Lätkäkypärien suojapisteet

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2009 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Viestiketju Lukittu

Pitäisikö urhelukypärän kasvosuojapiste poistaa?

Joo
105
63%
Ei
63
38%
 
Ääniä yhteensä: 168
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Tiistai, 10.03.2009 23:00

MrBigMr kirjoitti: "Miks mää pistäsin tuplasukat tai ottasin mun allergialääkkeet, jos niistä ei saa lisää liikkumisnopeutta ja skillssii? Tahottekste, et mä marssin mun jalat paskaks ja kuolen kun kurkku turpoo umpeen?"
Luin jostain toisesta ketjusta, että antihistamiinilla tulee parisataa metriä lisää cooperin testin tulokseen... :wink:
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
TMl
Kreivi
Viestit: 343
Liittynyt: Tiistai, 16.05.2006 16:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TMl » Keskiviikko, 11.03.2009 00:31

Mahti kirjoitti:Joo, toivottavasti niitä ei tarvi nähä enää ikinä. Samalla linjalla vaaleanpunaisen pyöräilykypärän kanssa. Suojaavuusarvokin on sen verran marginaalinen, että ne voisi lähettää johonkin muualle, kuin taistelukentälle. Katson mieluummin vaikka niitä lätkäkypäriä.
Pyöräilykypärät ja muut kypärät, joiden on tarkoitus suojata päätä hajoamalla iskun voimasta, ovat boffokäytössä hyödyttömiä. Eikä niitä saa edes pitää sotahuudossa.
Karel "porkkana" Suvitie
KuvaKuvaKuva
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Keskiviikko, 11.03.2009 00:52

Hyöty lienee samaa luokkaa tuollaisen hellekypärän kanssa. Nekin on suunniteltu lähinnä koristeeksi, ei suojaamaan päätä.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Keskiviikko, 11.03.2009 01:38

wikipedia kirjoitti:Hellekypärä on kevyt, korkista tai sola-kasvin huokoisesta ytimestä valmistettu, kankaalla päällystetty, auringolta suojaava hattu. Ennen hellekypärää käyttivät länsimaalaiset tropiikissa, mutta nykyään sitä käytetään yleisimmin Vietnamissa.
Hattu, ei suojavaruste.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
frozen
Herttua
Viestit: 705
Liittynyt: Sunnuntai, 20.04.2008 17:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja frozen » Keskiviikko, 11.03.2009 17:48

MrBigMr kirjoitti:
frozen kirjoitti:Onks tässä nyt joku ongelma kun ihmiset haluaa suojata päätään aivotärähdyksiltä ja kaikelta muulta kivalta mitä boffereilla saa aikaan? Päähänkään ei saisi "mieluusti" lyödä, mutta ihan niiku kukaan tota huomautusta soveltaisi ;D
Eli "vastustan typerän näköisiä viritelmiä" = "minulla ei ole minkäänlaista kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan"? Mistä joku voi vetää tällaisen yhteenvedon tähän keskusteluun?

Saat sinä pistää vaikka sateenkaariraitaisen mellakkakyrpärän päähäsi, jos haluat, mutta ei se tarkoita että sinä siitä saat panssaripisteitä. Vai onko panssaripiste jokin maaginen suoja aivovaurion ja "oon okei" välillä? Kyllä sä voit laittaa vaikka alasuojan, kaula-, ranne- ja polvituet ja vaikka korsetin päällesi (sellaisen lääketieteellisen, joka pitää selän kondiksessa), jos haluat, mutta ei niiden käyttö ole edellytys sille, että niistä pitää panssaripisteitä saada. Hyöty on sinulle itsellesi henkilönä, ei pelinappulana.

Se, että pitää itsestään huolta, ei edellytä automaattista hyötyä itse tapahtumaan.

"Miks mää pistäsin tuplasukat tai ottasin mun allergialääkkeet, jos niistä ei saa lisää liikkumisnopeutta ja skillssii? Tahottekste, et mä marssin mun jalat paskaks ja kuolen kun kurkku turpoo umpeen?"

Pistäkää mitä suojaa haluatte, mutta minusta aikalaiskama on hyvä pitää sinä "oikeana." Jo ihan armeijan (jonkin maan armeijan) teräskypärä on halpa ja helppo saada, sekä varsin hyvin tapahtumaan istuva suojavaruste. Jos ne ovat tarpeeksi hyviä suojaamaan meidän ikäisten ihmisten päitä oikeissa sodissa, kyllä ne on varmasti tarpeeksi hyviä sotahuutoon. Vai?
O.o
No, mutta jos kyseiset henkilöt eivät oikeasti saaneet mitään parempaa pään suojaa? Joo ja en mielestäni leimannut mitään/ketään tossa viestissäni, esitin vain kysymyksen ja faktaa. (Btw, huomioi se hymiö ;D)
Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Keskiviikko, 11.03.2009 23:26

frozen kirjoitti:No, mutta jos kyseiset henkilöt eivät oikeasti saaneet mitään parempaa pään suojaa?
Ei ne rallikisoihinkaan päästä ihan mitä tahansa kotimetsien Ari Vatasta ajelemaan isun Opelilla, kun "ei ollu parempaa."

