Sääntösysteemin täysuudistus.
Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät
-
- Sotalordi
- JonTzu
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
SH08 ja tod. näk. 09 sallivat aseisiin tarttumisen.Haiden kirjoitti:Tässä kai tarkoitettin pommelista/kahvasta kiinni ottaminen.Ninjatek kirjoitti:"Siksi minusta yksi asia mitä sohussa tulisi sallia on toisen miekoista kiinni ottaminen. Muistaakseni se ei enään sohussa ole."
eikös siinä kävis niin että jos tartut kädellä miekkaan niin käsi menee?
"On sallittua tarttua vastustajan aseeseen, ei kuitenkaan teräaseen terään."
Eli esimerkiksi pommelista tai keihään varresta saa ottaa kiinni mutta hilparin terästä ei.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
- Oravainen
- Paroni
jaa utopia.
no miten olisi että ihmiset oppisivat boffaamaan reilusti ja taidolla sen sijaan että ehkäisisivät perseilyä ja edistäisivät mielipiteitään radikaaleilla sääntöehdotuksilla. Utopia on että boffaajat osaisivat lyödä hyvin, ja laskea osumat herrasmiesmäisesti.
Jos säännöissä yritettäisiin määritellä lyöntejä, selkeys kärsisi ja porukka rupeaa vineemään mikä lyönti pätee ja mikä ei, lyöntien tunnistamisessa on jo nyt tarpeeksi haastetta.
omasta puolestani tätä vaikeuttamasta voitaisiin heivata koko panssarisysteemi hevon helvettiin.
mielestäni seurattuani tätä keskustelua voin todeta aika lailla varmana, ettei sääntöuudistus tule menemään läpi sotahuudossa tämän vuosisadan aikana.
Jos kyrsii, tee niin kuin KuoLa ja järkkää oma tapahtumasi. Ei ole esitetty pätevää perustelua tai empiiristä tulosta joka osoittaisi että sääntöjä olisi mitään järkeä uudistaa ehdotettuun suuntaan.
joko oli tarpeeksi masentava mielipide?
no miten olisi että ihmiset oppisivat boffaamaan reilusti ja taidolla sen sijaan että ehkäisisivät perseilyä ja edistäisivät mielipiteitään radikaaleilla sääntöehdotuksilla. Utopia on että boffaajat osaisivat lyödä hyvin, ja laskea osumat herrasmiesmäisesti.
Jos säännöissä yritettäisiin määritellä lyöntejä, selkeys kärsisi ja porukka rupeaa vineemään mikä lyönti pätee ja mikä ei, lyöntien tunnistamisessa on jo nyt tarpeeksi haastetta.
omasta puolestani tätä vaikeuttamasta voitaisiin heivata koko panssarisysteemi hevon helvettiin.
mielestäni seurattuani tätä keskustelua voin todeta aika lailla varmana, ettei sääntöuudistus tule menemään läpi sotahuudossa tämän vuosisadan aikana.
Jos kyrsii, tee niin kuin KuoLa ja järkkää oma tapahtumasi. Ei ole esitetty pätevää perustelua tai empiiristä tulosta joka osoittaisi että sääntöjä olisi mitään järkeä uudistaa ehdotettuun suuntaan.
joko oli tarpeeksi masentava mielipide?
- Ninjatek
- Kapteeni
- Nightingale
- Kreivi
Pitäisiköhän tähän jaksaa vastata?
En viitsisi vetää hernettä nenään vaikka tämä olisi tarkoitettukin henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. Olen suuresti yrittänyt tuoda esiin ajatuksia joiden avulla voisimme yrittää tehdä tästä koko skenestä hauskemman kaikille. Olen pahoillani jos et ole samaa mieltä, mutta toisin kuin sinä, olen yrittänyt. Olen tähän mennessä käyttänyt kaikki saatavilla olevat voimavarat siihen että keksisin jotakin mikä korjaisi ne ongelmat, jotka minä näen eniten syövän tämän tapahtuman hauskuutta. Ehdotin, testasin, enkä tiedä miten hyvin onnistuin, mutta olet oikeassa, ehdotukseni ei todellakaan auta paskaan asenteeseen.
