Kukkulankuningasskenaario
Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät
- Skylark
- Sotalordi
- Viestit: 1146
- Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
- Paikkakunta: Espoo
Kukkulankuningasskenaario
RISK herätti ajattelemaan, että entäpä jos hallintapisteitä ei olisi kuin yksi. Idea olisi lähes sama kuin nyt Ranskan ja palkkasoturien osalta, eli silkkaa mättöä olisi paljon. Muuten sama kuin kukkulan valtaus paitsi että respattaisiis kuten RISK:ssä. Puolia voisi olla 2 tai 3. Jokainen täysi minuutti pisteellä toisi jotain boonusta ja alussa kaikki aloittaisivat poissa pisteeltä.
Paikkana voisi toimia myös tasainen maa. Tässä skenaariossa olisi iso osa ajasta taistelua, mutta kuitenkin vähän taktikointia mistä hyökätään ja milloin (juuri ensimmäisen hyökkäysaallon jälkeen jolloin pistettä voidaan hallita kauan tms.)
Tämä ei olisi varsinainen RISK, vaan se voisi olla erikseen.
Paikkana voisi toimia myös tasainen maa. Tässä skenaariossa olisi iso osa ajasta taistelua, mutta kuitenkin vähän taktikointia mistä hyökätään ja milloin (juuri ensimmäisen hyökkäysaallon jälkeen jolloin pistettä voidaan hallita kauan tms.)
Tämä ei olisi varsinainen RISK, vaan se voisi olla erikseen.
-
- Kuningas
- Viestit: 3422
- Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
- Paikkakunta: Porvoo
Voisi olla hyvä idea! Jos aloitus/respapisteet saadaan kuntoon, voisi tuo olla yksi hauskimmista metsäskenaarioista, paljon agressiivista taistelua puskassa! Jos taas aloituspaikoissa tai osapuolien voimasuhteissa möhlitään, voi skenaariosta tulla vain uuvuttava jollekin osapuolelle, mikä taas ei ole hyvä asia.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
- horsesarse-
- Sotalordi
- Viestit: 1371
- Liittynyt: Keskiviikko, 17.05.2006 17:56
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Kreivi
- Viestit: 290
- Liittynyt: Tiistai, 10.10.2006 06:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Sotilasmestari
- Viestit: 92
- Liittynyt: Tiistai, 03.07.2007 19:47
- Paikkakunta: Helsinki
Voisi toimia toi joka ryhmä itsensä puolesta, mutta meillä on näitä pienryhmiä jotka ovat kevyitä (mm meidän leviaattani 10 henkilöä kevyt varustus) ja sitten Rämä (42 miestä ja taisi olla raskas varustus) ^^ mutta tietysti jos näitä pieniä sitten yhdistelisi tätä skenaariota varten niin saataisiin paljon kevyitä yhteen ja meilläkin olisi mahdollisuuksiaUnis kirjoitti:Toisaalta, kukkulanvaltaukseen tarvii jonkin verran ylivoimaa tai kieron suunnitelman ja aikarajan kanssa ei vältsisti ehdi kieroilla, eli kolmen armeijan taistelu voisi toimiakin. Tai vaikkapa "joka ryhmä itsensä puolesta" tms
If you want to see me watch on trees
-
- Kreivi
- Viestit: 290
- Liittynyt: Tiistai, 10.10.2006 06:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Totta tämäkin puoli. Isojen raskaiden ryhmien on helppo puolustaa asemaa kun ovat sinne päässeet. Kuitenkin kukkulan kuninkuus on koulumuistojen perusteella aina ollut hauskempaa/raa'empaa/tiukempaa kun osapuolia on paljon. Tuossa on kyllä myös mahdollisuus siihen että loppujen lopuksi useammalle jää paha mieli skenaarion lopuksi.Voisi toimia toi joka ryhmä itsensä puolesta, mutta meillä on näitä pienryhmiä jotka ovat kevyitä (mm meidän leviaattani 10 henkilöä kevyt varustus) ja sitten Rämä (42 miestä ja taisi olla raskas varustus) ^^ mutta tietysti jos näitä pieniä sitten yhdistelisi tätä skenaariota varten niin saataisiin paljon kevyitä yhteen ja meilläkin olisi mahdollisuuksia
- Archibald
- Marsalkka
- Viestit: 2182
- Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
- Paikkakunta: Stockholm
Idea joka ei tule toimimaan: Pienet ryhmät saavat pisteitä sekunneista, suuret minuuteista. Rämä saisi pisteen joka 42. sekunti jne. Pisteitä tulisi paljon, mutta vihollisia olisi paljon. Sitten saisi ottaa liittolaisia. Rämä-Maahinkainen olisi jotain 80 vahvuinen joten tulisi piste joka 80. sekunti. Jos pisteet jaataan niin pitäisi odottaa 2min 40sek yhdestä pisteestä. Kannattavaa? Joku pieni iskuryhmä (kaikki ajattelevat Ruttoa, eikö?) joka viimeistelee kaikki eloonjääneet isomman mätön jälkeen pärjäisi. Tai jos tekee liittoja niin ensin tapetaan vihollinen ja sitten kaveri. Hui, tästähän saisi vaikka mitä!
