Selviytymisskenaario

Keskustelua Sotahuuto 2007 skenaariosta ja pelityypeistä.

Valvojat: Ylläpito, Sotahuuto 2007

Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Keskiviikko, 11.10.2006 21:38

Selviytymis-skenaario. Vain hyökkäävällä puolella olisi respawn, mutta toisella taas lukuisia muita etuja. Tämä skenaario pelattaisiin kahteen kertaan tapahtuman aikana niin, että hyökkääjä ja puolustaja vaihtuisi. Se puolustava osapuoli, joka selviytyy kauemmin, voittaa. Kannustaisi ainakin hyökkääjiä hyökkäämään rajummin, kun jokainen sekuntti vie kohti suurempaa häviämisen mahdollisuutta, ja pääseehän sitä vielä toisenkin kerran taistelemaan.

Kävisikö tuonkaltainen, vaikka se enemmän peliä onkin?
Do want.
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Keskiviikko, 11.10.2006 22:20

Kannatan, jos saa vähän tarkempia tietoja skenusta ja boonuksista.


-a
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 12.10.2006 00:31

Ideana mielestäni hyvinkin kehityskelpoinen tuo Mesikämmenen ehdotus. Ja tuon sinänsä voisi sitoa historialliseen viitekehykseenkin helposti. Joukko puollustaa jotain viimeistä pesäkettä, johon ei omalta suurelta armeijalta enää heru vahvistuksia, mutta hyökkääjällä sen sijaan on runsainmitoin joukkoja, joita voi keskittää tuohon taisteluun. Vertauksena karkeasti vaikka Stalingradin taistelu.
Epathus
Kersantti
Viestit: 54
Liittynyt: Torstai, 23.03.2006 15:59
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Epathus » Torstai, 12.10.2006 14:33

ZamboNet kirjoitti:Ideana mielestäni hyvinkin kehityskelpoinen tuo Mesikämmenen ehdotus. Ja tuon sinänsä voisi sitoa historialliseen viitekehykseenkin helposti. Joukko puollustaa jotain viimeistä pesäkettä, johon ei omalta suurelta armeijalta enää heru vahvistuksia, mutta hyökkääjällä sen sijaan on runsainmitoin joukkoja, joita voi keskittää tuohon taisteluun. Vertauksena karkeasti vaikka Stalingradin taistelu.
Joo mutta rajat saisi olla selvät ja pelialue sopiva. Tehdä voisi niin ettei kaikkia puskaan piiloon menneitä tarttis nirhata.. Tämä tietysti vaikeaa toteuttaa mutta jos vaikka noin 2/3 osan vihollis armeijan niitattuaan hyökkääjä voittaisi. Toisaalta hyökkääjään tehtävä voisi olla saada kaikki liput itselleen mah. nopeasti, mutta tämä voisi johtaa helposti lippuralliin. :?
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Torstai, 12.10.2006 15:50

Tai mitäpä jos skenaario loppuisi siihen, kun puolustajan sotalippuun sidottua torvea töräyttäisi kuka tahansa hyökkääjistä? Sotalippu tietenkin pysyisi paikallaan, ja olisi hyvä jos puolustajat pitäisivät metrin välimatkan siihen. Eipä tarvitsisi rajata alueita, ja toisi vähän lisää taktikoinninmahdollisuutta. Millä tavalla saada nopeasti muutama mies lipun luo vihollisten ohi? Montahan mahdollisuutta siinä on, riippuen tilanteesta.

Torvea töräyttäneelle ryhmälle jokin pieni palkkio. Näitä kun on kaksi ryhmää, niin ehkä näiden voittajien välille voisi järjestää myös jonkinmoisen kilpailun, jossa ei ratkaisisi ryhmän koko. (Torvea töräyttänyt ryhmä saattaa olla minkälainen tahansa) Mutta tuskinpa tästä mitään hyvää tulisi, kun vain murto-osa koko joukosta pääsisi mukaan. Ehkä ryhmän palkinto voisi olla jonkinmoinen arvon ylennys? Tarkoittaen että nämä voisivat antaa jonkinmoisia käskyjä muille ryhmille muutaman skenaarion ajan.
Do want.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 12.10.2006 22:00

Ehkä ryhmän palkinto voisi olla jonkinmoinen arvon ylennys? Tarkoittaen että nämä voisivat antaa jonkinmoisia käskyjä muille ryhmille muutaman skenaarion ajan.
Itse suhtautuisin tuollaiseen palkitsemiseen aika skeptisesti. El Muerten käskyjen tottelu olisi voinut tuottaa sisäistä kuohuntaa ;) Palkkiksia ei totella :D perkl.
Avatar
Stonetroll
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 266
Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44

Viesti Kirjoittaja Stonetroll » Torstai, 12.10.2006 22:36

Jos porukkaa ei muuten ohjata (käsketä) kuin yhden skenaarion jälkeen, niin voisi sanoa homman olevan melko heikoissa kantimissa muutenkin.

