Asestandardista.

Keskustelua Sotahuuto 2007 säännöistä.

Valvojat: Ylläpito, Sotahuuto 2007

Juhana
Kreivi
Viestit: 320
Liittynyt: Perjantai, 27.01.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja Juhana » Torstai, 26.04.2007 00:02

Jos aseita miettii vain turvallisuuden kannalta niin yleisen aseiden kehityksen ja Viron kokemusten perusteella kevyempi on turvallisempi. Tässä asestandardissa esitetyt rajat tekevät isoista miekoista aikamoisia mötiköitä. Ymmärrän kyllä jos aseita halutaan tarkoituksella viedä raskaampaan suuntaan. Pidän itsekin enemmän vähän painavemmista aseista, mutta pelkästään turvallisuuden kannalta se ei välttämättä ole järkevää. Tässä esitetyt pehmusteiden minimit tuntuvat aivan maksimeilta mitä yleensäkin käyttäisin. Ei se 8mm+8mm tehty kahden käden ase ole vaarallinen. Niitä on kuitenkin käytetty jo iät ja ajat.

Minusta kannattaisi jättää molemmat suunnat avoimiksi ja antaa ihmisten itse tehdä valintansa. Jos haluat tapella haltiamiekalla niin ei siinä mitään ja jos pidät realistisemman oloisesta raskaasta patukasta niin sekin on ok. Todennäköisesti aseet keskimäärin keventyvät mitä pidempään bofferointia harrastaa. Lasermiekkailussa se kevyt on kuitenkin yksinkertaisesti parempi.

Jos tuollaista porrastusta haluaa käyttää miekoissa niin kaksi pykälää olisi ihan riittävä. Nykyinen kolmiportainen järjestelmä on vähän turhan oloinen. 10cm kärkipehmuste on riittävä kaikkiin miekkoihin. Pidempi kärki vaan kääntyy suurilta osin pois tieltä, eikä oikeastaan tee iskusta yhtään pehmeämpää.

Yleisesti ottaen asestardardissa tuntuu olevan liikaa turhaa tekstiä. Vähemmän selittelyä ja enemmän lyhyitä faktoja. Hienoa, että tällainen standardi saadaan tehtyä. Toivottavasti tekstiin saadaan joissain vaiheessa liitettyä kuvia esimerkillisistä aseista ja linkkejä ohjeisiin.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Torstai, 26.04.2007 00:08

Liiasta tekstin määrästä olen Juhanan kanssa täysin samaa mieltä.

Sen sijaan pehmustuksen vaikutuksesta en. On huomioitava ettei pehmuste paina käytännössä yhtään mitään. Pehmuste on pääosin pelkkää ilmaa, vähän muovia välissä. Riippumatta miten paljon pehmustetta miekkaan laitetaan (jos ei mennä aivan järjettömyyksiin) pääosa painosta tulee muualta. Tällä ei voida perustella painokeskustelua, pehmustetumpi miekka on turvallinen eikä paina juurikaan enempää.

Itse en kyllä muuten vain tiedä ovatko pehmusterajat tarpeen turvallisuuden kannnalta. Aiempina vuosina niitä ei ole ollut kuin yksi minimi eikä valituksia aseiden kovuudesta tai onnettomuuksia niiden kanssa ole tullut.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Torstai, 26.04.2007 00:16

Yleisesti kun ihmiset perustelevat painavempia miekkojaan sillä haltiamiekkailun estämisellä, niin sanoisin, että ei se miekka, vaan se taistelija on tässä se mitä tarvitsisi syynätä.

Haluaisin kyllä mitatta mikä on painoero 16 millisen pehmusteen omaavan miekan ja 32 millisen omaavan miekan välillä, koska se on jo jonkinmoinen. Toisaalta suurinosa painosta varmaan tulee aseeseen kuitenkin rungosta ja teipeistä, teipit painavat yllättävän paljon.

