Skenaario: Saatto

Mikä toimi? Mikä ei toiminut? Miksi? Miten parantaisit? Mitä olisi pitänyt tehdä toisin, miten? Yms.

Valvoja: Ylläpito

Arvosana

1 - Erittäin huono
0
Ei ääniä
2 - Huono
4
5%
3 - Keskinkertainen
15
21%
4 - Hyvä
24
33%
5 - Erittäin hyvä
30
41%
 
Ääniä yhteensä: 73
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Torstai, 27.07.2006 02:03

Skenaarion heikko lopputulos Puola-Liettuan kannalta ei sinänsä harmita, koska tämä oli yksi ehdottomista lemppariskenuistani.

Tosiaan. Puola-Liettuan joukkojen asettelussa olisi ollut parantamisen varaa. Itse en ollut edes huomannut vasemmalla korkeammalla kulkevaa polkua, josta teutonit sitten miltei koko vahvuudellaan marssivat. Sitä lähdettiin sitten juoksemaan jonon kylkeä kohti ainakin Wanainmaan, Entalian ja TURAn voimin. Pikkasen täytyy kyllä sanoa, että ketutti se täydellinen jäätyminen mikä meitä kaikkia kohtasi. Siinä se saamarin pappismies vaan tallustelee ohitse, eikä sillä hetkellä kun minä katsoin, ollut tiellä yhtään ketään. Hyökkäyskäskyn kun olisi joku osannut antaa, niin skenu olisi voitettu hyvin helposti. Suurin osa teutoneista kulki siinä vaiheessa joko pitkällä edessä tai pitkällä takana. 20 metriä kun piispa oli ohitse kävellyt, kävi Entalia hyökkäykseen takaviistosta. TURA ja Wanainmaa painoi perässä ja alkoi armoton takaa-ajo. Siinä avattiin peltipurkkia kuin viimeistä päivää. Oma viikonlopun mestarisaavutus, taisi olla 12 kappaletta 8) . Painostimme mielestäni hyvin voimakkaasti takaa päin. Siinä kiljuin kilpeä minun ja parin muun keihään suojaksi samalla kuin melkein joka pisto osui johonkin. Tuntuu siltä, että ellei peliä oltaisi pistetty hetkeksi poikki, olisimme juuri ja juuri saavuttaneet piispan.

Mutta täysi viitonen. Tunnelma oli loistava ja mättö sujui ^^.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Saatto on skenaarioista paras!

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Perjantai, 28.07.2006 15:30

Saatto oli mielestäni paras ja jännittävin skenaario!
Hieman ennen skenaarion loppua pääsin käytännössä avoimesta oikeasta sivustasta (saattosuunnassa katsottuna) juosten vain 3m päähän piispasta ennenkuin minut saatiin hengiltä. Tätä ennen olin mm. ensimmäisten joukossa rysähtänyt kilpeni kanssa osaston takana teutoneiden kilpi ja keihäs rivistöä vasten.

Saattoskenaario on muutoinkin lempiskenaariotyyppini ja toivon, että sotahuuto 2007 sisältäisi useammankin saatto tehtävän.

Vuosituhannen taitteessa Rämän treenit saattoivat sisältää pelkän saattotehtävien tahkoamista useiden tuntien ajan.
Kokeneimmat konkarit olivat kuitenkin nyt kiinni järjestäjänakeissa, ja
pääjoukko ei ollut harjoitellut lainkaan ryhmänä liikkumista maastossa.

Tämän skenaarion menestyksen tuloksena Rämälle on laadittu uusi koulutussuunnitelma, joka sisältää maastosulkeisia ja selkeän kiinteän työnjaon.
Avatar
Morhgoz
Paroni
Viestit: 186
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:40
Paikkakunta: Hiidensalmi

Viesti Kirjoittaja Morhgoz » Sunnuntai, 30.07.2006 20:49

Suosikkini. Ja kyllä Kuolan kaartista jäi kaksi miestä henkiin: Sipi lipun kanssa ja minä. Tuli vedettyä muiden komppanjoitten kilpimiehiä itseni ja Possun jousten eteen suojaamaan pakoa. Eli periaatteessa kordinoin joten kuten uhrattavia pidättelemään vihollista eli koko skenaario voitettiin minun vuokseni, näin aatimattomasti todeten... :twisted:
Tärkeintä ei ole voitto vaan mahdollisimman iso kasa verisiä kalloja...
...vaikka omia, jos ei muita...

O ksei angellein lakedaimonios hoti tede
keimatha tois remasi peithomenoi
-Maikkeli-
Kreivi
Viestit: 319
Liittynyt: Keskiviikko, 08.02.2006 22:32
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Maikkeli- » Sunnuntai, 30.07.2006 20:58

Ehdottomasti yksi suosikkiskenarioistani, tunnelman ja palkkasotureille huutojen: "EI JÄÄ TAAKSE!!! SEURATKAA ETEENPÄIN!!!" puolesta.
Olin siis mannun (vasen laita) viimeinen kilpimies, joten vastuunani oli pitää suttuiset palkkasoturit karavaanissa mukana.
Loistava skenario kaikinpuolin.
Avatar
Wizzyli
Herttua
Viestit: 632
Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 23:48
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wizzyli » Perjantai, 15.09.2006 16:18

Kiroilin, yksi nuolistani oli osua piispaa päähän mutta se perhanan sotalippu sattui väliin... näin itseasiassa kävi muillekin kelteille kuin itselleni. Usein välissä oli kilpimiesten kilpiä, ja toisinaan niiden ruhojakin. Urheaa kyllä, mutta ei pikku keltti voinut semmoista ymmärtää.
Kuva ALL HAIL MIGHTY CELESTIAL
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute”