Millaisia skenaarioita toivot lisää?

Keskustelua Sotahuuto 2009:n skenaarioista, uusia skenaarioehdotuksia, yms.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Millaisia skenaarioita toivot lisää?

Kenttätaisteluita
40
18%
Saattoskenaarioita
13
6%
Arkunkantoa
23
10%
Risk-skenaarioita
42
19%
Kohtaamisia metsässä
65
29%
Kukkulan valtausta
19
8%
Siltatyöntöä
22
10%
Jokin muu, mikä ?
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 226
Avatar
Athene
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 627
Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Millaisia skenaarioita toivot lisää?

Viesti Kirjoittaja Athene » Sunnuntai, 08.07.2007 21:12

Koitetaanpas saada vähän numerotietoa siitä, millaisia skenaarioita ensi sotahuutoon toivotaan. Tämä on kaikkea muuta kuin täydellinen tapa kartoittaa toiveita, mutta täydennetään sitä sitten tuonnempana.

"Lisää" tuossa otsikossa tarkoittaa lisää 07:aan verrattuna. Äänestä sitä, mitä ensisijaisesti haluat lisää.

Sanokaa, jos jokin skenaario puuttuu.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Sunnuntai, 08.07.2007 21:22

Vastasin Risk, koska respawn tuo kivasti lisä-aikaa ja on se olis yksi ja monta peliä samaan aikaan, omalla tavallaan. Mutta mielummin vaikka vain kaksi puolta ja yksi paikka. Tosin se saattaa alkaa vaikuttamaan jo kukkulan valtaukselta... :?
Viimeksi muokannut Haltia, Sunnuntai, 08.07.2007 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
SNiLD
Ylläpito
Viestit: 399
Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30

Viesti Kirjoittaja SNiLD » Sunnuntai, 08.07.2007 21:23

Kohtaamisia metsässä. Jos kerran kävellään sinne metsään niin eikö kannattaisi ottaa hommasta ilo irti ja järjestää suoraan useampi kohtaaminen metsässä? Vähän kuin kenttätaistelua mutta luovemmassa & tilavammassa maastossa. Suhteellisen nopeita toteuttaa kunhan ensin päästään paikanpäälle.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Maanantai, 09.07.2007 01:32

Pistin ihan pahuuttani siltatyönnön, kun sitä ei tänä vuonna ollut enkä ole sitä koskaan päässyt kokeilemaan.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Maanantai, 09.07.2007 11:31

Ei välttämättä Riskiä eikä Siltatyöntöä, mutta muuten respawn-skenaarioita. Kukkulan valtaus tai metsäkohtaaminen ajastetuilla tai määrällisesti rajoitetuilla respawneilla vain kuulostaisi kokeilemisen arvoiselta.
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 09.07.2007 20:05

SILTATYÖNTÖÄ! Antakaa jo nyt vihdoin raskaille sitä nannaa, jota kieli pitkällä ollaan kolmatta vuotta odotettu! :D
Avatar
Tyrisalthan
Kreivi
Viestit: 363
Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Maanantai, 09.07.2007 22:13

Mitäs, jos olisi siltatyöntö, mutta ilman respausta. Tai jokin solan puollustus yms, missä paljon porukkaa ahtautuu pieneen tilaan. Itse ainakin muistelen lämmöllä sitä SH06 kenttätaistelua, missä teutonit vetivät kulmaan. Siinä oli jotain, mitä ei pääsekään kotinurmilla kokemaan. Aalto aallon perään P-L vyöryi kohti teutoneita, ja kuin rantakalliot konsanaan teutonit ottivat aallot vastaan. Jokaisen aallon jälkeen ihmetteli, miten oli vielä hengissä, ja miten selviäisi seuraavasta. Lisää sellaista!
Viimeksi muokannut Tyrisalthan, Tiistai, 11.09.2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatarin kuvasta kiitokset Joona Lönnille
Helena
Kersantti
Viestit: 55
Liittynyt: Torstai, 23.03.2006 20:06

Viesti Kirjoittaja Helena » Tiistai, 10.07.2007 23:49

Risk on hieno skenaario, mutta siinä tallautuu mäsäksi paljon nuolia. Siksi olin iloinen, että se oli tapahtuman loppupuolella tänä vuonna. Siltatyöntö, niin olen kuullut, on toinen nuoltentuhoaja.

