Jousimiehet HOI!!!

Mikä toimi? Mikä ei toiminut? Miksi? Miten parantaisit? Mitä olisi pitänyt tehdä toisin, miten? Yms.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Jousimiehet HOI!!!

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 02.07.2007 16:36

Miten teillä meni itse sotahuudossa? Olivatko nuolenne turvallisia? Itse haluain kuulla tuomion IDV-nuolista ja myös siitä olisiko mahdollista yhteistilaukseen halukkaille. Varmaan isommalla tilauksella niitä voisi saada edullisemmin kuin 7 € kipale.

Omat nuoleni oli väsännyt Wissyli ja ne olivat upeita. Turvallisia, kauniita, tehokkaita ja lensivät hyvin. Pari meni rikki ja pari katosi. Parempi rikkoa ne itse jos epäilee/näkee että ne olivat taipuneet. Tiedättekö ketään joka ei tehnyt niin? Kuului taas huhuja että rikkinäisillä nuolilla ammuttiin. Itse huomasin sen kaksi kertaa. Toinen oli vuorenvallotuksessa ja toinen jousiammuntakisassa.

Tuliko pelissä vaaratilanteita nuolista? Jos tuli, niin missä skenussa, miksi, milloin ja millaisia?

Kertokaa hienoista kohtauksista, tapoistanne ja kuolemistanne.

Itse en nuoleen kuollut, yksi possuista kyllä osui jouseen ja jousi osui minua kurkkuun, muuten nuolia oli suhteellisen helppo väistää jos ne ehti nähdä.

Ihana nähdä niin paljon juosiampujia, ensi vuonna varmastikkin vieläkin enemmän!
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Kalevi
Kreivi
Viestit: 345
Liittynyt: Sunnuntai, 06.05.2007 18:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kalevi » Maanantai, 02.07.2007 17:15

Kiitos nuolten pehmeydestä sille jousimiehelle (Maahinkainen?), joka ampui minua kaulaan metsäkohtaamisskenussa. Vaikka osui pahaan paikkaan, ei sattunut yhtään.
Avatar
Accu
Kapteeni
Viestit: 134
Liittynyt: Maanantai, 02.07.2007 10:48

Viesti Kirjoittaja Accu » Maanantai, 02.07.2007 17:26

Minulla meni erittäin hyvin, ainakin kun vertaa 05 sohuun, jossa jousimiehenä oleminen aiheutti lähinnä turhautumista. (Jos ei banneri oo vielä päivittyny tuohon nickini viereen, olin siis se Maahinkaisen jousimies jolla oli ne brutaalit ja iljettävät näädännaamat mustassa pitkäjousessa.)

Nuolet toimivat mainiosti; olin sulittanut nuoleni oikeilla sulilla höyhenien tai muiden härpäkkeiden sijaan mikä osoittautui erittäin hyväksi ideaksi. Nuolet lensivät suht. suoraan eivätkä kääntyilleet vaarallisesti ilmassa. Wizzyli ansaitsee kyllä minultakin suurkiitokset; opetti minut tekemään ne mainiosti toimineet nuolet. Negatiivista palautetta nuolista ei juuri tullut - yksi tosin valitteli kun olin silmään ampunut. Olen pahoillani että sattui mutta yllätyksenä jos silmään nuoli tulee niin sattuuhan se, oli nuoli kuinka pehmeä hyvänsä.

Varsinaisia nuolista aiheutuneita vaaratilanteita en huomannut kertaakaan - paitsi niitä missä nuolet olivat kärsivässä asemassa ;) mutta käyttötavaraahan ne ovat ja olen iloinen että selvisin vain neljällä rikkoutuneella nuolella (neljästätoista).

Hyviä osumia tuli vaikka millä mitalla, mutta jätän ne tuonne leso -threadin puolelle :P

Kiitokset jousimiehille (etenkin muille Maahinkaisille ja Haltialle) hyvästä meiningistä, ensi vuonna nuolet lentävät takuuvarmasti jälleen!
Raakku
Paroni
Viestit: 177
Liittynyt: Maanantai, 26.06.2006 01:59

Viesti Kirjoittaja Raakku » Maanantai, 02.07.2007 17:30

Menetin nuolia lopulta yllättävän vähän vain 2 kappaletta, toinen poikki ja toinen katosi. Minulla yksi nuoli vaikutti vääntyvän nimenomaan kukkulaskenussa enkä sitä käyttänytkään seuraavassa taistelussa, mutta leirissä tarkemman tutkailun jälkeen totesin varren ehjäksi ja täysin käyttökelpoiseksi enkä nähnyt tarpeelliseksi luopua siitä. Muuten koin omat nuoleni hyviksi, mutta muiden tekeleisiin verrattuna ehkä hitusen ylipehmustetuiksi.

