Kotisivujen ulkoasu päivitetty

Sotahuuto 2008 järjestäjien jättämät ilmoitukset.
Viestiketju Lukittu
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Kotisivujen ulkoasu päivitetty

Viesti Kirjoittaja Kantti » Keskiviikko, 23.01.2008 11:34

Sotahuudon kotosivut ovat saaneet uuden ulkoasun. Myös uutta sisältöä on tiedossa lähipäivinä, kun ensi vuoden säännöt sekä ensimmäiset käytännön asioista kertovat dokumentit julkaistaan kotisivuilla.
Viimeksi muokannut Kantti, Tiistai, 29.04.2008 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Keskiviikko, 23.01.2008 11:51

Hianon näköiset sivut!
Ja sitten kysymys: Aiotaanko edellisten vuosien sivut (eli nyt 2007) arkistoida jotenkin että niihin pääsee fiilistelemään samalla tavalla kuin SH05 ja SH06 sivuille? nythän sivujen URL on se sama http://www.sotahuuto.fi joten SH07 ei ole nähtävillä...
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Keskiviikko, 23.01.2008 12:48

Edellisten vuosien sivut on tarkoitus laittaa näkyville (kuten ne itse asiassa ennen layout uudistusta olivatkin, minne lie hukkuneet välissä). Pistän asiasta infoa webmasterillemme.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Säätäjä
Paroni
Viestit: 193
Liittynyt: Sunnuntai, 01.07.2007 20:07
Paikkakunta: Helsinki

Ei pahalla..

Viesti Kirjoittaja Säätäjä » Keskiviikko, 23.01.2008 15:34

Ei pahalla, mutta tuo edellinen sivusto oli mielestäni paljon asiallisempi. : )
SH 07,08,09,10 ja 11
Kuva
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Keskiviikko, 23.01.2008 17:03

Voisiko sen -08 pikanappulan saada myös tänne foorumille?
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Keskiviikko, 23.01.2008 17:11

Koska Sotahuuto 2007 ja 2008 osoite on tällä hetkellä sama (www.sotahuuto.fi), Foorumin alareunassa näkyvä SH07 nappi ohjaa SH08 sivuille. Mikäli Sotahuuto ry:n webmasterit saavat SH07 sivut arkistoitua johonkin, SNiLD voisi korjata foorumien linkkinappulan osoittamaan sinne ja lisätä SH08:lle omansa.
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Keskiviikko, 23.01.2008 18:24

Jotenkin oli mukavampaa lukea entistä mustaa tekstiä valkoisella taustalla kuin nykyistä vaaleanruskeaa violetilla taustalla. Uusi sivu vaikuttaa myös väritykseltään vähän synkältä.. ehkä tarkoituksella?

Noita kuvia voisi ehkä säätää jotenkin. Niitä joutuu katsomaan erikseen ennen kuin tunnistaa yhtäkään bofferia.
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Keskiviikko, 23.01.2008 20:20

Näin alkuun vanhat sivut tuntuivat jotenkin paremmilta, on vain kivempaa lukea mustaa valkoiselta. :p Liekö tottumiskysymys.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 23.01.2008 20:22

Minusta uudet sivut ovat erittäin tyylikkäät ja hienot. Vanhat oli jotenkin "valitaan tosta nyt valmis konsepti ja syötetään vaan omat tekstit"-oloinen. Kyllä siihen uuteen tottuu ja kaikki uusi on aluksi hieman outoa.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Amileontti
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 16.10.2006 01:36
Paikkakunta: Hki.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amileontti » Torstai, 24.01.2008 00:01

Ihan tyylikäs tämä nykymeininki, mutta framen kokoa saisi kenties pienentää ja tehdä systeemistä hiukan kompaktimpi.
Avatar
Suontakanen
Herttua
Viestit: 548
Liittynyt: Tiistai, 03.07.2007 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Suontakanen » Torstai, 24.01.2008 16:43

aika hieno minun mielestäni, mukavaa että vuosittain on erillaisia, tuo omaleimaisuutta peliin
Etelän Imperiumin Patriarkka ja taistelujohtaja.