Itselläni ei ole mitään huonoja kokemuksia 16 millisesti pehmustetuista aseista, taikka paksummasti topatuista aseista. Kuitenkin mielestäni nuo 32 millisen pehmusteen omaavat aseet ovat rumia kuin synti, enkä siksi halua niitä käyttää kärvistelemälläkään. Meillä tosiaan on ajat ja ikuisuudet käytetty vain 16 millisen pehmusteen omaavaa boffoo ja siitä ei ole ainakaan ollut mitään turvallisuus ongelmia, koska käyttäjät ovat pitäneet järjen kädessä ja jättäneet kovat lyönnit kotiin, jos tähän ei pysty, niin sotahuuto on mielestäni ihan täysin väärä paikka. Myönnetään, että meillä ei saa lyödä päähän, eikä varmaan koskaan tule saamaankaan, koska itse en pidä suojaamattomaan päähän lyömistä järkevänä.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Torstai, 26.04.2007 08:46

Olen kyllä samaa mieltä tuossa, ettei sääntöihin tarvitsisi laittaa kuin yksi minimi määrä, 8cm + 8cm, pehmustetta miekkojen terään. Jos joku on sitä mieltä, että oma ase tuntuu kovalta noin pienillä pehmusteilla, niin kukaan ei kiellä kai laittamasta sitä 16cm + 16cm. Miksi muuttaa järjestelmää jos se on toiminut jo tähän asti? :roll:

Ja Tampereen treeneissä varmaan puolet miekoista on 8cm + 8cm (tarkoitan siis suurinta osaa omistani, plus parilla muullakin löytyy tämän kokoisia). Ne ovat olleet ihan turvallisia, jos niillä saa lyönnin tuntumaan kohtuuttoman kovalta, niin silloin käyttäjä on kyllä käyttänyt liikaa voimaa, boffaus on kuitenkin sellainen laji, jossa ei tartte lyödä ihan täysiä siihen suojaamattomaan päähän.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Torstai, 26.04.2007 09:47

Kysymys onkin siitä että mikä tuntuu kenestäkin kohtuuttoman kovalta. Osa porukasta on sellaista että niitä saisi lyödä metrisellä halolla eivätkä valittaisi, mutta toiset eivät tykkää siitä että heitä kolhitaan heidän mielestään liian kovalla bofferilla.

Miettikääpä se kipukynnys 15v aloittelevalla pienellä tytöllä tai sillä 18v nuorella miehellä joka on aloittanut kavereiden kanssa boffaamisen harjanvarrella, tai miksei 30-40 vuotiaan keski-ikäisen lajia aloittavan henkilön kannalta. Jos aseen pehmeys jätetään käyttäjän määriteltäväksi, niin osa aseista on jopa suoraan vaarallisia, mutta käyttäjän mielestä turvallisia.

Ja tuo asenne että jokainen pehmustakoon aseensa oman asenteensa mukaan ei ole Sotahuudossa toimiva. Käyttäjää ei paljoa lämmitä jos hänen oma aseensa on todella turvalliseksi ja pehmeäksi tehty, mutta sitten saa pitkin korvia siitä 150cm 2k miekasta jossa on kulahtaneet 16mm pehmusteet. Etenkin jos lyöjän voimankäyttö on keskivetoa reilumpaa (mutta tietenkin hänen omasta mielestään turvallista). Eli aseen turvallisuutta ei voi jättää lyöjän vastuulle koska kohde on se joka sen "tuntee". Eikä sekään toimi että metsässä vihollisen kohdatessa aina ensin tarkistetaan vastapuolen ase ja sanotaan että se on minusta liian kova, käytä minun pieksemiseen jotain muuta asetta.