-Vesa
En viitsisi vetää hernettä nenään vaikka tämä olisi tarkoitettukin henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. Olen suuresti yrittänyt tuoda esiin ajatuksia joiden avulla voisimme yrittää tehdä tästä koko skenestä hauskemman kaikille. Olen pahoillani jos et ole samaa mieltä, mutta toisin kuin sinä, olen yrittänyt. Olen tähän mennessä käyttänyt kaikki saatavilla olevat voimavarat siihen että keksisin jotakin mikä korjaisi ne ongelmat, jotka minä näen eniten syövän tämän tapahtuman hauskuutta. Ehdotin, testasin, enkä tiedä miten hyvin onnistuin, mutta olet oikeassa, ehdotukseni ei todellakaan auta paskaan asenteeseen.
-Vesa
Kuninkaantekijät II Hauholla 16-18.8! Tulkaa sinne!
Facebook: https://www.facebook.com/events/1676545 ... 2/?fref=ts
Foorumi: http://forum.sotahuuto.fi/viewforum.php?f=189
- frozen
- Herttua
- Peltokorppi
- Marsalkka
Hei ei täällä kukaan varmasti halua henkilökohtaisesti ketään loukata.
Me joiden pofferi utopia eroaa vain vahvasti omastasi pelkää sääntöehdotustasi joka veisi sen kauemmaksi siitä.
Mieti mimmoinen vastustus nousisi jos ehdottaisin uudistukseksi sohusta puhdasta urheilutapahtumaa unohtaen kaikki keskiaikaviitteellisyyden ja realistisuuteen pyrkimisen?
Me joiden pofferi utopia eroaa vain vahvasti omastasi pelkää sääntöehdotustasi joka veisi sen kauemmaksi siitä.
Mieti mimmoinen vastustus nousisi jos ehdottaisin uudistukseksi sohusta puhdasta urheilutapahtumaa unohtaen kaikki keskiaikaviitteellisyyden ja realistisuuteen pyrkimisen?
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
- Beatific
- Kuningas
- Viesti:
-
- Sotalordi
Ainaskin olen saanut käsityksen kaikki osumat millä tahansa voimalla on tapannut paitsi keihäitten viilotBeatific kirjoitti:Muuten, kuvittelenko vain, vai onko niin että kolmeen viimeiseen sohuun (well ainakaan kahteen) virallinan kalibraatio on ollut jotain muuta kuin "lasermiekka"?
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
-
- Kuningas
Teoriassa osuman aiheuttaa vain kunnon liike (jota ei ole tarkemmin määritelty), käytännössä taistelussa on kuitenkin vaikea sanoa mistä ja miten se isku tuli, joten kaikki lasketaan herrasmiestyyliin. Sitäpaitsi uskon ettei valtaosa Sotahuudon osallistujista ole lukenut sääntöjä (tai ei ainakaan tarkasti) ja toimii kuulopuheiden ja huhujen perusteella, eli laskee hipaisut ja syyttää niitä modettamisesta jotka eivät näin tee, mikä taas aiheuttaa painetta laskea itsekin ne kevyet läpsyttelyt.Sotahuudon säännöt kirjoitti:Osumaksi lasketaan mikä tahansa aseen terän tai vaikuttavan osan (kuten sotanuijien kärki) osuma, joka osuu taistelijaan asti ja on tullut kunnon liikkeestä.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
Noh, itse kyllä toimin ihan noiden sääntöjen mukaan. Mikään rannenäppäisy ei siis ainakaan allekirjoittaneella rekisteröidy osumaksi, enkä oleta muidenkaan moisia ottavan. Menee touhu muuten aika vammaiseksi sohimiseksi. Kyllä kaverin pitää ihan lyödä, että osuman viitsii ottaa.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- saloneju
- Keisari
