Sivu 1/1

RISK

Lähetetty: Torstai, 19.06.2008 00:29
Kirjoittaja Pahistonttu
Taktiikka RISK:iin?
Vahvuudet ja heikkoudet?
Miten hyödyntää vahvuudet ja välttää heikkoudet?
RISK:in merkitys armeijakohtaista voittoa tavoiteltaessa?

Lähetetty: Torstai, 19.06.2008 15:42
Kirjoittaja Ketku
Risk on meijän alaa. Tässä me olemme hyviä. Monia pieniä osastoja, jotka pystymme ujuttamaan helposti avolinjojen lävitse ja näin saavuttamaan yllätystä ja hetkellistä ylivoimaa.

Vahvuutena uskoisin olevan lähinnä paikkojen haltuunotto, ei niinkään pitäminen. Staattisuutta pitää välttää. Mielummin joustettaan ja tullaan selkään, kuin annetaan niiden kävellä ylitse.

Mielestäni meidän tulee lähteä tässä hakemaan suvereenia voittoa, koska se on todellakin mahdollinen. Ilmeisesti 06:den malliin respaus tapahtuu vain ryhmän lipun kera, joten tässä on meidän markkinarako, jota lähetään tahkoon.

Lähetetty: Perjantai, 20.06.2008 00:31
Kirjoittaja Falcata
Eli raidataan kaikki liput heti kun vain tilaisuus aukeaa?

Lähetetty: Perjantai, 20.06.2008 02:11
Kirjoittaja Pahistonttu
Ja annetaan vastustajan ottaa suosiolla piste, jos ne lähtevät sitä voimalla hakemaan, mutta otetaan pisteet haltuun heti, jos ne jäävät vähänkään huonommin vartioiduiksi. Niin ja yritetään saada vastustajan lippuja mahdollisimman nopeasti haltuun, ja sitten kuskattua ne mahdollisimman hyvään turvaan. Kärkytään kokoajan ja kaikkialla, paikat hyödynnetään nopeasti ja armotta, mukaudutaan tilanteisiin, vastustajan ylivoiman edessä suosiolla vetäydytään ja ylivoimalla hyökätään aina kun mahdollista.

Lähetetty: Perjantai, 20.06.2008 02:41
Kirjoittaja Falcata
Vähän riippuu tuosta pisteytyksestä. Jos ryhmällä on lippu tallessa ja respawn paikalle ei ole pitkä matka niin voisi olla järkevää pitää pistettä hallussa niin kauan kuin mahdollista, niin saadaan enemmän pisteitä. Lisäksi meillä on kuntoa ja riittävän kevyt varustus joten meillä on varaa kuolla ja juosta respawnilta. Raskaille ryhmille respapisteiden välillä juokseminen tulee olemaan helvettiä, siispä pyritään aiheuttamaan mahdollisimman raskaat tappiot panssarimöröille, vaikkei niiden lippua saataisikaan.

Lähetetty: Perjantai, 20.06.2008 03:06
Kirjoittaja Pahistonttu
Mikäli respaus toimii jatkuvana kosketusrespana niin alueet kannattaa tietysti pitää mahdollisimman pitkään, aikaisemmin kuitenkin lippua on pitänyt pitää pisteellä jotta pojoja tulisi, eli liian pitkä odottelu ennen vetäytymistä voi johtaa lipun menetykseen. Jos respa taas toimii kertaluonteisesti tai tapahtuu tityin aikavälein niin kannattanee välttää turhia kuolemia, epätoivoinen puolustustaistelu kestää harvoin yli puolta minuuttia, ja jos me sen puolen minuutin tähden menetämme kymmenen taistelijaa, jotka respaavat puolen tunnin kuluttua, niin uhraus ei välttämättä kannattanut.

Lähetetty: Perjantai, 20.06.2008 03:11
Kirjoittaja Falcata
Aivan, en muistanutkaan että sinne pistepaikalle tarvitaan lippu. Muuttaa tilannetta huomattavasti. Pieniä ryhmiä vastaan kannattaa ehkä koittaa puolustautua, mutta isompien linjajyrien edestä kannattaakin sitten kait väistyä suosiolla.