Pienessä piirissä ja tuttuilla kavereilla voi käyttää melkein mitä vaan. Sotahuudon minimivaatimusten pitää lähteä siitä että kohteella saa olla keskivertoa matalampi kipukynnys ja että lyöjällä on keskivertoa kovempi iskuvoima ja silti tilanteessa oleminen on turvallista eikä liian epämieluisaa.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Torstai, 26.04.2007 10:46

Gnomuksen edellä mainitsemassa tilanteessa aseen keveys olisi etu. Nopeutta tuskin kukaan saa siltä lyöjältä poistettua, koska ei se varmaankaan toimintaansa hirveästi muuta, vaikka muut sille siitä sanoisivatkin.

Tästä syystä keveämmät aseet voisivat toimia ihan kivasti.

Sitä en käytännössä ymmärrä, miksi ihmiset eivät pystyisi oikeasti lyömään kepeästi, okei voihan se olla hankalaa ainakin aloittelijoille, mutta tuskin kenellekkään yli vuoden pohvanneelle. Sillä on aivan eriasia, kuinka rennon letkeesti se lyönti tulee vai tuleeko saman nopeuksinen lyönti sitten voimatakanaan.

Itse ainakin pystyn ihan oikeasti lyömään kovaa, en lähde vertaamaan sitä muihin, että pystyisinkö lyömään kovempaa, kuin muut. Siltikään en käytä voimaa lyönneissä, koska ei ole mukava satuttaa toista, ja itse pohdin aina siihen toiseksi sen herkän ja kivusta pitämättömän henkilön.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Torstai, 26.04.2007 10:52

Itseäni täydentäen. Tuota minimipehmustusta voi miettiä myös siltä kannalta että keneltä se on poissa jos 16mm pehmustuksen tilalla halutaankin 23/24mm, tai jopa se pelottava 30mm?

Itselleni tulee mieleen lähinnä kaksi perustetta. Kertokaa toki muita jos sellaisia mielestänne on.

1. Ongelma: 16mm pehmusteisia aseita on jo paljon käytössä.
Ratkaisu: Lisätään iskuterälle kerros retkipatjaa ja ase muuttuu "luvalliseksi".

2. Ulkonäkö: Aseesta saa kauniimman jos pehmustetta ei tarvitse niin paljoa
Ratkaisu: Bofferi on bofferi, ja sen päätehtävä on olla turvallinen. Ulkonäkö hienostikin tehdyllä bofferilla on kamala. Kuinka suuri ulkonäöllinen ero tulee jos ase tehdäänkin 8+8:n sijasta 15+8 tekniikalla? Mielestäni ulkonäkö peruste on kelvollinen, mutta onko noin pieni ulkonäkö parannus tärkeämpi kuin turvallisuuden takaaminen (myös käytössä kuluneilla terillä)?

Tiedostakaa Sotahuudon erilaisuus kaiken kansan mätketapahtumana, jossa iskuja tarjoillaan paljon ja jossa adrenaliini virtaa. Erona paikallistreeneihin on adrenaliinin määrä ja se, että Sotahuudossa on suurempi erottelu osallistujien bofferikulttuurien kesken. Larpeissa voi hyvinkin olla erilaisista bofferikulttuureista tulleita henkilöitä, mutta siellä taas iskujen määrät ovat paria kertaluokkaa pienempiä. Siksi Sotahuudossa on parempi mennä sentti turvaan kuin vaaksa vaaraan.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Torstai, 26.04.2007 10:57

Ketku: sinä oletkin poikkeuksellisen kokenut ja taitava. Sotahuutosääntöjen pitää kattaa myös ne jotka eivät osaa lyödä hiljaa tai jotka eivät hoksaa tehdä sitä adrenaliinihuurussaan.

