Kuinka saada tapahtuma näyttämään paremmalta

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2009 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Urheilu vs. historiallisuus

Tulisi tukea tapahtuman ja varusteiden näyttävyyttä ja historiallisuutta
53
45%
Haluasin nähdä tapahtuman tulevaisuudessa(kin) yksinkertaisena ja ennen kaikkea urheilutapahtumana, jossa varusteilla ei ole niin väliä
12
10%
Tällainen vastakkainasettelu on turhaa: antaa "pihaboffoojien" riehua verkkeraissa ja hifistelijöiden väkertää panssareitaan
54
45%
 
Ääniä yhteensä: 119
Lambda^
Ylläpito
Viestit: 162
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lambda^ » Maanantai, 10.03.2008 21:38

Hei,

Kannatan ideaa erillisestä ulkonäkökisasta. Kannatin sitä muistaakseni jo jonkun aiemman Sotahuudon yhteydessä. Jos pisteet yhdistetään varsinaisiin tapahtuman pisteisiin, kippaa se vaakakuppia entistä enemmän kokeneiden ryhmien suuntaan. Erillinen ulkonäkökilpailu ei sotke tappelupisteitä, mutta antaa ryhmille konkreettisempaa kiitosta panostamisesta ulkonäköön.
Compagnie de la Cour on hyvä esimerkki ryhmästä, joka tulee Sotahuutoon muistakin syistä kuin vain tappelemaan. Tietääkseni ryhmän jäsenistä kukaan ei harrasta bofferointi. Harmaasudet mättävät teräksellä. Ennen Sotahuutoa he olivat pitäneet yhdet treenit. Heillä ei ollut realistisia toiveita pärjätä tappeluissa, mutta ulkonäöllään he olivat oiva lisä Sotahuutoon.
Sotahuutoon tullaan monista syistä. Compagnie de la Courille tärkeää oli autenttinen pukeutuminen. Miksei hyvin palkittuja ryhmiä saisi palkita?

Jos joku jaksaa vääntää, kauneuskilpailulla voisi olla vaikka oma kiertopalkinto.

Ehdottaisin kauneuskilpailun järjestämistavaksi USA:n vaalitapaa muistuttavaa järjestelmää. (Äänestetään ja lopuksi pelinjohto päättää, kuka sai eniten ääni... noei :D ) Jokainen ryhmä päättä keskenään, mitä ryhmää haluaa äänestää. Ryhmällä on ääniä yhtä monta kuin ryhmässä on jäseniä. Ryhmänjohtajat voisivat ilmoittaa vaikka sunnuntaiaamuna, mitä ryhmää heidän ryhmänsä äänesti. Tämän voisi hoitaa vaikka normaalin skenaariolomakkeen yhteydessä. Voisi myös tarkentaa, ettei omaa ryhmää saa äänestää.
Näin saataisiin suhteellinen edustus osaanottajista, ilman että pelinjohdolta menee yöunet ääniä laskiessa.

Parhaiten pukeutuneen ryhmän palkitseminen ei ole muilta mitenkään pois. Paljon panostaneet ryhmät saavat kiitosta vaivannäöstä ja samalla syntyy kannustin ulkonäön parantamiseksi. Ulkonäön kehittämisestä tällä tavoin hyötyvät kaikki.

/Lauri
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 10.03.2008 22:26

Ehdottoman samaa mieltä. Erillinen palkinto vain proppautumisesta. Eikä se tosiaan veisi yhtään ylimääräistä aikaa kun sen hoitaisi skenaariolomakkeiden yhteydessä ja julkistaisi lopputilaisuudessa.
Avatar
Shroomlord
Sotilasmestari
Viestit: 95
Liittynyt: Torstai, 30.08.2007 20:17

Viesti Kirjoittaja Shroomlord » Tiistai, 11.03.2008 00:01

Kuulostaa hyvältä joo, mutta antaisin itse kyllä yhdelle ryhmälle mahdollisuuden antaa yhden pisteen eikä miesvahvuuden perusteella. Varsinkaan, jos itseään saa äänestää. :D

Tähän yhteyteen voisi mahdollisesti lisätä parhaiten pukeutuneen henkilön arvosanan tjsp. jotta armohifistelijät pääsisivät toteuttamaan itseään. Tosin se olisi melko turhaa sillä kaikkihan me tiedämme, että Kalle voittaisi uskomattomalla charmillaan.
Beatings will continue until moraine improves.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Torstai, 13.03.2008 18:26

Haltia kirjoitti:Panssari maksaa, useat takovat sitä itse. Miksi se on niin kamala asia? Toiset ostavat kallista kilttikangasta ja sinistä ihomaalia joka ei ole myöskään ilmaista. Miksi se olisi huonompi vaihtoehto?
Se että näkee vaivaa ja tekee esim. kaikille tunikan, lisää porukan näyttävyyttä ja tosiaan se ei tarvitse hirveän kovaa panostustakaan. Miksi siis ei voisi palkita niitä jotka antavat sen panostuksensa ja näin näyttävät uusille ryhmille mikä on mahdollista saavuttaa?..