Vaaratilanteita en huomannut, mutta jousiammuntakilpailua sivusta katsellessa huolestutti vähäsen, sillä osa ihmisten ampumista nuolista vaikutti itsekseen kääntyvän lentoon nokki edellä. Ei olisi kiva ottaa osumaa tuollaisesta, joten olisi mukava jos myös he joiden nuolet selkeästi lensivät huonosti tuossa kisassa kertoisivat kokemuksistaan.
Avatar
Slaagi
Soturi
Viestit: 29
Liittynyt: Maanantai, 02.07.2007 11:46
Paikkakunta: Tallinn / Estonia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Slaagi » Maanantai, 02.07.2007 17:40

Meillä perkeleissä suosittiin erittäin turvallisia lyhyen kantaman nuolia ja niitä hävisi/tuhoutui helvetin monta :C
"Menee hommiksi tämä."
- Rivinäkymä @ Sotahuuto 2013.
Kuva
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Maanantai, 02.07.2007 18:34

Itselle jousista jäi päälimmäiseksi kokemukseksi läheltä ja lujaa ammuttu nuoli, joka osui suoraan kapeaan nenäsuojukseeni niin että tärähti. Oli jousimiehen ilme mainio kun tarjosin vastineeksi heittokeihästä :twisted:
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Maanantai, 02.07.2007 19:25

Hmm... Itse en jousta käyttänyt, enkä edes nuolesta saanut kertaakaan (Olisiko sittenkin kannattanut ampua sitä panssaritonta hilparimiestä :twisted: )

Kuulin, että joku olisi ampunut jotakuta ns. tussunuolella, ja siitä olisi jonkinlainen vamma aiheutunut. Ainakin näin kuulin Maahinkaisbussissa ja näin erään järjestäjän kävelevän tussunuoli kädessä.
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
atoivola
Paroni
Viestit: 163
Liittynyt: Maanantai, 10.07.2006 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja atoivola » Maanantai, 02.07.2007 21:00

Minä ammuin yhden nuolen, joka taittui lennossa :oops: . Se tapahtui arkunkannossa siinä kallion vieressä, kun SOS ja Entalia hyökkäsivät tieltä Maahinkaisten luokse metsään. Olin ottanut nuolen viinestä jo aikaisin, ja sitten pitänyt sitä jänteellä (tosin jänne levossa) kun rämmittiin pitkin metsää ja kallioita, ja jossain siinä välissä se oli kolhiutunut. Skenaarion alussa nuoli oli varmasti kunnossa. Oppia ikä kaikki, älkää kantako nuolia kädessä metsässä... Pyydän anteeksi niin kaikilta jousimiehiltä kuin SOS:n kilpi- ja keihäsmiehiltä, joita kohti nuoleni ammuin. Se tosin putosi jo puolessa välissä eikä aiheuttanut kenellekään vaaraa, mutta näytti varmasti typerältä.
Viimeksi muokannut atoivola, Maanantai, 02.07.2007 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farseer
Soturi
Viestit: 32
Liittynyt: Tiistai, 27.06.2006 22:17
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja Farseer » Maanantai, 02.07.2007 21:56

Pitää kyllä ihan hattua nostaa nuolien pehmustamisesta. Arkku skenaariossa sain viimeisessä ryntäyksessä nuolen suoraan silmääni. Voisin sanoa että ei oikeastaan sattunut yhtään, enemmän harmitti oma kuolema. Hyvä että olette turvallisuuteen panostaneet!
Catalonian Compania
Avatar
Klasu
Kreivi
Viestit: 398
Liittynyt: Tiistai, 24.04.2007 18:53

Viesti Kirjoittaja Klasu » Tiistai, 03.07.2007 00:00

4 IDV-nuolta hävisi hieman yllättäen risk-skenussa ja yhden varsi lommahti sitä edeltäneessä. Ei muita tappioita. Ammuin kokonaisuutena 100+ laukausta joten hävikki ei ole prosentuaalisesti paha. Tästä lankeaa suurkiitos kaikille nuolia etsineille ja löytäneille. Nuolia hakivat muutkin kuin jousiampujat, ja se on aivan uskomattoman hienoa. Avusta huolimatta olin monta kertaa ryteikössä etsimässä 'kadonneita lapsiani' kun muualla jo laskettiin eläviä ja kuolleita. Jousiampujalla on välillä rankkaa.

