Ehdotan (omasta puolestani) että tänävuonna "sopimukset" olisivat sitovia...
Vai?

jep, hihanauha olisi aika vänkä, varsinkin kun ryhmän* "taktiikka" on kipittää heittoaseet kainalossa ympäri metsikköäHaltia kirjoitti:Hihanauha ei olisi paha idea. Viime vuonna muistan sanoneeni yhdelle hyökkääjälle ( kun olin lipunkantajana ), et mä oon sun puolella kun oli tulossa tappamaan...
Itse vastustan hihanauhoja.galluppi kirjoitti:Kyllä 36% [ 36 ]
Ei 49% [ 49 ]
En osaa sanoa 15% [ 15 ]
Ääniä yhteensä : 100
Stonetroll kirjoitti:Yhtenäiset tabardit riittää, ei ollut tänäkään vuonna mikään iso homma opetella tunnistamaan oman puolen värit. Ja epämääräisen näkösten palkkasoturien kuuluukin kuolla omien miekoista
Mesikämmen kirjoitti: Ja semmoinen "Puola! - Liettua!" huuto omien tunnistamiseksi olisi myös hyvä, mutta tietenkin satavuotissodan teemassa. Ranskalaisille, hmh... "Patonki! - Orleans!", ja Englantilaisille, tuota, "Haggis! - Lontoo!" ...
Heha. Joo.
Totta, totta, mutta jos ryhmä vaihtaa osapuolta skenaarion välein, saattaa osapuolen muistaminen olla vaikeaa, vaikka tunnistaisikin ryhmän. Itse olen sitä mieltä, että palkkasoturien määrää pitäisi koittaa saada niin pieneksi kuin mahdollista, niin että tasapainottaminen yhä onnistuisi. Vähemmän ryhmiä, vähemmän muistettavaa. Myöskin skenaarioiden alussa olisi hyvä selostaa kaikille, että kenen puolella kukin palkkasoturi ryhmä taistelee.Gnomus kirjoitti:
Kyllä palkkisporukatkin pitäisi muistaa, etenkin nuo 20+ ryhmät. Jos jotain halutaan ja ihmiset eivät muista kuka on kenenkin puolella (vaikka ryhmien tunnukset ovat esillä täällä foorumilla ja kotisivulla), niin sitten kannattaisi keskittyä noihin pikkuryhmiin ja niiden puolen merkitsemiseen. Isompien ryhmien tunnukset olisi kyllä syytä kyetä muistamaan.
Tällä hetkellä ilmoittautuneita ryhmiä on 21. 11 on jo sijoitettu joko Englannille tai Ranskalle, eli on monta päivää aikaa opetella ne. Jäljelle jää 10. Jos virolaiset sijoitetaan Englantiin tullee myös Ranskalle yksi tasoittava joukkue. Jäljelle jää 9 tai 8 joukkiota. Niistä 2 on suuria (20+) ja kaiken lisäksi helposti tunnistettavissa (tuskinpa A&G sekoitetaan Rämään). Viimevuotisia porukoita on näiden lisäksi 3. Jäljelle jää 3 tulokasta joista 1 oli mukana 2005 mutta ihan erinäköinen joten eipä se paljoakaan hyödynnä.Haltia kirjoitti:Ei kaikki muista/tiedä/jaksa opetella joka ryhmän tunnuksia ja värejä.
Olen painottanut kaikille tabardin teosta että sen tulee olla viininpunainen, ei pitäisi sekoittua rämän kirkkaan punaiseen niin helposti. Ja ainakaan viime vuonna Auerbach ei sekoittunut Rämään.Archibald kirjoitti:(tuskinpa A&G sekoitetaan Rämään)
Jaa varasuunnitelma? Mikä se on, kertokaa mullekki, mää en tiiä?Puranen kirjoitti:Ja tuskimpa ainakaan meitä tullaan sekoittamaan... tai vaikka tultaisiinkin... meillä on nääs varasuunnitelmaia sellaisille tilanteille