Pehmusteen nostaminen 16->24mm nostaa pehmustuksen määrää kolmanneksella, enkä ole yhtään varma että pehmusteen rajaamisella saatu keveys vähentäisi iskuvoimaa samassa suhteessa. Liika pehmustus on liikaa, kuten Oriveden peikkonuija osoitti, mutta en ole huomannut että 24 tai 30mm nostaisi aseen painoa vielä niin suureksi että se olisi massansa takia vaarallinen.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Torstai, 26.04.2007 11:27

Myönnän itse, että tuskin se ketään haittaa ainakaan osallistumisen verran, jos pitääkin pistää siihen 16 millisen pehmusteen omaavaan miekkaan vähän lisää matskua lyömäterään, ei se hirveästi paina. Itse olen pohtinut oikein pitkään, josko lisäisi seuraavaan nuijaan enemmän pehmustetta, jotta siitä saisi vähän nuijamaisen. Tarvii pohtia.

Siinä Gnomus on kyllä oikeassa, että Sotahuudossa iskut ovat varmasti keskiverrosti kovempia, kuin mitä esimerkiksi perusboffotreeneissä. Kokemus tuo pystyvyyttä sen adrenaliinin hillitsemiseen, kaikilla tätä ei välttämättä ole. Vaikka kokeneempi pystyy käyttämään turvallisesti kovempaa asetta, niin silti yksinkertainen ja helppo standardi palvelee kaikkia paremmin.

Periaatteessa kahden käden miekasta voisi saada näyttävämmän, jos se olisi tehty vain jostain 24 millistä pehmustetta, kuin että se on 30 millistä. Ehkäpä.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 26.04.2007 11:55

Mitä tulee 16mm pehmustetta kahdenkäden miekassa niin itselläni oli orivedellä mukana uunituore yksilö, joka ei ollut 150cm, mutta silti 130cm pitkä. Itselläni ei sinänsä ollut ongelmaa ottaa siitä iskua vastaan (kyllä, olin yleensä sen miekan terän, en pommelin puolella), mutta kuulin kyllä useita puheita, että sillä miekalla olisi tehty kivulias isku aikaan. Sen jälkeen vähän katselin, sen miekan käyttäjää ja täytyy myöntää, että hää huiteli aika estottomasti olan takaa, joten en ihmettele, että sanomista tuli. Tämän jälkeen en ole miekkaa tuonut treeneihin tai vastaaviin, koska selvästikään kaikki eivät osaa rajoittaa sitä iskemistään tarpeeksi sille 16mm pehmustemäärälle. En luottaisi että sitä osattaisiin rajoittaa sotahuudossakaan. Ja mitä tulee Hirvelän mainitsemiin "kaikki miekat 16mm", niin eikös sinun kaikki harkoissa käyvät miekat ole tällä hetkellä yhdenkäden miekkoja? Niissä se 16mm on vielä tarpeeksi turvallisella tavalla.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Torstai, 26.04.2007 12:29

Se on kyllä ikävän totta, että kaikki eivät osaa, eivätkä tajua rajoittaa lyöntejensä voimaa.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Torstai, 26.04.2007 13:43

ZamboNet kirjoitti:Tämän jälkeen en ole miekkaa tuonut treeneihin tai vastaaviin, koska selvästikään kaikki eivät osaa rajoittaa sitä iskemistään tarpeeksi sille 16mm pehmustemäärälle. En luottaisi että sitä osattaisiin rajoittaa sotahuudossakaan.
Sotahuudossa voimankäyttö on jossain määrin rajumpaa kuin muualla, adrenaliinitaso nousee luontojaan. Lisäksi paikalla on väkeä joka ei osaa rajoittaa voimaansa ja muita jotka eivät osaa ottaa iskuja tai odottaa niitä. Lisäksi kohteet vaihtelevat jatkuvasti ja jos voimankäyttö on pelkkää hipsuttelua ei sitä ikävä kyllä huomatakaan taisteluhuumassa. Lisäksi monilla ainoa paikka johon voi lyödä on kilven takaa vilkkuva pää johon sitten paukutellaan kun muualle ei voi.