Tietysti on ajateltava muitakin kuin jousiampujia, mutta laitan omaisuuden nuoliin, ja siksi toivon, että niitä hajottavat skenaariot olisivat tapahtuman jälkipuoliskolla.
Helena Laine
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Keskiviikko, 11.07.2007 00:05

Siltatyöntö, ja osittain respaavat tiukat mätöt yleensä, eivät ole jousia varten. Kun vihollinen respaa, mutta nuolet ei, niin nuolien ampuminen massaan ja sen jalkoihin on aika turhaa.
Rovio
Paroni
Viestit: 224
Liittynyt: Maanantai, 15.05.2006 17:43
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Rovio » Keskiviikko, 11.07.2007 13:47

Kohtaamisia tiellä ja metsässä lisää. Itse en kenttämätöistä pahemmin välitä, eikä hirveän moni muukaan sh07 paras skenaario äänestyksen mukaan. Eli sopivasti sitä, ei liikaa. RISK oli viime vuonna siisti, tänä vuonna vähän susi. Eli siihen mielellään kaksi joukkuetta ja enemmän piste paikkoja.
aaaaaarrghh...... mi leg!!
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 12.07.2007 16:52

Tyrisalthan kirjoitti:Mitäs, jos olisi siltatyöntö, mutta ilman respausta. Tai jokin solan puollustus yms, missä paljon porukkaa ahtautuu pieneen tilaan. Itse ainakin muistelen lämmöllä sitä SH06 kenttätaistelua, missä teutoni vetivät kulmaan. Siinä oli jotain, mitä ei pääsekään kotinurmilla kokemaan. Aalto aallon perään P-L vyöryi kohti teutoneita, ja kuin rantakalliot konsanaan teutonit ottivat aallot vastaan. Jokaisen aallon jälkeen ihmetteli, miten oli vielä hengissä, ja miten selviäisi seuraavasta. Lisää sellaista!
Ah, yksi Sotahuuto-historian hienoimmista skenaariosta, myös hinta (=aika) - laatu -suhteeltaan. Viime vuoden Sotahuudon trailerin kohta, jossa Puola-Liettuan armeija vyöryy nurkkaan ajetun teutonisiilin kimppuun (3:10! Piti katsoa uudestaan :P ), antaa edelleenkin kylmät väreet. Itse olin vielä kyseisessä skenaariossa teutoneiden kuninkaana/kenraalina/tms. ja pääsin maahinkaisen linjan kohdalta murtautumaan pakoon yhden henkivartijan kanssa, jonka jälkeen ajettiin kahdestaan koko Tympäisevä kylä tykkeineen pakosalle, tapettiin Liskojen lipunkantaja ja päästiin vielä vetäytymään elävänä taistelukentältä :)

Solataistelu voisi muuten olla oikeasti kova sekin, jos hyvä paikka löytyisi!
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Torstai, 12.07.2007 17:00

Ja sanon vielä tähän väliin, että olis kiva jos skenaariot saisi pidettyä suht lyhyinä. Näin saadaan enemmän skenaarioita, eikä siis tarvitsisi istua mättäällä sitä tuntia jos sattuu saamaan nuolesta heti ensimmäisellä minuutilla. Respawnskenaarioita voisi toisaalta vaikka pidentää, sillä niissähän on se respawn. :)
Solataistelu voisi muuten olla oikeasti kova sekin, jos hyvä paikka löytyisi!
"Spartans!..." 8)

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
gjeger
Sotilasmestari
Viestit: 87
Liittynyt: Torstai, 12.07.2007 19:08

Viesti Kirjoittaja gjeger » Torstai, 12.07.2007 20:48

Kenttätaisteluita ja siltatyöntöä.

Tehokasta tapahtumaa/aika suhteella:)
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Perjantai, 13.07.2007 04:57

Ahttaaseen paikkaan tungettu tappelu on aika kurjaa kevyille yksikoille kun pitää leikkiä kilpimuuria vaikka ei kilpiä olisikaan.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Darchik
Kreivi
Viestit: 255
Liittynyt: Perjantai, 27.04.2007 16:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Darchik » Perjantai, 13.07.2007 08:52

Arkku skenaariossa varmaan selvisin pisimpään hengissä, koska siinä ei ajauduttu heti taisteluun.
Arkkuja tai saattoja saisi olla enemmän. Lisäksi kohtaamistaisteluita juuri sen takia, että ne ovat siistejä ja helppoja järjestää.
Kenttätaistelua oli ihan tarpeeksi, koska sitä sai harrastaa epävirallisestikin.
I do not negotiate with my enemies... I eliminate them.