Kunnon liikkeen pointtinahan tässä taitaa olla nimenomaan se, että mikä tahansa lyönti ja raapaisu osuman voimakkuudesta riippumatta lasketaan, mukaanlukien rannenäpäytykset kunhan ne ylipäätään tulevat liikkeesta, mutta "asettamiset" ja "sahaamiset" eivät ole olleet osumia. Tämä oli ainakin 08-linjauksena. Eli ei lasermiekkailu-sääntö tosiaan ole mun käsittääkseni ainakaan 05:n jälkeen täysin ja virallisesti ole ollut voimassa, vaikka siitä on puhuttukin.Pahistonttu kirjoitti:Teoriassa osuman aiheuttaa vain kunnon liike (jota ei ole tarkemmin määritelty), käytännössä taistelussa on kuitenkin vaikea sanoa mistä ja miten se isku tuli, joten kaikki lasketaan herrasmiestyyliin. Sitäpaitsi uskon ettei valtaosa Sotahuudon osallistujista ole lukenut sääntöjä (tai ei ainakaan tarkasti) ja toimii kuulopuheiden ja huhujen perusteella, eli laskee hipaisut ja syyttää niitä modettamisesta jotka eivät näin tee, mikä taas aiheuttaa painetta laskea itsekin ne kevyet läpsyttelyt.Sotahuudon säännöt kirjoitti:Osumaksi lasketaan mikä tahansa aseen terän tai vaikuttavan osan (kuten sotanuijien kärki) osuma, joka osuu taistelijaan asti ja on tullut kunnon liikkeestä.
- Automaattinen
- Komentaja
Ahaa.
I stand corrected.
Olen ottanut turhia kuolemia siis menneessä ajassa osasta osumia.
No mutta siis onhan tässä nyt hyvä puoli että joku on rohjennut ehdottaa muutosta. Se vaan että tämä ei oikeasti tunnu olevan kovin toimiva massatapahtumaan. Pitää huomioida myös se että jos eri tyyppisille aseille määrätään erilaiset tehot, on seurauksena suurimmissa mähinöissä se ettei panssarin kantaja huomio mitään lyöntejä kun ei niitä edes näe tulleen joko 2-k vehkeestä, pistosta tai mitä näitä nyt oli.
Nightingale: Älä hyvä mies oleta että kaikki ovat henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Lisäksi vastailuasennetta voi korjata jottei itse herätä närää ihmisissä. Jotkut näistä sun vastauksista on nimittäin ollu melko ylimielisiä tai jopa ikävästi sanottu. Siksi en tavallaan ihmettelis jos joku vähän näpäyttäiskin..
I stand corrected.
Olen ottanut turhia kuolemia siis menneessä ajassa osasta osumia.
No mutta siis onhan tässä nyt hyvä puoli että joku on rohjennut ehdottaa muutosta. Se vaan että tämä ei oikeasti tunnu olevan kovin toimiva massatapahtumaan. Pitää huomioida myös se että jos eri tyyppisille aseille määrätään erilaiset tehot, on seurauksena suurimmissa mähinöissä se ettei panssarin kantaja huomio mitään lyöntejä kun ei niitä edes näe tulleen joko 2-k vehkeestä, pistosta tai mitä näitä nyt oli.
Nightingale: Älä hyvä mies oleta että kaikki ovat henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Lisäksi vastailuasennetta voi korjata jottei itse herätä närää ihmisissä. Jotkut näistä sun vastauksista on nimittäin ollu melko ylimielisiä tai jopa ikävästi sanottu. Siksi en tavallaan ihmettelis jos joku vähän näpäyttäiskin..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
- Beatific
- Kuningas
- Viesti:
- Automaattinen
- Komentaja
- Peltokorppi
- Marsalkka
Ahaa itse otan hipaisut ja ranne läpsyttelyt kyllä ja olen olettanut että muidenkin tulee ne ottaa tuo on kyllä ihan hhyvä muistaa. Ei sillä etten itse edelleen kuolisi läpsyttelyyn vaan että muut eivät välttämättä. Sen että itse koitan ottaa kevyimmät osumat minimoin huijjaamiseni. Tämä vain minun mielipiteeni tietenkin sääntöjen mukaan muuten.
"Can you quack
- Nightingale
- Kreivi
No en minä tässä mitään sotaa ole aloittamassa, ja saa koettaa rannenäpäyttää kovempaa jos haluaa oikeasti loukata
Yritin aloittaa keskustelun aiheesta joka minua häiritsi. Onnistuin, mutta suurin osa palautteesta on ollut pohjatonta spekulointia sen sijaan että tätä asiaa ruodittaisiin produktiivisesti.
En kai minä hyväihme odottanut että sohun säännöt muuttuisitvat pelkästää tällä foorumi postilla
Voisin pistää aiheesta pystyyn äänestyksen, mutta minusta tuntuu että ihmiset eivät oikein tiedä mitä haluavat. Sen lisäksi että me kaikki pelkäämme että hyvä tapahtuma menee pieleen jos jotain muutetaan liian kiireesti.
Yritin aloittaa keskustelun aiheesta joka minua häiritsi. Onnistuin, mutta suurin osa palautteesta on ollut pohjatonta spekulointia sen sijaan että tätä asiaa ruodittaisiin produktiivisesti.
En kai minä hyväihme odottanut että sohun säännöt muuttuisitvat pelkästää tällä foorumi postilla
Voisin pistää aiheesta pystyyn äänestyksen, mutta minusta tuntuu että ihmiset eivät oikein tiedä mitä haluavat. Sen lisäksi että me kaikki pelkäämme että hyvä tapahtuma menee pieleen jos jotain muutetaan liian kiireesti.
- saloneju
- Keisari
Vähän tuntuu taas että toistan itseäni, mutta edelleen sääntöjen mukaan hipaisut ja ranneläpsyttelyt on osumia (kunhan se ranneläpsyttely tulee selvästä liikkeestä). Osumia taas ei ole kaikki mitkä ei tule selvästä liikkeestä.Peltokorppi kirjoitti:Ahaa itse otan hipaisut ja ranne läpsyttelyt kyllä ja olen olettanut että muidenkin tulee ne ottaa tuo on kyllä ihan hhyvä muistaa. Ei sillä etten itse edelleen kuolisi läpsyttelyyn vaan että muut eivät välttämättä. Sen että itse koitan ottaa kevyimmät osumat minimoin huijjaamiseni. Tämä vain minun mielipiteeni tietenkin sääntöjen mukaan muuten.
- Peltokorppi
- Marsalkka
- Automaattinen
- Komentaja
Ranneläpsy on siis ilmeisesti lyönti joka tulee esimerkiksi tilanteessa jossa kilpi pitää käden paikallaan ja ainoa lyöntiä suorittava osa on ranne joka sekin lähinnä suunnilleen pudottaa miekan alas vihollisen päälaelle tms paikkaan mihin se nyt sitten yltää rajatulla alallaan.
Vastaavasti liikkeestä lyönti on sellainen jossa käsi pääsee liikkumaan lyönnin muodostavan kaaren saattelemana.
Right?
Vastaavasti liikkeestä lyönti on sellainen jossa käsi pääsee liikkumaan lyönnin muodostavan kaaren saattelemana.
Right?
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
- Nightingale
- Kreivi
Olen valmis väittämään että linjanveto ei olisi pahitteeksi.
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Peltokorppi
- Marsalkka
- saloneju
- Keisari
-
- Sotalordi
[Sarcasm]Voin kuvitella seuraavassa sotahuudon väittelyt
"Se rannewarptaputus ei tapa, jos käsi ei liiku."
"Kyllä tappaa, mulla liikku käsi pari senttiä ennen osumaa" [/Sarcasm]
Lasermiekka säänöt ovat selkein tapa hoitaa asia. Tässä on selkeä osuma tai huti. Ei ole edes miljoonassa ihmisessä, joka ymmärtäisi väärin tämän.
"Se rannewarptaputus ei tapa, jos käsi ei liiku."
"Kyllä tappaa, mulla liikku käsi pari senttiä ennen osumaa" [/Sarcasm]
Lasermiekka säänöt ovat selkein tapa hoitaa asia. Tässä on selkeä osuma tai huti. Ei ole edes miljoonassa ihmisessä, joka ymmärtäisi väärin tämän.
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.