Näin vuoden 2008 tiimin puolesta totean että tämän vuoden rajoitukset ovat ihan ok ja niiden kanssa ollaan valmiita elämään eteenpäinkin ilman muutoksia jos ne voimaan laitetaan.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Torstai, 26.04.2007 14:23

Otan tähän oman esimerkin omasta treenaamisestani, ja Treenipäivä vol 2:sta. Itselläni on lähes samanpituiset 16mm ja 30mm pehmusteilla olevat miekat. 16mm ase tuntuu selvästi ilkeämmältä, on helpompi käyttää ja on nopeampi. Itse pidän molemmista aseista todella paljon.

Sitten sillä lyömisestä, suurin osa porukasta varmaan tuntee Joona Lönn:in(C22). Treenipäivässä menin linjasta läpi kilven kanssa melko rajusti 16mm asetta käyttäen. Löin yhtä vihollista vasemalle puolelle, toista oikealle ja Joonaa taas vasemmalle. Ilmeisesti isku osui häntä pään tai niskan seudulle. Hän valitti minulle iskun kovuudesta ja huomautti voimankäytöstä, niinkuin pitääkin. Asiat, jotka vaikuttivat iskun kovuuteen:
1. Aseen pehmusteet (16mm)¨
2. Voimankäyttö(itse olen huonossa kunnossa/heikko ja lyön melko kovaa, mutta hallitusti)
3. Kaksi edellistä iskua, miekka oli koko ajan liikkeessä.
4.Olin itse liikkeessä.
5. Korvissa hurissut adrenaliini, ryntäyksessä se on melko runsaanlaista.

Elisiis, näin minulla.
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Torstai, 26.04.2007 14:55

Uskosin itse, että lyönnin voimakkuuteen vaikuttivat noista tekijät 2-5. Se miltä ase tuntui iskun osuessa johtui taas mielestäni tekijöistä 1 ja 2, koska se, että on liikkeessä lisää voimaa ja se että miekalla oli jo alkuun flow:ta tarkoittaa sitä, että siinä on enemmän liikettä, joka taas näkyy voimana. Luultavasti olisit vastaava voimallisen lyönnin lyönyt aseesta riippumatta. Pehmuste muuttaa tunnetta, miten se lyönti tärähtää.

Itse en siltikään ymmärrä miksi monet ihan perusharjoittelussaankin lyövät kovaa. Ainakin aloittelijoilla tuntuu olevan sitä ongelmaa, että lyönnit ovat kovia, koska kompensoidaan taitoa sillä, että lyödään kovaa, jotta saataisiin nopeampia lyöntejä.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Torstai, 26.04.2007 15:04

ZamboNet kirjoitti: Ja mitä tulee Hirvelän mainitsemiin "kaikki miekat 16mm", niin eikös sinun kaikki harkoissa käyvät miekat ole tällä hetkellä yhdenkäden miekkoja? Niissä se 16mm on vielä tarpeeksi turvallisella tavalla.
No pisin kyseisellä pehmusteella on se 111cm miekka*, jota käytin viime sotahuudossakin (tosin viime oriveden treenien jälkeen se tais mennä vähän huonoon kuntoon).
Tosin joo, täytyy muistaa, etten ottanut huomioon sitä, että sotahuudossa ihmisillä on vähän enemmän adrenaliinia kehossaan ym. joten itselleni kelpaa ihan mieluusti että great swordeissa on vähän enemmän pehmustetta.

Mut tulipa mieleen kysymys, mitenkä nuo putkieristeet, mitkä kaikki on sallittuja, niitähän on vihreetä ja mustaa ainakin, tais olla harmaatakin (mutten muista minkälaista se oikein on, jotain retkipatjalta vaikuttavaa ehkä)?

EDIT: *eli se menisi juuri tuohon rajalle alkuperäisen viestin näyttämän kaavion mukaan, pitäisikö siinä olla 23mm vai 30mm pehmustetta.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Torstai, 26.04.2007 15:32

Mä itte oon törmänny harmaaseen, vihreään ja sit sellaiseeseen mustaan taikka harmaaseen putkieristeeseen, joka on järkyttävän joustamatonta, mutta pehmeätä ja samalla kylläkin älyttömän painavaa.