Boku no chikara.... misete ageru yo.
ぼくの力。。。見せてあげるよ。
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 13.07.2007 09:16

Arkut ja saatot taas osoittautuivat mielestäni hieman tylsiksi ja pitkäveteisiksi. Ei oikein mitään päässyt tapahtumaan, kun saatossa rymyttiin väärällä puolella tietä ja arkussa taas sai vain odotella, että koska ne palkkikset saa sen arkun ihmisten ilmoille.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Tyrisalthan
Kreivi
Viestit: 363
Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Perjantai, 13.07.2007 16:20

Peltokorppi kirjoitti:Ahttaaseen paikkaan tungettu tappelu on aika kurjaa kevyille yksikoille kun pitää leikkiä kilpimuuria vaikka ei kilpiä olisikaan.
Kai nyt yksi tuollainenkin viikonloppuun mahtuu, kun muuten saa juoksennella vapaasti metsässä. Cataloniakin leikki kevyttä arkunkannossa, mikä ei niiden kilpien kanssa ollut ihan se optimitilanne. Ja hauskaa oli.
Avatarin kuvasta kiitokset Joona Lönnille
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Perjantai, 13.07.2007 17:00

Aanestin jotta kohtaamisia metsassa, lahinna siksi etta niissa tapellaan paljon mutta tilavassa ja kenttaa mielenkiintoisemmassa ymparistossa. Vaikka itse nautinkin arkku- & saattoskenaarioista niiden ollessa vapaamuotoisempaa juoksentelua, niissa taistelu tuntuu hajoavan hyvin paljon ympari metsia epamaaraiseksi (ja alussa kuolleiden mielesta) turhan pitkaan kestavaksi haroamiseksi josta ei lopulta ota vanha vihtahousukaan selvaa. Optimi olisi mielestani metsaskenaario mielenkiintoa tuovilla taktisilla tavoitteilla mutta maksimoiden hyvan tappelun maara. Miten tama sitten toteutetaan tasapainoisesti onkin vaikeampi kysymys.

Kenttataistelut kylla alkavat osallistujamaaran kasvaessa vaatia oikeasti arvoisensa kokoisen kentan. 07-Sohun 350+ osallistujaa jalkapallokentalla sai oikeasti toivomaan sita Rexonaa. Jos riittavan kokoinen valtaisa niitty loytyisi kenttataisteluita varten, luulen etta kentan viehatys kasvaisi rajusti myos kevyiden joukkojen silmissa.

Riskin haluaisin minakin nahda kerrankin toimivasti tasapainotettuna, se tarjoaa varsin mielenkiintoisia mahdollisuuksia taktiselta kannalta. Kevytharoilijat rakastaa.

Maastoista on paljon kiinni kaikkien skenaarioiden toimivuus, lopultakin. Hyva ja mielenkiintoinen maasto tekee mista tahansa skenaariosta nautittavan, huono taas kaikesta vahintaankin puurtamista (terveisia 07-kukkulalle...).
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
seeprapeippo
Paroni
Viestit: 207
Liittynyt: Lauantai, 14.04.2007 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seeprapeippo » Sunnuntai, 15.07.2007 17:37

Kohtaamisia metsässä. Tosiaankin kenttää mielenkiintoisempi maasto kun voi olla puita ja puskaa vaikeuttamassa linjan pitämistä muodossa..
This is madness! This is Rämä!!
Avatar
Shroomlord
Sotilasmestari
Viestit: 95
Liittynyt: Torstai, 30.08.2007 20:17

Viesti Kirjoittaja Shroomlord » Sunnuntai, 09.09.2007 16:41

RISK, koska 07' SoHun RISK oli uskomattoman munakas skenu ja hauskaa oli.

Mietiskelin tuossa, että jos olisi isompi kenttä käytettävänä, niin perinteiseen "toiset toiselle puolelle kenttää ja toiset toiselle" saisi vähän ulottuvuutta jo ihan pelkästään sillä, että alkuasetelmia muuteltaisiin vähäsen. Ja muutenkin isommalla kentällä kevyet ehtisi flankkailla sekä häiritä raskaita ryhmiä ja kipittää sitten takaisin omien ryhmien taakke.
Onhan se peruskenttäkin ihan jees, mutta siinä raskaat tuppaa jyräämään turhankin helposti imho :\
Beatings will continue until moraine improves.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Sunnuntai, 09.09.2007 22:46

Koska sotahuutosäännöillä kuolee nopeasti, olisi ehkä hyvä vetää muutama skenaario jossa on myös respawnia. Siten tehokasta peliaikaa saadaan enemmän soturia kohden.
Muutoin olen sellaisten saattotehtävien kannattaja, joissa alueen leveys on max 200m, eikä siten skenaariota ole mahdollista voittaa kiertämällä.