Mutta itse skenaarioon palatakseni idea näyttää kyllä hyvältä ja puolustajalla tulee varmasti legendaarisia hetkiä siinä vaiheessa kun viimeisiä viedään. Tästä tulee ihan mieleen warhammer-liven ensimmäinen skenaario :)
Toiset taistelevat sotahuudossa ja toiset foorumeilla, kaikille makunsa mukaan
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Perjantai, 13.10.2006 00:54

ZamboNet kirjoitti:
Ehkä ryhmän palkinto voisi olla jonkinmoinen arvon ylennys? Tarkoittaen että nämä voisivat antaa jonkinmoisia käskyjä muille ryhmille muutaman skenaarion ajan.
Itse suhtautuisin tuollaiseen palkitsemiseen aika skeptisesti. El Muerten käskyjen tottelu olisi voinut tuottaa sisäistä kuohuntaa ;) Palkkiksia ei totella :D perkl.
Asiaa \m/

Suurimmat ja vaikutusvaltaisimmat ryhmät näyttää tahdin. Nostan hattua sille joka osaa nostaa esiin uuden boffereiden Führerin joka osaa komentaa koko armeijaa. Mutta ne on kaikki sukupuuttoon kuolleita.


-a
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Perjantai, 13.10.2006 21:06

Uutta ideaa ehdottamastani skenaariosta. Jotta puolustajat eivät tuhoutuisi tai heikkenisi liian paljon ensimmäisessä kontaktissa, ehdottaisin, että hyökkääjät hyökkäisivät aalloissa, joista kukin on aina puolet tai hieman enemmän sotajoukosta, täten alussa pienempi kuin puolustajien joukko. Seuraava aalto saisi lähteä matkaan vasta ensimmäisen tuhouduttua lähes kokonaan, joten hyökkääjillä olisi vielä suurempi hinku syöksyä puolustajien rivejä päin. Näin puolustaminen olisi vielä hauskempaa, kun joukko hiljattain vähenee, ja muutaman aallon jälkeen kuuluu "legendaarisia" ja väsyneitä "Sieltä ne taas tulevat..." huokauksia. Hyökkääjät jaksaisivat painaa puolustajia enemmän, koska aallot antaisivat mahdollisuuden pieniin lepotaukoihin hyökkääjille.
Kaikkien palkkasotureiden olisi hyvä kuulua hyökkääjän puolelle, jottei tilanne olisi alussa aivan kaksi vastaan yksi puolustajien eduksi.
Do want.
Deiniel
Ritari
Viestit: 63
Liittynyt: Sunnuntai, 29.04.2007 16:33
Paikkakunta: Kankaanpää (55km Porista pohjoiseen)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Deiniel » Torstai, 17.05.2007 17:38

Ja tuohon naalto ideaan toisi vaihtelua että aaltojan asearsenaali vaihtelisi
esim. 1. aalto;miekka ja kilpi miestä
2. aalto;2h miekkoja
3. aalto; jousia jne...
Ja jos/kun skenaario olisi lopuillaan niin paikalle rymistäis jumalaton lauma karjuvaa,verenhimoista porukkaa lopettamaan "kapinoivan pikku ryhmän toimet
It's not the size of your army, it's not the strength of your arm, it's not the lenght of your blade. Only thing that matters, it's the will from your heart.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 17.05.2007 20:13

Mikäs tämän aaltoidean punainen lanka on jos saa tiedustella?
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 17.05.2007 23:49

Juu ei ihmisiltä voi viedä vapautta valita aseitaan skenaarioiden mukaan (sen enempää kuin käskeä järjestäjien taholta mitä tekevät), ainakaan noin rankasti. Hommasta lähtee kaikki taktisuus ja se, mitä on vuoden mittaan huutoa varten treenattu.
Grishak
Kersantti
Viestit: 54
Liittynyt: Tiistai, 20.06.2006 18:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Grishak » Perjantai, 25.05.2007 00:43