Tuo harmaa eriste, mitä itse käytän, paksuudeltaan 8mm on ihan vastaavaa, kuin se vihreäkin.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Torstai, 26.04.2007 16:06

Harmaa ja vihreä ovat solumuovia, harmaa on solukumia, jota myydään yleensä Armaflex-nimellä.

Ensimmäiseen bofferiini pehmusteet oli tehty solukumista. Miekka oli hyvin painava ja osumat siitä muistuttivat jossain määrin Nokialaista nuorisokouluttajaa.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Torstai, 26.04.2007 16:12

orbitti kirjoitti:Harmaa ja vihreä ovat solumuovia, harmaa on solukumia, jota myydään yleensä Armaflex-nimellä.
Siis onko jokin noista väreistä musta?
Ketku kirjoitti: Mä itte oon törmänny harmaaseen, vihreään ja sit sellaiseeseen mustaan taikka harmaaseen putkieristeeseen, joka on järkyttävän joustamatonta, mutta pehmeätä ja samalla kylläkin älyttömän painavaa.
Ookkos sää ikinä nähnyt mun miekkoja? (esim. olikko boffopalloa pelaamassa?). Niissä on sitä mustaa eristettä. Se on vähän pehmeämpää kuin vihreä eriste, muita huomattavia eroja en ole vielä huomannut
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Torstai, 26.04.2007 17:21

Kas vain, ajatusvirhe kun tein muuta samalla. Musta siis on solukumia.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 26.04.2007 17:37

Ookkos sää ikinä nähnyt mun miekkoja? (esim. olikko boffopalloa pelaamassa?). Niissä on sitä mustaa eristettä. Se on vähän pehmeämpää kuin vihreä eriste, muita huomattavia eroja en ole vielä huomannut
Kyllä sanoisin että tehtyäni tuon yhden kahdenkäden miekan siitä mustasta (minimoin teipin käytön parhaani mukaan), että se on myös raskaampi materiaali kuin esim vihreä nallepehmuste. Siksi meinaankin särkiä sen kahden miekan teräpehmusteen kahtia ja pistää sen yhden käden miekkoihin ja laittaa tuohon kahdenkäden miekkaan vanhan kunnon nallepäällysteen - tulee kevyempi ja enemmän pehmustetta.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Lauantai, 28.04.2007 00:39

Kaupoista löytyy vaikka mitä, jossakin joku solukumi toimii jossakin ei. Hyviä kokemuksia käytettynä yhdessä solumuovin kanssa, huonoja kokemuksia käytettynä pelkältään. Kolmea erilaista solukumia on tullut käytettyä: Yksi on aivan liian kovaa ja raskasta, täysin boffareihin sopimatonta, ja kaksi muuta taas muistuttavat muuten solumuovia mutta ovat pehmeämpiä.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Conan
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 643
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 01:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Conan » Torstai, 24.05.2007 11:54

Onkos näistä säännöistä tulossa joskus ihan lopullista versiota?
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Torstai, 24.05.2007 11:59

Tuskin lopullista versiota koskaan mistään tulee, mutta vuoden -07 säännöt on käsittääkseni jo julkaistukin, joskaan niissä ei pahemmin materiaaleihin puututa. Homma lienee siis edelleen tapauskohtainen ja tarkastajan harteilla.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Conan
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 643
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 01:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Conan » Torstai, 24.05.2007 21:47

Pahistonttu kirjoitti:...vuoden -07 säännöt on käsittääkseni jo julkaistukin..
Missä? Linkkiä?
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Torstai, 24.05.2007 22:43

Conan kirjoitti:
Pahistonttu kirjoitti:...vuoden -07 säännöt on käsittääkseni jo julkaistukin..
Missä? Linkkiä?
http://sotahuuto.fi/?p=taistelu
http://sotahuuto.fi/?p=haarniskat
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Säännöt”