..Se että mollataan ihmisiä jotka haluavat nähdä vaivaa, taas on ihan typerää. En minä naura sille henkilölle joka laittaa verkkarit ja lenkkarit, mutta en myöskään halua halventavia katseita siitä että olen halunnut itse nähdä vaivaa paneutumalla siihen historialliseen piirteeseen ja näin tuoda omaa näkemystäni ja yritystä luoda tunnelmaa itse peliin...
Ymmärsit väärin kommenttini. Ei ollut tarkoitus mollata ketään joka panostaa ulkomuotoon. Kunhan taas olin porilainen tolla kommentillani kiiltävästä paskasta. Sillä tarkoitin toki sitä että mielestäni sijoituspisteiden antaminen yksikölle joka näyttää hyvältä on miinus, koska 'vaikka se kiiltää, ei se silti ole välttämättä hyvää'. (Nätimpi versio samasta kommentista)

Sijoituspisteet tulisi tosiaan mielestäni antaa vain suorituksista tapahtuman kentillä, ei ulkomuodosta. Sen sijaan olisin valmis vaikka maksamaan esimerkiksi euron ylimääräistä tapahtumasta jotta saataisiin oma palkinto tälle hienoiten pukeutuneelle / varustautuneelle ryhmälle.

Haltia tuntuu ottavan kovin henkilökohtaisesti nää mun kommentit. Ei ole syytä sillä vaikka kuullostan pahalta aika ajoin, en sitä toki ole. Ei parta pahoille kasva. :D
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Sontiainen
Sotilasmestari
Viestit: 83
Liittynyt: Torstai, 30.08.2007 00:14
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Sontiainen » Torstai, 13.03.2008 21:00

Automaattinen kirjoitti:Ei parta pahoille kasva. :D
Aistin hyvin ankaraa pottuilua naisille :lol:
Nyt sanat on sanottu
Laulut on laulettu
Aamun koittaessa
Ilta jo hämärtää
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Torstai, 13.03.2008 23:23

Ja näin aiheen vierestä, joka vuosi voisi palkita myös Vuoden Tulokasryhmän, niin ei palkinnot aina menisi niille veteraaniryhmille joilla on kokemusta ja taitoa voittaa Sotahuuto, sekä resursseja ja aikaa panostaa kunnolla ryhmän ulkonäköön.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Perjantai, 14.03.2008 00:18

Yritäpä kuule vetää rajaa tulokkaiden ja uusien välillä. Uusi ryhmä saattaa syntyä kokeneista konkareista tai vaikka liittojen kautta. Jos vanha ryhmä vaihtaa nimeä, se on silloin teoriassa uusi ryhmä. Ihmiset liikkuvat ryhmästä toiseen, eikä mitenkään voida olettaa ryhmän todellisuudessa koostuvan uusista tulokkaista.

Btw, resurssit ja aika eivät ole mitenkään sidoksissa ryhmän kokeneisuuteen. ;)
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Perjantai, 14.03.2008 12:19

Haltia tuntuu ottavan kovin henkilökohtaisesti nää mun kommentit. Ei ole syytä sillä vaikka kuullostan pahalta aika ajoin, en sitä toki ole. Ei parta pahoille kasva.

No kukas nyt otti mun kommentit liian raskaasti? :wink:
En huomannut vain automaattisen, vain muidenkin viesteistä sellaista sävyä että: ääh, miks nähdä vaivaa? Ottee ihan uunoja... :twisted:

Hei, en ole porista, olen Kreikasta. :lol:

Täällä on mielestäni kyllä keskusteltu oikein asiallisesti puolin ja toisin ja tämä on oikeasti mielenkiintoinen keskustelun aihe. Ihmisiä löytyy niin monesta koulukunnasta. Jotkut ajattelevat tätä historiallisena tapahtumana ja toiset urheilutapahtumana.
Jatkakaamme toki.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 14.03.2008 17:40

Sontiainen kirjoitti:
Automaattinen kirjoitti:Ei parta pahoille kasva. :D
Aistin hyvin ankaraa pottuilua naisille :lol:
Ei se ole takuu että on paha jos EI ole partaa. Sen sijaan jos ON ei voi olla kovin paha. :D

Haltia: Ei mutta hyvä homma vaan sitten jos ei oo oltu pahalla mielellä.

