Sääntöjen vioista

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2009 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Herättääkö Sotahuuto enemmän

Hyviä fiboja
38
42%
Komeita muistoja
35
38%
Aikamoisia odotuksia
14
15%
Huolta ja murhetta
4
4%
 
Ääniä yhteensä: 91
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Sääntöjen vioista

Viesti Kirjoittaja Kantti » Maanantai, 10.03.2008 17:46

Hei, hei, hei!

Viime aikoina keskustelu on täällä alkanut saada tulehtuneita sävyjä ja lisäksi monesta kärpäsestä on tehty härkästä. Tämä viesti on muistuttamaan suhteellisuudentajusta ongelmien osalta. Tällä hetkellä keskustellaan mielestäni liian kärkevään sävyyn ongelmista, jotka ovat sääntökokonaisuus ja tapahtuman koko kuva huomioiden marginaalisia. Esimerkiksi lamellaarien epäoikeudenmukaisesta kohtelusta (jota en kiistä, mutta jossa on ongelmansa, siihen ei tässä puututa) on huolestunut ankaraankin sävyyn suhteettoman iso joukko ihmisiä siihen nähden, kuinka marginaalinen ilmiö nämä panssarit ovat sotahuudossa olleet.

Itse peräänkuuluttaisin enemmän keskustelua myös hyvistä asioita, kovista odotuksista ja muusta vastaavasta, vaikkakin luonnollisesti muilla alueilla. Nyt tulijalle tämä alue antaa todella kylmän tapahtumasta. He kun eivät aina heti ymmärrä, että kiihtynyt keskustelu ja epäkohdista huolehtiminen kertoo vain tapahtumaan kiintyneestä ja sen hyvinvoinnista huolissaan olevasta kävijäkunnasta.

Sääntöehdotuksia on toki hyvä tehdä ja niitä (erityisesti selkäänpuukotussäännön variaatioita) kannattaa kokeilla muissa tapahtumissa. Sotahuuto ry. sitten tekee niistä saaduista kokemuksista omat johtopäätöksensä. Tämä on hyvä pitää mielessä keskustelun aika ajoin kiihtyessä turhan kuumaksi. Huutoäänestyksellä nämä asiat eivät ratkea, vaan menneen, nykyisen ja tulevan vuoden järjestäjistä koostuva yhdistyksen hallitus puhuu halki myös foorumilta saadut virikkeet ja ehdotukset ja tekee niistä sitten itse parhaiten tapahtumaa tukeviksi nähtävät päätökset pitäen samalla huolen jatkuvuudesta.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 10.03.2008 17:48

Jep.

Sotahuuto on parasta kesässä, koska siellä saa olla hauskaa.
:D
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Maanantai, 10.03.2008 18:10

Sotahuutoa odotetaan enemmän kuin joulua ja syntymäpäivää yhteensä ;)

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Maanantai, 10.03.2008 18:17

Hyviä muistoja tulee mieleen Sotahuudoista. Tietysti odotan aina seuraavaa 'huutoa innolla, enemmän kuin joulua. :P
Tähän mennessä Sotahuudot ovat olleet ihania elämyksiä, enkä näe mitään syytä pelätä että ne menisivät huonommaksi elämyksiksi vain muutaman nippelisäännön takia. :)

En tarkoita kuitenkaan että olisin kehitystä vastaan tai että sääntöjä ei saisi muuttaa turvallisemmiksi tai reilummiksi ja selkeämmiksi, mutta sanonpa vaan että ne ovat tarpeeksi hyvät jo nyt
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Juhana
Kreivi
Viestit: 320
Liittynyt: Perjantai, 27.01.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja Juhana » Maanantai, 10.03.2008 18:59

Tämä on ihan normaalia. 06 ja 07 rähistiin ihan samalla tavalla säännöistä. Sotahuuto on hieno tapahtuma ja tämä keväinen keskustelu on vain osa valmistautumista. :)
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 10.03.2008 19:50