Skenaario kuulostaa varsin mehevältä. Itse visioisin tämän niin että kunkin aallon ryhmät valittaisiin niin että aaltojen varustus olisi tasapainossa. Tietenkään täyttä tasapainoa ei voida todennäköisesti saavuttaa, mutta mahdollisimman hyväksi kuitenkin. Ei hyökkääjinäkään välttämättä ole kivaa jos aalto kasautuu suurimmalta osalta jousiampujista ja lähitaistelijat joutuvat armottoman ylivoiman eteen. Tuo lippuun sidottu torvi ja sen töräytys voitto tavoitteena on ihan hyvä. Mutta mielestäni lippua saisi siirtää, mutta sen kanssa ei saisi juosta, tällöin puolustaja voisi hyötyä "fighting retreatista"(ei muista oikean kielistä termiä just nyt). Torvea töräyttämään päässyttä ryhmää voisi palkita simppelisti ylimääräisillä pisteillä.
Hardboiled and still Hellbound
C453Y
Kapteeni
Viestit: 103
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 12:44
Paikkakunta: Karakallio

Viesti Kirjoittaja C453Y » Perjantai, 25.05.2007 15:51

tällöin puolustaja voisi hyötyä "fighting retreatista"(ei muista oikean kielistä termiä just nyt).
Peräntymisestä?

Ei aaltoja, vie vapautta taktikoinnista, mieluummin sama perusidea, mutta aaltojen sijasta puolustajilla olisi enemmän joukkoja ja/tai respa olisi vähän pidemmänkin matkan päässä.
Beart de réir ár mbriathar
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Sunnuntai, 27.05.2007 22:31

Aaltoidea kuulostaa ihan tietokonepeli idealta missä npc:tä kaatuu puolustajien joukkoon. Sotahuudossa pitäisi kuitenkin olla osallistujilla hauskaa. Olisihan se tylsä odottaa että koska päästään hyökkäämään kun ensin menee jousimiehet ja sitten kilpimiehet ja sitten vasta kilpimiehet.

Itse en kannata aaltoilua, ainakaan siinä mielessä että pakotettaisiin johonkin tiettyyn aseeseen tai taktiikkaan. Jos välttämättä halutaan "aaltoilua" niin otetaan 2/3 "puolustajiksi" ja 1/3 hyökkääjiksi. Ja sitten hyökkääjät respaavat esim aina 10 laumoissa ja katsotaan kauanko puolustus kestää. Tosin tuossakin alussa kuolleet puolustajat joutuvat odottelemaan pitkään, mikä ei ole hyvä.
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Maanantai, 28.05.2007 12:18

Tosin tuossakin alussa kuolleet puolustajat joutuvat odottelemaan pitkään, mikä ei ole hyvä.
Noh, näinhän on useassa skenaariossa - ensimmäisinä kuolleet odottavat tyhjänpanttina. (Riskissäkin näin tapahtui, vaikka respaus olikin... ei siitä sitten enempää.) Lohdutusta odottelijat saattaisivat kuitenkin saada tässä skenaariossa siitä, että mitä kauemmin joutuvat odottamaan, sitä varmemmin voittavat skenaarion.

Tuosta odottelusta tulikin mieleeni. Mikä muu kuin sekoittaminen eläviin estäisi skenaariossa kuolleiden mättämistä keskenään jossakin pelialueen laidalla, tappaakseen aikaa?
Do want.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 28.05.2007 19:18

Mesikämmen kirjoitti:Tuosta odottelusta tulikin mieleeni. Mikä muu kuin sekoittaminen eläviin estäisi skenaariossa kuolleiden mättämistä keskenään jossakin pelialueen laidalla
No sähän sen itse sanoitkin. Tuskin mikään muu sitä estääkään, kuin se että se häiritsee edelleen taistelevien keskittymistä. Mun nähdäkseni tällaista ideaa on turha edes spekuloida, koska haitta skenaarion kululle ja vielä elävien huomionkyvyn / tarkkaavaisuuden suhteen on aivan kohtuuttomasti liian suuri, jos kuolleet alkavat siellä kentän laidalla häseltämään. Skenaariot eivät kestä niin pitkään etteikö malttaisi odottaa seuraavaa, Sotahuudossa saa kyllä mättää muutenkin paljon, ja jos se ei riitä niin lisämättämiseen voi sitten käyttää vielä illlat ja ruokatauot.
Avatar
Puranen
Kreivi
Viestit: 498
Liittynyt: Sunnuntai, 01.10.2006 14:03

