Jousi/nuolitarkastuksista.

Valvojat: Mannunvartija, Sapfon, Suontakanen

Avatar
Ridge
Kreivi
Viestit: 416
Liittynyt: Lauantai, 11.07.2009 05:52
Paikkakunta: Nurmijärvi

Jousi/nuolitarkastuksista.

Viesti Kirjoittaja Ridge » Torstai, 30.05.2019 23:57

pjt. mietteet. Lokikirja ajalla -864 tuntia. Muistutuksena kaikille jousia käyttäville sotureille:
1. Sääntöihin on tullut yksi uusi osa nuolten osalta. Nokkisuojan leveys. Eli minimissään nokkisuoja pitää olla 2cm leveä. Tämä lisäys ei vielä ole osunut itse sääntöihin, mutta se tullaan sinne lisäämään pikimmiten. Päätös on tehty jo 2018 tästä lisäyksestä.
2. Muistakaa, että näissä ohjeissa haetaan turvallisuutta ja toivonkin jokaisen jousimestarin tekevän nuolet sillä ajatuksella ettei tänä vuonna tulisi yhtään onnettomuutta nuolista.
3. Yrittäkää mahdollisimman moni saada nuolenne tarkastettua jo ennen tapahtumaa.
4. Jokainen jousi/nuolikombo testataan näiden maksimivedoilla. "en pysty ampumaan noin pitkällä vedolla itse" ei kelpaa missään osassa syyksi tänä vuonna tarkastuksissa. Nuoliin tehtävä vetopituuden esto on todella helppo toteuttaa ja allekirjoittaneelta saa halutessaan vaikka ohjeen miten tuo tehdään. Olen myös sillä testannut eikä se vaikuta nuolen lentokykyyn.
5. Saapukaa mielellään ajoissa paikanpäälle. Tarkastettavaa tulee olemaan paljon, joten aikaa tulee tarkastuksiinkin menemään todella reippaasti.
6. Etukäteistarkastuksissa voidaan etukäteen tarkastaa vain nuolet. Siellä voi saada myös testattua jousensa, mutta kaikki jousien tarkastukset tehdään paikanpäällä.
7. Muistakaa putsata kunnolla kärjet jokaisen skenarion välissä.
8. Pitäkää tapahtumassa hauskaa :D

Muistakaa myös mahdollisuuksien mukaan auttaa tarkastajia paikanpäällä. Eli esim teippien laittamisessa hyväksyttyihin nuoliin tai muuten. Meillä on hyvä tarkastajaporukka kasassa, mutta tiedän hommaa olevan todella paljon. Kiitos jo etukäteen kaikille mahtaville tyypeille jotka ilmoittautui vapaaehtoisina!

-R-
Sometimes world is just not enough.

Palaa sivulle “Ilmoitukset”