Ehdottomasti vuoden kohokohtia. Ja kuten Kanttikin jo sanoi, niin ihmiset ovat vain kiintyneet sotahuutoon niin kovasti, että sen parantaminen tavalla tai toisella tuntuu olevan niin lähellä sydäntä, että sen tuoma keskustelu voi saada kiihkeitäkin sävyjä :D Vaikka sävy onkin ollut kiihkeä, niin itselleni ei ainakaan keskustelusta ole jäänyt pahoja fiboja siitäkään. Tuleepahan äärilaidatkin esille erilaisista asioista ja varmasti niistäkin voi jotain oppia.
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Tiistai, 11.03.2008 10:56

Jep, Sotahuuto on ollut niin loisto tapahtuma, että tässä keskustelussa sen faktan esiin tuominen on vähän niinku jääny turhana toistamisena :D

Btw, "Kehitysideat" ei ehkä ole sellanen palsta, jonne noviisin kantsis ensimmäisenä suunnistaa!
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Tiistai, 11.03.2008 19:45

Parasta mitä olen elämässäni päässyt kokemaan. Ainakin miekan tiehen liittyen.

Viime vuosi jäi ikäväkseni punkkifestarien turvallisuusvastaavan tehtävien takia.

Ja toimintaa oli enemmän kuin sotahuudossa konsanaan, eli ihan hyvä että olin paikalla.

Mutta siis sotahuutoa odotan enemmän kuin mitään muuta tapahtumaa. Ei oikein voi verrata mihinkään muuhunkaan ja innon taso on siis sitä luokkaa.

Pahat vibat jäävät minimiin koska en oikeasti jaksa liiaksi kantaa huolta asioista. Itseasiassa ainoa asia mistä jaksan vieläkin vääntää on tuo paljon ristiriitaisia tunteita herättänyt selkäänpuukotus-sääntö. Olen kuitenkin turvallisen harrastamisen kannalla ja olen tästä esittänyt useita, mielestäni perusteltuja postauksia. Mainitsen asiasta vain siksi että saan tilaisuuden liennytellä mahdollisten pahottuneiden mieliä.

En ole tosiaan mitään pahaa tarkoittanut missään postauksessani ja olen yrittänyt, mielestäni onnistuneesti, pitämään minulle tavanomaisen naljailun (jolla ei kyllä mitään pahaa tarkoiteta, kunhan vaan olen Porista..) minimissä, ellei jopa nollassa.

Toivotaan että sotahuuto on kaikille mukava, innostava ja hyviä fiboja aikaansaava tapahtuma ja että kaikki pääsevät nauttimaan siitä yhdessä ja hyvässä hengessä.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
mIIKKA.
Kreivi
Viestit: 305
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 00:40
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mIIKKA. » Torstai, 20.03.2008 17:04

Khyllä vain. Aina kun minulta kysytään lempivuodenaikaa, vastaan kesä(sattuneesta syystä). Onhan talvellakin puolensa(laskettelu, synttärit, joulu), mutta nimeltä mainitsematon urheilutapahtuma menee niiden edelle, vaikka olenkin vasta yhdessä käynyt. Silloinkin olin omalta osaltani harmittavan heikosta valmistautunut ja olin vielä hieman sairaana sinä viikonloppuna, mutta kuitenkin oli vuoden paras viikonloppu.

Että nyt vain tullut treenattua talven ja yritystä valmistautua paremmin seuraavaan remuamiseen. :D
"Susta vaan tulee aina mieleen Tenavat. Siis ei sillai, mutta ku noi kuulokkeet on sulla tollanen treidmarkki." -IGNE
Avatar
Kuvatus
Kreivi
Viestit: 393
Liittynyt: Maanantai, 09.04.2007 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kuvatus » Perjantai, 21.03.2008 13:35

En tiedä (Tulevana Sohu ensikertalaisena) kuuluuko oma lusikkani tähän soppaan, mutta sanonpa kuitenkin. Tätä tapahtumaa olen odottanut ja pitkään. Odotin innolla jo viime Sohua, mutta oman tiimin perustaminen/aktivoiminen kaatui yleiseen innottomuuteen. Se oli karvas pala, jonka nielin. En uskaltanut lähteä vieraaseen porukkaan, vaikka niitä onkin runsaasi pääkaupunkiseudulla.

