Millaisia skenaarioita toivot lisää?

Keskustelua Sotahuuto 2009:n skenaarioista, uusia skenaarioehdotuksia, yms.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Millaisia skenaarioita toivot lisää?

Kenttätaisteluita
40
18%
Saattoskenaarioita
13
6%
Arkunkantoa
23
10%
Risk-skenaarioita
42
19%
Kohtaamisia metsässä
65
29%
Kukkulan valtausta
19
8%
Siltatyöntöä
22
10%
Jokin muu, mikä ?
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 226
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Lauantai, 26.01.2008 18:25

Siltatyöntöä tiestysti mikä on hauskempaa kuin piileskellä kilventakana yrittäen edetä samalla, kuin keihäät ja hilparit yrittävät teurastaa sinua :twisted: .
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Lauantai, 26.01.2008 22:50

Helenan kanssa samaa mieltä. Nuolet tuppaavat hajoilemaan noissa tilanteissa. Siltatyönnön uskoisin olevan pahin tuhoaja. Jos näitä tulee, laittakaa ne viimeisiksi skenaarioiksi, kiitos. Kaikki eivät käytä muuta asetta kuin jousta, joten asettakaan ei näihin skenaarioihin voi vaihtaa. Osasyy tähän on se, ettei mistään saa treenikaveria muihin aseisiin. Jousella kun voi ampua tauluun, mutta bofferilla sitä on vähän hölmöä hakata.

Pellonpekko, viestiä voi muokata, ei tarvitse lähettää kahta viestiä peräjälkeen.
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Maanantai, 28.01.2008 16:52

Itse näkisin myöskin mielelläni lisää kohtaamisia metsässä. Ainakin viime vuonne se oli mielestäni paras skenaario.

Risk ei oikein toiminut, koska kämppiminen kannatti. Muutenkin toivoisin kolmen osapuolen skenujen olevan vähäisiä (tai olemattomia) koska kolme osapuolta ei kannusta tappeluun, vaan odottamaan toisten kahden tappavan ensin toisensa.

Siltatyöntö, tai joku muu solatappelu voisi olla hyvä. Mutta kuulemani mukaan aika tappava. Ehkä enemmän viron siltatyönnön kaltainen. Siihen malliin tosin pitäisi saada joku keino millä killpocketien teko tehtäisiin kannattamattomaksi.

Respaukset ovat toki kivoja, mutta ne kannustavat minusta vääränlaiseen tappeluun, siksi niitä on käytettävä säästeliäästi. Skenaariot nyt kuitenkin ovat keskimäärin aika lyhyitä, siinä meillä on jo se respawn. Aina skenujen välissä.

Saatot, arkut, sun muut ovat mukavaa vaihtelua. Mutta kuten edellä mainittu tavoite on saavutettava tappelemalla, ei kierämällä. Ainakin omaa fiilistä latisti viime vuonna juoksennella pitkin metsiä etsien arkun kantajia.

Ja lyhyiden skenaarioiden pikauusintoja. Kun sinne metsään on talsittu skenupaikalle niin ei jätetä sitä kohtaamista yhteen. Myöskin siirtymät olisi jäkrevä käyttää hyödyllisesti skenaarioina (saattoina, "väijytyksinä" yms.). Mutta tästä onkin jo puhuttu.
Manikyyri
Kreivi
Viestit: 370
Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 23:34
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Manikyyri » Keskiviikko, 30.01.2008 21:49

Joo olis hienoo saada jonkunlainen sola, missä ratkasee enemmän taistelutaito, kuin ylivoima. 300 meininkiä!
hopea patongisti
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Keskiviikko, 30.01.2008 22:06

Siltatyöntö on juurikin sellainen sola skenaario. Siinä kyllä mielestäni tärkein tekijä on hyvä kunto ja ylivoimastakin saa todella suuren bonuksen. Spawnaaminen tietty vaikuttaa.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
C453Y
Kapteeni
Viestit: 103
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 12:44
Paikkakunta: Karakallio

Viesti Kirjoittaja C453Y » Lauantai, 16.02.2008 19:27

Viime kerralla ei ollu siltatyöntöä, vois olla mukava kokeilla.
Beart de réir ár mbriathar
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Lauantai, 16.02.2008 23:13

2006 kenttätaistelussa, jossa teutonit linnoittautuivat nurkkaan oli sellaista meininkiä mitä tässä haettaneen. Miessuhteet olivat (mutulla) 1:1,5 teutoneiden tappioksi ja Puola-Liettuastakin armeijasta jäi jäljelle vain muuta hassu taistelija eloon.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Tiistai, 19.02.2008 03:50

Ja juurikin tuota skenua Juhanin kanssa tässä hehkuteltiin.. :D
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Tiistai, 19.02.2008 18:01

Joo olis hienoo saada jonkunlainen sola, missä ratkasee enemmän taistelutaito, kuin ylivoima. 300 meininkiä!
Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Tiistai, 19.02.2008 19:30

Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
En ole samaa mieltä. Linjataistelutaito ja skirmishtaito ovat kummatkin kovin erilaisia taitoja. Kummassakin voi kehittyä pitkälle. Linjataistelussa korostuu enemmän ryhmässä toimiminen ja luottamus lähellä oleviin miehiin. Skirmish taistelussa korostuu taas yksintaistelun taito, kun kavereita ei välttämättä ole vieressä.