Kaikki skenaariot ovat hyviä, paitsi ne joissa pelialue on rajattu liian suureksi ja skenaarion tavoite voidaan täyttää kiertämällä.
Jos kieräminen esim saatossa tai arkussa on mahdollista, pelialueen tulisi olla erittäin pieni, jotta tätä ei voisi yrittää täysin huomaamatta.
Avatar
Naktu
Sotilasmestari
Viestit: 85
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 18:49
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Naktu » Maanantai, 10.09.2007 10:38

Siltatyöntöä lauantai-illan ratoksi :twisted:
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 25.01.2008 02:58

saloneju kirjoitti:
Tyrisalthan kirjoitti:Mitäs, jos olisi siltatyöntö, mutta ilman respausta. Tai jokin solan puollustus yms, missä paljon porukkaa ahtautuu pieneen tilaan. Itse ainakin muistelen lämmöllä sitä SH06 kenttätaistelua, missä teutoni vetivät kulmaan. Siinä oli jotain, mitä ei pääsekään kotinurmilla kokemaan. Aalto aallon perään P-L vyöryi kohti teutoneita, ja kuin rantakalliot konsanaan teutonit ottivat aallot vastaan. Jokaisen aallon jälkeen ihmetteli, miten oli vielä hengissä, ja miten selviäisi seuraavasta. Lisää sellaista!
Ah, yksi Sotahuuto-historian hienoimmista skenaariosta, myös hinta (=aika) - laatu -suhteeltaan. Viime vuoden Sotahuudon trailerin kohta, jossa Puola-Liettuan armeija vyöryy nurkkaan ajetun teutonisiilin kimppuun (3:10! Piti katsoa uudestaan :P ), antaa edelleenkin kylmät väreet. Itse olin vielä kyseisessä skenaariossa teutoneiden kuninkaana/kenraalina/tms. ja pääsin maahinkaisen linjan kohdalta murtautumaan pakoon yhden henkivartijan kanssa, jonka jälkeen ajettiin kahdestaan koko Tympäisevä kylä tykkeineen pakosalle, tapettiin Liskojen lipunkantaja ja päästiin vielä vetäytymään elävänä taistelukentältä :)

Solataistelu voisi muuten olla oikeasti kova sekin, jos hyvä paikka löytyisi!
Toveri juhani, et oo ainoa joka saa vieläkin väristyksiä kun muistelee tota skenua.(Joy...):D

Vaikka rivimiehet tapettiin lopulta lähes kaikki, oli tuo kokolailla hienoimpia '06 tapahtuman kokemuksia. Ja se mikä ihmeellisintä, rivi pysyi totta tosiaan kasassa uskomattoman pitkään. Itseasiassa viimeinen rysäys tuli varmaan (en oo varma siis) sieltä (omena)puiden päädystä ja sekin pitkälti siksi että kuollut barbaari työntyi rivistä läpi keräten lukuisia osumia tehden samalla reiän kovin hyvin pitäneeseen linjaan.

Videolta näkyy kaksi hyvin erilaista rynnäkköä peräjälkeen. Ensin näkyy maahinkaisten suorittaman kontrolloidun rynnäkön alku ja sitten se saakelisti hurjempi pakanoiden kilpiriviin hyppäämällä suorittama rynnäkkö. Jälkimmäinen tuo tosiaan aina fiilikset kun sitä katsoo.

Niin joo: SILTATYÖNTÖÄ!! :D
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Pellonpekko
Herttua
Viestit: 686
Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 12:45

Viesti Kirjoittaja Pellonpekko » Perjantai, 25.01.2008 23:49

Itse en vielä oo SoHussa ollu, mutta kyllä se kenttätaistelu on varma vaihtoehto :oops:
Avatar
Pellonpekko
Herttua
Viestit: 686
Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 12:45

Viesti Kirjoittaja Pellonpekko » Perjantai, 25.01.2008 23:52

Ja itte oon myös sitä mieltä, että respawn skenuja vois olla aika paljon, ite kuolisin kuitenkin heti alussa ;)
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”