Kenttätaktiikkaa

Itämeren mahtikansan sotavoimien kohtaamiskenttä.
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Torstai, 12.06.2008 13:15

Kohtuullisen tärkeä taktiikka, jos on kentän kuntoon uskominen:

Hankkikaa sotahuutoon kengät, jotka tukevat hyvin nilkkoja ja tarvittaessa vielä sitokaa/teipatkaa nilkat.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 12.06.2008 13:34

Tutta kirjoitti:p.s. Juhani: eihän mulla ja Otolla oo kypärää (tai mulla ainakaan)
Ei, mutta jousimiehiä ei lasketa :)
Prime
Soturi
Viestit: 21
Liittynyt: Maanantai, 09.06.2008 00:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Prime » Torstai, 12.06.2008 14:01

Mä ehdotan että tehdään kunnon roomalainen Testudo=kilpikonna ja marssitaan hornankattilasta ulos :P (Orbitti sai just halvauksen ;))

Pitää päästä tekemään se maastotiedustelu alueelle, mutta todennäköisesti paras taktiikka tossa Hornankattilassa on se että pakottaa vastustajan keskittämään tulituksensa yhteen kohtaan ja sitten lähetetään muutama todella nopea iskuosasto ylos reunalle jotka rupeavat niittämään vastustajan jousimiehiä pois, kun reunalla on paras mahdollinen häröpallo käynnissä niin loppu osa joko A) jahoaa erisuuntiin ja kiipeää pois kuopasta. B) mennään yhdestä kohdasta läpi niin että rysähtää.

Kengistä sen verran että ottakaa mielummin pitkävartisen kengät kuin lyhyt vartiset. Tiedän että jalkahikoaa aivan hitosti, mutta sitä voi kompensoida isolla kasalla puhtaita sukkia. Ei muutenkaan ole huono ajatus putsata jalkojaan ja vaihtaa sukkiaan, silloin minimoi hyvin mahdolliset rakot,vesikellot yms. Lisäksi huolellinen paikkojen rasvaaminen auttaa. Nivusiin vain hieman paksua Orionin perusvoidetta niin ei tarvitse ihmetellä ikäviä hiertymiä.
Unis
Kreivi
Viestit: 290
Liittynyt: Tiistai, 10.10.2006 06:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unis » Torstai, 12.06.2008 14:22

Testudoa taidettiin ainakin viime vuonna kokeilla entalian kanssa harjoituksissa. Oli muuten aika helkkarin vaikeaa liikkua siinä muodossa :D. Ja muodostelman ulkopuolella olevat tekivät selvää jälkeä. Tosin, liikkuminen testudossa taistelukontaktiin asti saattaisi toimia, vaikkakin hitaasti. Mutta vaatii reippaasti harjoittelua hän :)

EDIT: Tulikin tässä mieleen, onko testudoa tänä vuonna harjoiteltu? Itse en ole harjoituksiin oikein päässyt syystä jos toisesta.
Avatar
Kreivi Sinisulka
Kreivi
Viestit: 458
Liittynyt: Perjantai, 18.05.2007 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kreivi Sinisulka » Maanantai, 16.06.2008 18:58

Pienenä pointtina voisi korostaa taistelumuodostelman syvyyden merkitystä. Ei kannata vetää pitkää linjaa, jossa ollaan ryhmä ryhmää vastaan, ainakaan jos vihollisia ei ole vähemmän kuin omalla puolella. Sen sijaan hyökkäysmuodostelma, jossa pari taakse jäänyttä ryhmää voi joko torjua koukkauksen, koukata tai iskeä todennäköisimpään murtokohtaan, jonne saadaan koko armeijan iskuvoima. Koska jos esimerkiksi SOS nyt murtaisi vaikkapa Rämän tai Vishnojen lävitse ja kärsisi siinä tappioita, sen kyky käyttää saavutettu etu koko vihollisen lanaamiseen olisi luonnollisesti alhaisempi kuin siinä tapauksessa, että murrosta seuraisi lävitse toinen, kevyempi ryhmä.