Se vaan että sotahuudon paremman näköiseksi saaminen tapahtuu mun mielestä ihan jo itsestään vuosi vuodelta kun paikalle tulee enemmän väkeä jotka ovat nähneet vaivaa varusteisiin ja ulkomuotoon. Ekan vuoden kävijöillä tuskin on monellakaan oikein minkäänlaista kuvaa tapahtuman ulkomuodosta ja jos paineet lyödään heti alkuun korkealle, on kynnyskin suurempi.

Siksipä olen sitä mieltä että jokainen pitää osaltaan huolta siitä ettei pistä alusvaatteitaan lippusalkoon tahi nakkele roskia ympäri ypäjää (tai siis Ruotsinpyhtäätä..) ja tällä sen luulisi onnistuvan.

Jos pitäisi vielä jaksaa raskaiden taistelujen jälkeen siivota leiriä erikseen, on se pikkasen liikaa odotettu, joskaan ei sinällään paha ajatus.

Jos tapahtumaan vaivautuva väki tulee propattuna hienosti on se vielä enemmän bonusta mutta tähänkin on syytä korkeitaan kannustaa, ei missään nimessä vaatia. Tämäkin nimittäin on sitten niitä asioita jotka nostavat kynnystä lähteä sotahuutelemaan.

Tämä asioihin töksäyttely on tosiaan tuolta alkuperäispitäjästäni kielenkäyttööni tarttunu tapa. Varmistellen tästä vaan siis..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Manikyyri
Kreivi
Viestit: 370
Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Manikyyri » Sunnuntai, 16.03.2008 02:13

Falcata kirjoitti:Ja näin aiheen vierestä, joka vuosi voisi palkita myös Vuoden Tulokasryhmän, niin ei palkinnot aina menisi niille veteraaniryhmille joilla on kokemusta ja taitoa voittaa Sotahuuto, sekä resursseja ja aikaa panostaa kunnolla ryhmän ulkonäköön.
Tämä kyllä laittaisi meidät tulokasryhmät käyttämään voimavaroja enemmän proppautumiseen, kuin tärkeämpään treenaamiseen. Mutta ei paha idea.
hopea patongisti
Avatar
Kuvatus
Kreivi
Viestit: 393
Liittynyt: Maanantai, 09.04.2007 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kuvatus » Sunnuntai, 16.03.2008 23:50

Manikyyri kirjoitti:
Falcata kirjoitti:Ja näin aiheen vierestä, joka vuosi voisi palkita myös Vuoden Tulokasryhmän, niin ei palkinnot aina menisi niille veteraaniryhmille joilla on kokemusta ja taitoa voittaa Sotahuuto, sekä resursseja ja aikaa panostaa kunnolla ryhmän ulkonäköön.
Tämä kyllä laittaisi meidät tulokasryhmät käyttämään voimavaroja enemmän proppautumiseen, kuin tärkeämpään treenaamiseen. Mutta ei paha idea.
Eipä tuo vuoden tulokkaan titteli ainakaan minua innosta. Historiallinen ulkonäkö on lähinnä eläytymisen takia! (eli proppaaminen on jees ja suosittelen sitä kaikille, mutta jokaisella on oikeus tulla t-paidassa ja verkkareissa Sohuun jos tahtoo)

Korviini kantautuu erään Spitaalisen minulle osoittama kommentti: 'Jari. Sotahuuto EI ole piirrustuskilpailu' :lol:
Avatar
horsesarse-
Sotalordi
Viestit: 1371
Liittynyt: Keskiviikko, 17.05.2006 17:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja horsesarse- » Maanantai, 17.03.2008 15:37

Kuvatus kirjoitti:jokaisella on oikeus tulla t-paidassa ja verkkareissa Sohuun jos tahtoo
Ja kotisivuilta sanotaan seuraavaa:

K: Voinko tulla paikalle vain t-paidassa ja verkkareissa?
v: Tapahtumasta koetetaan saada keskiaikaa myötäilevä mahdollisuuksien mukaan. Pääpaino on kuitenkin taistelemisella, ei viitekehyksellä. Jonkinlainen asepaita tai tunika riittänee minimissään, kunhan muu varustus ei ole huomiotaherättävää.
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Maanantai, 17.03.2008 17:07

Alkeellisen asepaidan saa kuitenkin jo yksivärisestä t-paidasta hyvin helpolla, eikä se näytä edes järin pahalta.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Manikyyri
Kreivi
Viestit: 370
Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Manikyyri » Maanantai, 17.03.2008 17:57