IDV-nuolten osalta oltiin sovittu etukäteen järjestäjien kanssa ettei niillä ammuta päähän kun kyseessä on meille outo design ja nutikan pehmuste vaikuttaa erilaiselta kun mihin on totuttu. Alustava ampumatesti keltin paljaaseen nahkaan ennen sodan alkua antoi ymmärtää että nämä nuolet tuntuvat enemmän kuin perinteinen boffodesign, joten liikkeelle lähdettiin varovaisella mutta ennakkoluulottomalla linjalla. Linja oli hyvä, mitään vahinkoja ei sattunut ja nuolista saatiin kokemusta. Ammuin 20 paunan virillä, eli ei ihan tapilla mutta lähellä kuitenkin. Käyttämäni jousi (lasikuituflättis) vastaa 20 paunan vedolla heitoltaan 25 paunaista puujousta (jos puujousi ei ole flättis).

Osumia saaneet kommentoikaa miltä nuo tuntuivat. Etenkin te keltit jotka kuulemma ammuskelitte niillä toisianne salaa 8-) Ja sinä jousiampuja jonka sain napattua ryntäämällä metsästä esiin ja ampumalla 5 metristä vasempaan olkapäähän?

Melko moni ampumani laukaus jäi kokonaan huomaamatta, joten aivan hirveän suurta tuskaa nuo eivät tainneet tuottaa.

Huomasin että aika monilla oli rillit päässä ilman kypärää. Pistää irvistämään kauhusta, mutta kukin päättäköön itse jos järjestäjät eivät erikseen ole kieltäneet...

Muita tilanteita en havainnut kun että joku meinasi saada alkubriiffiin kävellessään nuoliviinissä olevista nokeista silmilleen. Joten jos tuosta haluaa jotain oppia niin nuolet kannattaa säilyttää viinessä nokit alaspäin.

Joku oli ilmeisesti todellakin ampunut ns. tussunuolen jonka kärki taittui sivuun ja nuolen varren pää osui jotakuta otsikkoon. En osaa sanoa millaista jälkeä tuli, kertokoot järjestäjät jos näkevät tarpeelliseksi. Kyseistä nuolta kierrätettiin yleisön edessä eräässä alkubriefissä mutta omistajaa ei löytynyt. Kärki taisi olla punertavaa nahkaa, joten jos tällaisia jossain näette niin SoHun järjestäjät ja osuman saaja ovat varmaan kiinnostuneita tiedosta. Täysin turha vahinko.

Jos tuosta jotain oppii niin ensi vuonna vedetään nuolet yllättäen ulos viinestä ennen jotain skenua ja tsekataan ettei mukana ole laittomia kapistuksia. Tai edes uhataan tällä, niin kukaan ei ota mukaan mitään epämääräistä.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Tiistai, 03.07.2007 01:27

Oli kyllä todella tarkkoja jousimiehiä ammuskelemassa. :) Itse sain osuman nuolesta suoraan rintaani kukkula-skenussa, vaikka itselläni oli kilpi ja edessäni oli kolme tai neljä Catalonian(ko?) kilpimiestä. Joku possu osui myös suoraan päähän hienosti Galenien kilpien välistä jossain toisessa skenussa, mutta kypärä pelasti. ;) Hatunnosto vielä sille maahinkaisen silmälasipäiselle jousimiehelle, joka RISK skenussa pinkoi kunnioitusta herättävää tahtia karkuun. Joku toinen maahinkaisen jousimies tai mahdollisesti sama jallitti minut kertaalleen ampumalla nivusiin.

Possujahtikaan ei tuottanut tulosta, pisteet siitä, kyllä tekin karkuun osaatte pinkoa paremmin kuin hyvin. :P

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 03.07.2007 11:47

Tussunuoli löytyi. Se oli aikas karmeaa tekoa ja olisi voinut tehdä todella pahaa vahinkoa. Siinä oli hyvin vähän mitään pehmustetta ja sisällä "turvakolikko" joka liikkui. Ympärille oli sidottu punaruskea nahkaa. Kuka idiootti oli saanut päähänsä ottaa sen mukaan? Näin kyllä sulituksen, joten jonkinlainen idea on syypäästä. Ensi vuonna jos joku tuo edes leikillään sellaisen mukana niin katson ettet pääse pelaamaan.
Tussunuoliahan käytetään metsästyksessä ettei eläimen turkki mene piloille.

Kuka olisi kiinnostunut idv-nuolien massatilauksesta?
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Leldin
Kapteeni
Viestit: 135
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 23:35
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Leldin » Tiistai, 03.07.2007 12:12

IVD nuolista sen verta.