Muutenkin, koska Reilu Peli on Perseestä, niin käytetään aina paikallista ylivoimaa kun se vain on mahdollista ja hakataan vihollisia mieluiten suhteella 10:1. Tällä kokemustasolla ja liikkuvuudella sen pitäisi onnistua.
La vérité suivra l'épée du vainqueur
Jounari
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Perjantai, 27.06.2008 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jounari » Lauantai, 28.06.2008 20:37

orbitti kirjoitti:Kohtuullisen tärkeä taktiikka, jos on kentän kuntoon uskominen:

Hankkikaa sotahuutoon kengät, jotka tukevat hyvin nilkkoja ja tarvittaessa vielä sitokaa/teipatkaa nilkat.
Minkäslaisia kenkiä te sitten käytätte?Ei mulla oikeen oo ku lenkkareita ja saappaita..
Jounari kuittaa.
-=(Morriganin Soturit)=-
Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Lauantai, 28.06.2008 21:46

Maiharit ovat aika suosittuja, tukevat nilkkoja hyvin, mutta ovat ainakin omasta mielestäni vähän epämukavat, ja jalat hikoaa melko paljon.(riippuu vähän maihareista)

Kannattaa ottaa molemmat mukaan, saappaat kentälle, kun se on ilmeisesti kuoppainen ja vähän mutainen, lenkkarit voivat olla metsässä paremmat jos osaa katsoa jalkoihinsa, tai menee rivin mukana polulla. Saappaat kun eivät ole mitkään juoksukengät...
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Lauantai, 28.06.2008 23:57

Jounari kirjoitti:Minkäslaisia kenkiä te sitten käytätte?Ei mulla oikeen oo ku lenkkareita ja saappaita..
No firmalla ollessa voin valita neljän eri maiharin (siviilimaiharit mukaanlukien) kesken mitä käytän. Maiharit on jees. Ajattelin ottaa AKE-maiharit. Ne kestävät vettä parhaiten ja ovat luistimet ilman teriä, tukevat siis erittäin hyvin nilkkaa. Teräskärjet ja vahvistetut pohjat takaavat jaloille huippusuojan.

Olisikohan viime vuonna ollut jollain galenilla/auerbachilla joku kangasviritys kumisaappaissa mikä näytti ihan hyvältä... lenkkareita en ottaisi vain sen takia koska ne ovat törkeän rumat.


-a
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Sunnuntai, 29.06.2008 17:41

PattiJalka kirjoitti:Maiharit ovat aika suosittuja, tukevat nilkkoja hyvin, mutta ovat ainakin omasta mielestäni vähän epämukavat, ja jalat hikoaa melko paljon.(riippuu vähän maihareista)

Kannattaa hommata maiharit ajoissa ja ajaa sisään, muutaman kilsan kävely päivittäin saa kengät jo muotoutumaan jalkaan, ja epämukavuus loppuu.
Ja hiostamiseen auttaa vanha inttikikka, eli laittakaa kengänpohjalle kuukautissiteet, keräävät hien mukavasti. :D
It'll be awesome.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Sunnuntai, 29.06.2008 22:30

Normaali sanomalehtikin auttaa jos ei kuukautissiteitä loju nurkissa :P
Jounari
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Perjantai, 27.06.2008 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jounari » Maanantai, 30.06.2008 11:55

tässäpä mukavasti tietoa..noh itse en varmaan nyt noita maihareita saa hankittua,mutta teenpä tuon niinkuin PattiJalka sanoi että otan molemmat.Tiedän että lenkkarit ovat rumat eikä sovi tuohon,mutta kun olen osallistunut niin lyhyellä varautumisjalla,ettei minulla ole muutenkaan mitkään parhaiten joukkoon sulautuvat varusteet,koska olen ihan tuore "keltanokka" tässä harrastuksessa..Ja kiitos vielä.
Jounari kuittaa.
-=(Morriganin Soturit)=-
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 01.07.2008 16:37

ZamboNet kirjoitti:Normaali sanomalehtikin auttaa jos ei kuukautissiteitä loju nurkissa :P
Höh. Mikä mies, mikä maa? :P
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Tanskalaiset”