Skenaariojakaumasta yleisesti, mitä paljon mitä vähän

Keskustelua Sotahuuto 2007 skenaariosta ja pelityypeistä.

Valvojat: Ylläpito, Sotahuuto 2007

Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 07.05.2007 15:57

Mutta vähän saattaa isommalla porukalla mennä sekaisin ketkä on ketäkin vastaan, kun joukkueita on useampia ja niiden kokoonpanot muuttuvat.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Maanantai, 07.05.2007 16:19

Pahistonttu kirjoitti:Itse treenaamme useimmiten pelimuodolla jota kutsumme manalaksi. Siinä kaikki pelaajat aloittavat yksin, ja kuoltuaan pelaaja menee jonkun määrätyn kohteen luo (esim. joku puu), kun tuolla kohteella on tietty määrä pelaajia (esim. kaksi) he respaavat toimien joukkueena.
Tämänkaltaista on tietääkseni harrastettu paljon paljon ainakin Entalian treeneissä. Hyviä puolia: pyörii "itsestään", joukkueet sekoittuvat tasaisesti, tulee erilaisia tilanteita, oppii vahtimaan selustaa. Huonoja puolia ainakin minun mielestäni onkin että kunnon taisteluita jää helposti kaipaamaan, kun kaikki joukkueet perääntyvät suorasta kontaktista ja yrittävät backstabata toisiaan. Lisäksi ZamboNetin mainitseva sekavuus isommilla porukoilla on kyllä tosiasia.

Eilen kokeiltiin sitten tästä variaatiota neljän hengen porukoilla:
a) joukkue matsaa yhden joukkueen kerrallaan, muiden asiaan sekaantuminen kielletty
b) panssarit uusiutuvat ja haavat paranevat aina matsien välillä
c) ei tarvitse käydä missään erityisessä paikassa respaamassa, vaikka yleinen respapaikkakin on määritelty; pääasia, että saa 4 hengen joukkueen taas kasaan ja toimintavalmiiksi mahdollisimman pian; käytännössä ihmiset kuolevat vähän eri aikaan, jolloin jengit sekoittuvat melko mukavasti jatkuvalla syötöllä

Ainakin minun mielestäni tämä oli valtava parannus tuohon backstab-painotteisempaan "manalaan". Emme vielä keksineet tälle kuitenkaan hyvää nimeä.... hmm, mites olis "Valhalla", koska painotus kunniallisemmilla joukkue toista vastaan -otteluilla?

Minulla on jotain ajatuksia, miten tuota backstab-elementtiä voisi tuoda mukaan ylläkuvattuun treenimuotoon lisää, mutta ei liikaa. Siitä lisää kun olen ehtinyt vähän funtsia asiaa (avainsanoja itselleni muistutukseksi: "kostajazombi"= häviäjäporukan ekana/vikana kuollut lähtee yksin jonkun kolmannen jengin kimppuun vapaavalintaisesta suunnasta, pakko engeageata asap, ei saa jäädä kyttäämään tai perääntyä, pitääkö ääneen ilmoittaa olemassaolonsa?).

Hmm, hoksasin, että alkaa mennä offtopiciksi. Aihe on kuitenkin tärkeä, pitäisiköhän tästä splitata jonkinlainen treenimuodot -threadi? :P
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Maanantai, 07.05.2007 17:05

Tässä mainitut respahommat toimivat hyvänä treeninä pienemmillä porukoilla, mutta eivät juurikaan toimi 300+ joukoilla. Respaus on toimiva, mutta vaatii hyvin harkittua skenaariota jotta respaus ei riko skenaariota tai voimatasapainoa.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Maanantai, 07.05.2007 21:50

Juttu treenimuodoista jatkuu osoitteessa
http://forum.sotahuuto.fi/viewtopic.php?t=1127
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”