Ryhmätunnukset

Huolia, murheita ja turhia toiveita voi lisätä tänne. Ylläpito, moderaattorit, järjestäjät yms. lukee tätä.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Gitoll
Herttua
Viestit: 583
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Ryhmätunnukset

Viesti Kirjoittaja Gitoll » Perjantai, 20.02.2009 10:57

Tervehdys foorumin kanssaeläjät ja valvojat,

en löytänyt aiheesta aikaisempaa mukinaa, joten ajattelin kysyä foorumin ryhmätunnuksista. Eli useammalla käyttäjällä tuo tunnus tuntuu arpovan joka päivä uuden ryhmän ja tämä ei ymmärrettävästi johdu jatkuvasta epätietoisuudesta ja identiteetin puutteesta. Mainittakoon Gnomuksen ja N. Hirvelän hypähtely Maahinkaisista Galeneihin ja aina välillä Mantuihin.

Jatkuvasti törmätään myös uusiin erilaisiin tunnuksiin - lienevätkö nämä uusia ryhmiä vai jopa FaBa:n joukkueita sotkemassa tunnistautumista? Onko foorumille asetettu linjausta, jonka mukaan voi kuulua vain yhteen ryhmään tai että pitäisi kuulua nimenomaan SoHu-ryhmäänsä?

Myös hieman laiskana ihmisenä vihjaan ahkerille ryhmänjohtajille mahdollisuudesta lisätä omia ryhmätunnuksiaan SotahuutoWikin ryhmäsivulle.

Itselleni ainakin alkuun oli epäselvää kuinka oman ryhmän jäseneksi pääsee foorumilla, keneen ottaa yhteyttä ja miksi. Tiedote aiheesta voisi olla paikaltaan. Ehkä sellainen onkin tehty, mutta se on selkeästi liian vaikeasti löydettävissä, kun vielä tänäkään vuonna en sitä löydä.

Tarkoitukseni kannustaa keskustelijoita tunnistautumaan ryhmänsä tunnuksissa ja tehdä se mahdollisimman helpoksi ylläpidon puolesta. Kiitos.
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Perjantai, 20.02.2009 11:32

Luultavasti liittyy foorumisoftaan, jota ei ole suunniteltu siihen, että yksi henkilö kuuluisi useampaan ryhmään. Itse olen myös miettinyt että jos moneen ryhmään kuuluu, millä logiikalla se valitsee näkyvän logon? Kivointa olisi jos edustuslogon voisi valita itse käyttäjätietosivulla.

Ja myös aasinsiltana kun SotahuutoWikin logoistakin puhutaan. SotahuutoWikissä:
* jokaisesta ryhmästä tulee olla ryhmälogon thumbnail, kokoa noin 30x40 pikseliä. Nimeltään ryhmännimi_thumb.jpg tai png. ks. SH07-ryhmät.
* lisäksi samasta logosta miniversio. kokoa noin 16 pikseliä korkea. nimeltään ryhmännimi_thumb_mini.jpg tai png. ks. SH08-ryhmät.
* Lisäksi voi laittaa isomman logon muuhun käyttöön.
* ks. lisätietoa Tiedostojen_tallennus.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zenzu
Sotalordi
Viestit: 1017
Liittynyt: Keskiviikko, 29.08.2007 18:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zenzu » Perjantai, 20.02.2009 13:11

Mielestäni FaBa ryhmiltä voisi ottaa logot pois, tämä on kuitenkin Sotahuudon foorumi, ei fantasybattlen, luovat vain ylimääräistä sekasortoa :D
Avatar
Gordon
Paroni
Viestit: 212
Liittynyt: Maanantai, 07.07.2008 21:35
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Gordon » Perjantai, 20.02.2009 13:26

Paavo ei oo ottanu mua vieläkään wanainmaan ryhmään, vaikka oon kuulunu niihin jo 7 vuotta :cry:
Niin kuin Kungfutse sanoo: "Naamas on naamas!"
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Perjantai, 27.02.2009 19:30

Foorumi ei tunnista useampaa ryhmää, vaan tuntuu tekevän niin, että ryhmän logo, johon on viimeksi liittynyt, näkyy. Jos tällä uusimmalla ryhmällä ei ole logoa, ei näy logoa. Eli ei auta, vaikka FaBan ryhmiltä ottaisi logot pois, tällöin näkyisi tyhjää.

Ratkaisuja:
- Ei useampia ryhmiä. Tällöin esim. FaBa:n ryhmillä ei voisi olla omaa keskustelualuetta.
- Korjataan softaa.. Miten? SNiLD?
- Ei tehdä mitään? Ongelma ei ole kovin vakava?
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 27.02.2009 22:28

Meikäläisellä ainakin vaihtelee vähän väliä tuon Takavasaran ja tyhjän logon kanssa (eli Lauman, jolla ei ole foorumilogoa). Ei siis pitäisi olla kiinni siitä mihin on viimeisenä liittynyt? :o

Noh, tuskinpa mitenkään hirveän vakava ongelma. Laittakaa ryhmänne signatureihin jos haluatte ilmaista selkeästi ryhmänne.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Perjantai, 27.02.2009 23:18

Olen jo aijemmin tiedustellut ongelman ratkaisua SNiLDiltä, joka vastaa tietokannasta. Tällä koodauksella sitä ei saa korjattua. Pitäisi vaihtaa kokonaan uuteen foorumiversioon. Ehkä sekin jossain vaiheessa tehdään.

Annan kuitenkin ohjeet kuinka ryhmätunnuksen saa liitettyä allekirjoitukseen:

Löydät ryhmätunnuksesi täältä:
http://www.sotahuuto.fi/wiki/index.php/Ryhm%C3%A4t
Jos se ei siellä ole, sen voi ladata sinne myös itse.

1. Valitse kuva oikealla hiiren napautuksella ja valitse "kopioi kuvan osoite"
Kuva

2. Siirry foorumeilla käyttäjätiedot valikkoon:
Kuva

3. Kirjoita allekirjoitukseen koodi:
Kuva huomaa / merkki jälkimmäisessä hakasulussa.
Itse kirjoitan komennon ja kopioin osoitteen näiden väliin.

Kuva

4. Tulos näyttää tältä, joskin pistin kuvan kuitenkin riviä alemmas sillä se näytti siinä paremmalta.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”