Hyvä että asia saatiin sovittua. Itseäni harmittaa eniten se että ette osanneet sanoa tekijän tuntomerkkejä, koska moinen toiminta ei missään nimessä kuulu boffaukseen. Nyt joudumme ottamaan kollektiivisen vastuun yhden henkilön törttöilystä
Osumien ottamisessa tuntui olevan se epämiellyttävä linja että mitä raskaammin varustettu kaveri, sitä huonommin osumat tuntui. Ainakaan en kuullut että meille oltaisiin asiasta sanottu paikan päällä (minulle kukaan ei sanonut), mutta SOS/Pheliitit porukasta (paljon levyhaarniskoja) kuulin puola-liettulalaisten sanovan ettei osumia otettu helpolla. Itse huomasin että Wanainmaan ja Rämän panssaroitujen osalta oli samaa ongelmaa, kun sivusta tai takaa tulleita kevyitä osumia ei huomattu. Panssaroimattomien osalta osumia otettiin paremmin. Heidän osaltaan huomasin että lähinnä keihäiden pistot jalkoihin saattoivat jäädä huomaamatta.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia miten ratkaista tilanne, niin kuulisin niitä mielelläni. Erityisesti levyhaarniskojen ja muiden kiinteiden haarniskojen kanssa on ymmärrettävää että kevyet osumat eivät tunnu läpi, mutta ne pitäisi silti huomioida. Itse ainakin toivoisin että jos vastustaja tietää osuneensa ja huomaa ettei kohde sitä huomannut, niin siitä sanottaisiin. Taistelun tiimellyksessä, etenkään tiheässä muodostelmassa, tuo ei oikein toimi, mutta vapaammassa tilassa joten kuten. Jos ei voi paikan päällä sanoa, niin mahdollisesti skenaarion jälkeen. Kummassakin tilanteessa kannattaa kuitenkin koettaa olla mahdollisimman kohtelia, sillä toivottavasti vastustaja ei jättänyt osumaa huomiotta tietoisesti. Tosin niitäkin tilanteita kuulin olleen jossa haarniska oli ollut muiden vaatteiden alla eikä lyöjän tiedossa. Toivottavasti minun gambesonini erottui semmoiseksi ettei kenellekään tullut paha mieli.