Ensiapu: toimiko, ja miten parannetaan 2008?

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2009 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Athene
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 627
Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Athene » Keskiviikko, 02.07.2008 23:17

ipa kirjoitti:Onko kohtauksia varten varauduttu? Kuten epilepsiaan tai diabeetikoilla alhaiseen verensokeriin?
Hyvä pointti. Jotain on, mutta laitetaan vielä lisää.
Avatar
Säätäjä
Paroni
Viestit: 193
Liittynyt: Sunnuntai, 01.07.2007 20:07
Paikkakunta: Helsinki

Hm

Viesti Kirjoittaja Säätäjä » Torstai, 03.07.2008 00:53

Itselläni meni viime sohussa olkapää sijoiltaan.. jouduin sitten pitämään kättäni tabardin sisällä, mielestäni se ei oikein toiminut. Olisiko mahdollista saada jotain, millä käden saisi pidettyä ylhäällä? Mikäli sohua jää käsi hajalla seuraamaan. Toivon toki, että se ei mene tällä kertaa, mutta sellainen olisi ihan kiva saada siihen jos näin käy. Kiitos.
SH 07,08,09,10 ja 11
Kuva
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Torstai, 03.07.2008 01:18

mulla o kanssa joskus reeneissä mennyt käsi pois sijoiltaan, oon vaa vetässysen takaisin paikalleen ja sitten jatkanut :twisted:.
Avatar
Säätäjä
Paroni
Viestit: 193
Liittynyt: Sunnuntai, 01.07.2007 20:07
Paikkakunta: Helsinki

nii..

Viesti Kirjoittaja Säätäjä » Torstai, 03.07.2008 01:32

Itellä meni silloin ekaa kertaa ja se on siis edelleen todella tuskallisen kipeä jos se menee.
SH 07,08,09,10 ja 11
Kuva
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 03.07.2008 11:31

Eka kerta sattuu aina eniten. 8) Seuraavia ei sitten huomaakaan, vasta kun seuraavana aamuna. Nykyään kun vammasta on jo useampi vuosi ja on saanut vähän rakennettua jo edellisen poksahtamisen jälkeen lihasta päälle, niin olkapää varoittelee kyllä aika hyvin, milloin kannattaa ottaa rauhallisemmin. Yleisesti ottaen se, että olkapää menee boffatessa sijoiltaan on mun uskoakseni melko pitkälti toistuvan huonon tekniikan tulosta, eli kannattaa vähän miettiä omaa tekniikkaansa. Hyvällä tekniikalla lyötynä olkapää ei tee sellaisia kaaria / liikettä että sen olisi mahdollista mennä sijoiltaan. Mulla ei alun perin mennyt olkapää sijoiltaan boffatessa vaan painiessa (selvinpäin!) heiton jäljiltä, mutta sen takia se tod.näk meni että olkapäät oli jotenkin löystyny boffaamisen ja vuosien huonolla tekniikalla treenaamisen jäljiltä, että oli vaan ajan kysymys milloin pamahtaa. Onneksi oli sentään kilpikäsi.

Täytyy vielä sen verran jatkaa kaunista muisteloa aiheesta, että ekalla kerralla sijoiltaanmeno sattui todella paljon. Yllätyksenä tuli kuitenkin se, että paikalleen laittaminen ei satu yhtään, tulee vaan sellainen mukava euforian tunne kun nivel loksahtaa paikoilleen. Eikä muuta (paitsi tosiaan se dagen efter). Kun kattoo Die Hard yms. leffoja, niissä laitetaan aina machosti ne sijoiltaan menneet niveleet paikoilleen hirveän karjumisen kanssa, niin että linnut lentelee puista ja huuto kaikuu pitkin viidakkoa. :roll:
Avatar
Säätäjä
Paroni
Viestit: 193
Liittynyt: Sunnuntai, 01.07.2007 20:07
Paikkakunta: Helsinki