-a
-a
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mikäli osapuolia on kaksi, voi tilanne nopeasti mennä sellaiseksi kuin RISKissä palkkisten ja ranskan osalta. Mäkeä ei saatu vallattua toisen osapuolen paremman aseman turvin, vaikka palkkiksia oli enemmän (muitakin syitä tietty löytyy). Niinpä nopeimmin mäellä päässyt osapuoli todennäköisesti pitää mäkeä valtaosan peliajasta hallussaan. Sain tähän liittyen kuitenkin mielenkiintoisen idean. Se osapuoli, jolla pistealue on hallussaan, ei voi respata niin kauan kuin piste on hallussa. Respaus jatkuu heti kun vastakkainen osapuoli on saanut mäen haltuunsa. Tulee väkisinkin paljon epätoivoisia last standejä ja kukkulaa hallitseva osapuoli ei olisi koko ajan niin dominoivassa asemassa. Vähemmän radikaali vaihtoehto olisi, että kukkulaa hallitsevan osapuolen respauspiste siirtyy huomattavasti kauemmas.
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."
-
- Paroni
- Viestit: 224
- Liittynyt: Maanantai, 15.05.2006 17:43
- Paikkakunta: Porvoo
En usko, että kumpikaan toimisi. Jos respaus olisi kokonaan kielletty, mäki menetettäisiin viimeistään toisella hyökkäyksellä. ja koska valtauksessa kuolleet ihmiset eivät saisi respata, olisi puolustamassa korkeintaan kourallinen taistelijoita. Respan siirtely on vaan turhaa monimutkaisuutta, tälle vaihtoehtona esim. pidempi respa aika, tätähän valvoo kuitenkin joku järjästäjä. Pisteen takaisinvaltauksesta ei saa tehdä liian helppoa, tasavahvan armeijan on hyvinkin mahdollista vallata paikka käyttäen aivojaan. Palkkistenkin olisi ollut mahdollista vallata kukkula, ellei joka kerta olisi sorruttu rynnimään järjettömästi päin vastustajaa linjan tapaisessa muodostelmassa. Vastassa oli kuitenkin paremmin panssaroitu, aseistettu ja koulutettu armeija, jolla oli monta juuri linjataisteluun painottuvaa joukkiota. Eli jos puolet saadaan tarpeeksi tasaisiksi on turha lähteä antamaan hyökkääjälle liian helppoa tehtävää, taktikointi kunniaan.
aaaaaarrghh...... mi leg!!
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tuo respa-ajan pidentäminen kuulostaakin huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta. Pointtina joka tapauksessa tuossa viime viestissäni oli se, että dominoivalta osapuolelta voisi ottaa vähän jotain pois tilanteen tasoittamiseksi.
Helpommin sanottu kuin tehty?Eli jos puolet saadaan tarpeeksi tasaisiksi
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."