Lähetetty: Lauantai, 21.06.2008 00:57
Kirjoittaja Pahistonttu
Isketään vaan aina sinne, missä vastustaja on heikoimmillaan, ja vallataan pisteitä. Käytetään liittolaisten raskaita sitten ahkerasti hyväksi pisteiden pitämisessä.
Tähän skenaarioon erityisesti tarvittaneen niitä lähettejä, jotta saadaan voima keskitettyä sinne missä tuntuu. Monissa muissa skenaarioissa voidaan mennä ennaltasovitun taktiikan mukaan, mutta tässä tilanne elää kokoajan, eli tarvitsisimme esikunnan (joka päättää minne isketään) ja lähetit jotka kertovat esikunnalle minne kannattaa iskeä, ja välittävät päätökset ryhmille. Näin voisimme esimerkiksi koko armeijan voimin saarrostaa ryhmän ja teurastaa sen viimeiseen mieheen, niin ettei edes lippu pääse karkuun.

Lähetetty: Lauantai, 21.06.2008 04:11
Kirjoittaja Rackham
Hieman samantyyppistä tiedonkuljetusta harjoiteltiin ryhmätreenipäivässä, ja homma saatiin ihan ookoosti toimimaankin.

Lähetetty: Lauantai, 21.06.2008 13:50
Kirjoittaja Falcata
Vaikka olemme skirmish-armeija niin tiedusteluryhmiä meillä ei näköjään juuri ole. Tuska?

Lähetetty: Sunnuntai, 22.06.2008 01:27
Kirjoittaja Amileontti
Tuusan Nuuska on valmiina pyyhältämään metsien läpi, jos sitä vaaditaan, mutta en näe miksi muut Sveanmaan ryhmät eivät pystyisi samaan. :?

Asiasta vielä sen verran, että Tuskan määrä on näillä näkymin jäämässä vain kuuteen tänä vuonna (joka toisaalta on ihan kaunis scouttiluku), mutta varustuksen ja tietysti kehityksen kannalta olemme vahvemmassa asemassa kuin minä meidät tunnettiin viime vuodelta. Suurempia kilpiä meille tulee mukaan kenties jopa pari.

Lähetetty: Sunnuntai, 22.06.2008 12:51
Kirjoittaja Athene
Mitenkähän hyvin tuo viestien kuljettelu mahtaa toimia, kun pisteenhallintaskenaarioissa on ne hallittavat pisteet tosi lähekkäin? Kokemusta ei ole, mutta luulisin tilanteiden tulevan niin äkkiä, ettei siinä paljon ehditä lähettejä käyttää.

Lähetetty: Sunnuntai, 22.06.2008 12:58
Kirjoittaja Pahistonttu
Huutoketjukin voisi toimia, jos ne pisteet ovat niin lähekkäin.

Lähetetty: Sunnuntai, 22.06.2008 15:44
Kirjoittaja Peltokorppi
Hehe niinkuin rikkinäistä puhelinta? Veikkaan että kaikenlainen huutelu katoaa taisteluissa aikas äkkiä. Näin esimerkkinä vaikka viimevuoden holdit.

Lähetetty: Sunnuntai, 22.06.2008 18:59
Kirjoittaja Amileontti
Tuska piti huutoketjua viime vuoden RISKissä, Englannin pisteen tietä suojellen ja meidän system toimi ihan hyvin. En tiedä sitten johtuiko yleisestä hiljaisuudesta Englannin puolella.. :?

Ei yksinkertainen lause, "*ryhmä*, *määrällä* tulossa hiljalleen vasenta laitaa!" ole niin vaikea ymmärtää pienen porukan sisällä, etenkään jos on yhtään oppinut kavereitaan tuntemaan.

Lähetetty: Sunnuntai, 22.06.2008 19:17
Kirjoittaja Sefraim
Kelttien Saparo tulee täyttämään tiedusteluvajetta. Emme aio erota pääporukasta kokonaisuudessaan, mutta ainakin osa meistä tiedustelee ihan ajatuksen kanssa (muutakin kuin juokseminen ja raportti "sikamonta heppua tossa suunnassa tulossa kovaa"..."niin oliko ne omia vai ei?")