Olen vuoden-parin(?) aikana selaillut tätä foorumia, lukenut ihmisten kommentteja, katsellut youtube-videoita, innostunut ja pyörinyt monia tunteja sängyssä (ja koulunpenkillä) miettien minkä aseistuksen otan, miten pärjään siellä ja kuinka hauskaa siellä voisi olla. Asia, mitä odotan eniten tältä kesältä on Sotahuuto. Millään festareilla, InterRaililla tai millään ei ole niin suurta painoarvoa kuin Sotahuudolla.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Perjantai, 21.03.2008 15:51

Kuvatus kirjoitti: Olen vuoden-parin(?) aikana selaillut tätä foorumia, lukenut ihmisten kommentteja, katsellut youtube-videoita, innostunut ja pyörinyt monia tunteja sängyssä (ja koulunpenkillä) miettien minkä aseistuksen otan, miten pärjään siellä ja kuinka hauskaa siellä voisi olla. Asia, mitä odotan eniten tältä kesältä on Sotahuuto. Millään festareilla, InterRaililla tai millään ei ole niin suurta painoarvoa kuin Sotahuudolla.
Ongelmana tuokin on kaksipiippuinen, ihmiset odottavat paljon SH:ta, mutta mitäpä sitten, jos se tuo pettymyksen, tämäkin pettymys voi johtua suurimmalti osin siitä, että on muodostanut vääränlaisia mielikuvia tapahtumasta.

Vaikka asiaa odottaa kuin kuuta nousevaa, niin mielestäni ehdottomien mielikuvien rakentamien ei ole ehkä paras idea asiasta ;)
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Perjantai, 21.03.2008 21:05

mulle Sotahuuto on kyllä vuoden parasta aikaa, en voi ymmärtää että minkä takia yhtä viikonloppua odottaa niin paljon kun tätä. Heti seuraavana maanantaina haluaa jo tulla takasin Sotahuutoon. :lol:
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 21.03.2008 22:12

JP666 kirjoitti:mulle Sotahuuto on kyllä vuoden parasta aikaa, en voi ymmärtää että minkä takia yhtä viikonloppua odottaa niin paljon kun tätä. Heti seuraavana maanantaina haluaa jo tulla takasin Sotahuutoon. :lol:
Amen!

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Lauantai, 22.03.2008 22:26

Sotahuuto on kenties vuoden ainoa asia, jota ei haluaisi jättää mistään hinnasta välistä. Itse olen kiinnittänyt Kantin pointtiin jo pitkään ja sama pointti tuli esille viimeksi eilen kun istuttiin iltaan enimmäkseen Veljeksistä koostuvan porukan kanssa: monet keskustelut näyttävät siltä kuin kärpäsestä tehtäisiin härkänen, mutta ennen kaikkea kyse on siitä, kuinka tärkeäksi ihmiset Sotahuudon kokevat. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :wink:
Avatar
Buta
Ritari
Viestit: 75
Liittynyt: Torstai, 07.02.2008 21:02

Viesti Kirjoittaja Buta » Lauantai, 22.03.2008 22:35

Innolla odotetaan Sotahuuto 2009, koska sinne päästään ja sinne sitten treenataan sotahuuto 2008 edestä! :D
Avatar
Waaagh
Ritari
Viestit: 72
Liittynyt: Sunnuntai, 09.09.2007 20:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Waaagh » Tiistai, 29.04.2008 20:02

Äänestyvaihtoehdot ovat sinänsä huonoja, että ei voi vastata kuin yhteen. Se siis herättää sekä hyviä fiboja että komeita muistoja.
Kyllä SoHu on kesän odotetuin tapahtuma, ja viimeksi oltuani ekaa kertaa paikalla oli heti pois lähdettyä olo että "ääh, pitää odottaa vielä koko vuos seuraavaan.."
Tänäkin vuonna jää alastaron kiihdytyskilpailut väliin sohun takia, ja vielä ihan selvällä edulla. :)
Me tank you deps
Avatar
Oravainen
Paroni
Viestit: 200
Liittynyt: Lauantai, 01.09.2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Oravainen » Tiistai, 29.04.2008 21:14

Mielestäni kaikki uudistukset joita on toistaiseksi esitetty nykyisiin sääntöihin ovat olleet huonompaan suuntaan, lukuunottamatta urheilujypärien tiettyjen etujen poistamista, josta minulla ei ole vahvaa kantaa, ja pientä teknistä yksityiskohtaa lamellien paksuusvaatimuksien suhteen. Että GG
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”