Mulla on idea! Jos joukkueessa ei ole yhtäkään epäautenttisesti (tarkoitan värikästä t-paitaa ja räikeitä sortseja) pukeutunutta tyyppiä, ryhmä saa ihan pienen ryhmäalennuksen. Tämähän voisi koskea vain ensikertalaisia :twisted: , sillä vanhemmilla joukkueilla luultavasti on kaikilla autenttiset vaatteet. Ja tämä alennus voisi olla niin pieni, että se ei haittaisi tapahtumaa taloudellisesti.
hopea patongisti
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Maanantai, 17.03.2008 18:10

Muuten hyvä idea, mutta määritelmät aiheuttavat ongelmia. Mikä lasketaan autenttiseksi varustukseksi? Äärimmilleen vietynä alusvaatteita myöten alkuperäismallin mukaiset tamineet, ja tietysti itse keritystä villasta tehdystä kankaasta vai se että mitään neonvärejä tai muuta kummallista ei näy. Toinen vaikeus on määritellä uusi ryhmä. Onko se täysin aloittelijoista koostuva, vain uuden nimen ottanut vanha ryhmä, monellako henkilöllä saisi olla aiempaa sotahuutokokemusta jne.

Noiden rajanvetojen ja pähkäilyjen sijasta on parempi keskittyä tekemään toimiva ja hyvä tapahtuma ja toivoa että ensikertalaisryhmät, ja myös vanhemmat ryhmät, panostaisivat ulkonäköön ihan vaan hyvältä näyttämisen ilosta.

ps. Vanhemmille ryhmille ei yllättäen humpsahda vuodessa autenttisia varusteita tyhjästä. Varusteiden laadun ja tyylin paraneminen on jatkuvaa toimintaa, ja vaikka alussa tapahtuu suurta nousua, niin ei se tarkoita että tokana vuonna kaikilla olisi kaikki kunnossa.
Avatar
Kuvatus
Kreivi
Viestit: 393
Liittynyt: Maanantai, 09.04.2007 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kuvatus » Maanantai, 17.03.2008 22:18

horsesarse- kirjoitti:
Kuvatus kirjoitti:jokaisella on oikeus tulla t-paidassa ja verkkareissa Sohuun jos tahtoo
Ja kotisivuilta sanotaan seuraavaa:

K: Voinko tulla paikalle vain t-paidassa ja verkkareissa?
v: Tapahtumasta koetetaan saada keskiaikaa myötäilevä mahdollisuuksien mukaan. Pääpaino on kuitenkin taistelemisella, ei viitekehyksellä. Jonkinlainen asepaita tai tunika riittänee minimissään, kunhan muu varustus ei ole huomiotaherättävää.
Anteeksi muotoilin lauseen väärin. Piti sanoa, että minusta jokaisella pitäisi olla oikeus tulla t-paidassa ja verkkareissa. Oli sen historiallisen vaatteen väsääminen kuinka helppoa tahansa.
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Maanantai, 17.03.2008 22:37

Olen aikas lailla eri mieltä.

Tapahtumaan tulee paljon porukkaa, jotka hakevat sieltä eri asioita. Ja minusta sen uuden kaverinkin pitäisi arvostaa historaillista fiilistä hakevia sen verran että piilottaa verkkarinsa ja T-paitansa. Varsinkin kun se ei kovin paljoa vaadi.

Itse en mitään historiallisia viboja hae, mutta arvostan niitä jotka autenttisuutta toivovat sen verran että jätän ne neonvihreät verkkarit kotiin Sotahuudon ajaksi.
Kuva
Avatar
s_kettu
Paroni
Viestit: 180
Liittynyt: Keskiviikko, 01.03.2006 23:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja s_kettu » Maanantai, 17.03.2008 22:55

No kyllä mun mielestä pitäis perusvärejä olevien T-paitojen ja verkkareitten olla ihan ok. Ne tuskin kenenkään silmiä polttaa päästä.
Notre victoiries écrasantes sont incessant.
Avatar
Buta
Ritari
Viestit: 75
Liittynyt: Torstai, 07.02.2008 21:02

Viesti Kirjoittaja Buta » Maanantai, 17.03.2008 22:59

Nyt olen saanut aivan vääränkäsityksen Sotahuudosta, luulin että sinne tullaan pitämään hauskaa eikä lesoomaan kellä on kiiltävin haarniska. :cry:
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Maanantai, 17.03.2008 23:01

