Etelän Imperiumin Patterin palautemakasiini

You know the drill.

Valvojat: Mannunvartija, ugly sword

Avatar
Kommando
Herttua
Viestit: 831
Liittynyt: Perjantai, 06.02.2009 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Etelän Imperiumin Patterin palautemakasiini

Viesti Kirjoittaja Kommando » Maanantai, 20.06.2022 22:45

Imperiumin tykin mielipiteet tänne päin, niin risut ja ruusut kuin rakentava palaute.
Rämäpää Rämäläinen 09-14, Etelän Imperiumin Insinööri -15, Akatemian Patterin Luutnantti -16, Valdyrin Skaldi -17-19, Etelän Imperiumin Patterin komentaja -22.

PK-seudun hullu tiedemies
Beatific kirjoitti:Tulipa rekrytoitua oikea kultakimpale Pirttimäen treenileirillä :-)
Avatar
Tyrisalthan
Kreivi
Viestit: 358
Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Etelän Imperiumin Patterin palautemakasiini

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Tiistai, 21.06.2022 08:30

Tykki tuntui todella tehokkaalta. Kahden piipun ansiosta tulinopeus tuntui melko rivakalta. Pisti miettimään että entäs jos tekisi viisi piippuisen tykin, tai kymmenen, tai 20? Tullaanko jossain vaiheessa näkemään sarjatulta ampuva tykki?

Sen verran negatiivistä, että eikös sotakoneilla ole joku minimimatka kuinka lähelle saa ampua? Nyt muutamaan otteeseen tuntui että tykillä ammuttiin tosi lähietäisyydeltä, mikä itselle toi vähän turvallisuus uhkia että entäs jos jotain osuisi tuollainen laukaus päähän?
Avatarin kuvasta kiitokset Joona Lönnille
Ozzi
Asemies
Viestit: 12
Liittynyt: Torstai, 11.08.2016 17:08

Re: Etelän Imperiumin Patterin palautemakasiini

Viesti Kirjoittaja Ozzi » Tiistai, 21.06.2022 14:03

Tyrisalthan kirjoitti: Tiistai, 21.06.2022 08:30 Tykki tuntui todella tehokkaalta. Kahden piipun ansiosta tulinopeus tuntui melko rivakalta. Pisti miettimään että entäs jos tekisi viisi piippuisen tykin, tai kymmenen, tai 20? Tullaanko jossain vaiheessa näkemään sarjatulta ampuva tykki?
Sotakone meta ei nyt liity suoranaisesti tähän palautteeseen. Mutta eiköhän sellanen sotakone, jonka tulivoima on aivan ylivoimanen tulla kieltämään pääasetarkastajan ja pääjärjestäjän toimesta, jos sellaista joskus joku on sohuun tuomassa.
Sen verran negatiivistä, että eikös sotakoneilla ole joku minimimatka kuinka lähelle saa ampua? Nyt muutamaan otteeseen tuntui että tykillä ammuttiin tosi lähietäisyydeltä, mikä itselle toi vähän turvallisuus uhkia että entäs jos jotain osuisi tuollainen laukaus päähän?
Kyllä. Imperiumin tykillä oli useampi minimilaukausetäisyys eri laukaustehoille ja niitä pyrittiin noudattamaan parhaimman mukaan. Tottakai yksittäisiä virheitä välillä voi sattua. Jos näin kävi, pahoittelut niistä. Mutta piippujen vastaanottavalla puolella sitä ei välttämättä laukaushetkellä huomaa onko tykissä täyslataus vai puolilataus. Joten tottakai ymmärrän tämän huolen. Mutta tykissä oli portaaton laukaustehon säätö ja jokaisen laukauksen kohdalla katsoimme, mikä oli kulloinkin sopiva teho.
2016 Ryhmäturnausvoitto
2017 Valdyrin perustajajäsen
2018 Sohuvoitto
2019 Sohun Logistiikka- ja NPC-vastaava
2022 Imperiumin patterin jäsen
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Re: Etelän Imperiumin Patterin palautemakasiini

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Keskiviikko, 22.06.2022 21:43

Tykki oli hieno!

Pidemmillä matkoilla toimi hyvin, mutta lyhyemmillä matkoilla kaksi keskustelun arvoista asiaa.

1. Osuman energia: Kilvessä tuntui selvä napsahdus, mutta ei mitään ikävää. Sunnuntaina otin kuitenkin osuman suoraan kypärän ristikkoon. Tuli vähän sellainen olo, että en olisi halunnut ottaa samaa osumaa paljaaseen naamaan. Samoin jokunen kokenut boffaaja, jopa "rymyboffaajaksi" luokiteltava kaveri sanoi, että osumat tuntuivat ikävästi.


2. "Peli ilo": Jos vertaa esimerkiksi Rottien 2019? heittokoneeseen, niin siinä oli kyllä kantamaa, mutta ammukset olivat sen verran hitaita ja näkyviä, että ne pystyi väistämään jos oli hereillä ja tilaa väistöliikkeille. Siihen kuoleminen ei tuntunut pahalta. Tykin osalta ammukset oli vaikeampi havaita, mutta pidemmiltä matkoilta väistäminen oli yhä mahdollista.

Lyhyiltä matkoilta (keihäskantamalta) väistäminen oli mahdotonta, joten tykkiin kuoleminen tuntui turhauttavalta. Et kuollut oman virheen takia, tai sen takia että joku teki jotain taitavasti. Vertauksena kuoleminen yhteen nuoleen jo ennen keihäskantamalle pääsemistä ei ollut mukavaa, mutta siinä tuli sentään "Vau mikä laukaus!" fiilis. Vastustaja teki jotain hienosti. Tykin osalta "Jaah, olen sitten ulkona matsista...." ja se ei lisää fiiliksiä.

Tietysti vaihtoehtona olisi pysyä aina 10m päässä tykistä, mutta silloin tykki saisi todella vahvan taktisen vaikutuksen. Nyt se taas tiputti vakiona pari osallistujaa pois ilman, että heillä olisi paljoa sanottavaa asiaan.


Nyt kun parempia ja tehokkaampia sotakoneita alkaa tulla (Imperiumin tykki ja Rottien heittokone), niin voisi olla syytä määritellä tarkemmin sotakoneiden speksejä. Tai sitten pääasetarkastajan pitää olla hyvin tarkkana turvallisuuden, tehokkuuden ja pelimerkityksen tasapainosta.


Nyt Imperiumin tykki oli tosi päheä ja tehokas ja kiinnostava tapaus kaikille tekniikasta kiinnostuneille. Se teho alkoi vain olla siinä ylärajan jommalla kummalla puolella. Ei selvästi rikki, mutta pohdinta-alueella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palautteet ja jälkipelit”