Saa sitä joskus ajatella muitakin, eikä aina vain "niin kauan kun mulla on kaikki hyvin." Sitä ei aina itse ihminen näe, mitenkä typerältä se pyöräilykypärä tai vastaava viritelmä siellä rivin keskellä näyttää. Ja vain koska sua ("sä" äs in ihminen yleensä, et juuri sinä, frozen) ei kiinnosta miten typerältä sä näytät, ei meinaa että muita se ei kiinnostais. Ei tää ole ihan mikä tahansa päivä Puuhamaassa, jossa saa tehdä ihan mitä haluu.

Kyse ei ole aina ihan vain siitä, että pääsee boffaamaan. Sitä voi harrastaa kotonakin. Sotahuutoon on sentään tuhlattu paljon aikaa ja vaivaa, tehty viitekehyksiä ja rukattu sääntöjä, jotta homma toimii ja kaikilla on hauskaa. Ei sitä tehdä siksi, että Perähikiän Verkkari & Pyöräilykypäräboffaajat tulee ja ounaa kaikki laskelmoidulla toiminnalla.

Kaikkien muiden panssareiden osalta panostetaan autenttisuuteen, joten miksei kypärien? Et sä voi pistää muovirenkaista kasattua chainia ja saada panssaripisteitä. Replica kevlat ei toimi platena. Alasuoja ei ole panssaroitu kalukukkaro. Ei varmaan järkkärille kelpaa selitykseksi että "ei ollut parempaa."
Joo ja en mielestäni leimannut mitään/ketään tossa viestissäni, esitin vain kysymyksen ja faktaa. (Btw, huomioi se hymiö ;D)
Neva! Poljen hymiöt suohon, laulan niiden päälle Joukahaisen ja heitän sekaan vielä suohomon ja kylmän kiven.

Mutta joo, en mä aina kohdista viestejä ihmisiä kohtaan, vaan sitä viestin... viestiä. Joskus tulee jatkettua ja jaariteltua ihan vain selittämisen ja selventämisen ilosta, niin tulee tehtyä vähemmän viestejä, kun asia tulee kerralla puhuttua puhtaaksi, eikä aina pidä olettaa että se toinen tajuaa kaiken mitä sä vihjaat. That's just how I roll.
Beatings will stop once morale improves.
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Torstai, 12.03.2009 12:02

Omia henkilökohtaisia mielipiteitäni:

Ymmärrän todella hyvin molempien osapuolien argumentteja asiassa.

Jokin omassa oikeustajussani sotii sitä vastaan, että grilleistä saisi suojapisteen jos lätkäkypärän ristikosta ei saa, mutta kysymys on aivan mututuntumasta. Molempiin suuntiin on argumentteja ja vieläpä hyviä sellaisia. Hallitus onkin sangen pahassa välissä, kun se joutuu ottamaan näihin tulevassa kokouksessaan kantaa.

MrBigMr on siinä ihan oikeassa, että muissakin varusteissa vaaditaan jonnin verran autenttisuutta. Säännön taustalla on kuitenkin se, että tähän mennessä järjestäjillä ei ole ollut uskallusta ottaa pään kanssa pienintäkään riskiä. Jos jossain voi sattua jotain oikeasti peruuttamatonta, niin se on kuupan kanssa.

Pyöräilykypäriä ja punaisia jofia ei kuitenkaan halua kukaan. Ehkä yksi vaihtoehto voisi olla myös edellyttää lätkäkypärältä (suojapisteen saamiseksi) naamiointia (ts. huomaamaton väritys, mielellään huppu).

Tässä jotain pikaisia ajatuksia. -> back to work
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Qoshovius
Herttua
Viestit: 840
Liittynyt: Keskiviikko, 20.06.2007 11:22
Paikkakunta: Helsinki/Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Qoshovius » Sunnuntai, 15.03.2009 01:37

Kantti kirjoitti:Ehkä yksi vaihtoehto voisi olla myös edellyttää lätkäkypärältä (suojapisteen saamiseksi) naamiointia (ts. huomaamaton väritys, mielellään huppu).
Kannatan täysin. Ei se edes oikeasti ole kovinkaan iso vaiva naamioida, wikissä onkin jo jotain asiasta.
Kuva

Avatar: Jari Kuskelin
Avatar
Nubbis
Herttua
Viestit: 631
Liittynyt: Keskiviikko, 20.05.2009 12:59
Paikkakunta: Vanda

Viesti Kirjoittaja Nubbis » Tiistai, 23.06.2009 13:03

Eikös lätkä kypärästä voisi saada suojapistettä, mikäli se on ainut suoja. Esim. jos on rengaspanssari ja jäkiskypärä, niin silloin ei saisi suojapistettä päähän. Tämä estäisi panssarimörköjä saamasta huippukevyitä suojia, mutta helpottaisi (köyhiä) skirmaajia joita muutenkin tallotaan maahan poistamalla backstabbaus.

Käykö muuten naamioinniksi metallinvärinen spray-maali?

(Tiedetään että on hieman myöhistä ehdotta tämmöistä tänne, mutta ehkä ensivuonna...)
Uudenmaan Liitto - Reilua porukkaa; paskaa seuraa
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 23.06.2009 22:45

Nubbis kirjoitti:Käykö muuten naamioinniksi metallinvärinen spray-maali?
Vaikka tämä nyt ei ole säännöt-osio, vastaan silti virallisen linjauksen: käy.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”