hyvältä! Mistähän viikonlopusta mahtaa olla kyse?
Praise the sun!
Avatar
Puranen
Kreivi
Viestit: 498
Liittynyt: Sunnuntai, 01.10.2006 14:03

Viesti Kirjoittaja Puranen » Tiistai, 10.06.2008 11:46

Kuulostaa hyvältä.
Onko siellä paholainen, pappi vaiko kukaties…
Herrasmies, piillottaako pöytähopeat?
Vai kestitsetkö pojat kopeat. (Päätä, päätä) Tee päätös nopeaan!
Avatar
Otus
Herttua
Viestit: 535
Liittynyt: Perjantai, 13.07.2007 07:45
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Otus » Tiistai, 10.06.2008 12:14

Ben Zen kirjoitti:Mistähän viikonlopusta mahtaa olla kyse?
Yerr, kuulostaa ihan hyvältä, mutta missä tämä järjestettäisiin?

Prime kirjoitti:Olen kuullut luotettavalta taholta että SOS:lla on tarkoitus tehdä sotahuutoa varten varuteita, joten mitä jos muut osapuolet saapuisivat myös silloin tekemään varusteita. Sitten kun on siinä väsäilty varusteita, niin päästään vielä illalla sitten testaamaan niitä. Samalla tulisi vietettyä aikaa yhdessä, rakentaen samalla varusteita, niin upseeristo voisi turista rauhassa illan treeni taktiikat kuntoon.
Ja samallahan voisi järjestää pienimuotoista ryhmämätkytystä, jos mahdollista.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 10.06.2008 12:31

Käytännössähän jää jäljelle tuo viikonloppu viikkoa ennen Sotahuutoa. Sitä ennen on juhannus, ja juhannusta edeltävä viikonloppu onkin sitten jo kolmen päivän päästä.
Prime
Soturi
Viestit: 21
Liittynyt: Maanantai, 09.06.2008 00:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Prime » Tiistai, 10.06.2008 12:51

Jep näin mä itsekkin sitä mietin. Lisäksi on hyvä että henkilöt joilla ei ole kokemusta bofferien/kilpien/nuolien/haarniskoiden tekemisestä saavat apua niiltä jotka osaavat tehdä. Lisäksi kun on paljon porukkaa paikalla niin pystytään helpommin massa tuottamaan tavaroita. Lisäksi mikäli oikein villiksi heitäydätään voisi ajatella että samalla voisi ommella tabardeja ja tehdä muitaka kankaisia varusteita kuten lippuja SOHOa varten.

Sen verran tiedän että SOSilla on jonkilainen tila missä moista askartelua voi harrastaa, tila sijaitsee Otaniemessä. Missä on myös runsaasti tilaa mättämistä varten. Lisäksi tiedän että itse olen aikeissa vääntää metallista haarniska joten viimeistään tuolloin rupean haarniskaani väsäämään(itseäni viisaampien avustamana tosin)

Mutta itse en ole kovin kummoinen Örkki (vielä) joten nyt todelliset pahkaniskaiset örkit. Kommenttia ja tiedotusta niin saadaan asiat etenemään ja hommat pyörimään.
Avatar
JuhoR
Paroni
Viestit: 223
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 16:02
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoR » Tiistai, 10.06.2008 13:21

Melko varmasti jos tuollainen pidetään niin ainakin yksi Fiannalainen paikalle pääsee. Itse en varmaankaan kyytiä paikalle saa.


Olen muuten Espooseen tulossa viikonloppuna, onko Entalialla harjoituksia? Olisi kolme Fiannalaista tulossa.
Prime
Soturi
Viestit: 21
Liittynyt: Maanantai, 09.06.2008 00:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Prime » Tiistai, 10.06.2008 13:30

Ainakin SOS pitää treeninsä Sunnuntaina Otaniemessä klo 14.00 alkean.
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Tiistai, 10.06.2008 13:53

Ennenkuin asiasta innostutaan liikoja niin isken elämän realiteeteilla hieman jarruja.

Kyllä, SOS:lla on varattuna TKY:n askartelupaja kahdeksi viikoksi ennen Sotahuutoa.

Ei, siellä ei voida järjestää koko armeijakunnan rakentelutalkoita.

Tila on siinä määrin pieni ja työkaluja sen verran vähän, että perimissit juuri ja juuri riittää oman porukan tarpeisiin kunhan paikalla on vain noin kymmen örkkiä kerrallaan ja silloinkin joudutaan (suurin) osa töistä tekemään ulkona. Olemme (taloudellisesti) vastuussa pajan välineistöstä, mikä vähentää halukkuutta ottaa satunnaisia hyypiöitä paikalle pyörimään ja on viimeinen naula arkussa.

SOS:lla on varusteiden tuotanto enemmän tai vähemmän valmiiksi (ja kenties jopa hyvin) järjestetty omiin tarpeisiin asti, mutta suunnitelmamme eivät ole sen sorttisia, että niitä mahtuisi kasvattamaan. Samasta syystä luulen, ettei SOS ryhmänä lähde järjestämään tai osallistumaan yhteiseen askarteluun vaikka innokkaimmat jäsenemme todennäköisesti kuitenkin näin tekevät.

Mitä taas tulee yhteisiin harjoituksiin, niin Otaniemessä on kauniilla nurmikentillä tilaa ja örkin varastokin on lähellä ;) Kaikki tanskalaiset ovat tervetulleita harjoituksiin, joita tällä hetkellä vedetään lähinnä Entalian ja SOSin voimin sunnuntaisin kello 14 alkaen. Mahdolliset ylimääräiset harjoitukset ovat mahdollisia, mutta niistä kannattanee sopia erikseen.

Prime: Sen sijaan, voi tähdätä siihen, että tuolloin 23. päivä voisi käydä kaupassa, sillä pajalla voi säilöä töitä niin kauan kuin se on meille varattu, mutta näistä asioista voidaan sopia muuten.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
Prime
Soturi
Viestit: 21
Liittynyt: Maanantai, 09.06.2008 00:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Prime » Tiistai, 10.06.2008 14:56

Näin tässä käy kun innokas pikku örkki yrittää kertoa ideastaan, isot tulee ja jyrää pikkusen :cry: (totuuden nimissä on hyvä että Orbitti pitää realiteeteista kiini :D )

Orbitti: Joo mulle sopii. Mulla alkaa loma sillon joten ei ole mitään esteitä. Täytyy vain sitten mennä tosiaan sillon maanantaina tai tiistaina koska keskiviikkona olen matkalla ruottinmaalle.

Kaikille muille: Ehdotan silti että yritettäis tavata isommalla porukalla ens viikonloppuna tai millon vain jotta saatais porukka tutustumaan. Auttaa se johtoporrastakin hieman jos ne tietää kenen kanssa toimivat tulevaisuudessa. :P
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Tanskalaiset”