- Verimakkara
- Sotilasmestari
- Viestit: 97
- Liittynyt: Keskiviikko, 12.04.2006 20:18
Miun mielestä sitä respausta ei tarvitsisi mitenkään muutella, koska jos respaus pysyisi samanlaisena, kevyiden ja raskaiden ryhmien tehokkuus tasapainottuisi. Kevyillä ryhmillä on kuitenkin huomattavasti mukavempi juosta respapaikalta taisteluun, jolloin raskaasti varustellut ryhmät kaatuisivat lopulta nopeammin tuleviin aaltoihin. Jos dominoiva osapuoli kärsisi jostain respausmiinuksista, kevyillä ryhmillä olisi huomattavasti vaikeampi pitää mäkeä hallussa.
- SNiLD
- Ylläpito
- Viestit: 399
- Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30
Menee liian hankalaksi ajanottajille. Sotahuuto 2007:ssä ajanottajille oli jo haasteellista todeta, oliko RISK pisteellä nyt palkkisten vai Ranskan lippu ja oliko se nyt ollut sen 2 minuuttia vai ei.Archibald kirjoitti:Idea joka ei tule toimimaan: Pienet ryhmät saavat pisteitä sekunneista, suuret minuuteista. Rämä saisi pisteen joka 42. sekunti jne. Pisteitä tulisi paljon, mutta vihollisia olisi paljon. Sitten saisi ottaa liittolaisia. Rämä-Maahinkainen olisi jotain 80 vahvuinen joten tulisi piste joka 80. sekunti. Jos pisteet jaataan niin pitäisi odottaa 2min 40sek yhdestä pisteestä. Kannattavaa? Joku pieni iskuryhmä (kaikki ajattelevat Ruttoa, eikö?) joka viimeistelee kaikki eloonjääneet isomman mätön jälkeen pärjäisi. Tai jos tekee liittoja niin ensin tapetaan vihollinen ja sitten kaveri. Hui, tästähän saisi vaikka mitä!
- Athene
- Sotahuuto '11 -järjestäjä
- Viestit: 627
- Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
- Paikkakunta: Jyväskylä
SNiLDin kanssa samaa mieltä. Miten ihmeessä se sekunti, jolla valta siirtyy, saataisiin määritettyä? Ei tule onnistumaan.
Verimakkaran logiikka upposi minuun. Ensi sotahuudon alueelta löytyy myös vanha laskettelurinne, kun laitettaisiin se vallattavaksi ja respawn-paikka alas, niin johan olisivat kevyet vahvoilla...
No, ehkei sentään!
Verimakkaran logiikka upposi minuun. Ensi sotahuudon alueelta löytyy myös vanha laskettelurinne, kun laitettaisiin se vallattavaksi ja respawn-paikka alas, niin johan olisivat kevyet vahvoilla...
No, ehkei sentään!
- Automaattinen
- Komentaja
- Viestit: 1605
- Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
- Paikkakunta: Mouhijärvi
On tuossa jotain pointtia juu, mutta täytyy myös sanoa että loputon aalto ylivoimaisella pääluvulla varustettuja sotureita saa helposti peitottua raskaamman ja väsyneemmän puolen.
Jos puolustettavia / vallattavia pisteitä olisi yksi, voisi tämä raskas joukkio ehkä pitää puolensa mutta kuten siperia opettaa harjoituksessa huomataan, kyllä ne kevyet raskaasta juoksevat yli jos vaan niin päättävät jos vaan lukumäärä on tarpeeksi suuri. (Respauksen ollessa mäen alla, kevyiden uusi rynnäkkö on odotettavissa todella paljon nopeammin kuin raskaat ikinä saisivat aikaan.
Eipä silti, kaipa näitäkin on sitten oltava jotta kevyet saisivat hyötyä keveydestään..
Jos puolustettavia / vallattavia pisteitä olisi yksi, voisi tämä raskas joukkio ehkä pitää puolensa mutta kuten siperia opettaa harjoituksessa huomataan, kyllä ne kevyet raskaasta juoksevat yli jos vaan niin päättävät jos vaan lukumäärä on tarpeeksi suuri. (Respauksen ollessa mäen alla, kevyiden uusi rynnäkkö on odotettavissa todella paljon nopeammin kuin raskaat ikinä saisivat aikaan.
Eipä silti, kaipa näitäkin on sitten oltava jotta kevyet saisivat hyötyä keveydestään..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.