Sotahuuto 2018 pääjärjestäjä

Sotaa pk-seudulta vuodesta 2007

"Aina ilolla taisteluun!"
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Lauantai, 26.01.2008 14:04

Hei,

Kiitoksia kaikille palautteesta. Eli jos vähän yritän koostaa, mitä haluaisitte korjattavan sivuille niin:
- Sotahuuto 2007 sivut näkyville. Voitaisiinpa periaatteessa tehdä niin, että koko sivusto löytyisi vanhalla ulkoasullaan jostain. Kuitenkin ihan kiva, kun noita muitakin vanhoja SoHuja pääsee katselemaan.
- Grafiikkaa vaaleammaksi vai kuinka? Ainakin logoa ja sen taustaa voisi hyvinkin vaalentaa.
- Vasemman reunan valikkoa matalammaksi.
- Jos mahdollista niin, johonkin lisägrafiikkana ihan oikeita boffauskuvia! Onkos kellään ideoita siitä, missä olisi kotisivuille sopivia, julkaisukelpoisia kuvia?

Eli tulossa on. Katsotaan taas asiaa uudemman kerran, kun saan nuo muutokset tehtyä!

T: SoHu 08 webmaster Jaakko
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Tiistai, 29.01.2008 15:52

Jonnekin tuonne sivuille (esim. FAQ?) voisi laittaa pienen tiivistelmän aiheesta "Mitä on bofferointi". Ihan vain siltä varalta jos joku hyvin satunnainen vierailija eksyy paikalle..
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Maanantai, 04.02.2008 16:18

AnttiT kirjoitti:Jonnekin tuonne sivuille (esim. FAQ?) voisi laittaa pienen tiivistelmän aiheesta "Mitä on bofferointi". Ihan vain siltä varalta jos joku hyvin satunnainen vierailija eksyy paikalle..
Lyhyen lajiesittelyn tai muun vastaavan tuominen Sotahuudon sivustolle on mun mielestä todella hyvä idea, laitan sellaisen tuonne mielelläni, jos minulle sellainen toimitetaan. Kysymys Sotahuudon webbisivujen käytöstä laajemmin boffauksen portaalina on kuitenkin sellainen asia, joka on enemmänkin ehkä asia, joka pitäisi käsitellä Sotahuuto ry:ssä tai ainakin tämän vuoden järjestäjien kesken. Eli sinne palloa!
Avatar
Athene
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 627
Liittynyt: Perjantai, 06.07.2007 17:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Athene » Maanantai, 04.02.2008 22:21

Tulossa on.
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Tiistai, 05.02.2008 11:02

blite kirjoitti:Lyhyen lajiesittelyn tai muun vastaavan tuominen Sotahuudon sivustolle on mun mielestä todella hyvä idea, laitan sellaisen tuonne mielelläni, jos minulle sellainen toimitetaan. Kysymys Sotahuudon webbisivujen käytöstä laajemmin boffauksen portaalina on kuitenkin sellainen asia, joka on enemmänkin ehkä asia, joka pitäisi käsitellä Sotahuuto ry:ssä tai ainakin tämän vuoden järjestäjien kesken. Eli sinne palloa!
Itse olen jo pidemmän aikaa pyöritellyt ajatusta tuollaista "boffausportaalista" wiki-systeemin päälle rakennettuna. Tuo on ihan hyvä kysymys että laitettaisiinko se Sotahuuto-palvelimelle vai pidettäisiinkö ihan omanaan. Olen vähän selvittänyt erilaisia wikifarmeja joiden päälle tähän voisi laittaa. Lupaavimpina http://www.wikidot.com/ ja http://www.wikia.com/. Itse kallistuisin ensinmainittuun ja voisin jopa "luoda" sivuston jotta päästäisiin alkuun. Kuullostaako pahalta?
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Tiistai, 05.02.2008 12:09