Itseäni ei tuntunut pahastikkaan kun pyysin omistajaa ampumaan minua ihan testimielessä.

En osaa sanoa mitä se olisi sattunut jos päähän olisi ampunut (mitä on sotahuuto ilman että saa ampua päähän? Mutta ymmärrän hyvin tuon rajan että päähän ei noilla saa ampua. Kuva jäi itselle että ovat hyviä ja toimivia vähän pelottaa se pää osio.

Massa tilaukseen voisin lähteä jos siitä saadaan kiva hinta sovittua. 5-10 kpl, jollei muuta niin testikäyttöön :)

Miten muuten noihin saa nokkisuojan tehtyä? vaikuttaako painoon/lentoon mitenkä? voisitko omistaja testata moista?

Sikäli kun itse ehdotan nokkisuojaa pakolliseksi ensivuonna, niin olisi mukava tietää siitä.

Jotenkin kutina on silti että ne Wizzylin nuolet jäivät kaikkein turvallisimmaksi ja lentivät hyvin ja suoraan ilman ongelma (taitavat olla hitusen halvempiakin)
....
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Tiistai, 03.07.2007 13:10

Minua voisi myös kiinnostaa muutama nuoli jos tehdään massatilaus.

Kaikkia jousiaktiiveja kehottaisin nyt pohtimaan testaamaan ja dokumentoimaan erilaisia nokkisuojaratkaisuja. Hienointa olisi jos vielä tämän kesän aikana saisi ratkaistuksi yhden (tai pari) nokkisuojaratkaisua joita ensi vuonna vaadittaisiin. Nuolien tekeminen on hidasta, joten vaikka tämän kesän "päätapahtuma" on ohi, niin tuotekehittely kuntoon ensi vuotta varten. Wizzyli ja Leldin varmaan ne henkilöt, joihin kannattaa olla pääasiassa yhteydessä, mutta olisihan se hyvä saada perusteltuja kommentteja ja raportointia julkisestikin esiin.
Avatar
Julius
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 251
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 14:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Julius » Tiistai, 03.07.2007 20:23

"Tussunuoliahan käytetään metsästyksessä ettei eläimen turkki mene piloille."

Nämä ovat käsittääkseni kolkkanuolia. Tussunuolet ovat taas nahkapäällysteisiä nuolia, joilla mm. elämäntapaintiaanit ja muut sellaiset ammuskelevat toisiaan.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 03.07.2007 20:32

Itse olen kuullut niitä tussunuoliksi tai tylppänuoliksi kutsuttavan. Asiasta en ole lukenut, tiedän vain kuulopuheiden peruusteella. Sotahuutoon ne eivät silti mitenkään päin sovi. Omasta mielestäni siis...
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Tiistai, 03.07.2007 21:53

Nuo tussunuolet ovat kyllä ihmisille tarkoitettuja, mutta eivät aktiiviseen taisteluun kuten boffaamiseen vaan esim. joihinkin larppeihin. SCA:ssakin saatekaan käyttää noita, mutta siitä en mene takuuseen.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Tiistai, 03.07.2007 21:57

Haltia kirjoitti:Tussunuoli löytyi. Se oli aikas karmeaa tekoa ja olisi voinut tehdä todella pahaa vahinkoa. Siinä oli hyvin vähän mitään pehmustetta ja sisällä "turvakolikko" joka liikkui. Ympärille oli sidottu punaruskea nahkaa. Kuka idiootti oli saanut päähänsä ottaa sen mukaan? Näin kyllä sulituksen, joten jonkinlainen idea on syypäästä. Ensi vuonna jos joku tuo edes leikillään sellaisen mukana niin katson ettet pääse pelaamaan.
Tussunuoliahan käytetään metsästyksessä ettei eläimen turkki mene piloille.

Kuka olisi kiinnostunut idv-nuolien massatilauksesta?
Kiinnostusta olisi, voisin ostaa vaikka 7e hintaan, mutta silloin tosin vain testauskäyttöihin.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 03.07.2007 22:01

Ajattelin et jos saataisiin kasaan sellainen 200 nuolen joukkotilaus niin niitä vois saada jopa ehkä 4-5€ kipale? Vai?
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Leldin
Kapteeni
Viestit: 135
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 23:35
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Leldin » Tiistai, 03.07.2007 23:48

joo, kyllä sellainen 10-15 kelpaa tänne niitä jollei muuta niin seinänkoristeeksi :)
....
sir_walder
Kersantti
Viestit: 50
Liittynyt: Sunnuntai, 15.04.2007 00:09
Paikkakunta: karjaa

Viesti Kirjoittaja sir_walder » Tiistai, 03.07.2007 23:50

Gnomus kirjoitti:Minua voisi myös kiinnostaa muutama nuoli jos tehdään massatilaus.