Kysymys onkin enemmänkin siitä, kuinka taito määritellään. Itse näen, että kumpikin yllä mainituista kuuluu "taito"-käsitteen alle.

Siinä Peltokorppi on kuitenkin oikeassa, että linjassa yksi heikko taistelija saa vähän enemmän anteeksi kuin skirmish taistelussa. Mutta toisaalta linja on jossain määrin yhtä heikko kuin sen heikoin lenkki, joten ei linjassakaan kovin montaa mätää omenaa kannata olla.
Avatar
Hellowenisti
Sotahuuto '15 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Hellowenisti » Tiistai, 19.02.2008 20:19

ZamboNet kirjoitti:
Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
En ole samaa mieltä. Linjataistelutaito ja skirmishtaito ovat kummatkin kovin erilaisia taitoja. Kummassakin voi kehittyä pitkälle. Linjataistelussa korostuu enemmän ryhmässä toimiminen ja luottamus lähellä oleviin miehiin. Skirmish taistelussa korostuu taas yksintaistelun taito, kun kavereita ei välttämättä ole vieressä.

Kysymys onkin enemmänkin siitä, kuinka taito määritellään. Itse näen, että kumpikin yllä mainituista kuuluu "taito"-käsitteen alle.

Siinä Peltokorppi on kuitenkin oikeassa, että linjassa yksi heikko taistelija saa vähän enemmän anteeksi kuin skirmish taistelussa. Mutta toisaalta linja on jossain määrin yhtä heikko kuin sen heikoin lenkki, joten ei linjassakaan kovin montaa mätää omenaa kannata olla.
Tuplabasarikomppia.

Itse ainakin kokeilisin mielelläni myös skenaariota, joka muistuttaisi myös siltatyöntöä/tulisi muutenkin todella tiivis tunnelma. SH 06 tällaisia skenaarioita oli parikin kappaletta, mutta SH 07 ei tainnut olla yhtään? (lähimpänä taisi olla se neitojen saatto.)
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Tiistai, 19.02.2008 20:23

Joo, itse en ole mikään yksilötaistelun mestari, mutta linjassa saan useita tappoja lähes poikkeuksetta. Siitä voi päätellä, että linjassakin mättämisessä pitää olla jotain taitoa. Itse kutsun sitä "pelisilmäksi". Se on kyky arvioida ympärillä riehuvaa taistelua ja hetkeä, jolloin itse tulee toimia. Itsellä se on ainakin kehittynyt ennen kaikkea kokemuksen myötä.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
viikinkisoturi
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viikinkisoturi » Tiistai, 19.02.2008 21:11

Tykkäsin tosipaljon Mettä taisteluista. Ja toivonkin ettei niitä tultaisi vähentämään. Pitää vaan asetella ne pelit niin ettei joudu hyppää kauhean pitkiä matkoja skenujen välil. :idea:
Kuva
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Tiistai, 19.02.2008 21:21

Joo, itse en ole mikään yksilötaistelun mestari, mutta linjassa saan useita tappoja lähes poikkeuksetta. Siitä voi päätellä, että linjassakin mättämisessä pitää olla jotain taitoa. Itse kutsun sitä "pelisilmäksi". Se on kyky arvioida ympärillä riehuvaa taistelua ja hetkeä, jolloin itse tulee toimia. Itsellä se on ainakin kehittynyt ennen kaikkea kokemuksen myötä.
Tämä on aivan totta. Itseltä tämä "pelisilmä" puuttuu täysin. Rivissä taistelu muutenkuin reunassa tuntuu sokeuttavalta kaaokselta ja jään helposti taka alalle.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Keskiviikko, 20.02.2008 11:16

Peltokorppi kirjoitti:Ahtaassa tilassa ei taidosta ole juurikaan hyötyä. Varustuksella sen siaan tulee olemaan paljon enemmä väliä. Taito mitataan paraiten liikkuvissa metsä skenaarioissa ja sen tapasissa.
Tiukassa tilanteessa on ihan oma taitonsa edes nähdä mitä vastustaja tekee. Osaamaton tölläilee rivissä, tekee vain omiaan ja saa jostain minne ei edes osaa katsoa nuolesta tai keihäästä. Taitava taas pitää puolustuksensa kasassa, saa tasapainonsa toimimaan, löytää vastustajiensa heikot hetket ja kykenee seuraamaan tilannetta. Eri taitoja mutta taitoja silti.