Skylark kirjoitti:Itse olen jo pidemmän aikaa pyöritellyt ajatusta tuollaista "boffausportaalista" wiki-systeemin päälle rakennettuna. Tuo on ihan hyvä kysymys että laitettaisiinko se Sotahuuto-palvelimelle vai pidettäisiinkö ihan omanaan. Olen vähän selvittänyt erilaisia wikifarmeja joiden päälle tähän voisi laittaa. Lupaavimpina http://www.wikidot.com/ ja http://www.wikia.com/. Itse kallistuisin ensinmainittuun ja voisin jopa "luoda" sivuston jotta päästäisiin alkuun. Kuullostaako pahalta?
Minun kannanottoni: on todella hienoa, että harrastuneisuutta tällaiseen asiaan riittää! Erilaisia pehmomiekkailua käsitteleviä, tosin lähinnä yhteisöttömiä, sivustoja löytyy jo nytkin.

Suhtaudun kuitenkin skeptisesti siihen, että Sotahuuto ry. tai vastaavasti vuoden järjestävä taho ottaisi käyttöön uusia välineitä tai sitoutuisi sellaisia käyttämään. Lähinnä ehkä tulisi kyseeseen, jotenkin tehdä noista kotisivuista sellaiset, että niitä saataisiin ylläpidettyä enemmänkin yhdessä kuin yksin. Yksi vaihtoehto tietenkin voisi olla jonkin wiki-ohjelmiston asentaminen sotahuuto.fille, jos palvelimen ylläpito katsoo tämän mahdolliseksi :)

Kannatettava idea kuitenkin olisi, että noita boffausaiheisia sivustoja linkattaisiin enemmän tuonne Sotahuuto.fi-sivustolle, samaan tyyliin kuin nyt on linkattu kuvia ja videoita!

Tässä kohtaa pitäisi muistaa, että hommissa pitäisi mennä sisältö edellä, ei väline edellä. Mikä olisi siis motivaatio boffausportaalin tekemiseen? Mitä tietoa sinne laitettaisiin ja miksi?
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Tiistai, 05.02.2008 16:43

Olen itsekin miettinyt sotahuuto-sivujen, foorumien, uuden wikisivuston ja olemassaolevien boffausaiheisten sivustojen suhdetta. Tarkoituksenani ei tietenkään ole että ne sisältäisivät päällekäistä tietoa. Haluan myöskin puhua siitä täällä etukäteen enkä luoda sellaista "piilossa".
Itse olen hahmotellut että
- Sotahuuto.fi sisältää nimenomaan Sotahuuto-tapahtumaan liittyvää tietoa, ei niinkään yleistä bofferointiasiaa
- foorumeilla sen sijaan keskustellaan Sotahuudosta, bofferoinnista yleensä ja vähän aiheen vierestäkin.
- Foorumeilta on vaikea jälkeenpäin löytää kaikkea sitä tietoa jota aloittelija tai rakentelija taas joku muu haluaa tietää. Boffauswiki toimisi siis eräänlaisena järjestyneen tiedon paikkana.

Sisältöä olen miettinyt tämmöistä:
* bofferin/keihään/kilven teko-ohjeita
* panssarin takomisohjeita
* tietoja boffausryhmistä, niiden treenausajoista
* tapahtumakalenteri (treenileirit, ropecon, tracon, sotahuudot jne.) kaikki yhdessä listassa
* lajin esittely ja säännöt
* boffauksen historiaa :)
* linkkejä panssarikauppoihin
* linkkejä bofferoinnin "apulajeihin" (miekkailu, rottinki, historialliset manuaalit jne.)

Se että, sivusto olisi yhteisöllinen, niin sisältökin pysyisi ajantasalla. Sen sisällä voisi luontevasti aloittaa kaikenlaista sekalaista uuttaa projektia. Sinne voisi myös upottaa/integroida olemassaolevia projekteja jos niin haluttaisiin. Löytyisi luonteva paikka sellaiseen. Ja tietysti on se kysymys että luoko joku tällaisen wikin kuitenkin ennemmin tai myöhemmin jos sitä ei itse tehdä.

Toivottavasti tämä selkeytti asiaa. Jos edelleen painaa mieltä/arvelluttaa ja on jotain hampaan kolossa niin kommentoikaa ihmeessä asiaa.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 05.02.2008 17:01

Sisällöstä ainakin artikkelit ja ohjeet olisivat aloittelijalle rautaa. Samoin linkit eri paikkoihin. Nyt nämä ovat aivan hajallaan, foorumi ei ole paikka josta tietoa voi aloittelijana löytää.