Mielestäni niin kauan kuin Sotahuuto on urheilutapahtuma eikä historianelävöittämistapahtuma, ei pitäisi kellään olla oikeutta kieltää t-paitoja, verkkareita ja lenkkareita. Tietenkin autenttisempi on aina parempi ja väkeä kannattaa aina opastaa siihen oikeaan suuntaan, mutta kyse ei ole historianelävöittämisestä. Itse tulen paikalle niin historiallisissa vetimissä kuin pystyn tekemään, mutta välillä voi olla oikeasti iso vaiva löytää jostain esim. sopivan kokoisia ja käyttökelpoisia kangashousuja, eivätkä ne maiharitkaan halpoja ole. Kaikki kun eivät jaksa ravata kirpparista toiseen ja polttaa rahaa vain jotta historianelävöittäjien fibat ei mene pilalle (hieman kärjistettynä).

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Maanantai, 17.03.2008 23:20

Buta kirjoitti:Nyt olen saanut aivan vääränkäsityksen Sotahuudosta, luulin että sinne tullaan pitämään hauskaa eikä lesoomaan kellä on kiiltävin haarniska. :cry:
Kenenkään hauskanpitoa tuskin pilaa se, että pitää laittaa huomiotaherättämättömän värinen perusvaatetus, ja jos sattuu jaksamaan niin se lakanatabardi tai muu ryhmäntyyliin sopiva varustus. Sen verran voinee historiallista fiilistä hakevien asennetta ja vaivannäköä kunnioittaa ettei tarkoituksella laita sitä vaaleanpunaista kypärää ja ja kirkkaan punaisia raitaverkkareita.

Älkää tehkö kärpäsestä härkästä. Minimivarustuksen ei pitäisi olla kenellekään ongelma. Ellei se ongelma johdu omasta asenteesta. Haarniskahifistelijät sitten erikseen, mutta se on täysin vapaaehtoista.
Avatar
Buta
Ritari
Viestit: 75
Liittynyt: Torstai, 07.02.2008 21:02

Viesti Kirjoittaja Buta » Maanantai, 17.03.2008 23:43

No itsellä tulee vähintään 2009 Splintrannesuojat, tabardi ja Nahka shoulderit.
Mutta tämä tuntuu näitä viestejä lueskella että kaikki haluaisivat tästä enemmän LARP- kuin urheilutapahtumana ja minulle ollaan mainostettu Sotahuutoa urheilutapahtumana!
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Tiistai, 18.03.2008 00:05

Buta kirjoitti:No itsellä tulee vähintään 2009 Splintrannesuojat, tabardi ja Nahka shoulderit.
Mutta tämä tuntuu näitä viestejä lueskella että kaikki haluaisivat tästä enemmän LARP- kuin urheilutapahtumana ja minulle ollaan mainostettu Sotahuutoa urheilutapahtumana!
Ne jotkut kovaääniset jotka tollasta vaatii on niitä larppaajia, joten ei ihme. Mutta ei hätää, on meitä niitäkin Sotahuudossa jotka ottaa sen urheilutapahtumana (historianelävöittämisen voin jättää suosiolla siihen sopivampaan lajiin, larppaamista en mietikkään ;) ).
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 18.03.2008 01:16

Keskustelu käy vireänä. Lisäsin kuriositeettina äänestyksen.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Tiistai, 18.03.2008 03:30

Itsehän en löydä Sotahuudon sivuilta mistään mainintaa, että kyseessä olisi urheilutapahtuma. Ja jos satun löytämään, niin en sen jälkeen Sotahuutoon tule.

Vaikka täällä nyt näitä innokkaita SM-tason liigaboffaajia onkin, niin ei kannata unohtaa juuriaan. Ikävä kyllä kyseessä on larppaajien suosiossa ollut touhu, jossa toisia lyödään päähään pehmustetulla muoviputkella. Minulle bofferointi on sellainen hassu larppaamisesta syntynyt sivujuonne, jossa eläytymisellä on aina ollut suuri merkitys. Sellaiseksi sen suurin piirtein kaikki viisi vuotta sitten käsittivätkin, jos erottivat larppaamisesta alkuunkaan. Sitten uskon kyseessä olevan oikea, kunnollinen ja vakavastiotettava urheilulaji, kun saan bofferini Intersportista. Sitä ennen aion olla piikkinä jokaisen kilpaboffajan lihassa ja pukeutua oudolta näyttäviin vanhanaikaisiin varusteisiin. Jännä homma, että suurimmassa osassa paikoista maailmalla, joissa "laji" on tunnettu, se on aika tiukasti kytköksissä larppaamiseen. Bofferointitapahtumia jopa usein kutsutaan larpeiksi.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”