Ja joo, keihäällä ja jousella kannattaa aina tähdätä sitä toisaalle töllistelevää sivussa olijaa, ei sitä suoraan eteensä tuijottavaa kaveria jonka kanssa on kasvokkain. :wink:
Viimeksi muokannut JonTzu, Keskiviikko, 20.02.2008 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Keskiviikko, 20.02.2008 14:29

Ristipistot ovat omistajakeihäsmiehen vanhin ja paras kikka.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
BofferiMies
Nostoväki
Viestit: 8
Liittynyt: Tiistai, 25.03.2008 22:46

Viesti Kirjoittaja BofferiMies » Keskiviikko, 26.03.2008 19:35

Niinp.
¨Miksi Harjoitella Jos On Syntynyt Boffaamaan.¨

- Mutta Kun Minä en Vaan Ole. :D
toukopouko2
Ritari
Viestit: 71
Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 13:39
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja toukopouko2 » Perjantai, 06.02.2009 17:32

Vastasin itse että kohtaamisia metsässä koska uskon että juoksu kunnostani on siellä hyötyä.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 06.02.2009 17:48

Juoksukunnosta on hyötyä joka skenaariosta. Eniten ehkä kuitenkin kenttätaisteluissa, sillä siellä kestävyysjuoksu on etenkin skirmaajilla todella tärkeässä roolissa kun pitää liikkua pahimmillaan laidalta toiselle. Tiheässä puskassa sekä skirmaaja että panssarimörkö joutuu vähän räpiköimään.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Perjantai, 06.02.2009 17:57

Riskissä itseltäni loppui kunto totaalisesti. Panssarit ja aseet verottavat nopeasti kovakuntoisenkin kaverin voimia pitkässä liikuntapainotteisessa skenaariossa. Tänä vuonna kuntoilu on osa treeniohjelmaa. 8)
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
Gordon
Paroni
Viestit: 212
Liittynyt: Maanantai, 07.07.2008 21:35
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Gordon » Perjantai, 06.02.2009 19:07

Riski on tosiaan kaikkein rankin ja siitä kiva, että jokainen saa oikeesti vedettyy siinä ittensä ihan piippuun =)
Niin kuin Kungfutse sanoo: "Naamas on naamas!"
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Perjantai, 06.02.2009 19:16

Vastasin risk, 2008 pidin tässä paitsi soolo-irrottelusta myös siitä miten kenttä oli elävä, tilanteet ja vahvuudet muuttuu nopeasti eikä lopputulos ole itsestään selvä minuutin linjamätön jäljiltä.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Avatar
Warmad
Kapteeni
Viestit: 125
Liittynyt: Keskiviikko, 27.08.2008 13:23
Paikkakunta: Pertunmaa/Joensuu

Viesti Kirjoittaja Warmad » Perjantai, 06.02.2009 23:41

Itsekin vastasin risk, hienoa mättöä se oli viime kerralla. vois kyllä tuoda lisä makua jos ei olis ihan kentällä, avo maastoahan se kuitenkin tarvii, mut voi niitä esteitäkin matkalla olla
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Lauantai, 07.02.2009 00:33

Avomaasto on riskin kaltaisissa skenuissa hieman vaarallisempi ja myös paljon kuluttavampi. Varsinkaan linjayksiköt eivät todellakaan jaksaisi rymytä metsässä täysillä koko tuntia, eivätkä kyllä kevyetkään. Kun väsyneenä painaa arvaamattomassa maastossa tulee helposti nilkannyrjähdyksiä ja kaatumisia. Semmoinen semiavoin maasto, missä olisi sekä avointa maastoa että jotain harvahkoa pusikkoa, olisi aika jees.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Apa
Kersantti
Viestit: 52
Liittynyt: Sunnuntai, 08.06.2008 12:16
Paikkakunta: Mikkeli/Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Apa » Lauantai, 07.02.2009 18:25

Ehkä joku mäki joka estää näkyvyyttä vois tuoda säväystä. Tosin 08 huomasin kyllä että taktiikat jää riskissä aika pitkälti pois ekojen kontaktien jälkeen (toki poikkeuksena kuolan puolustus ja bernardin strategiat).
Pidemmässä riskissä suuremmilla etäisyyksillä saataisiin mukaan enemmän taktisia elementtejä, mutta epäilen että aika harvoja kiinnostaa mätön väheneminen taktiikan eduksi.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”