Artikkeleita löytyisi muuten pöytälaatikosta valmiina jos tuollainen saadaan pystyyn.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Tiistai, 05.02.2008 18:56

Foorumit ovat paisuneet niin isoiksi, että spesifisen tiedon löytäminen alkaa olla jo vaikeaa.
Boffowiki josta löytyisi suoraan tietokirjamaisesti ohjeet eri asetyyppien rakentamiseen ja erilaisiin sääntöihin olisi tervetullut.

Foorumit palvelevat enemmänkin Sotahuuto-yhteisöä mielipiteiden ja ajatusten vaihdon paikkana.
Itsekin voisin tuottaa muutaman artikkelin boffereiden ja panssareiden valmistamisesta.
Tuonne saisi myös hienosti esittelyt eri ryhmistä ja heidän toiminnasta.

Skylarkilla on selkeästi visio. Anna mennä vaan. Tietty tarvitaan ensin servu. Ehkä Aldaronin servulle mahtuisi vielä yksi wiki pyörimään.
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Tiistai, 05.02.2008 22:07

Keisari_P kirjoitti:Skylarkilla on selkeästi visio. Anna mennä vaan. Tietty tarvitaan ensin servu. Ehkä Aldaronin servulle mahtuisi vielä yksi wiki pyörimään.
Palvelimen asetuksia katseltuani löysin tällaisen:
http://www.sotahuuto.fi/wiki/

En tiedä mihin tarkoitukseen kyseinen wiki on asennettu, mutta sieltä se löytyy. Jos Aldaron sattuu seuraamaan keskustelua niin voisiko kyseistä wikiä alkaa virittelemään boffauswikiksi? Nimeä ja paikkaahan voi vaikka jälkeenpäin muuttaa, jos intoa sisällönkirjoittelulle jo nyt on.
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Keskiviikko, 06.02.2008 10:25

Näemmä MediaWiki-softa asennettu. Se on erittäin pätevä vaihtoehto. Hyvä hyvä! Oma serverihän ei ole välttämätön, esim. http://www.wikidot.com/ hostaa wikejä, mutta kun tuollainen nyt on siellä niin sehän on myös hyvä ratkaisu.
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Sunnuntai, 13.04.2008 22:14

Ilmoittautuminen Sotahuutoon on avattu. Linkki löytyy suoraan kotisivuilta kohdasta "Sotahuuto 2008".

Jos joku enemmillä käyttöoikeuksilla voisi tehdä tästä ilmoituksen tänne Ilmoitukset-alueelle, että saatais vähän enemmän näkyvyyttä tälle näinkin tärkeälle uudistukselle.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Sunnuntai, 13.04.2008 22:40

Mitenkä ilmoittautumisten peruminen? Ilmeisesti ryhmäilmoittautumisista voi poistaa väkeä aina siihen asti kunnes on maksanut?

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Maanantai, 14.04.2008 00:32

Falcata kirjoitti:Mitenkä ilmoittautumisten peruminen? Ilmeisesti ryhmäilmoittautumisista voi poistaa väkeä aina siihen asti kunnes on maksanut?
Juu voit ihan vapaasti lisätä/poistaa porukkaa siinä ryhmäilmossa, kirjaudut vaan niillä tunnuksilla, jotka olet systeemille syöttänyt. Ilmoittautumiset lukittuvat vasta kun
1) siirryt maksamaan ja sitten
2) kuittaat maksun maksetuksi

Ja huomaa että voit vielä maksamisenkin jälkeen ilmoittaa lisää väkeä! Kannattaa kuitenkin pyrkiä maksamaan maksut isoissa erissä sillä ryhmäalennus tulee vasta kymmenen ja suuremman hengen maksueristä.

Ja maksaminen ei vielä ole avattu, eli ilmoittautumiset ovat siinä mielessä vasta alustavia.

Jos on ongelmia niin ilmoittele vaan tänne ja yritetään ratkoa niitä!
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Ilmoitukset”