Kaikkia jousiaktiiveja kehottaisin nyt pohtimaan testaamaan ja dokumentoimaan erilaisia nokkisuojaratkaisuja. Hienointa olisi jos vielä tämän kesän aikana saisi ratkaistuksi yhden (tai pari) nokkisuojaratkaisua joita ensi vuonna vaadittaisiin. Nuolien tekeminen on hidasta, joten vaikka tämän kesän "päätapahtuma" on ohi, niin tuotekehittely kuntoon ensi vuotta varten. Wizzyli ja Leldin varmaan ne henkilöt, joihin kannattaa olla pääasiassa yhteydessä, mutta olisihan se hyvä saada perusteltuja kommentteja ja raportointia julkisestikin esiin.
Omat boffosulka-nuoleni lensivät törkeen paljon lyhyemmälle kun muiden nuolet joten ajattelin kyllä kehittää ideaa vielä pidemmälle. Ne kuitenkin lensivät suoraan joten ainakin ne oli turvallisia.
Only in Death does duty end
Avatar
/B/tard
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Tiistai, 20.03.2007 18:53
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja /B/tard » Keskiviikko, 04.07.2007 14:56

yleisesti ottaen nuolet olivat varsin kivuton tapa kuolla ja vahingot jäivät yhteen kimmonneen nuolen nokin aiheuttamaan naarmuun kämmessä.
Tipuflail-the tool of destruction
Avatar
Accu
Kapteeni
Viestit: 134
Liittynyt: Maanantai, 02.07.2007 10:48

Viesti Kirjoittaja Accu » Keskiviikko, 04.07.2007 16:11

sir_walder kirjoitti:Omat boffosulka-nuoleni lensivät törkeen paljon lyhyemmälle kun muiden nuolet joten ajattelin kyllä kehittää ideaa vielä pidemmälle. Ne kuitenkin lensivät suoraan joten ainakin ne oli turvallisia.
Boffosulat ovat todistetusti huono idea. Wizzylin nokkisuojien olen todennut itse toimiviksi (sulista en tingi - lentoradan pitää olla hyvä jo turvallisuudenkin kannalta) kun ne tulevat sulituksesta erilleen eivätkä kapeutensa takia vaikuta lentorataan.

Noista IVD nuolista: lähden kyllä massatilaukseen mukaan, kymmenkunta tai tusina kelpaisi (sai niitä sitten käyttää tulevissa sotahuudoissa tai ei).
sir_walder
Kersantti
Viestit: 50
Liittynyt: Sunnuntai, 15.04.2007 00:09
Paikkakunta: karjaa

Viesti Kirjoittaja sir_walder » Torstai, 05.07.2007 16:54

Accu kirjoitti: i (sulista en tingi - lentoradan pitää olla hyvä jo turvallisuudenkin kannalta)
Letoradassa ei ollu muuta vikaa kun lyhyys mutta joo...Kyl ens vuodeks ajattelin kans tehä wizzyli tyylisiä nokisuojia kans, jos ei nopeesti keksitä mitään parempaa.
Only in Death does duty end
Avatar
blite
Kreivi
Viestit: 329
Liittynyt: Tiistai, 18.07.2006 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja blite » Sunnuntai, 08.07.2007 22:39

Liityn tässä vaiheessa mukaan keskusteluun IDV-nuolista :) Lueskelin noilta eurooppalaisilta foorumeilta juttua IDV-nuolista ja minulle jäi sellainen kuva, että ne on keskieuroopan larp-tapahtumissa varsin suosittuja. Saksalaisissa larp-tapahtumissa on jonkin arvion mukaan keskimäärin puolet käytössä olevista nuolista IDV-nuolia. Turvallisuudeltaan niitä on kehuttu, joskin märkänä ne kuulemma menevät käyttökelvottomiksi materiaalin imiessä nestettä. Korostan, että tämä arvioni perustuu keskustelufoorumeihin, ei mihinkään omaan ensikäden kokemukseen.
Accu kirjoitti:
sir_walder kirjoitti:Omat boffosulka-nuoleni lensivät törkeen paljon lyhyemmälle kun muiden nuolet joten ajattelin kyllä kehittää ideaa vielä pidemmälle. Ne kuitenkin lensivät suoraan joten ainakin ne oli turvallisia.
Lisätkää minun nimi tilauslistaan, jos sellaista olette tekemässä. Haluaisin ehdottomasti päästä kokeilemaan noita kyseisiä nuolia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute”