Pommiskenaario
Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät
-
- Kreivi
- Viestit: 370
- Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
- Paikkakunta: Vantaa
Pommiskenaario
Olen boffannut noin kuukauden vasta, mutta olen saanut paljon tietoa SoHusta tältä foorumilta. Näin jossain keskustelussa puhuttavan pelistä jossa olisi eräänlainen pommi/sairausden omaava ruumiis joka vaikuttaisi peliin jotenkin. Muistaakseni ideasta ei kerrottu sen enempää joten ajattelin viedä idean eteenpäin ihan omaksi aiheekseen. Ja se jolta idean sain, pahoittelen jos mielestäsi otin ideasi.
Skenaarion paikkaa en osaa sanoa. Ehkä metsä olisi parempi, sillä kentällä luullakseni toiminta on liian nopeasti tapahtuvaa. Armeijoita voisi olla kaksi. Alussa yhdelle ryhmistä (riippumatta armeijasta) arvottaisiin pommi, joka voisi olla vaikka iso musta lippu. Ryhmä joka lipun saa joutuu vaaraan, sillä kun peli alkaa joku valvoja alkaa laskea aikaa sekunttikellolla. Kun aika on mennyt tiettyyn pisteeseen kaikki ryhmän jäsenet kuolevat ja poistuvat skenaariosta lopullisesti. Pelissä olisi siis respawn jos kuolee tavallisesti. Ryhmän joka on saanut pommin tehtävä on tappaa yksi yksittäinen vihollinen. Tämän tapahtuessa pommi siirtyy kyseisen vihollisen ryhmään. Aika pommin räjähdykseen ei kuitenkaan menisi alkuun pommin siirtyessä. Näin pommi siirtyisi ryhmältä ryhmään kunnes räjähtäisi. "Sytytyslanka" voisi olla sen pituinen että ryhmiä tuhoutuisi paljon. Lopussa jäljellä olisi vain kaksi toisiaan vastaan olevaa ryhmää ja viimeinen pommi olisi saatava vastustajalle. Voittaja olisi viimeinen ryhmä joka jää henkiin.
Sanon lopuksi että en ole ollut yhdessäkään SoHussa vielä eikä ideani ole välttämättä loppuun kehitetty. Näiden takia ideani on vapaasti kehitettävissä eli saatte parannella sitä.
Skenaarion paikkaa en osaa sanoa. Ehkä metsä olisi parempi, sillä kentällä luullakseni toiminta on liian nopeasti tapahtuvaa. Armeijoita voisi olla kaksi. Alussa yhdelle ryhmistä (riippumatta armeijasta) arvottaisiin pommi, joka voisi olla vaikka iso musta lippu. Ryhmä joka lipun saa joutuu vaaraan, sillä kun peli alkaa joku valvoja alkaa laskea aikaa sekunttikellolla. Kun aika on mennyt tiettyyn pisteeseen kaikki ryhmän jäsenet kuolevat ja poistuvat skenaariosta lopullisesti. Pelissä olisi siis respawn jos kuolee tavallisesti. Ryhmän joka on saanut pommin tehtävä on tappaa yksi yksittäinen vihollinen. Tämän tapahtuessa pommi siirtyy kyseisen vihollisen ryhmään. Aika pommin räjähdykseen ei kuitenkaan menisi alkuun pommin siirtyessä. Näin pommi siirtyisi ryhmältä ryhmään kunnes räjähtäisi. "Sytytyslanka" voisi olla sen pituinen että ryhmiä tuhoutuisi paljon. Lopussa jäljellä olisi vain kaksi toisiaan vastaan olevaa ryhmää ja viimeinen pommi olisi saatava vastustajalle. Voittaja olisi viimeinen ryhmä joka jää henkiin.
Sanon lopuksi että en ole ollut yhdessäkään SoHussa vielä eikä ideani ole välttämättä loppuun kehitetty. Näiden takia ideani on vapaasti kehitettävissä eli saatte parannella sitä.
hopea patongisti
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Ei toimisi ainakaan tuossa muodossa. Sotahuudossa on niin paljon porukkaa, että sekunneissa saattaa kuolla parhaassa tapauksessa kymmeniä ihmisiä. Mitenkäs siinä sitä pommia vaihdellaan taistelun tiimellyksessä? Muutenkin idea vaikuttaa sellaiselta, että se toimisi max. 20 hengellä ja todella lyhyellä ajalla.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
-
- Kreivi
- Viestit: 370
- Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
- Paikkakunta: Vantaa
Juttu menee vähän niin kuin niin, että vastustajien on kartettava pommitiimiä parhaansa mukaan. Kun pommitiimistä joku saa tapettua yhdenkin vihun lippu menee sen kuolleen ryhmälle. Lipun siirto tapahtuu helposti niin että kuolleen tyypin ei tartte mennä respawn paikkaan vaan hän alkaa kantaa lippua. Hänen on kuitenkin pidettävä silmät auki siltä varalta että joku hänen ryhmäläisistään tappaa jonkun. Silloin hänen pitää viedä lippu taas juuri kuolleelle.
Ne ryhmät jotka ovat samalla puolella pommiryhmän kanssa yrittävät auttaa sitä ja saada pommi vaihtamaan omistajaa.
En ole vielä miettinyt aikaa ennen kuin pommi räjähtää, mutta sen on oltava lyhyt että kaikki tiimit ehtivät kuolla (paitsi viimeinen)
Ne ryhmät jotka ovat samalla puolella pommiryhmän kanssa yrittävät auttaa sitä ja saada pommi vaihtamaan omistajaa.