Viesti Kirjoittaja Puranen » Perjantai, 15.06.2007 19:36

Yksi mahdollisuus olisi, jos mahdollisia torvellisia lippupaikkoja olisi useampi. Hyökkääjä ei tietäisi kummassa torvi olisi, jolloin joutuisi hyökkääjä hajauttamaan joukkojaan. Ja puolustajat voisivat jekuttaa laittamalla väärälle lipulle hervottomasti väkeä, jolloin hyökkääjän käydessä syöttiin taisteltaisiin hyökkääjän kannalta paljon aikaa täysin hukkaan.
Tämä vaatisi tosin paljon tilaa yms.
Onko siellä paholainen, pappi vaiko kukaties…
Herrasmies, piillottaako pöytähopeat?
Vai kestitsetkö pojat kopeat. (Päätä, päätä) Tee päätös nopeaan!
Avatar
Kurttupeiko
Asemies
Viestit: 13
Liittynyt: Lauantai, 16.06.2007 16:28

Viesti Kirjoittaja Kurttupeiko » Lauantai, 23.06.2007 23:21

Ideaa voisi viedä vieläkin pidemmälle:
Kun on nuista 300 spartalaisesta väännetty kohtuullisen runsaasti, tuli ihan vain ajatusleikkinä mieleen 3 tai 30 skenaario. Ideana olisi nimenomaan jonkin ahtaan paikan puolustus ja "spartalaisiksi" valittaisiin luonnollisesti parhaiksi tunnetut boffaajat ja heille voitaisiin suoda vielä reiluja etuja (moninkertainen kesto).
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Lauantai, 23.06.2007 23:28

Kolme voisi olla aika nahkaista menoa jo, mutta muutamalla kymmenellä ahtaaseen paikkaan tungettuna voisi olla melko mielenkiintoinen skenaario kyllä ihan väliaikaviihteenä :D Tosin en millään jaksa uskoa, että niin hyviä miekkailijoita löytyisi että selviäisivät erityisen pitkään yli kolmeasataa tyyppiä vastaan :D Niin eeppisen hienolta kuin tuo idea sinänsä kuullostaisikin. Tuollainen skenaario tosin pitäisi taistella muiden skenaarioiden ulkopuolella, johtuen juuri skenaarion luonteesta. Mutta parhaiden miekkailijoiden yhdistäminen ei välttämättä toimisi niin hyvin, koska kaikki eivät ole tottuneet taistelemaan kaikkien rinnalla. Yhteistoiminta on jopa yksilötaitotasoa tärkeämpää.
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Sunnuntai, 24.06.2007 10:56

Tosin, miekkailijoitahan spartalaisiksi ei haettaisi, vaan keihäsmiehiä... Pelkillä miekoilla spartalaiset olisivat hävinneet ensimmäisessä yhteenotossa.

Keihäsriviä toisen perään, eiköhän se pysäytä sen suurenkin boffoarmeijan. Varsinkin jos etunenässä on rivi tornikilpimiehiä, kyykkien jossakin sen suojassa.

Mutta tokkopa näitä skenaarioehdotuksia enää tämän vuoden SoHuun tulee, eli ei tosiaankaan, joten pitää pelaajien toimesta näitä järjestää... Pitäisi kai jo minun tänne jokin thread aloittaa siitä minkä skenaarion jälkeen olisi aikaa ihmisten omiaan mättää.
Do want.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Sunnuntai, 24.06.2007 11:01

Ota kuule Mesikämmen yhteyttä järjestäjiin äläkä täällä urputa. :wink:
Voihan aina väliaikaohjelmaksikin tälläisen skenun järjestää, halukkaita varmasti olisi. :D
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Sunnuntai, 24.06.2007 11:06

Pelkään liikaa auktoriteettia tehdäkseni asialle mitään. Eikä tarvetta minun toilailulleni varmastikaan ole, kyllä niitä off-pelejä varmasti järjestetään... Ja minulle kelpaa puhdas mättö, dueleista suurempiinkin taisteluihin. Kaikki kelpaa.
Do want.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”