:D

Viesti Kirjoittaja Säätäjä » Torstai, 03.07.2008 14:18

Mulla se onneksi meni lyönnin aikan takaisin paikalleen. Näin siis kävi, kun lähdin kylmiltä huiskimaan... Joo seuraavana aamuna se toisella kerralla tulee se kipu, mut mul kävi kivasti, ku kaaduin viel sen päälle, ni se oli 2 viikkoa kipeä..
SH 07,08,09,10 ja 11
Kuva
Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Tiistai, 08.07.2008 07:00

En voi kyllä sanoa itse tapahtuman lääkintahuollosta missään mitassa, sillä en ole koskaan tarvinnut mitään sellaista. Okei, naarmuja tulee, metsässä on sääret ruvella ja viime vuonna taisin saada hiusmurtuman sääreen (kolautin viimeisessä skenussa kivikkoon ja näin vuosien perästä osumakohdassa tuntuu ihon alla pieni kohouma luussa), mutta eivät ne ole kyllä koskaan kaivanneet mitään akuuttia. Tänäkin vuonna meni nilkka paskaksi kun loikin noiden saakelin ojien yli, ja tämäkin siinä vaiheessa kun autoa pakattiin lähtöön.


Itse olen kantanut joka vuosi mukanani omaa lääkintäsarjaa, joka muodostuu pääosin Intistä kerätystä lääkintäkamasta (lämärillä on loppumaton creditti VKSin varastoon), sekä sekalaisesta märästä lääkkeitä (kipuun, allergiaan, yms.) ja voiteista (mobilaattia, vaseliinia, yms.), joilla tänäkin vuonna paikkailtiin omaa väkeä. Täytää kyllä tästä lähtien kantaa sitä mukana kentällekin (muodikkaassa US army buttpackissa), sillä varsinkin metsässä tuli muutamia naarmuja, joihin ei ollut antaa kuin ee oota.

Itsekin suosittelen ihmisiä varmistamaan oman hyvinvointinsa ja ottamaan omat lääkkeet ja perustarpeet mukana. Kyllä se järkkärien metrilaastarikin loppuun kun 500 kakaraa on sitä repimässä pipeihinsä.
Beatings will stop once morale improves.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 09.07.2008 12:28

Mitään vakavaa ei omalle kohdalle sattunut. Oikeassa kädessä komiat sota-arvet kämmenselässä ja kyynärpään kohdalla kun yksi berzerkki Vishna hyppäsi syliin linnaa puollustaessa. Sain onneksi käännettyä sivuun, ettei haavoja torsopanssarittomaan ja ainoastaan tabardin suojaamaan kehooni tullut. Käsisuojat pelastivat kyllä monelta ruhjeelta.

Komia haava tuli kanssa polveen, kun kompastuin suurehkoon murikkaan, kun juoksin Vishnaa karkuun ja lensin pärställeni.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Tuomir
Herttua
Viestit: 539
Liittynyt: Keskiviikko, 21.05.2008 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomir » Torstai, 17.07.2008 19:59

ipa kirjoitti:Onko kohtauksia varten varauduttu? Kuten epilepsiaan tai diabeetikoilla alhaiseen verensokeriin?
Itseäkin koskee, diabeetikko kun olen. Joskin jotain sokeripitoista nopeasti syötävää ajattelin pitää mukana (suklaapatukka yms.) mutta ei sitä pakosti muista sitten ajoissa. On muuten helvetin epämukava fiilis kun menee liian matalalle ja melkein taju lähtee.
Kunnes lääkäri kieltää!
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Torstai, 17.07.2008 21:03

Olisi hyvä, että yö vahdilla olisi käytössä jonkin sortin EA-laukku.

Törmäsin Pe-La yönä mystisesti pohveriin (neljästi...) lävistetyllä korvallani joka sitten siitä ilahtuneena repesi verille. Olisi jäänyt paikkaamatta jos ei ois ollu yö vahdilla (kiitokst hänelle) omaa ea laukkua mukana.
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”