En ole vielä miettinyt aikaa ennen kuin pommi räjähtää, mutta sen on oltava lyhyt että kaikki tiimit ehtivät kuolla (paitsi viimeinen)
hopea patongisti
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Ymmärsin hyvin mitä ajoit takaa. Et vain taida käsittää, minkä kokoluokan tapathuma sotahuuto on. Yksi mies ei havaitse paljon mitään muuta, kuin edessään olevan vastustajan. Ei siinä kenellekään jää aikaa katella ympäriinsä, milloin porukkaa kuolee. Lisäksi tämä kuulostaa sellaiselta kilpajuoksuskenaariolta, joista on aiemmilta vuosilta runsaasti huonoja kokemuksia.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- Keisari_P
- Ylläpito
- Viestit: 2524
- Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
- Paikkakunta: Helsinki
Äkkiseltään kuulostaa siltä, että tämän tapaisessa skenaariossa paras taktiikka olisi juosta karkuun, välttää taistelua ja piiloutua. Toisin sanoen hippaa 400 soturin voimin.
Uusien ideoiden miettiminen on ihan hyvä juttu. Ilman innovatiivisuutta ihmiskunta olisi vielä kivikaudella. Sotahuudon mittakaavassa kaikki skenaarioideat eivät kuitenkaan ole toimivia tai edes tuo mitään lisää tapahtumalle jossa skenaarioaika tulisi käyttää mahdollisimman tehokkaasti. Pienellä porukalla tämän tyyppinen peli voisi jossain määrin toimia, mutta todennäköisesti vaikkapa idealtaan yksinkertaisempi "saatto"-skenaario olisi silti hauskempaa ajankäyttöä.
Kun uusia skenaariotyyppejä miettii, kannattaa ottaa huomioon seuraavia seikkoja:
-Minkä tyyppistä taktiikkaa skenaariotyyppi suosii, ja onko se tapahtuman kannalta toivottavaa. Tässä ideassa paras taktiikka olisi välttää taistelua, mikä ei ole hyvä taistelutapahtumassa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että parhaat skenaariot ovat niitä, joissa ennakkosuunnitelma ja yhteispeli korostuu. Näitä skenaariota ovat esim. Saatto ja kukkula.
- Kuinka suuri riski skenaariolla on epäonnistua järjestäjien tekemien virheiden johdosta (idean selitys, alkuasetelma, maali- ja pelialueiden merkkaus, aikarajat, etäisyydet.) Murphyn lain mukaan kaikki mikä voi mennä pieleen, myös menee pieleen. Skenaariotyyppi tulisi sisältää mahdollisimman vähän asioita jotka riippuvat tapahtuman järjestäjistä (heidän määräämästä alkuasetelmasta). On parempi, että osallistujat itse tekevät virheensä sen sijaan, että järjestäjät tekevät nämä virheet osallistujien puolesta.
Uusien ideoiden miettiminen on ihan hyvä juttu. Ilman innovatiivisuutta ihmiskunta olisi vielä kivikaudella. Sotahuudon mittakaavassa kaikki skenaarioideat eivät kuitenkaan ole toimivia tai edes tuo mitään lisää tapahtumalle jossa skenaarioaika tulisi käyttää mahdollisimman tehokkaasti. Pienellä porukalla tämän tyyppinen peli voisi jossain määrin toimia, mutta todennäköisesti vaikkapa idealtaan yksinkertaisempi "saatto"-skenaario olisi silti hauskempaa ajankäyttöä.
Kun uusia skenaariotyyppejä miettii, kannattaa ottaa huomioon seuraavia seikkoja:
-Minkä tyyppistä taktiikkaa skenaariotyyppi suosii, ja onko se tapahtuman kannalta toivottavaa. Tässä ideassa paras taktiikka olisi välttää taistelua, mikä ei ole hyvä taistelutapahtumassa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että parhaat skenaariot ovat niitä, joissa ennakkosuunnitelma ja yhteispeli korostuu. Näitä skenaariota ovat esim. Saatto ja kukkula.
- Kuinka suuri riski skenaariolla on epäonnistua järjestäjien tekemien virheiden johdosta (idean selitys, alkuasetelma, maali- ja pelialueiden merkkaus, aikarajat, etäisyydet.) Murphyn lain mukaan kaikki mikä voi mennä pieleen, myös menee pieleen. Skenaariotyyppi tulisi sisältää mahdollisimman vähän asioita jotka riippuvat tapahtuman järjestäjistä (heidän määräämästä alkuasetelmasta). On parempi, että osallistujat itse tekevät virheensä sen sijaan, että järjestäjät tekevät nämä virheet osallistujien puolesta.
-
- Paroni
- Viestit: 183
- Liittynyt: Maanantai, 20.10.2008 15:37
- Paikkakunta: Sahalahti/Hämeenlinna
-
- Kreivi
- Viestit: 370
- Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
- Paikkakunta: Vantaa
- Nalfein
- Kreivi
- Viestit: 302
- Liittynyt: Torstai, 24.07.2008 21:29
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Paroni
- Viestit: 183
- Liittynyt: Maanantai, 20.10.2008 15:37
- Paikkakunta: Sahalahti/Hämeenlinna
- Rumiluntti
- Herttua
- Viestit: 610
- Liittynyt: Sunnuntai, 06.01.2008 22:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Nalfein
- Kreivi
- Viestit: 302
- Liittynyt: Torstai, 24.07.2008 21:29
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
- Tuomir
- Herttua
- Viestit: 539
- Liittynyt: Keskiviikko, 21.05.2008 11:08
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Kreivi
- Viestit: 370
- Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
- Paikkakunta: Vantaa